Gå til innhold
Hundesonen.no

Mega-sonentreff!

SoppenCamilla

Recommended Posts

• Svar 392
  • Created
  • Siste svar
Nei nei, altså- vi har jo folk som er i par også. Så de tar jo og passer på mens vi andre snakker med gutta.

Søren altså, single gutter eller ei- dette er jo nesten litt "MUST" å få med seg!

Er det ikke bare kjerringer som har meldt interesse for treffet til nå? Jeg syns vi kan legge inn en kontaktannonse i lokalavisen der nede, så kan vi friste med drøssevis av damer i alle aldre mot at de stiller som verge :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha loddsalg/loddtrekning i tilleg til andre ting?

*hviske; Mulig det er litt "risky" ift. Om folk faktisk kommer til å kjøpe lodd eller ikke...?*

Tjaa. Det blir mye jobb, da! :P Tror vi holder oss til konkurranser. (og evt noe salg av noe artikler dersom det blir noe av.) Vi får evt se når det nærmer seg om noen er villig til å stå for salg/trekning og slikt. Men god ide!

Ikke sant!

Ellers må jeg jo bare si at dere som planlegger gjør en god jobb! Super idè! :(

Tusen takk. Vi prøver iallefall vårt beste! :)

Jeg tenkte jo hinderløype for både hund og eier jeg da, så man slipper løse hunder. Det som er lett for hunden er ikke nødvendigvis lett for eier og omvendt. Kan bli festlig. :)

Aah, smarting! Kom med et forslag til hinderløype? (typ, hva slags hinder, i hvilken rekkefølge, hva skal man gjøre osv?) Hva tenkte du?

Nei nei, altså- vi har jo folk som er i par også. Så de tar jo og passer på mens vi andre snakker med gutta.

Søren altså, single gutter eller ei- dette er jo nesten litt "MUST" å få med seg!

Hahaha! :) Du er så søt, Vala! Satse på at Kira får med seg single gutter til deg, nå. Ellers fins det sikkert noen i Sandefjord eller Larvik eller noe, om du reiser inn dit. :P

*klippe katteskriveriet*

edit: DET var katta, hun har sin mening om treffet hun å..

Men hvem er arrangererne? (ble det riktig skrevet? :( ) Er det bare SoppenCamilla?

Det ble litt rotete med så mye katteskriverier, gitt! ;)

Arrangørene er meg, SoppenCamilla, og Synnikken. I tillegg har vi fått en del hjelp fra andre her på forumet, nå. :)

Er det ikke bare kjerringer som har meldt interesse for treffet til nå? Jeg syns vi kan legge inn en kontaktannonse i lokalavisen der nede, så kan vi friste med drøssevis av damer i alle aldre mot at de stiller som verge :)

Hahaha! Den var rimelig smart, bare ikke det blir invadert av hundehatende "ute-etter-en-ting"-menn? ;)

Hvorfor er du så nysgjerrig på det, daaa? :yawn:

Pft, slutt å vær vanskelig, Sopp. :P La nå jenta få lure, om hun vil det? Nå har jeg uansett sagt det.

Hovedsaklig er det SoppenCamilla, Synnikken og jeg som arrangerer treffet. Jeg kom med ideen, Soppen sa ja til å hjelpe til, det samme gjorde Synnikk. Nå har vi/jeg også noe organisatorisk og kreativ hjelp fra et par andre her på forumet, i tillegg til private kontakter vi spør om råd og hjelp. :D

Edit: dsg, ja, det er rimelig sikkert at det blir i sandefjords-området. evt, dersom det viser seg at det blir alt for lite plass på det stedet vi helst ønsker å ha det, så har vi 2 alternativer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, smarting! Kom med et forslag til hinderløype? (typ, hva slags hinder, i hvilken rekkefølge, hva skal man gjøre osv?) Hva tenkte du?

Nei, det kan vel være alt mulig? Gjennom dekk/andre ting, over/under hinder av diverse typer/høyder, balansering, etc. Mye man kan finne på, og mye rart man kan bruke som hindringer. Da tenker jeg det blir stor variasjon i hva de forskjellige eierne og hundene er gode på, men det skal jo være moro, ikke alvorlig, er min tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare kjerringer som har meldt interesse for treffet til nå? Jeg syns vi kan legge inn en kontaktannonse i lokalavisen der nede, så kan vi friste med drøssevis av damer i alle aldre mot at de stiller som verge ;)

Ja! Sånn som denne singelfestivalen et eller annet sted i Gokk?

