Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk Brukshund Champion

Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Jippi! Endelig har vi klart å nå målet jeg har hatt siden Ekornet kom i hus

Blaze kan nå legge til tittelen: Norsk Brukshund Champion!

Begynner nesten å bli slitsomt å skrive alle tittlene hennes nå, men jeg må ærlig talt si at for meg betyr denne tittelen MYE mer enn alle dem andre tilsammen. Verdens beste ekorn har jeg :lol:

Blaze heter nå:

Nbch Intuch Nuch Such NV05'06 WW08 Glimmergruvans Ô-Blaze

Resultatene fra dagen ble:

nr.1 jeg med Blaze

nr.2 Monica Tegler med Tunevannets Pippi. Også dem med Cert

nr.3 Ingar Oliversen med Tunevannets Olli.

Det var tilsammen 6 startene, kun 3 stk fullførte hele konkurransen.

Karakterer i kronologisk rekkefølge:

Fellesdekk: 10

Sporoppsøk: 8,5 (kraftig sidevind så Blaze drar på inngangen til sporlegger, kaller henne inn igjen og sender på nytt)

Spor: 9 (mistet pinne nr.1)

Fvf: 8,5 litt uryddig og litt treg ved forflyttning og holdt

Innkalling m/stå & dekk: 7 DK førte innkalling, temposkifte innkomst og skjev innsitt

Fremadsending: 8,5 avviker litt på rettning

Kryp: 9 hunden tar oppsitt selv

Hals: 9,5 avviker litt på rytmen

Hopp: 10

Apportering metall: 9,5 litt urolig ved utkast

Apportering tung: 9,5 litt temposkifte

Stige: 10

Felt: 7 tre gjenstander (ingen fikk fullt i feltet i dag)

Tilsammen 268,5 på lydighet, 299 på spesialen= 567,5 poeng :icon_cry:

2009_06130002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Det må føles så stort - godt jobbet begge to! Husker så bedrøvelig den natten etter keisersnittet var, og du sa at heretter skulle Blaze kun være "karriærekvinne" og det er hun da sannelig blitt! Snakker om kontraster fra den runden der - grattis en masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
WOW! Det må føles så stort - godt jobbet begge to! Husker så bedrøvelig den natten etter keisersnittet var, og du sa at heretter skulle Blaze kun være "karriærekvinne" og det er hun da sannelig blitt! Snakker om kontraster fra den runden der - grattis en masse!

Jeg må helt ærlig si at jeg tror det kommer til å bli min store sorg at hun aldri kommer til å få flere valper. Jeg har faktisk tenkt på det i dag...

Takk for grattisene alle sammen! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, dere er kjempeflinke! d015.gif

Jeg må helt ærlig si at jeg tror det kommer til å bli min store sorg at hun aldri kommer til å få flere valper. Jeg har faktisk tenkt på det i dag...

d038.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er bare best, altså !! Den tittelen er vel den som henger høyest av alle, om man skal sammenligne titler ! Vi bøyer oss i støvet og tar bølgen, setter tenna i tapetet og hæla i taket og jubler for flinkeste Blaze !

a040.gifs030.gifs005.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en hannhund på ett år som bruker å legge beinet (altså margbein, nammis) sitt på fanget mitt når vi er i sofaen, og spiser oppå meg. Hva betyr det, er det for at han vil dele eller bare vil ha min nærhet?
    • Jeg synes det kommer helt an på hvor på alvor de tar dette og om de virkelig er innstilt på å ta alle forholdsregler fremover. Hunden skal aldri være løs i hagen eller ute igjen, og eier må ha tilstrekkelig kontroll i bånd med sikret utstyr. Jeg ville hatt en ordentlig samtale med eier, der dere har satt dere ned sammen og diskutert dette uten å gå til angrep, men at du er nødt til å vite at noe lignende ikke skal skje igjen, og om du ser at de gjør det (f.eks har hunden løs eller eier mister bånd) så har du spart på dokumentasjon og vil anmelde.
    • Veldig synd at mange kommenterer uten å kjenne fakta!  NHL og NKK er de to stambokførende organisasjonene i Norge.  Hvorfor noen velger den ene framfor den andre, kan være forskjellig, men for å registrere i noen av registerne, må foreldrene være registrert i et godkjent register og for en del raser er det helsekrav og premiekrav for å registrere valper. Mange hunder er også registrert begge steder, og mange deltar på utstillinger i begge systemene.  Hvis mor er registrert i NHL, kan det jo f.eks være fordi hennes foreldre er registrert der, evt import fra et utenlandsk register anerkjent av Allianz og ikke FCI?  NHL er underlagt Allianz som er en paraplyorganisasjon på linje med FCI, og har medlemsklubber i mange land.  Allianz/NHL  godkjenner raser som ikke er godkjent i FCI, som f.eks Silken Windhound, Alapaha Blue Blood Bulldog og flere andre, men selvsagt kan ikke raser som er forbudt i Norge registreres.  Ifht avl ligger de forskjellige raseklubbers avlsregler til grunn, så valpekull som ikke ville vært godkjent registrert i NKK, vil mest sannsynlig heller ikke kunne registreres i NHL.  NHL har ingen ansatte, men blir drevet av noen ildsjeler som gjør en kjempejobb!  Jeg stiller i begge systemer og stortrives på NHLs utstillinger, der det alltid er lave skuldre og god atmosfære.  Så tro ikke alt du hører, men sjekk selv!   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...