Gå til innhold
Hundesonen.no

Frakte hund.

Ulvinne

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skulle hatt en hund fra Trondheim til Oslo/gardermoen området. Har ringt en del av de som driver med frakt og ingen frakter levende dyr, sas kunne men totalen da ville kommet på over 3000 kr...

er det noen som vet om andre firmaer som kan frakte hund på denne strekningen? Evnt er det noen som bor i Trondheim eller omegn som kunne tatt hunden med seg hit?

Skrevet
Når? Og hva slags hund? Er den rolig i bil?

Vet noen som skal den veien neste uke antagelig...

Så fort som mulig, hun elsker og kjøre bil. :ahappy: Ok, når reiser de neddover igjen?

Skrevet

Vet noen som skal nedover fra steinkjær fredag tidlig, de har tispe med fra før, de skal til oslo, men usikker på plass i bilen osv. Kommer vel an på om hund 1 og 2 går sammen osv.. om det ikke ordner seg kan jeg høre der.

Skrevet
Vet noen som skal nedover fra steinkjær fredag tidlig, de har tispe med fra før, de skal til oslo, men usikker på plass i bilen osv. Kommer vel an på om hund 1 og 2 går sammen osv.. om det ikke ordner seg kan jeg høre der.

Hun går ikke bra med tisper.

Skrevet

Hvis man har lappen er det jo bare å kaste seg i en bil oppover..

Leiebil vil jo bli vesentlig billigere enn 3000,- hvis man leier fra rentawreck eller.no..

Skrevet
Hvis man har lappen er det jo bare å kaste seg i en bil oppover..

Leiebil vil jo bli vesentlig billigere enn 3000,- hvis man leier fra rentawreck eller.no..

Har ikke lappen, ellers hadde jeg nok vært på vei alt. :)

Guest lijenta
Skrevet

Reis med toget kanskje. Kan jo få tur retur tr.heim oslo for ca 800 hvor mye det koster for hund har jeg ikke sjekket

Skrevet
Reis med toget kanskje. Kan jo få tur retur tr.heim oslo for ca 800 hvor mye det koster for hund har jeg ikke sjekket

Man får t/r for 400kr hvis man bestiller til riktig tid. Hvis hunden er under 40cm går den gratis, over betaler barnebillett (men det blir jo likevel billig). Evt. lavprisexpressen oppover for en femtilapp, hvis man vil spare enda mer penger.

Skrevet
Man får t/r for 400kr hvis man bestiller til riktig tid. Hvis hunden er under 40cm går den gratis, over betaler barnebillett (men det blir jo likevel billig). Evt. lavprisexpressen oppover for en femtilapp, hvis man vil spare enda mer penger.

Tur/retur for bare 400? Jeg sjekket på nsb og da ble det 616 kr for en vei? Litt komfort hadde vært fint siden det blir ganske så mang etimer på toget. :)

Skrevet

Billigste minipris er 199 en vei, men det kommer litt an på når du bestiller og når du reiser. På kort sikt er det ofte vanskelig å få de billigste billettene.

Edit: Ah, det er ferie og sånn, og dermed klin umulig å få billige billetter nå såklart...

Guest lijenta
Skrevet

ja men jeg testet prisen jeg oppgav i dag og i morgen og det gikk greit

Skrevet
Man får vel ikke minipris når man har hund, da.

Jo jeg tror det - men man må ringe å bestille og da koster det 50kr ekstra såvidt jeg husker. Og så må man sitte på egne hundeplasser så det spørs om du har så mye å velge i når det kommer til komfort :)

Jeg tok tog Oslo - Bodø med hund i fjor og det gikk kjempefint! Måtte dele opp turen i to ettapper, da det blir for lenge for hunden i en strekke, så vi tok nattoget Oslo-Trondheim, tilbragte dagen der som fotturister og neste nattog Trondheim-Bodø.

Hva som var hundeplasser varierte veldig. På turen opp (Oslo-Trondheim) fikk vi kjempefin plassering med god plass til hund, men på tur ned (Trondheim-Oslo) var hundeplassene i gangen, 3 seter mot hverandre (2+1) med et lite bord mellom og på det værste satt vi 3 mennesker og 4 hunder der! Kjempedårlig planlegging av nsb - ikke alle hunder tåler å sitte med 30cm til naboen og folk hadde vanskelig for å komme forbi da vi måtte okkupere gangen for å få plass til hundene, da to av de var store. Heldigvis var hundene ganske rolige og ikke aggressive. På vei opp tok vi nattog, og på vei ned dagtog - men vet ikke om det har noe å si.

Men sånn utenom det, har jeg altså gode erfaringer med togreise med hund!

Skrevet
Jo jeg tror det - men man må ringe å bestille og da koster det 50kr ekstra såvidt jeg husker. Og så må man sitte på egne hundeplasser så det spørs om du har så mye å velge i når det kommer til komfort :)

Kan spørre mamma i mårra, ho jobber tross alt der. :)

Skrevet

Man får minipris med hund, ikke noe problem! Hvis man bestiller på automatene på Oslo S eller Nationalth. slipper man også telefongebyret.

Skrevet

Snakket med nsb nå og absolutt minstepris tur retur bare for meg kommer på 1100.. Også skal jeg jo ha med bikkja tilbake. :/

Skrevet

Det må da være plenty studenter som skal den ene eller andre veien på denne tiden av året. Jeg vet om en, men dessverre feil vei... prøv haiketorget.no, eller transportfirmaer, som jeg nevnte på Canis. Evt. er det kanskje noen som skal fra Tr.heim til NKK Bjerke?

Skrevet

ikke for å være festbrems, men jeg ville selv ikke likt å sende hunden min med fremmede mennesker... Da ville jeg heller reist opp med tog selv.

Skrevet
ikke for å være festbrems, men jeg ville selv ikke likt å sende hunden min med fremmede mennesker... Da ville jeg heller reist opp med tog selv.

Det ville vært det ideelle, men ting har en tendens til og skje når det passer som dårligst,noe som er tilfelle her. Hunden blir avlivet om jeg ikke får den neddover, jeg er blakk,eieren er mer eller mindre blakk,jeg har ikke bil og førerkort.

Frustrerende situasjon men..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...