Gå til innhold
Hundesonen.no

Blodig abortfilm


Akita

Recommended Posts

Skal jeg fremlegge noen andres meninger mener du? Jeg prøvde jo på det i begynnelsen av tråden, jeg diskuterte kristendommens forhold til saken - men det var visst MINE meninger jeg skulle komme med. Hvor i all verden vil du?

Hit:

Å skrike til meg høyt og lenge endrer neppe noen verdens ting. Jeg har ikke tenkt å diskutere dette på et personlig plan som dette, det ser jeg ikke hensikten med.

Mener du å si at jeg har innbilt meg at jeg diskuterer med noen i denne tråden? Er alle svarene egentlig i hodet mitt?

Visst pokker har du diskutert, med DINE meninger. Men når de (vi) som har opplevd å ta en abort forteller om vår mening og erfaring, så er det plutselig på et personlig plan og ikke intr å diskutere. Hvorfor?

Det kommer jo an på hvem man spør, og hvilket menneske man snakker om, eller hur?

Yapp, og spør du MEG, så mener jeg at det beste for ungen i mange tilfeller er å få slippe før den er blitt noe spesielt mer enn en celleklump/minifoster, enn å bli satt til verden av en mor som ikke vil ha den og som kommer til å bruke livet sitt på annet enn ungen.

Det er fillern meg nok uønska unger her i verden som sliter, om man ikke skal tvinges til å sette til verden en haug til fordi man var ung og ikke turte spørre etter piller / ble voldtatt som 16 åring / fikk bevist for 4. gang at sterilisering/kondomer/piller/whatever ikke er 100%sikkert / fyll inn hva som helst som skulle passe.

Ja, det er helt ok at folk er uenige i ting. Men respekter de valgene folk tar. Spesielt i et såpass ømt tema som dette.

For vi er vel alle enige i at den andelen aborter som tas fordi jenta ikke gadd bruke prevansjon absolutt ikke er i flertall?

(ps, nei jeg blir ikke såret av dine meninger. Jeg står for valget jeg tok. Og hadde situasjonen vært der på nytt, (samme som den var for 13 år siden) så hadde jeg tatt samme valg igjen. En unge hadde IKKE hatt det bra sammen med meg da. Og jeg er fillern usikker på om den hadde hatt det nå også.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar
Hit:

Visst pokker har du diskutert, med DINE meninger. Men når de (vi) som har opplevd å ta en abort forteller om vår mening og erfaring, så er det plutselig på et personlig plan og ikke intr å diskutere. Hvorfor?

Tror ikke du har skjønt poenget. Jeg mener ikke at folk ikke skal kunne komme med personlige erfaringer, jeg sier at jeg ikke har noen store planer om å diskutere f.eks. DIN abort i detalj og begynne å spørre og grave om forholdene rundt og mene noe om akkurat DIN abort. Da tror jeg fort jeg ville blitt kastet ut for å "gå på person", merkelig at det er vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fillern meg nok uønska unger her i verden som sliter, om man ikke skal tvinges til å sette til verden en haug til fordi man var ung og ikke turte spørre etter piller / ble voldtatt som 16 åring / fikk bevist for 4. gang at sterilisering/kondomer/piller/whatever ikke er 100%sikkert / fyll inn hva som helst som skulle passe.

Ja, det er helt ok at folk er uenige i ting. Men respekter de valgene folk tar. Spesielt i et såpass ømt tema som dette.

Kan du være grei å qoute for meg der noen har sagt at abort absolutt ikke bør brukes i noen som helst tilfeller? "Vi" (nå kalt moralistene) har vel heller påpekt gang på gang, at jo- i spessielle tilfeller så er absolutt abort det beste for både mor og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er oppvokst i en familie hvor vi fra vi var små lærte å ta ansvar for egne handlinger og tenke på konsekvensene av det man gjør.

Det har sannsynligvis de som tar abort lært og, tror du ikke?

Beklager å ha provosert deg, det var ikke meningen. Jeg vet at det finnes mange jenter som har det vondt etter abort,

Så mange har det vondt etter en abort, selv om mange bruker det som prevensjon? Ja riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sannsynligvis de som tar abort lært og, tror du ikke?

Kan jo håpe at de aller fleste har gjort så godt som mulig for å forhindre graviditeten, men jeg tviler på at de tilfellene jeg hører om som tar lett på det er unike i dette landet.

Og min komentar som du quotet, var svar på om jeg hadde levd ett skjermet liv.

