Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Jeg sitter å hører på gruppe 2 live gjennom telefon nå. :)

Over 20 stk. i gruppa. Heia berneren!

Sheltie vant gruppe 1.

Edit: Æsj, berner ikke tatt ut. Grand danois vant.

Grattis til alle som er fornøyde. :)

Gleder meg til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk gult i dag, vi :) lett sjokkert, må innrømme det :)

Usj, da, men la deg ikke knekke :). Selv de beste har ei gulslyfe i bagasjen :). Gode, gamle Lotta - som jo ble internasjonal champion og har flere BIR og BIM fra rasespesialer å slå i bordet med, fikk gul sløyfe en gang som unghund :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla fikk flat rød. Fikk også en fryktelig lang, kjedelig kritikk, hvor det aller meste var "right" eller "enough" eller tilsvarende. Til og med championhundene og hundene som fikk cert fikk slike kritikker! Men men, det kommer da flere helger, bla neste helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coda ble i dag BIR og 4.BIG valp, og i går 2.beste hannvalp.

Kritikker:

Søndag:

"4.mnd Velproposjonert hann av korrekt størrelse. Umerket hode og uttrykk. God hals. Sterk rygg. Velutviklet kropp for alderen. Velvinklet. Utmerket bevegelse. Korrekt pels og farge. Herlig temperament."

Lørdag:

"Balanced exelent head, ears and pigmentation. Good bones ,angulation and (at??) movement. Exelent puppy coat and tail. correct bite. Active typical movement. Exellent."

Frost fikk 1.kval 2.konk HP i dag og 2.kval i går

Søndag:

"1 year old. Very good size. medium strong bones. Good head. Should have had darker eyes. Corr earset. Corr topline and tail carr. Very good angulation. Exelent movement for age. Correct coatquality."

Lørdag:

"12 mnd. Noe for stor. Vel ansatte noe store ører. Utmerket skalle. Trenger utvikling i neseparti. Korrekt bitt. Utmerket hals. Sterk rygg. Savner aldeles for og underbryst. Steilvinklet frem, tilstrekkelig vinklet bak. Beveger seg trangt for og bak. Meget god pels."

Min kommentar: Frost gikk som en kenguru/lydighetschampion mix(dvs delvis se opp delvis hopping), umulig å se bevegelsene hans skikkelig. Frost er 57-58 cm høy, ble ikke målt under utstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Gratulerer til alle som er fornøyde, og spesielt til den nye soppen :)

Ja, det kunne vel gått bedre for oss i helgen for å si det mildt..

I går fikk hun 0 pga aggresjon ved tannvisning. Ja, hun brumma og nei, det skal hun ikke gjøre men.. Dommeren var brå og gikk rett i brystet/hodet på C og hun brummet litt langt nede i brystet. Dommeren trekker seg raske tilbake og sier "no, no, no!" C fikk jo selvfølgelig bekreftet av hans handling at dette var noe som ikke var kult og når han da går inn på nytt og tar godt tak i henne så brumemr hun jo selvfølgelig mer. Dommeren trekker seg igjen tilbake og sier "NO, NO, NO!" og tar tak i henne på nytt og rugger/rister på henne. Gjett hva hun gjorde? Brumma enda litt til vel og ble sendt ut av ringen. Tror nok alle som har møtt C kan bekrefte at dette ikke er en aggressiv hund, så j*vlig surt å få den på resultatene hennes..

Var derfor veldig usikker på om jeg skulle stille henne i dag. Hun har brukket en tann for tid tilbake, og jeg tror det kan være årsaken til at hun har begynt å brumme i det siste. Brukte mye tid på tenner i går kveld og dag tidlig, og mange håndterte henne og kikket på tenner. Kikket litt godt på hvordan dagens dommer håndterte hundene, og bestemte meg i tolvte time for å stille. Resultatet var ikke all verdens å skryte av, 2AUK, men akkurat nå kunne ikke det brydd meg mindre. For dommeren behandlet henne pent og hun fikk en god opplevelse i ringen. Hun ble trukket for at pelsen var for myk, noe jeg er veldig klar over siden den er alt for lang. Ellers var kritikken helt ok.

Nå napper jeg henne helt ned, fikser tann og bruker sommeren på å trene oss opp igjen så vi er klare til i august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå napper jeg henne helt ned, fikser tann og bruker sommeren på å trene oss opp igjen så vi er klare til i august :)

Æsj, kjedelig med dårlige ringopplevelser og at det ble som det ble - men i hvert fall bra at dere fikk en bra avslutning, tenk om dommerne dømte motsatt dag!

