Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring av hund


tm100001

Recommended Posts

Ting kan fort skje og komme opp i ganske så mange tusenlapper.

Selv valgte vi Agria og angret ikke på det. Veldig kjappe og greie og direkteoppgjør var som en drøm.

F.eks bare regningen for urinstein undersøkelse og behandling kom på ca 14 tusen. Agria betalte over 10 tusen av de. (bare et eksempel og vi var ofte til legen pga fysiske plager dessverre, men ennå mer nytte av forsikring)

Hørt om folk som har fått regning på 50 tusen pga noe feil med bakføtter som trengte operasjon der de ikke hadde forsikring - synd for de.

Så man er ikke nødt, men sannelig veldig greit når man har bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen lov som påbyr deg å ha forsikring, men min anbefaling er å forsikre hunden. Særlig i hundens første leveår kan det skje dyre ting, men jeg anbefaler veterinærforsikring gjennom hele hundens liv.

Jeg har enda ikke "tapt" på å ha forsikring - jeg har fått tilbake mer enn forsikringen koster, og vi har ikke hatt noen dramatiske skader - vi har for eksempel hatt en øyebetennelse, noen urinveisinfeksjoner, en trassig diaré det var vanskelig å bli kvitt, en brukken klo, slike ting som lett skjer og brått kan koste mye penger om en trenger veterinærkonsultasjon og medisiner.

En kan i hvert fall hos Agria velge ulike forsikringer - med og uten medisinforsikring, også videre. Jeg har valgt full pakke i hvert fall nå de første årene hennes, da det oftere skjer mer de årene enn senere, en valp er mer utsatt og har dårligere immunforsvar, og har større tabbefaktor.

Livsforsikring er det mer variert hva folk gjør. Hvis hunden lever lenge, "tjener" du jo ikke noe på å få tilbake på livsforsikringen, da du har betalt like mye som eller mer enn kjøpesummen. Men jeg anser livsforsikring delvis som en slags sparing (hvis X'en dør ni år gammel og jeg får tilbake kjøpssummen har jeg råd til å kjøpe ny valp - alternativet er jo å spare det du ville betalt i forsikring år etter år, og hvem klarer det? Eller at folk har så god økonomi at de kan punge ut 12.000 for en valp når som helst - noen kan, andre kan ikke), og delvis som en forsikring - jeg vet ikke hvor gammel hunden min blir, og livsforsikringen hjelper meg å skaffe en ny valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at hvis du ikke har mulighet til å betale det det måtte koste (eks. 20-30 tusen) ved en akutt skade og medisiner og etterbehandling, så bør man ha forsikring.

Personlig har jeg forsikring på en av hundene mine, hun yngste -AB'en, og den er fryktelig dyr! Over 4000, i året (Gjensidige). Men dekker det meste av både reseptbelagte medisiner, 30.000 i året og tannskader ved uhell. Husker ikke helt hvorfor jeg ikke har Agria, men tror det er noe fordi AB går som blandingshund hos dem og da får jeg ikke, eller veldig dyrt der også med blanding? Husker ikke helt.

Tror jeg vil ha forsikring i et par år til, men hvis hun viser seg å ikke ha noen plager da, så kan det godt hende jeg sier opp forsikringen og heller tar støyten hvis en ulykke skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For endel år siden hadde jeg hundene forsikret (Storebrand), og det fungerte helt greit. Da hadde jeg en sånn superdeal som gjorde at det ikke var så veldig dyrt i året.

Men etterhvert økte antallet hunder, og "dealingen" ble dårligere, og vips så ble det bare dyrt å sponse forsikringsselskapet med magfoldige tusenlapper i året.

Så nå er ingen av mine forsikret, men jeg sier ALLTID at når jeg skal ha valpekull skal jeg forsikre tispen på forhånd (i tilfelle keisersnitt)... Men har jeg gjort det? Neida - det glemmer jeg like fort som dugg forsvinner i solen..

Heldigvis har det gått greit til nå, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For endel år siden hadde jeg hundene forsikret (Storebrand), og det fungerte helt greit. Da hadde jeg en sånn superdeal som gjorde at det ikke var så veldig dyrt i året.

Men etterhvert økte antallet hunder, og "dealingen" ble dårligere, og vips så ble det bare dyrt å sponse forsikringsselskapet med magfoldige tusenlapper i året.

