Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheim Hundefestival

Tonje

Recommended Posts

Huh, da har jeg også meldt på.... Hr. Langbein i BK begge dager (det fantes ikke noen BK å krysse av i så jeg skrev i kommentarer at kryss i AK skal være BK så får jeg håpe de leser det) og Frk. Brun i veteran.

Lenge siden jeg har stilt i Trondheim, gleder meg :rolleyes2: Mynde-gjengen der oppe er alltid såååå koselig å campe med. Tenker vi får en superduper utstilling uansett hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Huh, da har jeg også meldt på.... Hr. Langbein i BK begge dager (det fantes ikke noen BK å krysse av i så jeg skrev i kommentarer at kryss i AK skal være BK så får jeg håpe de leser det) og Frk. Brun i veteran.

Lenge siden jeg har stilt i Trondheim, gleder meg :rolleyes2: Mynde-gjengen der oppe er alltid såååå koselig å campe med. Tenker vi får en superduper utstilling uansett hvordan det går :)

BK som i bruksklasse?

Men da må du hilse på oss også da ;)

På lørdag skal jeg være bare kioskvakt fram til 11 og turist resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BK som i bruksklasse?

Jappers, BK = bruksklasse :rolleyes2:

Er litt "sær" der jeg. Når vi først har det, og så strenge krav vi har, og min hund er kval så SKAL jeg liksom, hehe. Selvom alle sier jeg burde stille i AK. Men pokker heller, det er da hunden som skal bedømmes, ikke klassen... Og så "sær" er jeg at jeg heller gir tapt på et evt cert enn å gå på akkord med mine prinsipper mht mynder og BK :)

Men da må du hilse på oss også da :hmm:

På lørdag skal jeg være bare kioskvakt fram til 11 og turist resten av dagen.

Jaaaa, det hadde vært hyggelig ;) Om jeg ikke rekker bortom kiosken før 11 så ta en tur til mynde-ringen davel. Den rødeste røde og den eneste brune, det er oss vøtt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

På tide å dra fram denne tråden litt. Vi gleder oss! Det blir rart å bo i campingvogn tre mil hjemmefra, men det er jo greit å kunne svippe hjemom en tur hvis man har glemt noe. :wub:

Vi skal stille for Jean Jaques Dupas og Martin Croeser. Etter to blå denne sesongen vet jeg ikke helt om jeg gruer eller gleder meg mest til akkurat det å stille Symra, men gleder meg veldig til å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å dra fram denne tråden litt. Vi gleder oss! Det blir rart å bo i campingvogn tre mil hjemmefra, men det er jo greit å kunne svippe hjemom en tur hvis man har glemt noe. :wub:

Vi skal stille for Jean Jaques Dupas og Martin Croeser. Etter to blå denne sesongen vet jeg ikke helt om jeg gruer eller gleder meg mest til akkurat det å stille Symra, men gleder meg veldig til å være der.

Du kan glede deg, iaf til å stille for Martin Croeser, en fantastisk hyggelig dommer :aww: Mitt første møte med han var faktisk i TRH og jeg var en skikkelig uerfaren utstiller. Han tok seg god tid og forklarte underveis og han spurte også om jeg hadde tid å bli igjen etter bedømmingen for han ville gjerne vise meg noen tips. Min vant ikke altså, så ingen tror han tryne-bedømte.

Men da sees vi da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tja.. Denne PM'n kommer visst i posten..

Og, jeg lever i denne digitale verdenen der alt skjer på mail, så jeg har jo fanken ikke post kasse engang.. Men, det har havnet hos mamma, sånn som hundesport gjør, liksom.

Men, i alle fall, hun skal sende det ned til søster, i og med at jeg er halveis nedover landet allerede... Jeg er i Oslo mandag, liksom..

Lurte på om noen hadde fått PM og hadde lyst å fortelle meg hvor mange Basenji som var påmeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan glede deg, iaf til å stille for Martin Croeser, en fantastisk hyggelig dommer :wub: Mitt første møte med han var faktisk i TRH og jeg var en skikkelig uerfaren utstiller. Han tok seg god tid og forklarte underveis og han spurte også om jeg hadde tid å bli igjen etter bedømmingen for han ville gjerne vise meg noen tips. Min vant ikke altså, så ingen tror han tryne-bedømte.

Men da sees vi da?

Det er det vi gjør! Og da kan du fortelle Sara og meg litt om salukier, vi er nemlig litt forelska i den rasen begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det vi gjør! Og da kan du fortelle Sara og meg litt om salukier, vi er nemlig litt forelska i den rasen begge to!

Hvor mange uker har du :wub::aww: Kan fortelle til øra detter av jeg...

Og Selma har sikkert et tips eller 100 til hvordan dressere mennesket sitt så godt som hun har gjort med Sara :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange uker har du :icon_cry::blink: Kan fortelle til øra detter av jeg...

Og Selma har sikkert et tips eller 100 til hvordan dressere mennesket sitt så godt som hun har gjort med Sara :wub:

Jøsse navn.. så morro med såååååååååååååå mange salukier da:) hærlig.. gleder meg stort til hælga:) så da sjåast vi der da.. tøffel:)

Blir vell noen vinglass og div.. hundeprat vill jeg tro i campinlivet vårt.

Hærlig

gleder meg kjempe masse jeg nå.

Klæm

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Neste helg dette er? 29 og 30?

Kunne tenke meg og stille opp som "snikfotograf" og for hilse på noen Whippser :icon_cry:

Jepp er neste helg. Hehe og jeg begynner å innse at jeg skal gjøre ting jeg ikke kan :blink: Ikke bikkja heller for den saks skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Selma har sikkert et tips eller 100 til hvordan dressere mennesket sitt så godt som hun har gjort med Sara :lol:

Selma nikker enig :icon_cry: Dessuten arrangerer hun kurs, på hundefestivalen, for alle hunder som vil lære mer om å dressere mennesker. :wub: ... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma nikker enig :icon_cry: Dessuten arrangerer hun kurs, på hundefestivalen, for alle hunder som vil lære mer om å dressere mennesker. :lol: ... :blink:

Jammen så bra :wub: Denne "stakkars" østlendingen skal nemlig campe midt i trøinder-myndan gjengen og med tanke på hvor gærne de kan være :lol: er det vel greit og stikke av og ha et kurs å skylde på :):)

Hr.Langbein er med han :) Håper vi sees i løpet av helgen da...

Takk, lørdag eller søndag? :)

Søndag ring 7 1 stk kl 10.00 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis oppholdsvær, litt sol men utrygt for regnbyger. Man får vel si seg fornøyd med det. iallefall hvis regnet venter til Symra har gått på søndag. Beardiser + regn er bare tull. Symra finnes ikke vakker når pelsen står som en krusete ball rundt henne, og beina ser ut som tynne sauebein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...