Gå til innhold
Hundesonen.no

Blodig abortfilm


Akita

Recommended Posts

Problemet er holdningen om at det ikke "passer akkurat nå". Man vil ha barn, bare ikke akkurat nå, så da velger man abort. Jeg er ganske sikker på at en stor del aborter har dette som motiv, en annen storpart er tenåringsjenter som ikke tenker lenger enn nesa rekker. Handlinger har konsekvenser, og det er stygt gjort å totalt se bort fra at det faktisk er begynnelsen på et menneskeliv man kaster i søpla fordi man ikke gidder å ta ansvar for egne handlinger ved å i det minste gjøre et forsøk på å havne i sånne situasjoner.

Jeg har møtt en del jenter som ytrer dette uten blygsel. "Jeg skulle jo være et år i Tenerife og jobbe som bartender, kan jo ikke drasse rundt på en unge da". Sånt synes jeg faktisk man bør skamme seg over.

Hvorfor er det et problem at det "ikke passer"?

Føles det bedre for deg om unnskyldningen er at man vil gjøre ferdig siste året på en jusutdanning, og ikke at det er Tenerife f. eks?

Selv om du kanskje ikke ser på det sånn, så tar man ansvar for det man har gjort ved å velge å ha en abort. Det er ikke sånn at alle som tar abort bare glemmer det neste dag og så aldri tenker på det igjen ;)

Hva som er et menneskeliv og hva slags verdi det man "kaster i søpla" har er jo et definisjonsspørsmål. Skal alle menn donere sæden sin da, sånn at den kan brukes til å skape barn istedet for å kastet i søpla på et dopapir? Sæd er jo potensielle barn, i likhet med 3 uker gamle embryoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar
Skal alle menn donere sæden sin da, sånn at den kan brukes til å skape barn istedet for å kastet i søpla på et dopapir? Sæd er jo potensielle barn, i likhet med 3 uker gamle embryoer.

;) Den var drøy...

Lurer ellers på en ting..Om det omhandlet dyr/hund som ble sugd levende i stykker så ville nok folket vært mer sånn

"Åh så grusomt,orket ikke se filmen jeg får helt vondt inni meg...stakkars voffen." Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer ellers på en ting..Om det omhandlet dyr/hund som ble sugd levende i stykker så ville nok folket vært mer sånn

"Åh så grusomt,orket ikke se filmen jeg får helt vondt inni meg...stakkars voffen." Eller?

Nei. Abortsprøyte på hund er ikke uvanlig det heller, og så vidt jeg husker fra X antall diskusjoner her, så er flerparten for å avbryte drektighet på hunder så sant bikkja ikke har blitt drektig etter en seriøs paring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abortsprøyte??Ja jeg vet ikke så mye om dette,men regner med det dreper foster humant?

Jeg snakker om den type abort som skjer på mennesker,også overført på dyr/hund..Det hadde nok ikke folk orket nei.

En "sugerør" i stål,og skraperedskaper som bare suger armer og ben i filler mens vesenet lever!

Ja gid det var en sprøyte som eventuelt forgiftet barna,så de døde stille som en hund...men når det dreier seg om grotesk lemlestelse og riving av kroppsdeler..Huff så kvalmende!

Abort er kynisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Abortsprøyte på hund er ikke uvanlig det heller, og så vidt jeg husker fra X antall diskusjoner her, så er flerparten for å avbryte drektighet på hunder så sant bikkja ikke har blitt drektig etter en seriøs paring.

Mulig jeg er unormal, men jeg synes ikke hunder og mennesker på noe vis kan samenlignes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abortsprøyte??Ja jeg vet ikke så mye om dette,men regner med det dreper foster humant?

Jeg snakker om den type abort som skjer på mennesker,også overført på dyr/hund..Det hadde nok ikke folk orket nei.

En "sugerør" i stål,og skraperedskaper som bare suger armer og ben i filler mens vesenet lever!