Hahaha! :yawn:Du er så søt, Vala! Satse på at Kira får med seg single gutter til deg, nå. Ellers fins det sikkert noen i Sandefjord eller Larvik eller noe, om du reiser inn dit. :)

*flire* Spread the word! Fortell det til mannebeinene da ;)

Neida, sånn helt seriøst så blir man jo selvsagt ikke lei seg om det skulle dukke opp et skikkelig interessant, aktuelt og fascinerende mannebein. Men sorry, med mitt uhell så kommer nok ikke det til å skje. Men når man ser bort i fra det, så tror jeg det er duket for et heidundrende kalas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg gjøre det jeg kan for å bli med,så er det i hvertfall 1 av det motsatte kjønn med ;)

Velkommen skal du være! :P

Velkommen og kondolerer! :P

HYSJ da, Soppen! :P

Signeres! :yawn:

Og hysj på deg også! Ikke skrem ham vekk, nå da! :)

Nei, det kan vel være alt mulig? Gjennom dekk/andre ting, over/under hinder av diverse typer/høyder, balansering, etc. Mye man kan finne på, og mye rart man kan bruke som hindringer. Da tenker jeg det blir stor variasjon i hva de forskjellige eierne og hundene er gode på, men det skal jo være moro, ikke alvorlig, er min tanke.

Ah, sånn ja! Smart. Taes til etterretning! :)

Ja! Sånn som denne singelfestivalen et eller annet sted i Gokk?

*flire* Spread the word! Fortell det til mannebeinene da :)

Neida, sånn helt seriøst så blir man jo selvsagt ikke lei seg om det skulle dukke opp et skikkelig interessant, aktuelt og fascinerende mannebein. Men sorry, med mitt uhell så kommer nok ikke det til å skje. Men når man ser bort i fra det, så tror jeg det er duket for et heidundrende kalas!

Pft. Singelfestival du liksom.

*sprer ordet*

Jeg er forsåvidt fullstendig, 100% enig med deg, Vala. Man blir absolutt IKKE lei seg. Så lenge han ikke blir snappa foran nesa på en, selvfølgelig. ;)

Jeg tror, at uansett menner eller ikke menner, så kommer vi til å ha det enormt morsomt! For du kommer, sant vel?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang loddsalg; flott idè, og jo, folk kommer garantert til å handle lodd! Men hvor skal overskuddet gå? Tror nok det er best om sånt gjøres i klubber (prøv - det er SYKT gøy!), eller andre som har egne konti o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig Ula Camping, mellom Sandefjord og Larvik. Hvis det ikke blir det har vi to andre alternativer. :yawn:

Oh så praktisk! Det er jo ikke langt unna :) Og så lenge det er en helg så kan jeg! Har fri hver helg jeg ;) Kan få noen til å jobbe for meg på fredagen ;) Da kan jo jeg og Java bli meg :P så stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg girer meg litt opp nå altså, men hvorfor gjøre alt så forbanna vanskelig og pes for dere selv?

Om folk selv må stå for hytteleing, så er det dem selv som får ansvaret om noe blir ødelagt. (være seg bestikk, tallerker eller annet om dere er redd for det).

Og nei, jeg er IKKE for bindende påmelding. Det kan virkelig skremme livskiten av mange!

Ja, for den som vil ha hytte, så må man jo være tidlig ute. Og med dette mener jeg da at dere kan be campingen om å sette av hele plassen en viss tid, har ikke folk meldt seg på innen da (altså ringt campingen for å få hytte), så må de bli hjemme eller sove i telt. OM det da ikke sku vise seg at det er ledige hytter allikevel da. For det er jo ikke dermed sagt alt blir leid ut selv om det blir på åpent marked.

Jeg vil uansett anta at siden dette er en campingplass, at det er plass til "så mange" telt man vil.

Jo mer dere skal ta på dere av innkjøp, jo dyrere vil det både føles og mest sannsynlig bli. Enn om folk er såpass vettuge at de behandler lånt bestikk osv pent selv, eller tar med egne plast/papp ting om de virkelig tror de skal knuse halve inventaret på hytte.

