Gå til innhold
Hundesonen.no

Lars-Venus!

SoppenCamilla

Recommended Posts

Møt Lars-Venus, og dems* kamp om å overleve i min varetekt (jeg har IKKE grønne fingre, nemlig, men jeg har grønne sko!

IMG_6612.jpg )

Anyways, jeg er ikke så godt kjent med de* enda, men jeg vet at de* liker fluer (så et fluelik inni der), og maur (enda et lik), og larver! For larver hadde jeg det fryktelig gøy med å putte inni der, og se at de* lukka seg (kunne nesten høre larvene skrek! MOAHAHAHAHAHAHAAAAAAA)!

Ja, over til bilder!

IMG_6607.jpg

IMG_6606.jpg

Har bare zoomlinsa, så fikk ikke tatt noen bilder mens jeg mata de*, men skal prøve å få til neste gang jeg mater de*, om en uke eller to!

*hver eneste lille plante oppi potta heter Lars-Venus, og det er forskjellige individer. Jepp-jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, stilig! :) Den så jo nesten litt skummel ut den der...

Han er dritkul :devil: Må ta bilder når de åpner seg igjen, da er de kule!

Dør de hvis du ikke mater dem? Så utrolig kul ut!

Neida, det rosa inni "munnen" dems, pluss det at de lukter søtt, tiltrekker fluer og slikt, så de kravler fint ned i sin egen død uten min hjelp. Var bare så kult å prøve. :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOOh kule Lars Venuser du har! Jeg vil og ha!

(Først så trodde jeg du skrev at du la larver inne i skoene, og så på at de lukket seg. Tenkte at du mente larvene vred seg i smerte over vond lukt eller no :) )

Hahahahha, ja, skjønner at det kan misforstås! Skoa er nye, håper ikke de stinker allerede. :devil:

Kjøpte'n på Plantasjen for 80 spenn. :poke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææh, den var no søt da! Hvor får du tak i (no)en sånn(e)? Jeg vil også ha!

Jeg kjøpte han på enten Plantasjen eller Oasen, husker ikke. :blink:

Han er flott! Planer om avl eller? Utstilling? LP?

Enig! Jeg har ikke planlagt så mye enda. Som du kan se er han en reser til å stille opp, så utstilling er ikke utenkelig. I første omgang tenker jeg mest hverdagslydighet, og å holde han i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte han på enten Plantasjen eller Oasen, husker ikke. :blink:

Enig! Jeg har ikke planlagt så mye enda. Som du kan se er han en reser til å stille opp, så utstilling er ikke utenkelig. I første omgang tenker jeg mest hverdagslydighet, og å holde han i live.

Ja, jeg synes han hadde veldig gode vinkler! Er nok lurt med litt hverdagslydighet ja, og de må vel sosialiseres og miljøtrenes til de grader for å ikke bli agressive mot mennesker? Kan tenke meg de har endel jaktinnstinkt og, så innkalling må vel kanskje også prioriteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han var skikkelig kul, men tror ikke jeg hadde turt å ha en sånn jeg.. Har lest litt for mye Donald tror jeg, for jeg ser bare for meg at de vokser seg skikklig megastore, og begynner å gå rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes han hadde veldig gode vinkler! Er nok lurt med litt hverdagslydighet ja, og de må vel sosialiseres og miljøtrenes til de grader for å ikke bli agressive mot mennesker? Kan tenke meg de har endel jaktinnstinkt og, så innkalling må vel kanskje også prioriteres.

Ja, vinklene er knall på han, altså! Hverdagslydighet er et møst på sånne her, det går ikke ann å ha en uregjerlig Venus, liksom. Jeg er ikke så nøye på sosialiseringa, for jeg skal bruke han til vokting, og da er det i og for seg greit at han er litt gretten mot andre. Hundene har jo faila der, de slipper jo inn hvemsomhelst. Innkalling er greit å trene en del på ja, jeg tror jeg hadde fått mye stress om nabolagets katter plutselig forsvant. :blink:

han var skikkelig kul, men tror ikke jeg hadde turt å ha en sånn jeg.. Har lest litt for mye Donald tror jeg, for jeg ser bare for meg at de vokser seg skikklig megastore, og begynner å gå rundt..

