Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar
OT, men er det vanlig at hannhundene er så svære ifh til tispene? Veldig vakker da! :)

Nja, ikke spesielt vanlig at det er stor forskjell, men Xerxes er en ekstremt stor hannhund og Dropse er ei lita tispe, så de to sammen gir en ganske stor størrelsesforskjell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIRogBIM.jpg

BIR Xerxes Xavier av Hiselfoss - BIM Nellyvill's Easy Joy

Pene broren til X'en, det! BIR begge dager, heia familien!

OT, men er det vanlig at hannhundene er så svære ifh til tispene? Veldig vakker da! :)

Nja, ikke spesielt vanlig at det er stor forskjell, men Xerxes er en ekstremt stor hannhund og Dropse er ei lita tispe, så de to sammen gir en ganske stor størrelsesforskjell. :)

Så er også Xerxes året eldre enn Dropset - hun også vil "ruve mer" når hun blir mer utviklet og får et år eller to til på baken. Xerxes er også kommet kjapt i utviklingen, det er mange hanner på hans alder som ikke er på hans nivå i utviklingen.

End of OT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra fikk flat rød begge dager. Litt nedtur etter cert i Stangehallen og flott plassering på spesialen på Elverum, men sånn er det nå bare. Bedre lykke på Stjørdal til helga. :)

Og Selma er verdens søteste og flinkeste bebis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Da skal jeg annonsere sopp-hunden :)

odin130507.jpg

På lørdag fikk BlÅndi sitt siste cert og ble bim. Var veldig fornøyd kan man si :)

Men i dag gikk det ikke like bra :D Blått i chk-klassen. BlÅndi var visst for smal (feminin) i skallen :)

Jaja, vi fikk championatet, selv om ringsekretæren tullet med premiebåndene: for ut av ringen gikk jeg med 4 røde, en rosa og en nasjonalfarget. Ikke fikk jeg båndet for championatet, ei heller championatrosetten eller bim. Tror nok at arrangøren bør bestille nok rosetter og premiebånd til neste arrangement, for dette er andre året på rad at de går tom for rosetter. Vi vikk iallefall championatrosetten til slutt i sekretariatet (etter at de fant en kasse der).

Gratulerer til alle som er fornøyde, og Linkr: C er like mye "pit" som "pitbull-Tulla" :D Og jeg kommer til å huske Dvergpit'n C like mye som pitbull-Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg annonsere sopp-hunden :)

odin130507.jpg

Der var du endelig: gratulerer til fineste Odin! :)

Gratulerer til alle som er fornøyde, og Linkr: C er like mye "pit" som "pitbull-Tulla" :D Og jeg kommer til å huske Dvergpit'n C like mye som pitbull-Tulla :)

Du er ikke rett for den aggressive bikkja mi altså? :)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Der var du endelig: gratulerer til fineste Odin! :)

Takker og bukker. Odin har feiret med 2 grisehaler :D

Du er ikke rett for den aggressive bikkja mi altså? :D

:D

Søteste lille C som ikke finnes ett spor av aggressiv :D Søteste lille dvergpit'n "min" :)

Jeg har sagt det allerede men jeg sier det igjen: Grattis Dratini! Vakre vakre vofsen!

Takker og bukker :D Odin var ikke bare litt sjarmert av Symra dah... :D (og Selma luktet godt hun også syntes han :D )

Nå får vi krysse fingrene for neste helg og kanskje enda en sopp-hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, møtte deg og mamman din flere ganger på lørdag, men turte ikke helt å hilse :) fine boffer dere har :D

Jooo, må si hei! Neste gang :D !

Da ligger det bilder i bloggen min fra utstillinga, for de som vil se det :):) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Gratulerer så mye til glade vinnere og bedre lykke neste gang til de andre :)

Gratulerer med ny Sopp Dratini! Vakker blånd sopp :)

Takker og bukker. Kommer svar på PM i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med oss et lite knippe; 1 sheltievalp og 4 voksne samt 1 aussievalp.

Lørdag fikk de denne fordelingen:

Lundecock's Latest News "Stitch": BIR-valp, 1BIG og 4BIS

Ch Japaro Eye Of The Storm "Rebus": BIR og 1BIG

Ch Edglonian The Real McCoy "Mac": 3BHK, BIR-veteran

Japaro Show N Tell "Mable": 4BTK

Ch Andvaka Solaris "Saeta": 2BTK

Leading Angel's Cherish Thornapple "Tíbrá": BIR-valp og 4BIG

Så over til søndag:

Lundecock's Latest News "Stitch": BIR-valp, 1BIG og Best in Show-valp :) (siste valpeshowet hans)

Ch Japaro Eye Of The Storm "Rebus: BIR, 1BIG og 2 Best in Show :)