Så nå er ingen av mine forsikret, men jeg sier ALLTID at når jeg skal ha valpekull skal jeg forsikre tispen på forhånd (i tilfelle keisersnitt)... Men har jeg gjort det? Neida - det glemmer jeg like fort som dugg forsvinner i solen..

Heldigvis har det gått greit til nå, da.

Susanne

Det er et godt poeng - har en mange hunder koster det mye, og livsforsikring for fem hunder i et år eller to koster jo det samme som å kjøpe en ny valp - og en kjøper jo ikke flere nye valper i året.

Jeg har en hund jeg får lov til å forsikre (Even ble for gammel), og det tar jeg meg råd til - og på henne har jeg også avlsforsikring så jeg har den i boks hvis/når hun forhåpentligvis lager meg noen F'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales virkelig å ha forsikring ja. Selv har jeg forsikret hunden og meg selv i gjensidige, har ikke fått bruk for enda, bank i bordet. Betaler vel 2800 for hunden, om jeg ikke tar helt feil... eller var det 1800. Husker ikke jeg, årets regning er ikke betalt enda :innocent:

Husker panikken jeg hadde før jeg hadde fått forsikret ham, han hadde spist et glasskår, som jeg ikke oppdaget før jeg tilfeldigvis så i bæsjen. Det var stort, og skarpt. Og det kunne jo gått helt galt, da var han bare 3 mnd gammel. Huff... selvfølgelig ville jeg punget ut for operasjon hvis det ble nødvendig, men med forsikring hadde det gått litt greiere liksom. Så det var en liten vekker, hadde hele tiden tenkt å skaffe, men der fikk jeg ut fingeren iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke forsikring på våre, men jeg vil ha på min egen hund. Må man være myndig for å få forsikring? Hvordan fungerer det når hunden blir skadet? Hvilken type forsikring?

Jeg vet ingenting om forsikring, og jeg lurer på hva mamma synes. Hun synes vel det er bortkastet... :innocent:

Edit: Mamma sier at hun kan dekke skadene på hunden min hvis den blir skadet, siden hun er veterinær. Hvis skaden er så alvorlig at den må reise til Tromsø eller Oslo, har hun mulighet til å dekke det. Hun ville hatt forsikring på hundene hvis hun ikke var veterinær, men vi behøver det ikke når hun kan behandle hundene våre selv :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke forsikring på våre, men jeg vil ha på min egen hund. Må man være myndig for å få forsikring? Hvordan fungerer det når hunden blir skadet? Hvilken type forsikring?

Jeg vet ingenting om forsikring, og jeg lurer på hva mamma synes. Hun synes vel det er bortkastet... :innocent:

Edit: Mamma sier at hun kan dekke skadene på hunden min hvis den blir skadet, siden hun er veterinær. Hvis skaden er så alvorlig at den må reise til Tromsø eller Oslo, har hun mulighet til å dekke det. Hun ville hatt forsikring på hundene hvis hun ikke var veterinær, men vi behøver det ikke når hun kan behandle hundene våre selv :whistle:

Husk at det er forskjellige forsikringer, ikke bare helse- og medisinforsikring (eller hva de heter). Du har livs- og ulykkesforsikring, samt for de hvor det er aktuelt avls- og bruksforsikring.

Jeg sier ikke at du bør ha det, men vær klar over at en god forsikring kan dekke mer enn det din mor gjør på veterinærkontoret - selv om et vanlig hundehold helst ikke har andre utgifter enn ordinære, og forhåpentligvis har en bare de utgiftene som forsikringen ikke dekker - vaksine, røntgen, PL-sjekk, øyelysning, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er forskjellige forsikringer, ikke bare helse- og medisinforsikring (eller hva de heter). Du har livs- og ulykkesforsikring, samt for de hvor det er aktuelt avls- og bruksforsikring.

Jeg sier ikke at du bør ha det, men vær klar over at en god forsikring kan dekke mer enn det din mor gjør på veterinærkontoret - selv om et vanlig hundehold helst ikke har andre utgifter enn ordinære, og forhåpentligvis har en bare de utgiftene som forsikringen ikke dekker - vaksine, røntgen, PL-sjekk, øyelysning, etc.