Ja gid det var en sprøyte som eventuelt forgiftet barna,så de døde stille som en hund...men når det dreier seg om grotesk lemlestelse og riving av kroppsdeler..Huff så kvalmende!

Abort er kynisk.

Tja.. Den gangen jeg tok abort, så fikk jeg piller som drepte fosteret før jeg var til utskraping. Da er ble vel det og avlivet humant?

Mulig jeg er unormal, men jeg synes ikke hunder og mennesker på noe vis kan samenlignes...

Det syns ikke jeg heller. Det var heller ikke jeg som dro hunder inn i denne diskusjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har aldri hørt om piller...Hadde det vært pilleabort så hadde jeg syns det var akseptabelt..

Det som faktisk skjer med "sugerøret" er så lite humant at det er sykt...

Litt viktig å dra inn hunder i sånt som dette,fordi enkelte ser ut til å ha mer sympati for hundebabyer/voksne osv,enn mennesker.

Egentlig ikke så rart når man ser hvor ondt og kynisk mennesket ofte er,men likevel hadde folk garantert ikke synes det var ok om hunder ble sugd ut levende sånn at armer og bein bare surkler seg innover i røret.

Tror de hadde tenkt seg om en ekstra gang og to før de fikk en tjuvparring ja...

Men nei,mennesker og dyr kan ikke sammenlignes sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har aldri hørt om piller...Hadde det vært pilleabort så hadde jeg syns det var akseptabelt..

Det som faktisk skjer med "sugerøret" er så lite humant at det er sykt...

Det er flere måter å ta abort på, avhengig av hvor langt en er i svangerskapet. Piller er helt vanlig, selv om ikke du har hørt om det.

Valg av metode og lengde på svangerskapet

Før uke 7 er det kun medikamentell abort som kan gjøres. Dersom inngrepet utføres mellom uke 7 og uke 9, kan kvinnen selv velge mellom medikamentell og kirurgisk abort. I perioden mellom 9. og 12. uke benyttes kirurgisk abort. Etter 12. uke fremkalles aborten ved hjelp av medikamenter.

Kilde: lommelegen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Den var drøy...

Ja, den var drøy og det var meningen.

Vel jeg har aldri hørt om piller...Hadde det vært pilleabort så hadde jeg syns det var akseptabelt..

Det som faktisk skjer med "sugerøret" er så lite humant at det er sykt...

Litt viktig å dra inn hunder i sånt som dette,fordi enkelte ser ut til å ha mer sympati for hundebabyer/voksne osv,enn mennesker.

Egentlig ikke så rart når man ser hvor ondt og kynisk mennesket ofte er,men likevel hadde folk garantert ikke synes det var ok om hunder ble sugd ut levende sånn at armer og bein bare surkler seg innover i røret.

Tror de hadde tenkt seg om en ekstra gang og to før de fikk en tjuvparring ja....

Hvorfor er det så viktig å dra hunder inn i dette, mens i debatter om hvordan man skal oppdra hunder og stort sett alt som har med hunder å gjøre, så blir det stor ståhei om man drar inn barn?

Og som Tone sa, det finnes også pilleabort som setter i gang en "fødsel" hvor man må føde ut det som er der, istedet for at det suges ut. Da ligger må man ligge der en stund til det er ferdig, får ikke narkose eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to sider av samme sak.

Det er jeg ikke enig i. Det er to tema som henger sammen ja, men ikke to sider av samme sak.

Og hva er å gjøre sitt ytterste for å unngå å bli gravid? Hva er bra nok? Og hvem skal bestemme det?

Å gjøre sitt ytterste er å sørge for å alltid bruke sikrest mulig prevensjon på riktig (piller, sprøyter og kondomer som finnes på markedet er veldig sikre). Sprekker kondomet eller man glemmer seg, finnes det angrepiller (som hindrer eventuelt befruktet egg i å feste seg).

