-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og bÞrsting. Med riktig sosialisering og trening sÄ er de fine familiehunder som kan vÊre med pÄ det meste. Om dere lener mot spaniel sÄ synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever ogsÄ litt pelsstell. Shetland sheepdog kan vÊre et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt sÄ ta en titt pÄ dansk/svensk gÄrdshund. De kan bjeffe nÄr det kommer besÞk, gÄr folk pÄ veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre smÄ raser. De er glatthÄret, men rÞyter da korte hÄr minst et par ganger i Äret, som er normalt for alle rÞytende raser. De er aktive og trenger bÄde fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de mÄ klippes/bÞrstes.
-
Takk for utfyllende svar og gode rĂ„d! Hvis vi skulle se pĂ„ en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?  Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel vĂŠre et bedre valg?Â
-
Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske sÄ benyttet vi oss av et spesifikt middel for Ä blÞtlegge bestikk i noen minutter fÞr steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sÄnt.
-
Det ser jo ut som at det virker Ă„ bruke strup, men jeg Ăžnsker ikke Ă„ bruke det pĂ„ hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefĂžrer, men jeg Ăžnsker heller Ă„ legge inn den innsatsen enn Ă„ pĂ„fĂžre smerte pĂ„ hundene mine. Hva forskning sier er ikke sĂ„ relevant for meg, nĂ„r jeg ser at jeg klarer Ă„ oppnĂ„ det jeg Ăžnsker uten Ă„ bruke brutale metoder sĂ„ gjĂžr jeg selvsagt det. Ingen av mine hunder er enkle typer, sĂ„ nĂ„r det gĂ„r an Ă„ fĂ„ de til Ă„ fungere godt uten bruk av vold sĂ„ tenker jeg det skal vĂŠre mulig for de fleste.Â
-
Av Maren-Noctua · Skrevet
Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk pÄ folkehÞyskole for 20+ Är siden). Men jeg husker at man skulle skylle fÞr man satte inn i maskinen. Jeg fant ogsÄ dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik fÄr du best resultat - Machine Products StorkjÞkken AS
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nÄ arkivert og stengt for flere svar