Så mange har det vondt etter en abort, selv om mange bruker det som prevensjon? Ja riktig..

Jeg har da aldri påstått at alle bruker det som prevansjon og at ingen har det vondt etterpå. Vær grei å ikke gi meg meninger jeg ikke har.

Det er fullt mulig at noen gir blaffen og at andre tar det tungt- selv om de kanskje har vært gjennom mye av det samme. Forskjellig bakgrunn og forskjellige personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo håpe at de aller fleste har gjort så godt som mulig for å forhindre graviditeten, men jeg tviler på at de tilfellene jeg hører om som tar lett på det er unike i dette landet.

Og min komentar som du quotet, var svar på om jeg hadde levd ett skjermet liv.

Jeg har da aldri påstått at alle bruker det som prevansjon og at ingen har det vondt etterpå. Vær grei å ikke gi meg meninger jeg ikke har.

Det er fullt mulig at noen gir blaffen og at andre tar det tungt- selv om de kanskje har vært gjennom mye av det samme. Forskjellig bakgrunn og forskjellige personer.

Kanskje du heller burde se deg om i omgangskretsen din, om den er full av ubetenksomme, ufølsomme og umodne mennesker som ikke eier oppdragelse og tar abort over en lav sko, fremfor å være fordømmende og nedlatende i en diskusjon som ikke kan holdes på et upersonlig plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du heller burde se deg om i omgangskretsen din, om den er full av ubetenksomme, ufølsomme og umodne mennesker som ikke eier oppdragelse og tar abort over en lav sko, fremfor å være fordømmende og nedlatende i en diskusjon som ikke kan holdes på et upersonlig plan?

Jeg beklager at du oppfatter meg som fordømmende og nedlatende, jeg deltar i en diskusjon og sier min mening. Jeg regner med at om jeg hadde brutt noen regler så ville jeg raskt fått en advarsel her inne, noe jeg ikke har fått.

Hvis dette er noe som ikke bør diskuteres (fordi alle tar alt personlig) så er det vel bedre å få en moderator til å stenge tråden i steden for å beskylde meg for det ene og det andre?

Men det er greit, jeg skal ikke være vrang, jeg kan godt la tråden være i fred så dere slipper å føle dere tråkket på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke lett å få det etter 12 uke, ser du lenger ned sier at det er så lett med psykisk sykom. 1. kutt ut det vissvasset om at psykisk syke har så lett for å få ting gjennom. 2. Nei, det er ikke lettere for dem. Det vet jeg! Jeg har observert ett menneske i nær familie som desverre måtte bære frem ett barn og senere adoptere det bort... Hun var pyskisk syk og hadde papirer på det. Barnet ville ikke skade mor eller påføre henne noen skader! Dette er jo overhodet ikke ett grovt overtramp ala incest og voldtekt, så hva da? Åh ja, glemte vi diskuterer jo ikke personlige ting her ;)

Jeg mente viste en hel del jeg, men det provoserer meg at folk ikke kan ha respekt for andres kropp og sjel. Dobbelmoral! Se bare på spørsmålene jeg stiller Elin lenger opp. Tenker hun på at det sitter mennesker her som kanskje har det ekstremt vondt og plager seg selv med denne tråden, og så klarer hun å legge ut en beskrivelse på utviklingen. Mens hun samtidig vil beskytte ett annet liv, barnets liv.. Dobbeltmoral til tusen. Tenk litt, dette fosteret/barnet sitter fast i en kropp, en sjel, ett liv, ett menneske, en kvinne, man må ikke glemme henne på veien.

edit: tatt vekk ett ord og fylt inn på ett annet

:ahappy: Tenk å tvinge et menneske å gjennomgå et helt svangerskap for så å adoptere barnet bort fordi moren ikke er i stand til å vare på et barn men mer enn nok i stand til å føle sorg.. Sånt synes jeg er så ubarmhjertig.

Jeg savner veldig sans for empati hos abortmostandere -. ihvertfall når vi snakker om abort innen 12 uker. Jeg synes at et foster er et foster inntil det har hjernekapasitet nok til å kunne sanse, til å kunne føle smerte/ubehag (og det er etter 12 uker, før det er det en celleklump, et kim til et helt menneske, men kun et kim) - deretter begynner vi med gråsonen for meg ihvertfall.