De som bryr seg nok om resultatene på DogWeb vet også at en ikke skal se seg blind på resultatene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjedelig med dårlige ringopplevelser og at det ble som det ble - men i hvert fall bra at dere fikk en bra avslutning, tenk om dommerne dømte motsatt dag!

Ja, jeg er fryktelig lettet etter dagens seanse - både for hennes og for min del. Hadde det vært motsatt hadde jeg nok vært pisse nervøs neste gang vi skulle i ringen..

De som bryr seg nok om resultatene på DogWeb vet også at en ikke skal se seg blind på resultatene der.

Det er sant, men surt likevel. En KIP hadde vært korrekt her, men det kan jo gjerne vært språkproblemer inne i bildet også. Dommeren snakket verken engelsk eller norsk og var avhengig av en tolk som ikke fulgte spesielt godt med og da blir det gjerne litt ekstra krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne vel gått bedre for oss i helgen for å si det mildt..

Uff, det var trist å høre hvordan det gikk med dere :)

For oss ble helgen grufull fra ende til annen. Lørdag ble det gul, i dag ble det blåsløyfe.

Ganzie likte seg virkelig ikke i ringen i helgen. Hun ville ikke stille seg opp, hun trakk seg for dommeren begge dagene og hadde generelt en dårlig helg. Jeg var dårlig begge dagene, og Ganzie leser meg som en åpen bok, så jeg mistenker at det kan ha noe med hennes særdeles vanskelige oppførsel å gjøre.

Jaja, vi prøver på nytt på lørdag, og så får vi gjøre det samme som LinKr, bruke sommeren til å trene og så satser vi på august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linkr: Kjenner følelsen. Den er skikkelig skikkelig kjip! Men, det fungerer faktisk slik at de 0er dersom hunden viser aggresjon.

Ja, har ikke noe problem med det jeg, poenget er imidlertid at hun viste usikkerhet og ikke aggresjon. Hun dempet ved å prøve å krympe seg sammen og brummet litt nede i brystet. De fleste som har holdt på med hund ser forskjellen på det.

Jeg har selv nullet, følelsen er ******. Ubeskrivelig, rett og slett. *klem til dere*

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har ikke noe problem med det jeg, poenget er imidlertid at hun viste usikkerhet og ikke aggresjon. Hun dempet ved å prøve å krympe seg sammen og brummet litt nede i brystet. De fleste som har holdt på med hund ser forskjellen på det.

Takk :)

Men jeg fikk forklaring den gangen jeg nullet med Betty. De nuller hunder som knurrer på dommeren, fordi det blir betraktet som "aggresjon", KIP deles ut dersom hunden skaper seg, og dommeren ikke kan bedømme hunden pga dårlig oppførsel i ringen/på bordet. - jeg hadde norsk dommer da vi nullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg fikk forklaring den gangen jeg nullet med Betty. De nuller hunder som knurrer på dommeren, fordi det blir betraktet som "aggresjon", KIP deles ut dersom hunden skaper seg, og dommeren ikke kan bedømme hunden pga dårlig oppførsel i ringen/på bordet. - jeg hadde norsk dommer da vi nullet.

Hehe, Frøken knurret til en svensk dommer en gang, men hun fikk "herlig attitude" :) Haha. Kan nå være fordi at hun hoppet bort til dommeren når jeg stilte hun opp og ga han "give me five".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere soniser som ikke er så veldig fornøyd med denne helga.

Selv gikk det ganske bra. Fine kritikker begge dager og BIG 4 valp på lørdag. I dag ble vi ikke plassert i gruppa, selv om vi hadde samme gruppedommer som i går, men fornøyd med dagen alikevel :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om flere soniser som ikke er så veldig fornøyd med denne helga.

Selv gikk det ganske bra. Fine kritikker begge dager og BIG 4 valp på lørdag. I dag ble vi ikke plassert i gruppa, selv om vi hadde samme gruppedommer som i går, men fornøyd med dagen alikevel :) .

OT, møtte deg og mamman din flere ganger på lørdag, men turte ikke helt å hilse :) fine boffer dere har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nellyvill's Easy Joy "Dropse" ble beste tispe med cert og BIM.

Nellyvill's Entertain you "Nero" ble klassevinner med ck og 3bhk.

Nellyvill's Copyright "Jonas" fikk ck og ble 4bhk.

Nero-2.jpg

Nero

Dropse-1.jpg

Dropsespring.jpg

Dropse

BIRogBIM.jpg

BIR Xerxes Xavier av Hiselfoss - BIM Nellyvill's Easy Joy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...