Gå til innhold
Hundesonen.no

Åh, endelig!

Gry83

Recommended Posts

Skrevet
Hihi, I know! Pinschere er en av få raser som er penere som voksne enn som valper, selv om dem er søøøøte på sin egen måte som valper også. :icon_confused: Er oppdretteren som plukker ut valpen min, alle valpekjøperne måtte skrive en detaljert oversikt over hva dem ønsket å bruke hunden til osv, så når valpene er gamle nok til å vise sine forskjellige personligheter, da matcher dem valp og eier som ser ut til å passe sammen. :twisted:

Jeg synes egentlig de fleste raser er penest som voksne, men smaken er som baken. :) Håper du får ei snill og frisk tispe du blir fornøyd med. :) Du skal vel ha blogg/hjemmeside til henne? :)

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg synes egentlig de fleste raser er penest som voksne, men smaken er som baken. :lol: Håper du får ei snill og frisk tispe du blir fornøyd med. ;) Du skal vel ha blogg/hjemmeside til henne? :(

Er egentlig enig der, voksne hunder er penest - men valper er søtest da. Loddne små valper får hvertfall meg til å smelte totalt. :getlost:

Det håper jeg også! Og frøkna skal absolutt få seg en blogg ja. :(

Skrevet
Er egentlig enig der, voksne hunder er penest - men valper er søtest da. Loddne små valper får hvertfall meg til å smelte totalt. :getlost:

Det håper jeg også! Og frøkna skal absolutt få seg en blogg ja. :(

Ja, at valper er søtest er det ingen tvil om. :lol:

Det er bra! :(

Skrevet
Ja, at valper er søtest er det ingen tvil om. :lol:

Det er bra! :(

Men da er vi enige da, var bare jeg som formulerte meg feil. :getlost: Hehe :(

Skrevet
Ikke lenge igjen.. 3 uker går fort :(

Jeg håper det... ;) Di 5 ukene som har gått siden valpene ble født virker som 5 måneder. Hehe. Tida går ufattelig treigt når man venter. :getlost::lol: Men nå skal jeg passe hunden til ei venninne i 10 dager, og deretter skal vi flytte før valpen kommer, så siden det er så mye som skjer så håper jeg di kommende ukene vil gå fortere. :(

Skrevet

Da har jeg fått vite hvilken valp som er min, og det ble favoritten, frøkna med brunt halsbånd. :angry:

post-2984-1249373362_thumb.jpg

Skrevet
Da har jeg fått vite hvilken valp som er min, og det ble favoritten, frøkna med brunt halsbånd. :P
Wee, gratulerer så mye! :angry: Hun var nydelig, den jenten der!
Skrevet
Wee, gratulerer så mye! :P Hun var nydelig, den jenten der!

Så bra at du fikk favoritten da. Da er det Ment to be :)

Thank you... and you! :P

I morgen er det bare 2 uker igjen å vente, begynner å nerme seg nå heldigvis! :angry:

Skrevet

Tusen takk alle sammen! :lol:

I dag kom lillegullet hjem, endelig! Hun er bare såååå skjønn, tillittsfull og trygg.

Slenger med noen bilder (som er tatt med mobilen, derav crappy kvalitet, men pytt :D )

post-2984-1250721598_thumb.jpg

Lille Nadira i bilen på vei hjem fra flyplassen :lol::wub:

post-2984-1250721674_thumb.jpg

ZzZzzZ... :P Vel hjemme og trøtt som fy etter å ha undersøkt huset, lekt og spist :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...