Jeg sier dette fordi jeg 1. har vært med på hundetreff som er blitt arrangert på overnnevnte måte med STORT hell, og 2. fordi jeg har vært med på arrangement som er holdt på motsatt måte, med langt ifra hell...

Så sorry.

Og hvis noen skulle syns det er vanskelig å klare å bestille en hytte alene, så kan de helt sikkert få hjelp med det.

Jo mer som skal planlegges og arrangeres, jo mer kan gå galt.... rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang loddsalg; flott idè, og jo, folk kommer garantert til å handle lodd! Men hvor skal overskuddet gå? Tror nok det er best om sånt gjøres i klubber (prøv - det er SYKT gøy!), eller andre som har egne konti o.l.

Det nevnte vi her tidligere i tråden. Vi har ikke bestemt oss enda, men vurderer om eventuelt overskudd enten skal gå til videreutvikling av Sonen, dersom det trengs, eller til et veldedig formål, som vi i så fall bestemmer når vi kommer dithen at vi har bestemt at det er det det skal gå til. F.eks dyrebeskyttelsen e.l. :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte på det.. Kunne jo kanskje ha gått til forumet, eller eventuellt "investeringer" (lider litt med mangel på ord...) til et mega-sonentreff til neste år? Ikke vet jeg.. Noen må jo få tak i noen premier til det også, med mindre slike ting også kan sponses? (jeg aner ikke, derfor jeg spør :yawn::))

Edit: men ja, det blir jo mye styr... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre viste det seg at klassen skal på klassetur til Italia i 10 dager, og vi er enten borte 4. - 6. eller 18. - 20. (tror jeg det var). Turen har blitt avlyst før, så jeg vet ikke jeg :yawn: Jeg håper treffet ikke blir samtidig! Lurer på om jeg skal droppe Italia? Tror ikke jeg får lov til det da ;)

Ja vi får se da. Forløpig leder jo den første helgen og da kan ikke jeg..

Selv om dette:

Og om det er i Sandefjord/Larvik så kan man jo nesten ta seg en dagstur også (for dem av oss som syns det er helt normalt å kjøre langt for å treffe/se på hunder) :P

Kunne vært en mulig løsnig da :P

Men kan jeg så kjører jeg fra Oslo og du kan sitte på :)

Java har så innmari lyst til å vinne noe så syns nesten at *Sonens mest spretne krøllehund* kan få være med i konkurransen! Da har ihvertfall frøkna en liten sjangs ;)

Hva med *sonens søteste welsh springer* ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kontroll på ting, slapp av. Vi diskuterer for øyeblikket om et evt overskudd skal gå til sonen, veldedighet, eller eventuelt til å finansiere treff neste år, DERSOM noen vil arrangere det. (Husk på det, DERSOM, det er ennå ingen som har sagt at dette blir et årlig arrangement, og at de tar på seg ansvaret for å drive det årlig. Selv om det er sjanser for det, hvis det blir vellykket.)

Premiene håper vi på å få sponset, hvis ikke må vi jo legge ut for det, og da vil jo det vi har lagt ut, bli tilbakebetalt fra overskuddet.

Psycho: Hvorfor i alle dager er det så ille at vi reserverer hytter? Det er jo mye mer praktisk dersom folk kommer alene, å putte dem i samme hytte, enn at en og en person skal bo i hver sin hytte de har bestilt selv? Iom det kun er 10-12 hytter, må nok mest sannsynlig noen ligge i telt, dersom det kommer noen soniser med familie som gjerne vil ligge i hytte. Vi får se hvor mange som kommer. Det blir ikke vanskelig, det er ingen krise, ingen som dør av å melde seg på bindende for hytteordningen sin del. Vil man ikke melde seg på bindende, kan man jo bare finne en annen overnattingsplass i nærheten, eller ligge i telt på stedet, e.l.? Man MÅ jo ikke melde seg på bindende for å komme, likevel. Bare i forb. med hyttene. Og det blir ikke helt ennå. Slapp av, vi har styringen. :yawn:

Edit: også må dere huske på at vi har planlagt dette i 4-5. dager. Vi har ikke ALT på plass enda! Vi startet denne tråden for å fortelle dere at vi tenkte på det, hva vi tenkte på, hva vi hadde lyst til og hvordan vi kanskje ville gjøre det. Nå har vi jobbet oss fram til en del ting, og ser hvordan det utvikler seg fremover. La oss få en uke, iallefall! Vi har jo knapt på plass hvor vi skal være, en gang! :)