Man kunne kanskje begrenset abort litt hvis man kunnet garantere at ethvert uønsket barn fikk alle mulige forutsetninger for et godt liv - men det kan man jo ikke. Vanstelte barn, enslige mødre under fattigdomsgrensen, barn som går for lut og kaldt vann - barn er uendelige dyrbare og før man kan garantere at disse uønskede barn ikke kommer å lide for sin "uønskethet" og at helt unge mødre ikke kommer å lide - så synes jeg ikke at man skal pille på abort-loven i det hele tatt. Egentlig synes jeg ikke man skal pille på den i det hele tatt - for meg er det en selvfølge at det er kvinnen som skal bestemme - hvis partneren protesterer så får han heller fortelle hva han kan gjøre for at det skal gå bra å bringe et barn til verden og eventuelt overbevise henne om at dette kommer å gå bra. Hvis kvinner visste at de ville få hjelp til dette barnet de ikke ønsker, så ville kanskje abort-tallene gå ned? Målet må være å få dem ned uten å endre på dagens lovgivning. Å tvinge noen til å bære frem et barn er ganske horribelt, både for vedkommende og for barnet.

Nei, jeg er oppvokst i en familie hvor vi fra vi var små lærte å ta ansvar for egne handlinger og tenke på konsekvensene av det man gjør.

Så fint for deg. Det gjør deg selvfølgelig langt bedre enn alle de andre ryggradsløse, amoralske idiotene som ikke har en slik bakgrunn. Og du som er så hyggelig og morsom og likanes ellers og så kan du si noe så arrogant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg. Det gjør deg selvfølgelig langt bedre enn alle de andre ryggradsløse, amoralske idiotene som ikke har en slik bakgrunn. Og du som er så hyggelig og morsom og likanes ellers og så kan du si noe så arrogant?

Det var dine ord. Jeg bare svarte på Siri sin komentar om at jeg måtte ha levd ett skjermet liv, noe jeg ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dine ord. Jeg bare svarte på Siri sin komentar om at jeg måtte ha levd ett skjermet liv, noe jeg ikke har.

Jeg har antakelig vokst opp som deg - med ressurssterke foreldre som har gitt meg god ballast videre i livet. Jeg har familie som antakelig hadde stilt opp for meg om jeg skulle være så uheldig å bli uønsket gravid, som har lært meg hva som er smart her i livet, hvordan man skal oppføre seg i ulike situasjoner etc. Jeg har heldigvis aldri vært i noen situasjon der abort har vært et alternativ, men jeg har også lært at ikke alle har hatt en like bra oppvekst som meg, og jeg har faktisk lært at man ikke fordømmer (ja, jeg synes det er fordømmelse enkelte bedriver her nå) folk for deres valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager at du oppfatter meg som fordømmende og nedlatende, jeg deltar i en diskusjon og sier min mening. Jeg regner med at om jeg hadde brutt noen regler så ville jeg raskt fått en advarsel her inne, noe jeg ikke har fått.

Hvis dette er noe som ikke bør diskuteres (fordi alle tar alt personlig) så er det vel bedre å få en moderator til å stenge tråden i steden for å beskylde meg for det ene og det andre?

Men det er greit, jeg skal ikke være vrang, jeg kan godt la tråden være i fred så dere slipper å føle dere tråkket på.

For all del, fortsett å diskutere. Legg gjerne inn en beskrivelse fra uke til uke hvordan fosteret utvikler seg, illustrer med bilder, og for all del - hevd at abort stort sett blir utført fordi at folk bruker det som prevensjonsmiddel. Fortsett å stille deg helt uforstående til at folk som har sagt her at de har tatt abort, blir såret og lei seg over at dere "moralistene" bare snakker for våre stakkars myrdede barn - for noen må jo gjøre det og - så hvorfor ikke deg, du som tross alt har vokst opp i en familie hvor du lærte å ta ansvar for egne handlinger og tenke på konsekvensene av det du gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har antakelig vokst opp som deg - med ressurssterke foreldre som har gitt meg god ballast videre i livet. Jeg har familie som antakelig hadde stilt opp for meg om jeg skulle være så uheldig å bli uønsket gravid, som har lært meg hva som er smart her i livet, hvordan man skal oppføre seg i ulike situasjoner etc. Jeg har heldigvis aldri vært i noen situasjon der abort har vært et alternativ, men jeg har også lært at ikke alle har hatt en like bra oppvekst som meg, og jeg har faktisk lært at man ikke fordømmer (ja, jeg synes det er fordømmelse enkelte bedriver her nå) folk for deres valg...