Hahah, han er jo ikke store gutten enda da, men vi får se hva det blir til. :D

Tror nesten at jeg må skaffe meg sånne, jeg! Frister enda mer, nå som det er så mye fluer her :)

Jessjess, det er jo bare å kjøre på! :)

Haha, den var tøff! :lol:

EDIT: du kan jo ha avl på dem. De formerer seg sikkert. :)

Jeg er enig! Og ja, kan jo vurdere avl, men må se åssen han utvikler seg først. Også må jeg vel kjøpe ei dame til'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars-Venus virker som en flott kar, håper han blir en råtass av en vaktplante! Men for besøkende sin del håper jeg du har god innkalling på den (mht. dens manglende sosialisering så kan den jo komme til å bite i hjel alle som kommer innenfor dørene dine).

Får vi se et oppstillingsbilde kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kors i taket! Trussel om anmeldelse gjorde vei i vellinga, så i dag kom det melding fra NKK med eierskifte som jeg måtte godkjenne! Da er saken løst 🤗
    • At de aldri har hatt syke hunder synes jeg høres rart ut. Men det er ikke alt man kan se på forhånd, og at en hund utvikler en plage som er vanlig hos rasen er nok en risiko dere må ta. At hunden ikke er registrert på dere er en annen sak. Det burde dere jo få ordnet, og jeg synes det er noe NKK burde rådgi dere om hva dere skal gjøre når oppdretter ikke responderer. 
    • Hei. Det ligger tilbakemeldinger fra tidligere kjøpere både på facebooksiden til kennelen og på googlesiden. Kennel har drevet i flere år og har mange hunder registrert i NKK. Ja, valpen hadde vetattest og chip. Vi kontaktet Dyreid også og der hadde de ingenting registrert på Idnummeret som fulgte helseattesten, men de begrunnet det med at ikke alt var i orden med NKK-registreringen. Nå som det er ordnet så har Idnummeret dukket opp hos dyreid, men valpen står da på oppdretter. Vi ble ikke informert om risiko for utvikling av noen helseproblemer i det hele tatt. Oppdretter sa mens vi stadig fikk svar at hen aldri har hatt syke hunder noen gang. 
    • Hva mener du med registrert oppdretter og anmeldelser? Hvor er disse anmeldelsene fra, har dere snakket med tidligere kjøpere?  Det er ikke oppdretter som er registrert i NKK, men foreldrehundene. Dette bør man såklart sjekke på forhånd, men ser også ut til å stemme i dette tilfellet siden valpene omsider er registrerte. Det kan også være lurt å sjekke om oppdretter er registrert hos raseklubben og kullet er godkjent etter deres retningslinjer, eventuelt hvorfor ikke. De fleste raseklubber har rimelige krav som de fleste seriøse oppdrettere følger, men det finnes unntak både når det gjelder krav og seriøsitet der også. Hadde valpen veterinærattest og chip ved levering? Hvis valpen hadde anlegg for å utvikle sykdom da så skal det være dokumenter, og kan være grunnlag for avslag i pris eller heving av kjøp. Har dere kontaktet Dyreidentitet om dette? 
    • Hei. Lang historie kortet ned. Kjøpte valp i starten av desember av nkk-registrert oppdretter med gode reviews. Hen virket seriøs og svarte ”riktig“ på det vi hadde av spørsmål. Eneste var at stamtavle skulle ettersendes pr post pga en feil i registreringen til far. Tiden gikk og ingen stamtavle kom. DyreId vi fikk med helseboken dukket heller ikke opp ved søk og vi tok kontakt med NKK som sa vi måtte ta det med oppdretter. Valpen vår (en corgi) fikk påvist short ulna syndrom tidlig og vi hadde store problemer med å få svar/responser fra oppdretter ang dette, så vi hadde ikke rare håpet om svar ang manglende registrering og der står saken vår nå 6 mnd etter kjøp. Kullet er omsider registrert i nkk, men med oppdretter som eneste eier. Hen står da også som eier hos DyreId fant jeg ut i dag. Meldte hen på nytt i dag morges og fikk ikke svar, så har nå informert om at vi kommer til å anmelde for svindel om ikke forholdet blir rettet innen utgangen av morgendagen. Vi har kjøpt en valp på falske premisser når oppdretteren ikke sørger for å ordne ting i henhold til kontrakten. Det er en rimelig fortvilet situasjon. Vi ønsker å være registrerte eiere hos NkK og DyreID slik at alt er i orden. Hva mer/annet kan vi gjøre? Føler vi ikke har en sak når ikke oppdretter gjør det hen skal og NkK ikke vil hjelpe. Er det bare tull da at det lønner seg å kjøpe valp fra registrert oppdretter? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...