Når trenger man de andre forsikringene? Hva er ulykkes og livsforsikring? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når trenger man de andre forsikringene? Hva er ulykkes og livsforsikring? :innocent:

Livsforsikring utbetales hvis/når hunden dør. Du forsikrer hunden stort sett for kjøpesummen, og når hunden dør får du kjøpesummen tilbake - så har du råd til å kjøpe en ny hund.

Etter at hunden har fylt ti år, får du ikke livsforsikre hunden lenger. Og etter en viss alder trekkes det årlig fra en andel av summen du får tilbake, slik at en hund som dør fem år gammel får du mer igjen for enn en hund som dør ni år gammel.

Ulykkesforsikring er mye det samme - du får tilbake kjøpesummen om hunden dør i en ulykke.

Men, om jeg husker riktig, ulykkesforsikring kan også dekke rehabilitering og annen medisinsk hjelp som et vanlig veterinærkontor ikke kan hjelpe deg med - svømming, fysioterapi, stretching, massasje, osv.

Avlsforsikring er for potensielle avlsdyr, er det aktuelt for deg?

Bruksforsikringen er en mulighet til å forsikre viktige dyr for en høyere sum enn kjøpesummen, fordi de har bevist at de er verdt mer - for eksempel ettersøkshunder (det ligger jo mange timer med arbeid for å få fram det), hunder som konkurrerer på internasjonalt nivå, etc.

Hvis du går på sidene til Agria og Gjensidige, som vel er de to mest brukte forsikringsselskapene på dyr i Norge, så kan du lese forsikringsvilkårene deres - det er jo også viktig å være klar over hva de ikke dekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livsforsikring utbetales hvis/når hunden dør. Du forsikrer hunden stort sett for kjøpesummen, og når hunden dør får du kjøpesummen tilbake - så har du råd til å kjøpe en ny hund.

Etter at hunden har fylt ti år, får du ikke livsforsikre hunden lenger. Og etter en viss alder trekkes det årlig fra en andel av summen du får tilbake, slik at en hund som dør fem år gammel får du mer igjen for enn en hund som dør ni år gammel.

Jeg tror ikke jeg trenger en slik forsikring på den nye hunden :whistle:

Ulykkesforsikring er mye det samme - du får tilbake kjøpesummen om hunden dør i en ulykke.

Men, om jeg husker riktig, ulykkesforsikring kan også dekke rehabilitering og annen medisinsk hjelp som et vanlig veterinærkontor ikke kan hjelpe deg med - svømming, fysioterapi, stretching, massasje, osv.

Tror det går bra uten slik forsikring også :lol:

Avlsforsikring er for potensielle avlsdyr, er det aktuelt for deg?

Jeg har ingen spesielle planer for oppdrett, kanskje ett kull når hunden er eldre og har vist om den er egnet for avl. Da blir det "kjøkkenoppdrett" og ingen store forhåpninger :)

Bruksforsikringen er en mulighet til å forsikre viktige dyr for en høyere sum enn kjøpesummen, fordi de har bevist at de er verdt mer - for eksempel ettersøkshunder (det ligger jo mange timer med arbeid for å få fram det), hunder som konkurrerer på internasjonalt nivå, etc.

Hvis du går på sidene til Agria og Gjensidige, som vel er de to mest brukte forsikringsselskapene på dyr i Norge, så kan du lese forsikringsvilkårene deres - det er jo også viktig å være klar over hva de ikke dekker.

Bruksforsikring trenger jeg ikke, det blir bare en enkel tur kamerat som prøver litt forskjellige sporter :whistle: Tror jeg klarer meg bra uten forsikring på min første hund, men det kan bli aktuelt senere.

Tusen takk for hjelpen! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg trenger en slik forsikring på den nye hunden :whistle:

Tror det går bra uten slik forsikring også :lol:

Ikke at jeg har noe med det, men noen spesiell grunn til at du velger bort livs- og ulykkesforsikring?

Jeg har ingen spesielle planer for oppdrett, kanskje ett kull når hunden er eldre og har vist om den er egnet for avl. Da blir det "kjøkkenoppdrett" og ingen store forhåpninger :)

Avlsforsikring kan du eventuelt tegne senere også, bare du husker karenstiden (30 dager?).

