Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk Brukshund Champion

Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna
Skrevet

Jippi! Endelig har vi klart å nå målet jeg har hatt siden Ekornet kom i hus

Blaze kan nå legge til tittelen: Norsk Brukshund Champion!

Begynner nesten å bli slitsomt å skrive alle tittlene hennes nå, men jeg må ærlig talt si at for meg betyr denne tittelen MYE mer enn alle dem andre tilsammen. Verdens beste ekorn har jeg :lol:

Blaze heter nå:

Nbch Intuch Nuch Such NV05'06 WW08 Glimmergruvans Ô-Blaze

Resultatene fra dagen ble:

nr.1 jeg med Blaze

nr.2 Monica Tegler med Tunevannets Pippi. Også dem med Cert

nr.3 Ingar Oliversen med Tunevannets Olli.

Det var tilsammen 6 startene, kun 3 stk fullførte hele konkurransen.

Karakterer i kronologisk rekkefølge:

Fellesdekk: 10

Sporoppsøk: 8,5 (kraftig sidevind så Blaze drar på inngangen til sporlegger, kaller henne inn igjen og sender på nytt)

Spor: 9 (mistet pinne nr.1)

Fvf: 8,5 litt uryddig og litt treg ved forflyttning og holdt

Innkalling m/stå & dekk: 7 DK førte innkalling, temposkifte innkomst og skjev innsitt

Fremadsending: 8,5 avviker litt på rettning

Kryp: 9 hunden tar oppsitt selv

Hals: 9,5 avviker litt på rytmen

Hopp: 10

Apportering metall: 9,5 litt urolig ved utkast

Apportering tung: 9,5 litt temposkifte

Stige: 10

Felt: 7 tre gjenstander (ingen fikk fullt i feltet i dag)

Tilsammen 268,5 på lydighet, 299 på spesialen= 567,5 poeng :icon_cry:

2009_06130002.jpg

Skrevet

WOW! Det må føles så stort - godt jobbet begge to! Husker så bedrøvelig den natten etter keisersnittet var, og du sa at heretter skulle Blaze kun være "karriærekvinne" og det er hun da sannelig blitt! Snakker om kontraster fra den runden der - grattis en masse!

Guest Jonna
Skrevet
WOW! Det må føles så stort - godt jobbet begge to! Husker så bedrøvelig den natten etter keisersnittet var, og du sa at heretter skulle Blaze kun være "karriærekvinne" og det er hun da sannelig blitt! Snakker om kontraster fra den runden der - grattis en masse!

Jeg må helt ærlig si at jeg tror det kommer til å bli min store sorg at hun aldri kommer til å få flere valper. Jeg har faktisk tenkt på det i dag...

Takk for grattisene alle sammen! :icon_cry:

Skrevet

Gratulerer så mye, dere er kjempeflinke! d015.gif

Jeg må helt ærlig si at jeg tror det kommer til å bli min store sorg at hun aldri kommer til å få flere valper. Jeg har faktisk tenkt på det i dag...

d038.gif

Skrevet

Dere er bare best, altså !! Den tittelen er vel den som henger høyest av alle, om man skal sammenligne titler ! Vi bøyer oss i støvet og tar bølgen, setter tenna i tapetet og hæla i taket og jubler for flinkeste Blaze !

a040.gifs030.gifs005.gif

Skrevet

Gratuler!! Skjønner godt at du er stolt av den tittelen! Det ligger mye mer jobb bak en slik tittel, enn show-titteler!

Gratulerer også til kennel tunevannet. Monica er flink hun også :icon_cry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...