Edit 2: Vi har satt opp 25 konkurranser, så jeg tror alle har en viss mulighet til å vinne noe, selv om ikke alle kommer til å vinne noe. 22 av konkurransene blir slike du kan melde på i, 3 av dem er spesial-priser som ikke avsløres før lørdag kveld, når prisene deles ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psycho: Hvorfor i alle dager er det så ille at vi reserverer hytter? Det er jo mye mer praktisk dersom folk kommer alene, å putte dem i samme hytte, enn at en og en person skal bo i hver sin hytte de har bestilt selv?

Det jeg reagerte mest på, var den delen med at overskuddet evnt skulle gå til å betale hyttene som ikke ble leid. Da er det tull å leie alle hyttene, OM de ikke blir brukt. Da blir det jo bare dyrere for folk som kommer :yawn:

Og, tror du ikke de fleste her inne klarer å avtale selv hvem de evnt vil dele hytte med? Jeg er iallefall såpass "redd" :) for fremmede, at jeg ikke hadde likt å bli stappet inn i en hytte med noen jeg ikke kjente og som jeg ikke engang hadde ant om bikkja gikk overens med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ok, det var bra. Ja det gir mer mening i land med større smitttepress. 
    • Dette med beskyttelse opp til 12 uker er en gammel greie, og mest utbredt i Utlandet, ja. Jeg ville definitivt unngår samvær med ukjente hunder fram til andre vaksine, men ikke noe særlig mer enn det tror jeg. Kanskje det hadde vært annerledes om jeg hadde bodd i et land med mer smittsomme dyresykdommer.
    • Hehe, ja tida går. Pax ble gammel og grå, og litt døv. Men ung til sinns hele livet   Godt å høre at de gamle bøkene gjelder enda. Har ikke glemt alt, men litt oppfrisking må nok til. Holder meg nok fortsatt på den positive delen av spekteret.  Blir ny rase også denne gangen så det blir spennende   Der bekrefter du inntrykket jeg også har fått av det som rører seg på sosiale medier. Mange selvoppnevnte eksperter og mer eller mindre kvalifiserte "trenere". Typisk at det går i pendler. Men som Simira sier så er det jo mye US/UK innhold. der, i hvert fall på mine feeds. Som sagt så holder jeg meg til det positive.  Men når sant skal sies høres det jo ganske kjent ut som for 10-15 år siden. Nye aktører, samme show 😋 Hørte/leste forresten noe om at valper ikke skal settes ned på gress/tas med ut i verden før de er vaksinerte? Må bæres rundt om de skal miljøtrenes og sosialiseres før 12 uker (og det bør de jo). Det er vel en UK/US greie? Har ikke hørt om slikt her før. Mener ikke hilse på alt som rører seg altså, men gå på bakken må da gå an? 
    • @MaskotMen alt det du nevner høres ut som amerikanske og europeiske trender. Selv om det såklart er mange som følger ulike sosiale media internasjonalt, så er det ofte ikke representativt for hva som faktisk beveger seg og skjer i de aktive hundetreningsmiljøene i Norge. Heldigvis. Dessuten, om du søker på begrep som "positive reinforcement" "fearfree" etc, så får du garantert masse innhold da også. Det handler litt om hva man velger å fokusere på, følge, og lytte til. Til en viss grad kan det være nyttig å følge med på hva som beveger seg utenfor egne kretser også, men det kan være greit å være litt bevisst på hvordan algoritmer fungerer i sosiale media. Samt at det du ser på blir også vist til din krets, så det spres ytterligere.
    • Da fikk vi trent trapp og lykkes med det Ikke en adferd vi fikk etablert med pålitelighet, men den kommer. I tillegg har vi fått trene heis, tog, roterende dører, ståk og kaos med ski og bagasje og rullestol og sikkert mye jeg ikke tenkte over. Tisse på asfalt og drite på perrong fikk hver sin ✅ på lista de også, fordi han ikke kan drite på cue ennå. Vi har altså vært på Trondheim Lufthavn Værnes i dag. Ingen trenger stille spørsmål ved mutterns motivasjon for å dra med Ede dit. View fra togvinduet forklarer mer enn et avsnitt med ord.  