Avlsforsikring kan være noe å vurdere uansett om du skal ha ett eller fem kull på tispa - det kan for eksempel dekke keisersnitt og andre komplikasjoner som kan oppstå ved fødsel, og slike komplikasjoner spør ikke om hvor mange kull du skal ha. Avlsforsikring dekker også sykdom på valpene i valpekassa, og jeg mener du får forsikring mot skjulte feil - altså sykdommer og plager på valpen som dukker opp hos ny eier og du står erstatsningsmessig ansvarlig for, da hjelper forsikringen deg med det.

Den dekker også fertilitetsutredning om det er vanskelig å få avlsdyret drektig.

Bruksforsikring trenger jeg ikke, det blir bare en enkel tur kamerat som prøver litt forskjellige sporter :whistle: Tror jeg klarer meg bra uten forsikring på min første hund, men det kan bli aktuelt senere.

Tusen takk for hjelpen! :innocent:

De færreste trenger bruksforsikring, og det er også ganske strenge klausuler på at du må bevise hundens verdi - og du må selvfølgelig også betale høyere forsikring for å få mer tilbake senere.

Jeg skjønner at du mener du ikke trenger veterinær- og medisinforsikring, men hvorfor ikke livsforsikring? Hva gjør du om valpen fem måneder gammel svinser ut i veien og blir påkjørt? Nei, du får ikke valpen tilbake, men du får i hvert fall kjøpssummen tilbake og kan lettere skaffe deg en ny valp.

Ingen kan garantere at valpen blir så gammel at livsforsikring til slutt er bortkastede penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to gangene det har skjedd ulykker med min hund har jeg vært sjeleglad for at vi har forsikret henne. Så, ja. Jeg synes så absolutt at forsikring av hund er av høy nytteverdi de gangene uhellet er ute.

Selv har vi forsikret Chessea i jerbanepersonalets forsikring. Lav egenandel og gunstige priser forøvrig. Aldri vært noen problemer med tilbakebetaling heller. Anbefales for dem som har tilgang.

Ei klassevenninne måtte inn med sin Foxterrier og trekke massevis av tenner på grunn av skikkelige tannproblemer i høst. Hunden var ikke forsikret, og det absolutt nødvendige inngrepet med narkose og hele pakka kom svært uventet på hundens eier. Og det hele kom på den nette sum av 6500,-. Og ikke alle er like hundedilla som meg selv og oss her på forumet, så da det ble klart at prisen for dette inngrepet ville komme på en slik betydelig sum stod valget mellom avliving (av en ellers frisk seksåring) eller å betale. Det endte med at vedkommende måtte låne penger slik at hunden fikk operasjonen sin. Trist at en nesten må vurdere å avlive bikkja framfor å trekke noen tenner fordi man ikke har råd til å punge ut store summer uvetet. Personen som eier hunden skjønte fort at å fortsette å argumentere mot forsikring ved å kalle det tullete var rimelig langt ute på jordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe med det, men noen spesiell grunn til at du velger bort livs- og ulykkesforsikring?

Ingen spesiell grunn. Hvis det er såpass nødvendig skal jeg høre med mamma om det :whistle:

Avlsforsikring kan du eventuelt tegne senere også, bare du husker karenstiden (30 dager?).

Avlsforsikring kan være noe å vurdere uansett om du skal ha ett eller fem kull på tispa - det kan for eksempel dekke keisersnitt og andre komplikasjoner som kan oppstå ved fødsel, og slike komplikasjoner spør ikke om hvor mange kull du skal ha. Avlsforsikring dekker også sykdom på valpene i valpekassa, og jeg mener du får forsikring mot skjulte feil - altså sykdommer og plager på valpen som dukker opp hos ny eier og du står erstatsningsmessig ansvarlig for, da hjelper forsikringen deg med det.

Den dekker også fertilitetsutredning om det er vanskelig å få avlsdyret drektig.

Denne kan jo kanskje bli aktuell senere :lol:

De færreste trenger bruksforsikring, og det er også ganske strenge klausuler på at du må bevise hundens verdi - og du må selvfølgelig også betale høyere forsikring for å få mer tilbake senere.

Jeg skjønner at du mener du ikke trenger veterinær- og medisinforsikring, men hvorfor ikke livsforsikring? Hva gjør du om valpen fem måneder gammel svinser ut i veien og blir påkjørt? Nei, du får ikke valpen tilbake, men du får i hvert fall kjøpssummen tilbake og kan lettere skaffe deg en ny valp.

Ingen kan garantere at valpen blir så gammel at livsforsikring til slutt er bortkastede penger.