Nå begynner jeg å bli litt små lei kjenner jeg, av å forklare gang på gang... Jeg driver ikke å fordømmer folk her som har sagt at de har tatt abort, hvilken rett har jeg til det? Jeg vet ingenting om bakgrunnen for at de har tatt det valget. Det jeg har sagt er at det finnes folk som tar for lett på det. Jeg har ikke beskyldt noen her for å bruke abort som prevansjon, eller påstått noe som helst om noen her. Jeg har kun sagt min generelle mening.

For all del, fortsett å diskutere. Legg gjerne inn en beskrivelse fra uke til uke hvordan fosteret utvikler seg, illustrer med bilder, og for all del - hevd at abort stort sett blir utført fordi at folk bruker det som prevensjonsmiddel. Fortsett å stille deg helt uforstående til at folk som har sagt her at de har tatt abort, blir såret og lei seg over at dere "moralistene" bare snakker for våre stakkars myrdede barn - for noen må jo gjøre det og - så hvorfor ikke deg, du som tross alt har vokst opp i en familie hvor du lærte å ta ansvar for egne handlinger og tenke på konsekvensene av det du gjør..

Hvor har jeg skrevet at abort stort sett blir utført fordi det brukes som prevansjonsmiddel?

Nå synes jeg du har litt tungt for det. I din verden finnes det tydeligvis bare ytterpunkter, enten er man for helt fri abort for hvem som helst uansett grunn, eller så er man fullstendig i mot abort i alle tilfeller. Sånn fungerer det ikke i min verden, synd du ikke ser at det finnes mellomting.

Hvis du faktisk hadde lest det jeg skriver i steden for å lese ting mellom linjene som ikke står der, så er vi muligens bittelitt mer enige en du tror. Jeg regner med det siden du kaller menneskene jeg nevnte for ubetenksomme, ufølsomme og umodne mennesker som ikke eier oppdragelse og tar abort over en lav sko,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Hvor har jeg skrevet at abort stort sett blir utført fordi det brukes som prevansjonsmiddel?

Nå synes jeg du har litt tungt for det. I din verden finnes det tydeligvis bare ytterpunkter, enten er man for helt fri abort for hvem som helst uansett grunn, eller så er man fullstendig i mot abort i alle tilfeller. Sånn fungerer det ikke i min verden, synd du ikke ser at det finnes mellomting.

Hvis du faktisk hadde lest det jeg skriver i steden for å lese ting mellom linjene som ikke står der, så er vi muligens bittelitt mer enige en du tror. Jeg regner med det siden du kaller menneskene jeg nevnte for ubetenksomme, ufølsomme og umodne mennesker som ikke eier oppdragelse og tar abort over en lav sko,

Kan du forklare meg hvordan det fungerer i din verden? Jeg oppfatter nemlig at det skal skilles mellom rette og "gale" aborter. Det er greit at noen tar abort men ikke alle kvinner skal/kan/bør ha de samme rettighetene til å bestemme over sitt eget liv eller kropp?

Vær så snill å forklar meg hvor jeg har misforstått, for jeg tror denne diskusjonen er i ferd med å treffe veggen ganske hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk det kan sies så enkelt som at vi "moralister" skulle ønske det var litt færre aborter enn det er i dag. Helt uten å tvinge noen til noe som helst. Helt uten å se stygt på eller se ned på folk som har tatt abort.

Og mer tror jeg ikke jeg gidder å si, for alt har vært sagt noen ganger allerede.

Edit: Og tilogmed uten å bli skuffet eller sint på de som er uenige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Jeg tror faktisk det kan sies så enkelt som at vi "moralister" skulle ønske det var litt færre aborter enn det er i dag. Helt uten å tvinge noen til noe som helst. Helt uten å se stygt på eller se ned på folk som har tatt abort.

Og mer tror jeg ikke jeg gidder å si, for alt har vært sagt noen ganger allerede.

Edit: Og tilogmed uten å bli skuffet eller sint på de som er uenige.

Har noen ikke-moralister sagt det motsatte, uten å tråkke på noen tær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg skrevet at abort stort sett blir utført fordi det brukes som prevansjonsmiddel?

Du har ikke sagt at det blir utført fordi det brukes som prevensjonsmiddel, det er jeg som leser det ut fra det du skriver. Hvorfor ser du lenger ned her..

