Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheim Hundefestival

Tonje

Recommended Posts

Skrevet

Huh, da har jeg også meldt på.... Hr. Langbein i BK begge dager (det fantes ikke noen BK å krysse av i så jeg skrev i kommentarer at kryss i AK skal være BK så får jeg håpe de leser det) og Frk. Brun i veteran.

Lenge siden jeg har stilt i Trondheim, gleder meg :rolleyes2: Mynde-gjengen der oppe er alltid såååå koselig å campe med. Tenker vi får en superduper utstilling uansett hvordan det går :)

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Huh, da har jeg også meldt på.... Hr. Langbein i BK begge dager (det fantes ikke noen BK å krysse av i så jeg skrev i kommentarer at kryss i AK skal være BK så får jeg håpe de leser det) og Frk. Brun i veteran.

Lenge siden jeg har stilt i Trondheim, gleder meg :rolleyes2: Mynde-gjengen der oppe er alltid såååå koselig å campe med. Tenker vi får en superduper utstilling uansett hvordan det går :)

BK som i bruksklasse?

Men da må du hilse på oss også da ;)

På lørdag skal jeg være bare kioskvakt fram til 11 og turist resten av dagen.

Skrevet
BK som i bruksklasse?

Jappers, BK = bruksklasse :rolleyes2:

Er litt "sær" der jeg. Når vi først har det, og så strenge krav vi har, og min hund er kval så SKAL jeg liksom, hehe. Selvom alle sier jeg burde stille i AK. Men pokker heller, det er da hunden som skal bedømmes, ikke klassen... Og så "sær" er jeg at jeg heller gir tapt på et evt cert enn å gå på akkord med mine prinsipper mht mynder og BK :)

Men da må du hilse på oss også da :hmm:

På lørdag skal jeg være bare kioskvakt fram til 11 og turist resten av dagen.

Jaaaa, det hadde vært hyggelig ;) Om jeg ikke rekker bortom kiosken før 11 så ta en tur til mynde-ringen davel. Den rødeste røde og den eneste brune, det er oss vøtt :lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

På tide å dra fram denne tråden litt. Vi gleder oss! Det blir rart å bo i campingvogn tre mil hjemmefra, men det er jo greit å kunne svippe hjemom en tur hvis man har glemt noe. :wub:

Vi skal stille for Jean Jaques Dupas og Martin Croeser. Etter to blå denne sesongen vet jeg ikke helt om jeg gruer eller gleder meg mest til akkurat det å stille Symra, men gleder meg veldig til å være der.

Skrevet
På tide å dra fram denne tråden litt. Vi gleder oss! Det blir rart å bo i campingvogn tre mil hjemmefra, men det er jo greit å kunne svippe hjemom en tur hvis man har glemt noe. :wub:

Vi skal stille for Jean Jaques Dupas og Martin Croeser. Etter to blå denne sesongen vet jeg ikke helt om jeg gruer eller gleder meg mest til akkurat det å stille Symra, men gleder meg veldig til å være der.

Du kan glede deg, iaf til å stille for Martin Croeser, en fantastisk hyggelig dommer :aww: Mitt første møte med han var faktisk i TRH og jeg var en skikkelig uerfaren utstiller. Han tok seg god tid og forklarte underveis og han spurte også om jeg hadde tid å bli igjen etter bedømmingen for han ville gjerne vise meg noen tips. Min vant ikke altså, så ingen tror han tryne-bedømte.

Men da sees vi da?

Skrevet

Hei!

Tja.. Denne PM'n kommer visst i posten..

Og, jeg lever i denne digitale verdenen der alt skjer på mail, så jeg har jo fanken ikke post kasse engang.. Men, det har havnet hos mamma, sånn som hundesport gjør, liksom.

Men, i alle fall, hun skal sende det ned til søster, i og med at jeg er halveis nedover landet allerede... Jeg er i Oslo mandag, liksom..

Lurte på om noen hadde fått PM og hadde lyst å fortelle meg hvor mange Basenji som var påmeldt?