Ch Edglonian The Real McCoy "Mac": 2BHK, BIR- og 2 Best in Show-veteran :D

Japaro Show N Tell "Mable": 1-1 CK

Ch Andvaka Solaris "Saeta": 3BTK

Leading Angel's Cherish Thornapple "Tíbrá": BIR-valp, 3BIG

Alt i alt kan vi slett ikke klage! Selv gikk jeg med Tíbrá, Mac og Saeta på lørdag og byttet Mac med Rebus på søndag. Han er så morsom å stille, så vi må bytte på litt :D Han liker seg ikke veldig godt i store ringen enda, men det kommer seg med trening :)

Veldig koselig å treffe igjen mange soniser pluss noen jeg ikke har hilst på før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubi var der på sitt første valpeshow, noen dager for ung, men det tok vi ikke så tungt! Vi skulle i vei for å miljøtrene og kjenne på hvordan utstillingslivet var etter 8 år uten.

Jubi slo til og fikk BIR og BIG 3 på lørdag, vi var strålende fornøyde!

På søndag ble hun BIR og BIG, men uplassert i finalen.

Det var en del rot og uenigheter rundt grupperingen til valpene på søndag, noe som medførte to gruppefinaler for enkelte grupper... Stakkars arrangørere sier jeg, ikke enkelt å gjøre alle til lags...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en del rot og uenigheter rundt grupperingen til valpene på søndag, noe som medførte to gruppefinaler for enkelte grupper... Stakkars arrangørere sier jeg, ikke enkelt å gjøre alle til lags...

Helt enig. Skulle tro voksne folk kunne ta litt ansvar for å følge med litt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg annonsere sopp-hunden :)

odin130507.jpg

På lørdag fikk BlÅndi sitt siste cert og ble bim. Var veldig fornøyd kan man si :D

Men i dag gikk det ikke like bra :D Blått i chk-klassen. BlÅndi var visst for smal (feminin) i skallen :)

Jaja, vi fikk championatet, selv om ringsekretæren tullet med premiebåndene: for ut av ringen gikk jeg med 4 røde, en rosa og en nasjonalfarget. Ikke fikk jeg båndet for championatet, ei heller championatrosetten eller bim. Tror nok at arrangøren bør bestille nok rosetter og premiebånd til neste arrangement, for dette er andre året på rad at de går tom for rosetter. Vi vikk iallefall championatrosetten til slutt i sekretariatet (etter at de fant en kasse der).

Gratulerer til alle som er fornøyde, og Linkr: C er like mye "pit" som "pitbull-Tulla" :D Og jeg kommer til å huske Dvergpit'n C like mye som pitbull-Tulla :)

Grattis! :D Pitbull-Tulla hilser til BlÅndi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Skulle tro voksne folk kunne ta litt ansvar for å følge med litt selv...

Hvordan kunne de få det med seg når ingen sa det til dem? Arrangørene må legge seg flate når såå mange ikke fikk det med seg liksom. De kunne jo for eksempel nevnt det over høytalerne? I min ring (gruppe 3) var ringsekretæren flink og sa det til hver enkelt, og ingen manglet når vi kom til gruppebedømmingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne de få det med seg når ingen sa det til dem? Arrangørene må legge seg flate når såå mange ikke fikk det med seg liksom. De kunne jo for eksempel nevnt det over høytalerne? I min ring (gruppe 3) var ringsekretæren flink og sa det til hver enkelt, og ingen manglet når vi kom til gruppebedømmingen.

Det var nok slik i de fleste ringene, men noen hører også litt hva de ønsker å høre.. De fleste som ikke hadde fått det med seg hadde også voksne hunder som dømtes i andre ringer. Det var i allefall de som var surest og maste mest om det :) Jeg var der og hørte alt selv. Hun med den bayerske som gikk mot Jubi andre runden hun var bare uvitende og hadde vært på do når gruppen ble oppropt.

Så ja, man kan prøve å passe på litt selv også.. Det var mange rundt ringen som ikke skjønte at de kunne tillate at noen fikk viljen sin slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flotte resultater! :) Jeg skal redigere bilder snart, og på minnebrikken ligger det både parson, sheltier, basenji, beardis og dalmis, blant annet. :)

Jeg syns definitivt at arrangørene må ta på seg litt av ansvaret for rotet med gruppefinalene for valper på søndag. I noen ringer fungerte det fint, fordi alle valpene i samme rasegruppe var i samme ring, ble dømt etter hverandre, og ringsekretær ga tydelig beskjed til alle rasevinnere om at de måtte være klare til å gå inn i gruppefinalen rett etterpå. I andre grupper, blant annet gruppe 8 i alle fall, var valpene spredt over flere ringer, og både ringsekretær og sekretariatet ga beskjed til rasevinnere om at gruppefinalen ville finne sted i storeringen klokken to. Hvordan skulle man da få med seg at gruppefinalen foregikk et annet sted enn nettopp i storeringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gruppe 2 ringen ble det IKKE opplyst til BIR vinnerne om at gruppefinalen gikk rett etter alle rasene var ferdig. Det var bare flaks at jeg hadde sett det på hjemmesiden til klubben dagen før.