Men kondomer kan sprekke, p-piller kan svikte, pessar kan glippe. Og hey, jeg har stått på apoteket og fått kjeft fordi jeg måtte kjøpe angrepille etter en sprukken kondom. Bedre om jeg kom tilbake fem uker senere for å kjøpe abortfremkallende tabletter?

Ja, shit happens. Har man gjort alt man kan i forkant og det likevel skjer, mener jeg ikke at man er ansvarsløs om man velger abort.

Hvis samfunnet fikk et mer liberalt og mangefarget syn på hva et godt liv og hva en familie er, er jeg overbevist om at bruken av prevensjon og abort ville endre seg. Jeg vet om jenter som ikke tør å gå til legen for å be om p-piller, fordi det er flaut, så krysser de fingrene inntil de må ta en abort.

Hvis man er for flau til å be om resept på/kjøpe seg prevensjonsmidler synes jeg ikke man er voksen nok til å ha sex.

Hva er så galt med at det ikke passer nå? Selvråderett over kropp og framtid handler nettopp om å få velge OM og NÅR.

Det er en lemfeldig holdning. Igjen, jeg snakker ikke om de som har gjort alt de kan, og ikke vil ha barn. Jeg snakker om de som faktisk ønsker seg barn, blir gravide og så får utført abort fordi det ikke "passet inn i planen akkurat nå". Ikke bare tar man et liv, men man risikerer å ødelegge sine egne sjanser for å få det til senere. Man bør ikke ha lettvindte holdninger til abort, det er faktisk et liv.

Vi har forskjellig oppfatning i hva som skjer i en abort - du ser et menneskeliv, det ser ikke jeg. Du tenker tilsynelatende på et ufødt barns rettigheter, jeg tenker på rettighetene til den som allerede er her på jorda.

Ja, klart det - mor og far er i stand til å ivareta sine egne rettigheter - ingen snakker for barnet.

Jeg skulle også likt å se forskning som støtter din påstand om at storparten av abortene er gjort av tankeløse tenåringsjenter.

Jeg påsto ikke at det var fakta, jeg sa vel noe sånt som at "jeg tipper".

Det er rett og slett slemt å stille tenåringer til ansvar, si de ikke har gjort sitt beste, at forhåndsreglene ikke er bra nok, når de ikke alltid vet bedre.

Alle har et ansvar for egne handlinger, men klart at jo yngre man er, jo mer av ansvaret for barnets holdninger og oppfatninger hviler på foreldrene og samfunnet. Folk lærer i dag at abort er en lettvindt løsning, og det synes jeg er horribelt - men det er jo ikke rart de får sånne holdninger.

Og jeg har møtt jenter og kvinner med helt andre erfaringer. Hvem av oss har krav på sannheten?

Ingen av oss, eller begge. Poenget er at det ikke er uvanlig overhodet, for da hadde jeg neppe vært borti så mange (rent statistisk sett).

Så det er forståelig at man kan ombestemme seg vedrørende sterilisering, men om man skulle komme til å bli gravid på et upassende tidspunkt, så burde man være voksen nok til å ta ansvar for de valgene man gjør?

Det er nå engang sånn at i dag ender de fleste opp med å ha lyst på barn på et eller annet tidspunkt. De fleste, ikke alle. Problemet er at veldig mange går fra å ikke ha lyst på barn overhodet, til å planlegge familie noen år senere. Folk beskyttes fra egen korttenkthet ved å nektes sterilisering. Jeg er ikke nødvendigvis for å beskytte folk fra seg selv i ett og alt, jeg sier bare at jeg forstår hvorfor reglene er som de er.

Hvorfor er det et problem at det "ikke passer"?

Føles det bedre for deg om unnskyldningen er at man vil gjøre ferdig siste året på en jusutdanning, og ikke at det er Tenerife f. eks?

Nå leser du ting som ikke står her.