Skrevet
Du kan glede deg, iaf til å stille for Martin Croeser, en fantastisk hyggelig dommer :wub: Mitt første møte med han var faktisk i TRH og jeg var en skikkelig uerfaren utstiller. Han tok seg god tid og forklarte underveis og han spurte også om jeg hadde tid å bli igjen etter bedømmingen for han ville gjerne vise meg noen tips. Min vant ikke altså, så ingen tror han tryne-bedømte.

Men da sees vi da?

Det er det vi gjør! Og da kan du fortelle Sara og meg litt om salukier, vi er nemlig litt forelska i den rasen begge to!

Skrevet
Det er det vi gjør! Og da kan du fortelle Sara og meg litt om salukier, vi er nemlig litt forelska i den rasen begge to!

Hvor mange uker har du :wub::aww: Kan fortelle til øra detter av jeg...

Og Selma har sikkert et tips eller 100 til hvordan dressere mennesket sitt så godt som hun har gjort med Sara :lol:

Skrevet

Vi skal jo ikke dit, men er det noen som kan sjekke hvor mange springere som er påmeldt? Jeg burde vel egentlig ikke vite det, men jeg er litt for nysgjerrig...

Skrevet
Engelsk Springer spaniel

Lørdag 5 valper og 12 voksne

Søndag 5 valper og 12 voksne

Takk!

Der skulle vi vært ja... *sukk*

Skrevet
Hvor mange uker har du :icon_cry::blink: Kan fortelle til øra detter av jeg...

Og Selma har sikkert et tips eller 100 til hvordan dressere mennesket sitt så godt som hun har gjort med Sara :wub:

Jøsse navn.. så morro med såååååååååååååå mange salukier da:) hærlig.. gleder meg stort til hælga:) så da sjåast vi der da.. tøffel:)

Blir vell noen vinglass og div.. hundeprat vill jeg tro i campinlivet vårt.

Hærlig

gleder meg kjempe masse jeg nå.

Klæm

Kristin

Skrevet

21 bernere begge dager, 5 av de er Nellyviller. Passende antall i grunn. :icon_cry:

Ser det er meldt regn hele helgen, håper det endrer seg i løpet av uka..

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Neste helg dette er? 29 og 30?

Kunne tenke meg og stille opp som "snikfotograf" og for hilse på noen Whippser :icon_cry:

Jepp er neste helg. Hehe og jeg begynner å innse at jeg skal gjøre ting jeg ikke kan :blink: Ikke bikkja heller for den saks skyld...

Skrevet
Og Selma har sikkert et tips eller 100 til hvordan dressere mennesket sitt så godt som hun har gjort med Sara :lol:

Selma nikker enig :icon_cry: Dessuten arrangerer hun kurs, på hundefestivalen, for alle hunder som vil lære mer om å dressere mennesker. :wub: ... :blink:

Skrevet
Takk, lørdag eller søndag? :icon_cry:

Glemte visst å skrive det :lol: er kun påmeldt lørdag selv, søndag er det sheltiespesial et annet sted, derfor har jeg bare oversikt over lørdagen :blink: Så det er lørdag :wub:

Skrevet
Selma nikker enig :icon_cry: Dessuten arrangerer hun kurs, på hundefestivalen, for alle hunder som vil lære mer om å dressere mennesker. :lol: ... :blink:

Jammen så bra :wub: Denne "stakkars" østlendingen skal nemlig campe midt i trøinder-myndan gjengen og med tanke på hvor gærne de kan være :lol: er det vel greit og stikke av og ha et kurs å skylde på :):)

Hr.Langbein er med han :) Håper vi sees i løpet av helgen da...

Takk, lørdag eller søndag? :)

Søndag ring 7 1 stk kl 10.00 :lol:

Skrevet

Delvis oppholdsvær, litt sol men utrygt for regnbyger. Man får vel si seg fornøyd med det. iallefall hvis regnet venter til Symra har gått på søndag. Beardiser + regn er bare tull. Symra finnes ikke vakker når pelsen står som en krusete ball rundt henne, og beina ser ut som tynne sauebein.

Skrevet
Jepp er neste helg. Hehe og jeg begynner å innse at jeg skal gjøre ting jeg ikke kan :blink: Ikke bikkja heller for den saks skyld...

Hehe oki :wub: Var det jeg trodde :lol:

Går nokk så fint så :icon_cry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...