Jump to content
Hundesonen.no

Hva gjør jeg nå?

Chira&Shandy

Recommended Posts

Jeg fikk kastet på meg sykdom i helga, og det ser ut til at det kan bli langvarig. Sist tok det vel 1,5 til 2 år før jeg endelig fikk operasjon. Etter det tok det ca 6 mnd til jeg klarte å gå alene.

Sånn det er nå kan jeg kanskje gå runden rundt garasjen.

Så, hva pokker gjør jeg med bikkja mi, Chira? Hun MÅ ha en del stimuli både fysisk og psykisk, ellers mistrives hun fort.

Omplasserer jeg henne? Søker etter noen som kan låne henne? Finnes det folk som gidder å trene med en hund som ikke er deres? Hvor søker man eventuelt etter noen som kan låne hund på ubestemt tid?

Shandy klarer seg, hun er fornøyd med de turene sambo kan gi henne, ligge ute og være med på det lille som skjer. Får hun godbiter for å ligge stille er hun like fornøyd som om hun må gjøre noe for dem, hehe.

Er du alene om hundene? Antar et siden du spør hva du skal gjøre. Jeg tror kanskje jeg ville omplassert hunden jeg, for å ha noen som skal gå med henne til støtt og stadighet, det tror jeg ikke er lett å få tak i. Men verd et forsøk da. Men synes ikke du skal omplassere henne bare for en stund og hente henne tilbake når du blir frisk for det kan være forvirrende for hunden synes jeg.

Jeg er ikke alene, men om hundene så er jeg ganske alene. Det samboern min kan "gi" dem holder ikke for Chira. Hun er en terrier og må få brukt seg, og det har jeg liksom ingen som kan gjøre.

Kjedelig situasjon. Tror jeg hadde forsøkt omplassere jeg da, selv om det er tøft-

I første omgang kan jeg jo prøve meg på å trene litt da :rolleyes2: kanskje lære litt ag? :icon_cry: Om gubben din klarer å droppe hu av til HP eller her så kan jeg ta a med 1 gang i uka på ag trening ihvertfall :ahappy:

Hvis det er snakk om minimum to år (hvis man tar utgangspunkt i forrige gang), så er jo det ganske lenge å få sikker mosjon osv til hunden sin. Kan ikke samboer steppe opp litt ekstra også? :rolleyes2:

Jeg ville prøvd å finne noen som ønsker seg hund, men kanskje ikke har mulighet enda. Enten om noen har mulighet til å ta henne med på langtur/trening et par ganger i uken, om det holder, eller å sette henne bort på fôr så lenge det trengs.

Bambi har en plan A :lol:

Jeg kan nok ringe oppdretter om nødvendig. De har hele tiden sagt at de tar henne gjerne tilbake om det skulle være noe. Men jeg digger bikkja mi, skal jo bli gammel sammen med henne :whistle:

post-5441-1244718612_thumb.jpg post-5441-1244719015_thumb.jpg

(Bildene er tatt av Bambi)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...