Men jeg bare lurer på noe ang. denne livsforsikringen: Betaler man hele kjøpesummen av hunden til selskapet og får det bare igjen når den dør, eller er det sånn at man betaler litt og litt til selskapet, så jo tidligere dyret dør jo billigere blir det? :innocent:

De to gangene det har skjedd ulykker med min hund har jeg vært sjeleglad for at vi har forsikret henne. Så, ja. Jeg synes så absolutt at forsikring av hund er av høy nytteverdi de gangene uhellet er ute.

Selv har vi forsikret Chessea i jerbanepersonalets forsikring. Lav egenandel og gunstige priser forøvrig. Aldri vært noen problemer med tilbakebetaling heller. Anbefales for dem som har tilgang.

Ei klassevenninne måtte inn med sin Foxterrier og trekke massevis av tenner på grunn av skikkelige tannproblemer i høst. Hunden var ikke forsikret, og det absolutt nødvendige inngrepet med narkose og hele pakka kom svært uventet på hundens eier. Og det hele kom på den nette sum av 6500,-. Og ikke alle er like hundedilla som meg selv og oss her på forumet, så da det ble klart at prisen for dette inngrepet ville komme på en slik betydelig sum stod valget mellom avliving (av en ellers frisk seksåring) eller å betale. Det endte med at vedkommende måtte låne penger slik at hunden fikk operasjonen sin. Trist at en nesten må vurdere å avlive bikkja framfor å trekke noen tenner fordi man ikke har råd til å punge ut store summer uvetet. Personen som eier hunden skjønte fort at å fortsette å argumentere mot forsikring ved å kalle det tullete var rimelig langt ute på jordet...

Skal tenke på dette med forsikring! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg bare lurer på noe ang. denne livsforsikringen: Betaler man hele kjøpesummen av hunden til selskapet og får det bare igjen når den dør, eller er det sånn at man betaler litt og litt til selskapet, så jo tidligere dyret dør jo billigere blir det? :innocent:

Nei, hvis du kjøper en valp til 10.000 kroner betaler du ikke den samme summen inn til forsikringsselskapet samtidig.

Hvor mye du må betale avhenger av rase og om du har andre forsikringer, men du betaler en viss sum i året. Si du betaler 1.000 kroner. Hvis hunden din dør fire år gammel, får du tilbake 10.000 kroner, men har betalt 4.000 kroner (1.000 kroner i året) for å få de pengene, altså "tjener" du 6.000 kroner, penger du kan bruke for å kjøpe en ny valp. Jo eldre hunden blir, jo mer betaler du i forsikring, og jo mindre "tjener" du på det - men ingen har krystallkule og kan si hvor gammel hunden blir. Even, for eksempel, har knapt hatt bruk for forsikringen i hele sitt liv, den opphørte da han ble ti år, og to måneder senere måtte han ha en operasjon til over 10.000 kroner. Hadde vi hatt krystallkule hadde vi jo aldri forsikret ham, men spart de pengene så ikke den operasjonen gjorde så vondt i lommeboka... Men det kan en aldri vite.

Tallene er forresten helt fiktive, jeg husker ikke hva en livsforsikring koster, og jeg tror det varierer fra rase til rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvis du kjøpericon_redface.gif en valp til 10.000 kroner betaler du ikke den samme summen inn til forsikringsselskapet samtidig.

Hvor mye du må betale avhenger av rase og om du har andre forsikringer, men du betaler en viss sum i året. Si du betaler 1.000 kroner. Hvis hunden din dør fire år gammel, får du tilbake 10.000 kroner, men har betalt 4.000 kroner (1.000 kroner i året) for å få de pengene, altså "tjener" du 6.000 kroner, penger du kan bruke for å kjøpe en ny valp. Jo eldre hunden blir, jo mer betaler du i forsikring, og jo mindre "tjener" du på det - men ingen har krystallkule og kan si hvor gammel hunden blir. Even, for eksempel, har knapt hatt bruk for forsikringen i hele sitt liv, den opphørte da han ble ti år, og to måneder senere måtte han ha en operasjon til over 10.000 kroner. Hadde vi hatt krystallkule hadde vi jo aldri forsikret ham, men spart de pengene så ikke den operasjonen gjorde så vondt i lommeboka... Men det kan en aldri vite.