Jeg synes dette burde vært nøye opplyst både på PM og over høytaleranlegget da de ønsket velkommen til utstillingen.

Er det forresten bare jeg som synes det var litt merkelig system på valpeshowet? Jeg stilte en tispevalp i 4-6 mnd. og ble nr. 2. Jeg tenkte jo da automatisk at jeg var ferdig i ringen, men etter at 6-9 mnd. hadde gått skulle alle valpene inn igjen og plasseres 1-4. Der ble vinner av 4-6 nr. 1, jeg nr. 2, vinner av 6-9 nr 3 og den som kom på 3 i 4-6 ble nummer 4 i "btk".

Dette var helt nytt for meg, jeg er vant til at vinner av 4-6 skal møte vinner av 6-9 for å konkurrere om å bli beste tispe/hannhund.

Caroline: Grattis med flotte resultater. Jeg er så forelsket i Mac, han er den vakreste sheltien jeg noen sinne har sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne de få det med seg når ingen sa det til dem? Arrangørene må legge seg flate når såå mange ikke fikk det med seg liksom. De kunne jo for eksempel nevnt det over høytalerne? I min ring (gruppe 3) var ringsekretæren flink og sa det til hver enkelt, og ingen manglet når vi kom til gruppebedømmingen.

I vår valpering vet jeg at ringsekretæren ga beskjed, for collie gikk rett før og vi så at hun sa det til hun som ble BIR, men den manglet allikevel, så der er det nok noen som ikke var interessert nok eller ikke fulgte med på hva som ble gitt beskjed om... Jeg synes dette ble i overkant mye styr, det er tross alt valper det er snakk om, og alt i alt er det faktisk uoffisielt. Synes det var drøyt da de som egentlig hadde vunnet sine respektive grupper gikk fra gruppevinner til uplassert da de måtte gi fra seg premien og ikke fikk en fair sjans til å få dømt om hele gruppa så de ihvertfall fikk en plassering, noe de jo høyst sannsynlig ville ha fått selv om alle møtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne de få det med seg når ingen sa det til dem? Arrangørene må legge seg flate når såå mange ikke fikk det med seg liksom. De kunne jo for eksempel nevnt det over høytalerne? I min ring (gruppe 3) var ringsekretæren flink og sa det til hver enkelt, og ingen manglet når vi kom til gruppebedømmingen.

Takk, takk...

I tillegg hørte jeg i alle fall at flere grupper ble ropt opp over høytaler, inntil flere ganger...

Men ikke alle hører etter, vi måtte rope på flere rasevinnere voksne til gruppene flere ganger også.... Og så kommer de hesblesende og påstår at de ikke er blitt ropt opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kanskje en fylt kong, f.eks. med V&H? Fryser du den i forkant så varer den lenger☺️
    • Hei! Valpen er nå snart 6 mnd gammel og har mer eller mindre blitt "ferdig" med snusematte og puslespill. (Han løser de for fort..) Jeg kunne trengt noen tips til mental stimuli jeg kan gi han under arbeidstid, gjerne som kan lages i forveien. Han er med meg på jobb så det er vel egentlig bare fantasien som setter stopper her. Har tilgang til kjøleskap men ikke fryser, så det burde være noe jeg kan fryse dagen før eventuelt - hvis det skal fryses. Tar imot alle tips med åpne armer!!
    • Se på miniature american shepherd, eventuelt. De går gjerne mer under "familiehund" enn hva aussie gjør, og ser ut som en aussie i miniatyrform. Men det er en godkjent rase.  
    • Miniature American Shepherd! Ville ha en mellomstor hund med medium energinvå som kunne være med på fjellturer på hytta, og falt da på denne. Vet ikke helt hvor medium det energinivået hans faktisk er, men. 😉 Positivt: Allsidig rase med en god avknapp Negativt: Redd for sin egen skygge og er en skikkelig borrelås-hund. Ikke at borrelås-delen nødvendigvis er så negativ, men det er kjekt at de kan være litt selvstendige også.
    • Noen som har erfaring med Købers hundefôr?   Hunden min startet på det i går (lam og ris), fordi hun til tider klør litt på potene og ofte får litt myk avføring av alle andre typer fôr, så prøver å minimere ingrediensene hun får i seg. Leser at hunder får mye avføring på det, og erfarte det samme i dag tidlig. Er det egentlig en ulempe? Nyttiggjør hun seg dårlig av fôret når det kommer mye ut igjen, slik at hun vil trenge mer mat for å holde vekta osv.? Var fast avføring, så det er jo et godt tegn hvertfall
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...