Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk Brukshund Champion


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna
Skrevet

Jippi! Endelig har vi klart å nå målet jeg har hatt siden Ekornet kom i hus

Blaze kan nå legge til tittelen: Norsk Brukshund Champion!

Begynner nesten å bli slitsomt å skrive alle tittlene hennes nå, men jeg må ærlig talt si at for meg betyr denne tittelen MYE mer enn alle dem andre tilsammen. Verdens beste ekorn har jeg :lol:

Blaze heter nå:

Nbch Intuch Nuch Such NV05'06 WW08 Glimmergruvans Ô-Blaze

Resultatene fra dagen ble:

nr.1 jeg med Blaze

nr.2 Monica Tegler med Tunevannets Pippi. Også dem med Cert

nr.3 Ingar Oliversen med Tunevannets Olli.

Det var tilsammen 6 startene, kun 3 stk fullførte hele konkurransen.

Karakterer i kronologisk rekkefølge:

Fellesdekk: 10

Sporoppsøk: 8,5 (kraftig sidevind så Blaze drar på inngangen til sporlegger, kaller henne inn igjen og sender på nytt)

Spor: 9 (mistet pinne nr.1)

Fvf: 8,5 litt uryddig og litt treg ved forflyttning og holdt

Innkalling m/stå & dekk: 7 DK førte innkalling, temposkifte innkomst og skjev innsitt

Fremadsending: 8,5 avviker litt på rettning

Kryp: 9 hunden tar oppsitt selv

Hals: 9,5 avviker litt på rytmen

Hopp: 10

Apportering metall: 9,5 litt urolig ved utkast

Apportering tung: 9,5 litt temposkifte

Stige: 10

Felt: 7 tre gjenstander (ingen fikk fullt i feltet i dag)

Tilsammen 268,5 på lydighet, 299 på spesialen= 567,5 poeng :icon_cry:

2009_06130002.jpg

Skrevet

WOW! Det må føles så stort - godt jobbet begge to! Husker så bedrøvelig den natten etter keisersnittet var, og du sa at heretter skulle Blaze kun være "karriærekvinne" og det er hun da sannelig blitt! Snakker om kontraster fra den runden der - grattis en masse!

Guest Jonna
Skrevet
WOW! Det må føles så stort - godt jobbet begge to! Husker så bedrøvelig den natten etter keisersnittet var, og du sa at heretter skulle Blaze kun være "karriærekvinne" og det er hun da sannelig blitt! Snakker om kontraster fra den runden der - grattis en masse!

Jeg må helt ærlig si at jeg tror det kommer til å bli min store sorg at hun aldri kommer til å få flere valper. Jeg har faktisk tenkt på det i dag...

Takk for grattisene alle sammen! :icon_cry:

Skrevet

Gratulerer så mye, dere er kjempeflinke! d015.gif

Jeg må helt ærlig si at jeg tror det kommer til å bli min store sorg at hun aldri kommer til å få flere valper. Jeg har faktisk tenkt på det i dag...

d038.gif

Skrevet

Dere er bare best, altså !! Den tittelen er vel den som henger høyest av alle, om man skal sammenligne titler ! Vi bøyer oss i støvet og tar bølgen, setter tenna i tapetet og hæla i taket og jubler for flinkeste Blaze !

a040.gifs030.gifs005.gif

Skrevet

Gratuler!! Skjønner godt at du er stolt av den tittelen! Det ligger mye mer jobb bak en slik tittel, enn show-titteler!

Gratulerer også til kennel tunevannet. Monica er flink hun også :icon_cry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...