Tallene er forresten helt fiktive, jeg husker ikke hva en livsforsikring koster, og jeg tror det varierer fra rase til rase.

Ok! Sender man brev eller e-post til selskapet når dyret er borte da? :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Sender man brev eller e-post til selskapet når dyret er borte da? :innocent:

Jeg er usikker på om du må ha en dødsattest fra veterinær, eller om det holder å levere "dødsmelding" selv, det er (heldigvis) en stund siden jeg har måttet gjøre det. Leser du på forsikringsselskapenes hjemmesider, framkommer det ofte der rutiner og regler for oppgjør.

Generelt skadeoppgjør ved veterinærforsikring er i hvert fall plankekjøring - send inn kvitteringene og legg ved et brev som forklarer hva det er kvittering for, eller om veterinærkontoret har direkte skadeoppgjør med forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg anbefaler alle å forsikre!

Jeg har fått utbetalt både for skade og livsforsikring på den ene hunden, og for skade på den andre hunden. Vi har fått veldig bruk for forsikringene, og jeg er så utrolig glad for at jeg hadde forsikring! Det er verdt en investering, for uhell og sykdom kan skje fortere enn man aner. :innocent:

Dyrlegen min har gitt oss alle papirer som vi får og kan sende inn, og på noen forsikringsselakap kan dyrlegen sende direkte til forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forsikring er veldig greit ha synes jeg.Har i Agria til blandings frøkena her ,full forsikring.

Engelsk Setteren jeg hadde hadde jo massevis med sykdommer så der kom forsikringen til gode ja!Deket minder da var 7 år tror jeg og fakt helt ut da var 10 år så da måtte jeg betale masse selv.Litt sleipt fra forsikringsselskapet det da sidenn det er når hunder blir gammle mange først trenger det.

Tror ikke det fungerer sånn nå tror den jeg har nå varer ut hundens liv.Skjønner jo det er mange som betaler og aldri får bruk for den men,jeg har aldri tatt sjansjen på ikke ha forsikring.

Kommer hunden ut for en skade eller blir syk blir det ofte veldig dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er forsikra i agria, betaler 3500,- i året=) synes det er vært det med tanke på at GD kan være utsatt for magdreining og operasjon er ofte veldig dyrt, vil slippe å måtte avlive hvis det skjer :whistle:

min forsikring inneholder:

-livsforsikring :11.000,- (forsikringbeløp)

-medisin : 3.000,-

-rehabilitering : 5.000,-

-veterinær : 45.000,-

så jeg føler meg ganske sikker hvis ulykken skal skje :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er forsikra i agria, betaler 3500,- i året=) synes det er vært det med tanke på at GD kan være utsatt for magdreining og operasjon er ofte veldig dyrt, vil slippe å måtte avlive hvis det skjer :whistle:

min forsikring inneholder:

-livsforsikring :11.000,- (forsikringbeløp)

-medisin : 3.000,-

-rehabilitering : 5.000,-

-veterinær : 45.000,-

så jeg føler meg ganske sikker hvis ulykken skal skje :ahappy:

Jeg bet 2600,- for akkurat det samme på min GD. Nifst stor forskjell innen samme selskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm merkelig :whistle: tok fram min for å ta en titt serru, så ikke jeg skreiv noe feil, betaler 3.474,- i året :ahappy: men hvor høy er den veterinærdelen på da??

eller skal jeg se der det står ny årspremie?? :blink: der står det nemlig 2.558,- :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er forsikret (i Gjensidige om det er interessant), og jeg er veldig glad for at jeg har forsikring. Selvfølgelig er forsikringen"bortkastet" om man får en hund som er frisk og uskadet gjennom hele livet, men det er fryktelig praktisk med forsikring om man faktisk er uheldig...

Jeg brukte en del tusenlapper på utredning og behandling av Normas hudproblemer, men fikk tilbake nesten 7000 kr i løpet av null komma niks.

Orry må kastreres nå, på grunn av medisinske årsaker, og det er veldig fint at en stor del av summen dekkes av forsikring. Jeg er dessverre ikke gjort av penger, og jeg ser at den summen jeg betaler i året for forsikringen er langt lavere enn det vi faktisk bruker hos veterinæren og hva vi kan få tilbake.

Nå betaler jeg 3859 for mine; 1993 på Norma og 1866 på Orry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...