Nå synes jeg du har litt tungt for det. I din verden finnes det tydeligvis bare ytterpunkter, enten er man for helt fri abort for hvem som helst uansett grunn, eller så er man fullstendig i mot abort i alle tilfeller. Sånn fungerer det ikke i min verden, synd du ikke ser at det finnes mellomting.

Så jeg har tungt for det og ser bare ytterpunkter? Ja, for det er jo jeg som i innlegg etter innlegg skriver om at for mange må ta abort fordi de ikke er påpasselige nok.. Eller er det jeg som sa at det er antageligvis er et fåtall som bruker abort som prevensjon?

Hvis du faktisk hadde lest det jeg skriver i steden for å lese ting mellom linjene som ikke står der, så er vi muligens bittelitt mer enige en du tror.

Nei, akkurat her tviler jeg sterkt på at vi er enige. Jeg mener at kvinnens ve og vel står over fosterets (samme hvor mange bilder du linker til, eller hvor mye du skriver om fosterets utvikling), jeg tror til og med at det er kvinnen selv som både kan og evner mest å bestemme over sin egen kropp (og jeg veit ihvertfall at en fanatisk prest som ikke engang kan bli gravid, ikke er den rette til å moralisere over hva kvinner bør gjøre når de blir svangre), at dagens abortlover holder, og jeg går ikke ut fra at mange er for slepphendte og uansvarlige med prevensjon bare fordi at jeg vet av en og annen som har hatt mer enn en abort.

Jeg regner med det siden du kaller menneskene jeg nevnte for ubetenksomme, ufølsomme og umodne mennesker som ikke eier oppdragelse og tar abort over en lav sko,

Det var ikke helt det jeg skreiv, var det vel?

Kanskje du heller burde se deg om i omgangskretsen din, om den er full av ubetenksomme, ufølsomme og umodne mennesker som ikke eier oppdragelse og tar abort over en lav sko, fremfor å være fordømmende og nedlatende i en diskusjon som ikke kan holdes på et upersonlig plan?

Legg merke til "om" (som her er uthevet og understreket, siden den var vanskelig å få med seg istad?). Det er du som har hevdet at de du har hørt om, snakket med, kjenner, whatever som bruker abort istedetfor prevensjon..? Det var vel dette jeg svarte på, var det ikke?

Kan jo håpe at de aller fleste har gjort så godt som mulig for å forhindre graviditeten, men jeg tviler på at de tilfellene jeg hører om som tar lett på det er unike i dette landet.

Og min komentar som du quotet, var svar på om jeg hadde levd ett skjermet liv.

Jeg har da aldri påstått at alle bruker det som prevansjon og at ingen har det vondt etterpå. Vær grei å ikke gi meg meninger jeg ikke har.

Det er fullt mulig at noen gir blaffen og at andre tar det tungt- selv om de kanskje har vært gjennom mye av det samme. Forskjellig bakgrunn og forskjellige personer.

Og her skriver du da virkelig Kan jo håpe at de aller fleste har gjort så godt som mulig for å forhindre graviditeten, men jeg tviler på at de tilfellene jeg hører om som tar lett på det er unike i dette landet. Her er et annet av dine innlegg:

Jeg har presisert at jeg mener det er holdninger til abort som enkel utvei som er problemet. Jeg har ihvertfall aldri sagt at voldtatte, alvorlig syke, og tydelig uegnede mennesker bør få barn. Det jeg sier er at det er mange aborter som kunne vært ungått hvis alle var nøye med å unngå uønsket graviditet. Jeg sitter jo heller ikke her og mener at alle burde få barn eller at alle er egnet til å få barn, men det finnes mange som ikke er påpasselige nok med å unngå det.

Mine understrekninger.. Men det er holdninger til abort som enkel utvei som er problemet, det er mange aborter som kunne vært unngått hvis alle var nøye med å unngå uønsket graviditet, og det finnes mange som ikke er påpasselig nok med å unngå det.. Tre ganger på ett innlegg hvor du hevder at mange tar abort fordi det er lettvint, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være grei å qoute for meg der noen har sagt at abort absolutt ikke bør brukes i noen som helst tilfeller? "Vi" (nå kalt moralistene) har vel heller påpekt gang på gang, at jo- i spessielle tilfeller så er absolutt abort det beste for både mor og barn.

Nei, denne delen av innlegget var rettet generelt til abortmotstandere... Beklager at jeg ikke la inn noen ekstra linjeskift eller annet.

