Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva tenker du om folk med kviser på ryggen?


Mirai

Dine tanker om kviser på ryggen:  

113 stemmer

  1. 1.

    • Ekkelt, burde ta på klær som skjuler ryggen
      9
    • Person som er urenslig
      0
    • En eller annen med hormon/acneproblemer
      28
    • Tenker ikke over/bryr meg ikke
      47
    • Syns synd på/føler med
      29


Recommended Posts

Nå er det jo sommer og mange bare rygger kommer frem. Vil bare vite hva folk tenker om dette og om fler tenker som meg! :)

EDIT:

Vil legge til at denne tråden er laget fordi jeg selv har ganske mye/har hatt mye på ryggen, og jeg tror egentlig ikke at folk tenker like mye over det som jeg selv gjør. Det ser vi jo allerede av pollen, flertallet bryr seg ikke eller vet at det kommer av sykdom/hormoner.

Jeg har blant annet tidligere laget den ene av disse trådene angående kviser for å få tips og hjelp:

Erfaringer med reseptbelagte kurer mot kviser?

Erfaring med gode produkter mot kviser

Eks:

2646.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Du burde hatt med et svar som var "føler med/synes synd på" For det gjør jeg.. Har slitt med kviser på ryggen selv, og det er drittkjipt, og man føler seg ikke så kul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal jeg synes synd på noen med kviser på ryggen før jeg vet om de selv plages av det?

Vil foreslå et nytt alternativ:

"Det har verken jeg eller andre noe med å mene noe om."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å klare opp har jeg lagt til litt mer i startinnlegget, poster det også her:

Vil legge til at denne tråden er laget fordi jeg selv har ganske mye/har hatt mye på ryggen, og jeg tror egentlig ikke at folk tenker like mye over det som jeg selv gjør. Det ser vi jo allerede av pollen, flertallet bryr seg ikke eller vet at det kommer av sykdom/hormoner.

Jeg har blant annet tidligere laget disse trådene angående kviser for å få tips og hjelp:

Erfaringer med reseptbelagte kurer mot kviser?

Erfaring med gode produkter mot kviser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde masse kviser på ryggen i tenårene- akkurat nå er det mest kvise-arr og mindre kviser. På meg selv synes jeg at det er helt grusomt og det plager bakenden av meg til tider, mens på andre legger jeg knapt merke til det. Rart det der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal jeg synes synd på noen med kviser på ryggen før jeg vet om de selv plages av det?

Vel, jeg hadde faktisk synes synd på folk med masse kviser på ryggen - fordi kviser gjør himla vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal jeg synes synd på noen med kviser på ryggen før jeg vet om de selv plages av det?

Vil foreslå et nytt alternativ:

"Det har verken jeg eller andre noe med å mene noe om."

Det er jo en poll, du trenger ikke svare at du synes synd på de vet du :)

For min del savnet jeg det alternativet fordi jeg vet hvir plagsomt det kan være, og jeg syntes det var kjipt, derfor føler jeg med/synes synd på de som har mye kviser..!

Og det er en gang sånn med mennesker at vi legger gjerne merke til, og føler på/ser på ting som ikke er stemplet som "perfekt".. Sånn er vi bare laget..! Å lure på hva andre tenker/føler om det er vel ganske naturlig? Hvertfall i mitt hode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke så mye over det egentlig, med mindre det er ekstremt mye, da kan jeg synes synd på dem... Å forlange at folk skal dekke seg til fordi det er "ekkelt" er i alle fall helt på trynet, finnes det virkelig folk som mener det? Skal jeg begynne å gå med maske da, siden jeg har kviser i ansiktet? Og hva med folk som har psoriasis eller andre hudsykdommer på resten av kroppen, skal de også dekke seg til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fniste litt da jeg så tittelen på tråden, mye rart her inne ha ha ha

Synes jo det er litt ekkelt da, må jeg innrømme, ingen som synes det ser deilig ut vel. Men ikke sånn at folk burde ha klærne på nei, ærlig talt. Så en kombo av litt ekkelt, synes synd på og samtidig så bryr jeg meg egentlig ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare noe kviser på ryggen selv, eller, kvisearr og småkviser, synes det er litt irriterende selv, fordi jeg jo gjerne ville hatt en perfekt glatt rygg, men, jeg har den ryggen jeg har, og den lever jeg med. :P På andre legger jeg nok merke til det, men jeg bryr meg ikke, de lever med den ryggen de har, også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg skulle ønske pollen var slik at man kunne stemme på flere ting, for jeg synes synd på de (det kan hende de er pinlig oppmerksomme på det selv, eller det gjør vondt, eller..), jeg tenker også at det må være et hormon/acneproblem, jeg bryr meg egentlig ikke om noen har det, og strengt tatt syns jeg det er fint at folk ikke bryr seg og kler seg "normalt"; dvs med bare skuldre dersom de vil det - det er lett å tenke at "alle andre er perfekte", og da er det fint, syns jeg, at noen tør å vise at de ikke er det.

Typen min har vært plaget endel med dette, både på ryggen og brystet. Selv har jeg hatt mest på brystet og noen få på ryggen/nakken. Det er vondt ja, så det blir litt sånn ... - eh, hvor hardt kan jeg klemme? Kommer jeg borti en nå? Gjør det vondt hvis jeg legger hånden der? Pluss at det er ikke kjempedeilig å kjenne en kvise når man stryker noen over ryggen (og selv det kan jo være vondt!). Så jeg har ikke så veldig lyst å "borti" de (hvorfor skulle jeg ha behov for det, haha?!), men det er helt okei at andre ikke dekker seg til. Jeg dreit selv i det, for sånn var det liksom bare. På den andre siden var jeg aldri sånn som måtte flashe bryst og sånt så veldig, så de ble vel litt dekket til av den grunn? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var kanskje litt dumt for pollens del at det ble sagt at den ble laget pga at IW har hatt det slik selv. Blir vel kanskje til at folk svarer litt mer "politisk korrekt" :aww:

Dersom alminnelig folkeskikk og å vise hensyn til sine medmennesker er å være "politisk korrekt", så er jeg glad for å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en tilbakemelding på at tråden kunne virke mobbende da jeg la den inn først, så jeg følte jeg måtte legge til litt mer i førsteposten sånn at jeg ikke fremstod som en kjip og mobbende person :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en tilbakemelding på at tråden kunne virke mobbende da jeg la den inn først, så jeg følte jeg måtte legge til litt mer i førsteposten sånn at jeg ikke fremstod som en kjip og mobbende person :aww:

Det sier jo litt om hva vedkommende som kom med kommentaren tenker da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva personen tenker, men det kunne jo være mulig å oppfatte tråden som støtende eller noe.

Men synd om det skal påvirke resultatet hvordan MIN rygg ser ut (eller ikke ser ut :aww: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...