Det er IKKE noe mer ok i mine øyne at man skal bli ferdig med jusutdanningen, legeutdanningen, lærerutdanningen, oppussingen, flyttingen, ferien, jobben eller hva som helst. Siden noen trakk en hundeparallell her - om man har ei tispe og en hannhun i samme hus som skal få valper, tispa blir drektig på fjerde løpetid, men det forstyrrer utstillingssesongen, så man ber om abort, for så å parre tispa på neste løpetid med samme hannhund. Det er bare totalt mangel på respekt for liv.

Hva som er et menneskeliv og hva slags verdi det man "kaster i søpla" har er jo et definisjonsspørsmål. Skal alle menn donere sæden sin da, sånn at den kan brukes til å skape barn istedet for å kastet i søpla på et dopapir? Sæd er jo potensielle barn, i likhet med 3 uker gamle embryoer.

Ja, det er det. Spør man Bibelen (eller katolikkene) skal man ikke "la sine frø falle til jorden". Personlig er jeg ikke enig i den definisjonen, ettersom det ikke er noe levedyktig menneskeliv før sædcelle har møtt egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det et problem at det "ikke passer"?

Føles det bedre for deg om unnskyldningen er at man vil gjøre ferdig siste året på en jusutdanning, og ikke at det er Tenerife f. eks?

Spiller ingen rolle hva som er grunnen til at "det ikke passer", om man så er kommet inn på landslaget i what ever eller har blitt utnevnt til statsminister, det er holdningen om at det passer ikke helt akkurat nå, vi fjerner denne og lager en ny senere.

Hva som er et menneskeliv og hva slags verdi det man "kaster i søpla" har er jo et definisjonsspørsmål. Skal alle menn donere sæden sin da, sånn at den kan brukes til å skape barn istedet for å kastet i søpla på et dopapir? Sæd er jo potensielle barn, i likhet med 3 uker gamle embryoer.

Hvis ikke du ser at denne er mer menneske enn det en klatt med sperm er, så burde du kikke en gang til... Nei- den er ikke tre uker, den er 11 uker (9uker etter befruktning), men fortsatt fullt mulig å ta abort. De færreste har vel i det hele tatt oppdaget at de er gravide etter tre uker. Ukene regnes fra siste menstruasjons første dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du ser at denne er mer menneske enn det en klatt med sperm er, så burde du kikke en gang til... Nei- den er ikke tre uker, den er 11 uker (9uker etter befruktning), men fortsatt fullt mulig å ta abort. De færreste har vel i det hele tatt oppdaget at de er gravide etter tre uker. Ukene regnes fra siste menstruasjons første dag.

Og hvis man har lyst å komme ut av fornektelsen angående hva som er "celleklump" og hva som er menneske er det en god del stygge bilder av aborterte fostre her (de er ikke spesielt vanskelige å finne, disse bildene).

De som støtes av religiøst innhold må scrolle fort nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle hva som er grunnen til at "det ikke passer", om man så er kommet inn på landslaget i what ever eller har blitt utnevnt til statsminister, det er holdningen om at det passer ikke helt akkurat nå, vi fjerner denne og lager en ny senere.

Så alle som blir gravide burde bære frem barnet uansett hva deres egentlige grunn for abort er?

Edit: Ser heller ingen grunn til å dra inn bilder fra aborter som er utført etter åtte uker, for det er det som er grensa her i Norge, etter det må man søke for å få det utført, og da med særlig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle som blir gravide burde bære frem barnet uansett hva deres egentlige grunn for abort er?

Selvsagt. Hvorfor bry seg om mors ve og vel, så lenge hun har vært med på å lage et liv, så bør hun jammen meg gå svangerskapet ferdig. Drit i om hun har blitt voldtatt, om hun og babyen har felles far, om hun blir funksjonshemmet av et svangerskap eller sliter med å brødfø seg selv og evt allerede eksisterende familie - er hun voksen nok til å ha sex bør hun være voksen nok til å få barn.. Hvis ikke så får man jammen meg tåle at folk moraliserer over valget man tok, og mer enn gjerne viser deg både film og bilder for å illustrere hvilken morder du er..