Allerede rett etter å ha forsert det skumle underlaget med farge og knatter og en stor sprekk i, uten å ha blitt gitt tid til å undersøke det nærmere på tur ut av toget, så møtte vi første virkelige utfordring: Jeg vurderte ikke prøve engang. Han hadde allerede blånektet de få trinnene fra sentralstasjonens hall opp til spor 1, hvor han måtte bæres av tidsnød. Manøvrerer fint i folkemengde på perrongen, men er ikke noen follower og måtte bæres ombord i toget også, av tidsnød. Ikke en god start på bekjentskapet med tog, men alternativet var å bli stående igjen på perrongen. Må man så må man. Vel inne i toget var han ikke fornøyd. Sutret og klagde fordi det var kjedelig, menneskene der inne ignorerte ham, han fikk ikke roame rundt i vognen og undersøke som han ville, men måtte ligge trangt på gulvet. Godisautomaten var skikkelig kjip og rasjonerte middagen hans som kommunistregimet i Venezuela, mens han var skrubbsulten. Hadde sikkert hjulpet om han kunne fått se ut vinduet, men hunder er forvist til gulvet, og der er det dørgende kjedelig.  Han er en skikkelig good boy. Utover litt klaging og sutring på et akseptabelt volum, bare noen få høye bjeff - forståelig som sulten og rastløs lite barn i en dørgende kjedelig situasjon hvor det duftet fulle lommer - så var han på ingen måte vanskelig å ha med å gjøre. Muttern fikk ta bilder av utsikten og tenke over hvordan dette myke, jakt-, beite- og jordbruksvennlige landskapet rundt den fiskerike fjorden full av blåskjell var et bra sted for forfedre å slå seg ned, mens stakkars liten måtte finne seg i å ligge på gulvet og kjede seg fordi dumme muttern glemte ta med noe å tygge på.    Etter å ha hastet ut av toget uten å få undersøke underlaget i tråd med HMS retningslinjer (leverte avviksmelding på den), blitt båret opp rulletrappen fra perrongen, så gikk han nonchalant gjennom den første roterende døren og fikk tisse på gress. Den neste roterende døren var heller ikke en issue. Inne i den travle ankomsthallen var det mye å ta inn, men muttern hadde et mål basert på et falskt minne om en kaffebar foran sikkerhetskontrollen på øvre plan. Viste seg at lagersjefen i hjernen hennes hadde effektivisert litt i overkant ved å sause sammen minner fra Værnes med minner fra Gardermoen. — Same/same og tar mindre plass på lageret, forsvarte han seg med. Jeg har gitt opp å krangle med ham. Det var altså ingen kaffebar oppe, men vi fikk ihvertfall tatt heis to ganger og sett og luktet mye rart, bl.a. en renholder med vasketralle som tømte en diger søppelbøtte rett foran oss og tok samme heis. Det luktet sterkt av vaskemidler fra den rare og skranglete tralla og de formene da hun åpnet den svære boksen og byttet sekkene var også store inntrykk. Heisen med glassvegger var helt ny, og Ede ble forfjamset da den beveget seg oppover. Genuint forfjamset. Tidligere har han bare tatt lukket heis med speil i, som han har antatt var en ekte sci-fi portal, uten å synes det var merkelig på noen måte. Å se heisens bevegelse var en Eureka opplevelse for ham.  Ede er god på læx lineføring gjennom søndagstravel flyplass. Passe folksomt. La inn noen sitt-ligg-stå for å stoppe en konsert han ville beære publikum med mens jeg sjekket prisene på kafeen vs Narvesen. Vi endte selvsagt på Narvesen hvor muttern tok til takke med en kjip latte fra maskin, uten sirup eller krem eller noe, og Ede fikk en wienerpølse. Ikke en hel på en gang, men muttern ble nødt til å kjøpe NOE for å bøte på sin manglende evne til å porsjonere ut en stor middag over et kjent tidsrom. Det krever gode bestikkelser å manøvrere ansvarlig sikkerhetspersonell mellom hyllene på Narvesen uten å undersøke noe. Han har en iboende pliktfølelse til å undersøke alt for å kvalitetssikre mutterns vurderinger av HMS. Vi hadde fortsatt mye å gjøre og jeg hadde vært for raus med godbitene, så wienerpølse ble en venn i nøden. Heller for mye motivasjon og glede enn for lite. Høy haleføring på trygg og selvsikker