Men altså, om vi da tar den delen med folk som tar abort pga evnt skade på foster og andre VELDIG gyldige grunner, legger til disse som vet at barnet ikke vil få det bra (de nevnt i innlegget du kommenterte, som er "godkjente" aborter i følge deg), tar med spontanaborter som jeg også vil tro får en del i dette tallet, spesielt om de må inn på sykehus for å skrape ut rester, hvor stor andel tror du vi sitter igjen med der folk tar abort for moroskyld? Fordi de ikke GIDDER å bruke prevansjon?

Den andelen tror jeg er meget liten... Det er tross alt en bekjenning for kroppen, og IKKE MINST sjelen. Det er IKKE noe man gjør for moroskyld / enkelthetsskyld /latskap eller annet. Tro det eller ei. Det er oftest en grunn. Bedre enn folk aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å følge med her, men her er svar på det jeg føler det er relevant å svare på akkurat nå:

Så, siden jeg er 100% sikker på at jeg aldri skal ha barn, så kan jeg bare sterilisere meg jeg? Er ikke så enkelt kjære deg....

Kvinner MED barn, får ikke alltid lov å sterilisere seg!

Jeg sa ikke at du var nødt til det eller "bare kan" gjøre det. Jeg sa ikke at det var enkelt å få til. Jeg påpekte rett og slett at det er et mulig alternativ. Om det er noe en er villig til å "kjempe" for å få lov til er en annen sak... Hverken mer eller mindre står det i den lille setningen jeg skrev.

Som Gråtass skriver, det er ikke bare å be om å bli sterilisert heller..

Da er det forholdsvis ny bestemmelse. Jeg søkte om sterilisering i år 2000, da var jeg 26 år gammel. Jeg fikk ikke sterilisering da, jeg var for ung og for nyskilt..

Skrekkelig idiotisk opplegg egentlig. Jeg ville sterilisere meg fordi at siste svangerskapet var en påkjenning. Legen mente at det var mye lurere at eksen steriliserte seg, for det var et mindre inngrep og reversibelt, mens jeg syns at siden det var min kropp som ikke tålte å gå gravid, så var det lurere at jeg steriliserte meg. Vel, eksen steriliserte seg, vi ble skilt kort tid senere, jeg søkte om sterilisering igjen (2 ganger, siden jeg fikk nei første gangen), og nå har han gjort om på inngrepet og venter sitt barn nr 3.. Men legen veit jo best, sikkert.. :)

EDIT: Først nå registrerte jeg det med barnløs.. Det er mulig det er forskjell om man har barn eller ikke, i såfall så er det en teit forskjell..

Jeg sa nå heller ikke at det bare var å be om det. Som jeg også svarte til Tatijana: Jeg påpekte bare at det var et mulig alternativ.

Om en gidder å kjempe mot et idiotisk medisinsk system for å få lov riktig nok... Kanskje ikke så rart at det er vanskelig å få lov til å sterilisere seg (for kvinner) ettersom alle jenter selvsagt drømmer om å få minst 11 barn hver. (Ironi selvsagt... Men det er vanskelig å bli trodd når en sier at en ikke har noe ønske om å få egne barn. Og ønsker en seg ikke barn er man unormal, for ung til å vite det eller rett og slett bare litt dum.)

Så som jeg sa. Sterilisering ER et reelt alternativ til sølibat-tilværelse (om en ikke skal ha sex med mindre enn vil ha barn mener jeg), men det krever litt mer enn andre prevansjonsmetoder...

Hentet fra NettDoktor.no:

Alle kvinner og menn over 25 år kan etter eget ønske og grundig overveielse la seg sterilisere. Hvert år er det flere tusen norske kvinner som bestemmer seg for denne muligheten for prevensjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at du var nødt til det eller "bare kan" gjøre det. Jeg sa ikke at det var enkelt å få til. Jeg påpekte rett og slett at det er et mulig alternativ. Om det er noe en er villig til å "kjempe" for å få lov til er en annen sak... Hverken mer eller mindre står det i den lille setningen jeg skrev.

Det er ikke et alternativ for meg før jeg er hverfall 25. Jeg har ingen medisinsk grunn til å sterilisere meg, jeg er bare 100% sikker på at jeg aldri skal ha barn, det er ikke godt nok. Når jeg er 25, så kan jo skaden faktisk ha skjedd. Noen er mer produktive en andre, og har dermed større sjans for å bli gravide, enten med eller uten prevansjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...