Gå til innhold
Hundesonen.no

Trener dere i kulda?


charlotte

Recommended Posts

Hva gjør folket nå som det er kald og snø ute? Er det ting dere ikke kan trene nå? Trener dere innendørs i hundeklubben, eller har du lagt opp treninga for vinteren?

Selv trener jeg ikke i noen klubb akkurat nå, så alt jeg gjør foregår i skauen eller på hjemmeplan. Nå som det er såpass kaldt får jeg ikke trent så mye apport, da kulda setter seg i dummyen og gjør at den blir vond å bære. Så det blir i stedet en del lydighetstrening og sportrening utover vinterhalvåret, og VELDIG lite vannapport :D

Noe landmarkeringer må vi trene, for å holde det vedlike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke ting så mye annerledes når det er snø. Eneste er at jeg pakker på hunden klær og ikke er så mye iro. Så jeg hiver godbiter i søen, eller går spor (som er lettere om vinteren syns jeg), kløv, men sykkling går vel ikke så bra. Og lek med hunder er jo uansett vær. Men nå trener jo ikke jeg noe spesiellt, så har vel egentlig ikke så mye jeg skulle ha sagt her.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, trener ikke sånn fast men. jeg er bare nødt til å ut å trene samme hvordan været er nesten. den innkallingen hans sitter ikke altså :roll:

Men det er ikke så ille å være ute heller da, bare å kle på seg.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo aldri trent så lenge her hjemme av gangen, men jeg prøver å trene litt hver dag, enten om jeg tar meg tid, eller trener på litt forskjellig på tur.

Var på hundeklubben i går og ble frossen på fingrene etter en time :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo aldri trent så lenge her hjemme av gangen, men jeg prøver å trene litt hver dag, enten om jeg tar meg tid, eller trener på litt forskjellig på tur.

Var på hundeklubben i går og ble frossen på fingrene etter en time :D

ja, blir veldig frossen av å være lenge ute på trening... går med 3 par sokker oppå hverandre når det er på sitt verste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, blir veldig frossen av å være lenge ute på trening... går med 3 par sokker oppå hverandre når det er på sitt verste...

Ja, man kan jo ikke ha hansker :D Hehe... Eller, du kan sikkert siden du ikke trener med godbiter, men jeg fløy hvertfall med frosne fingre og fisket etter godbiter! Hehe! Var mange som var kalde på henda i pausen (da dro jeg hjem, for jeg hadde ikke vært der på to uker, og det gikk bra så jeg avslutta der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan jo ikke ha hansker :D Hehe... Eller, du kan sikkert siden du ikke trener med godbiter, men jeg fløy hvertfall med frosne fingre og fisket etter godbiter! Hehe! Var mange som var kalde på henda i pausen (da dro jeg hjem, for jeg hadde ikke vært der på to uker, og det gikk bra så jeg avslutta der).

trener ikke med hansker. det er fyfy... hehe :D også får vi ikke lov å putte henda i lommene heller. jeg bruker faktisk ofte godbit :D har man lederskapet og tilliten i orden kan man bare pøse på med godbiter. Det er en fin forsterker når du har alle øvelsene inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere ikke bruke hansker? Hvorfor  :-o  Henda i lomma skjønner jeg :D Hehe... det blir som å spille fotball med henda i lomma!

vi må jo ha henda klare til å kjærtegne hunden hvis den er veldig flink :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag trente jeg stå under innkalling i det verste været Bergen har hatt på lenge :-o

Ehhhm. Ja DET været merka jeg til.

Å gå til og fra bussen med HVIT bukse er ikke særlig gunstig når det regner og blåser har jeg funnet ut :oops:

Ang trening i kulda så trener jeg inne når det er slikt vær. Pito liker ikke regn eller vind så hun blir helt ukonsentrert da og jeg ødelegger bare mer enn å lære henne noe.

Nå til søndag starter agility treninga inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...