kropp i sånne miljøer er ikke noe jeg tør ta for gitt. Matserveringen hjelper trygge meg i troen på å få en miljøsterk og trygg voksen hund. Vi fikk besøkt et trangt toalett med kø av damer og Edeward lærte at det er sjarmerende og søtt å titte nysgjerrig under veggen til den fornødne ved siden av:  ✅ "Tnååå, så søt!" Vi oppdaget plutselig at roterende dører var rart, begynte bæde på dem og nektet entre. En grundigere sikkerhetssjekk ble foretatt ved å sitte på utsiden og se på et par rotasjoner, for å kartlegge mønsteret i bevegelsen. Den merkelige portalen fikk security clearance og ble ført tilbake på lista over ok ting det ikke er nødvendig å stille flere spørsmål ved.  Det ble tid til å blåse ut med lek etter så mye fokus og inntrykk. Utrolig befriende og skikkelig glad for å få hoppe og sprette og jage og kampe litt etter så mye øving på well behaved big boy gentleman rollen. En riesenschnauzer er alltid på vakt, though. Her lagde noen en lyd: ..men det var ikke noe som krevde nærmere undersøkelser. Mer heis, gullstol i rulletrapp og på egne bein gjennom roterende dører for å tisse før vi dro tilbake til perrongen med enda en failure på å gå opp liten trapp, men vellykket gjennom roterende dører og heis.  Ede ikke var super happy med å plutselig trenge drite på perrongen. Han så seg fortvilet rundt etter et bedre egnet sted, men måtte akseptere et folketomt område mot enden. Sånn kan det gå når en ikke har lært å drite på kommando ennå. Stor lettelse for ham og kanskje noen Shitbreak (American Pie) nykker redusert for fremtiden. Muttern var mest glad for at det ikke var morgendagens suppe av wienerpølse, og noterte seg at den bør siktes inn på et egnet sted.  På toget hjem påstod konduktøren over høyttaler at det ikke var lov med bagasje i midtgangen. Ede som har plukket opp at muttern tenker påføre ham stående spike hanekam (med stivelse) i puberteten, sånn bare for å kommunisere tydelig for omverdenen hvor landet ligger for tiden — han bestemte seg for å begynne øve på den rollen som teenage bøllefrø og holdt en sivil ulydighet protestaksjon. Her har konduktøren nettopp passert i den retningen:  Vi mistet bussen hjem med et simpelt minutt og fikk en hel time på sentralstasjonen, med potesokker, fordi muttern er langt mer germophobe angående togpassasjerer enn flypassasjerer.  Med en hel time til rådighet klarte Ede overkomme sin lammende frykt for trapper flere ganger. Bykset opp flere trinn. Den deilige mestringen han utstrålte da det løsnet var en vidunderlig gave. ..bare for å fryse til av skrekk og skuffelse da vi rundet hjørnet etter den første trappen og ble møtt med dobbelt så mye trapp. Trengte hjelp, men ikke like lammet av angst som før. Dette går seg til med mer trening.  Sitt og bli sittende fungerer fint i mange lange sekunder mens muttern tråkker rundt synlig på noen meters avstand i hallen. Våget på en bli stående som gikk over forventning. Reiste seg fra ligg før markør flere ganger før han koblet at min retur ikke var markøren. Det gikk seg til. Han er så flink gutt 💕 Sa fra om at han måtte tisse også. Skjønner fint forskjellen på inne og ute, selv på fremmede sentralstasjonen. Tisset dog rett på asfalten noen meter fra døren da vi kom ut, etter at jeg i mitt stille sinn hadde konstantert at her var det ingen egnede steder å tisse. Som om vi hadde en mental connection om situasjonen der, før han tok en selvstendig avgjørelse. Å klare dele soner av utendørs asfalt inn i grader av publikums aksept for å tisse på - her eller der borte - det er for mye forlangt av en 14 uker liten valp.  Jevnt over eksemplarisk adferd hele dagen, fra å stå i ro for å få på potesokker og løpe til bussen på dem hjemmefra. Har han tenkt fortsette sånn vil det være en ære å få bære ham opp rulletrapper i fremtiden. Such a good boy jevnt over, han kan få ha noen nykker. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...