Edit: Ser heller ingen grunn til å dra inn bilder fra aborter som er utført etter åtte uker, for det er det som er grensa her i Norge, etter det må man søke for å få det utført, og da med særlig grunn.

Grensa for abort i Norge er vel fortsatt 12 uker, så vidt jeg vet? Frem til 16 uker om abortnemda finner grunnene dine gode nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Hvorfor bry seg om mors ve og vel, så lenge hun har vært med på å lage et liv, så bør hun jammen meg gå svangerskapet ferdig. Drit i om hun har blitt voldtatt, om hun og babyen har felles far, om hun blir funksjonshemmet av et svangerskap eller sliter med å brødfø seg selv og evt allerede eksisterende familie - er hun voksen nok til å ha sex bør hun være voksen nok til å få barn.. Hvis ikke så får man jammen meg tåle at folk moraliserer over valget man tok, og mer enn gjerne viser deg både film og bilder for å illustrere hvilken morder du er..

Nå gjør du det vel en anelse mer svart-hvitt enn noen av oss "moralister" har gitt uttrykk for. Er det noen i denne tråden som har påstått av f.eks. voldteksofre, incestofre eller syke skal tvinges til å bære frem barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør du det vel en anelse mer svart-hvitt enn noen av oss "moralister" har gitt uttrykk for. Er det noen i denne tråden som har påstått av f.eks. voldteksofre, incestofre eller syke skal tvinges til å bære frem barn?

Så vidt jeg kan huske, så har ikke dere moralistene satt noe skille på når det er greit og ikke. Det er derimot nevnt at man bør sikre seg, at man bør ta ansvar for egne handlinger, og at man dreper et annet menneske. Det er langt mer sort/hvitt enn mitt innlegg, syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør du det vel en anelse mer svart-hvitt enn noen av oss "moralister" har gitt uttrykk for. Er det noen i denne tråden som har påstått av f.eks. voldteksofre, incestofre eller syke skal tvinges til å bære frem barn?

Nei, men det har vel kommet ganske klart frem at alle som har vært litt uheldige og blitt gravide vær så godt skal ha det barnet :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan huske, så har ikke dere moralistene satt noe skille på når det er greit og ikke. Det er derimot nevnt at man bør sikre seg, at man bør ta ansvar for egne handlinger, og at man dreper et annet menneske. Det er langt mer sort/hvitt enn mitt innlegg, syns jeg..

Da har du ikke lest godt nok. Jeg har aldri sagt at voldtektsofre skal måtte bære frem barn, tvert imot kalte jeg vel denne presten som bannlyste jenta på ni for en skruppelløs fanatiker eller noe i den duren.

Poenget til oss "moralister" i denne tråden er vel at holdningene til abort er at det er lettvindt, man trenger ikke passe på selv, for "man kan jo bare ta abort" etterpå. Og som jeg også har sagt, har man gjort alt man kan med tanke på prevensjon og det går galt, er det ikke riktig at man skal måtte gjennomgå et svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det har vel kommet ganske klart frem at alle som har vært litt uheldige og blitt gravide vær så godt skal ha det barnet :blink:

Uheldig, ja. Det er vel der vi er uenige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget til oss "moralister" i denne tråden er vel at holdningene til abort er at det er lettvindt, man trenger ikke passe på selv, for "man kan jo bare ta abort" etterpå. Og som jeg også har sagt, har man gjort alt man kan med tanke på prevensjon og det går galt, er det ikke riktig at man skal måtte gjennomgå et svangerskap.

Hvordan veit du at holdningene til abort er at det er lettvint? Hvor mange har du egentlig snakket med av de 15.000 stk som tar abort hvert år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan veit du at holdningene til abort er at det er lettvint? Hvor mange har du egentlig snakket med av de 15.000 stk som tar abort hvert år?

Hvis folk hadde kviet seg like mye som meg for å ta abort, hadde det ikke vært 15.000 av dem, for å si det pent.

Man trenger ikke snakke med hver og en av dem for å forstå at det er mye lettvindte holdninger ute og går i befolkningen, man får et visst innblikk blant annet i diskusjoner som denne (og jeg har hatt mange, med mange forskjellige mennesker).

Jeg har også deltatt i seksualundervisning og sett/hørt anbefalinger fra helsesøstre til Norges unge jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk hadde kviet seg like mye som meg for å ta abort, hadde det ikke vært 15.000 av dem, for å si det pent.

Man trenger ikke snakke med hver og en av dem for å forstå at det er mye lettvindte holdninger ute og går i befolkningen, man får et visst innblikk blant annet i diskusjoner som denne (og jeg har hatt mange, med mange forskjellige mennesker).

Jeg har også deltatt i seksualundervisning og sett/hørt anbefalinger fra helsesøstre til Norges unge jenter.

Hadde egentlig tenkt å holde kjeft, men nå kjenner eg du irriterer meg.

Eg ble gravid når eg var 17 og tok abort. Ja det passet ikke. Faren hadde heller ikke vært der for meg.

Har nett nå bare lyst å skrike til deg, høyt og lenge. Du skjøner virkelig ikke hvordan det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan huske, så har ikke dere moralistene satt noe skille på når det er greit og ikke. Det er derimot nevnt at man bør sikre seg, at man bør ta ansvar for egne handlinger, og at man dreper et annet menneske. Det er langt mer sort/hvitt enn mitt innlegg, syns jeg..

Jeg har presisert at jeg mener det er holdninger til abort som enkel utvei som er problemet. Jeg har ihvertfall aldri sagt at voldtatte, alvorlig syke, og tydelig uegnede mennesker bør få barn. Det jeg sier er at det er mange aborter som kunne vært ungått hvis alle var nøye med å unngå uønsket graviditet. Jeg sitter jo heller ikke her og mener at alle burde få barn eller at alle er egnet til å få barn, men det finnes mange som ikke er påpasselige nok med å unngå det.

Nei, men det har vel kommet ganske klart frem at alle som har vært litt uheldige og blitt gravide vær så godt skal ha det barnet :blink:

Det kommer helt ann på hva du mener med "litt uheldig" ? Hvis man glemmer p-pillene ett par dager i uka, glemmer å få p-sprøyte i tide osv, da er man ikke bare litt uheldig.

Da har du ikke lest godt nok. Jeg har aldri sagt at voldtektsofre skal måtte bære frem barn, tvert imot kalte jeg vel denne presten som bannlyste jenta på ni for en skruppelløs fanatiker eller noe i den duren.

Poenget til oss "moralister" i denne tråden er vel at holdningene til abort er at det er lettvindt, man trenger ikke passe på selv, for "man kan jo bare ta abort" etterpå. Og som jeg også har sagt, har man gjort alt man kan med tanke på prevensjon og det går galt, er det ikke riktig at man skal måtte gjennomgå et svangerskap.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Hvordan veit du at holdningene til abort er at det er lettvint? Hvor mange har du egentlig snakket med av de 15.000 stk som tar abort hvert år?

Det jeg lurer på er hvor mange av dem 15.000stk som faktisk er aborter som må utføres pga komplikasjoner? Det er jo likefullt en abort på papiret. Har selv en venn som utførte 4 aborter pga fostere var utenfor livmoren, over 2år. Det var høyst ufrivelige aborter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt å holde kjeft, men nå kjenner eg du irriterer meg.

Eg ble gravid når eg var 17 og tok abort. Ja det passet ikke. Faren hadde heller ikke vært der for meg.

Har nett nå bare lyst å skrike til deg, høyt og lenge. Du skjøner virkelig ikke hvordan det er.

Å skrike til meg høyt og lenge endrer neppe noen verdens ting. Jeg har ikke tenkt å diskutere dette på et personlig plan som dette, det ser jeg ikke hensikten med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...