Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund slept etter bil - død

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Altså, sånt er jo fryktelig uansett om det er en belger eller ikke da... Men jeg skjønner at du tenker det pga rasespesialen som var der i pinsen. Det må være fryktelig,fryktelig å oppleve noe sånt, for eierene, og selvfølgelig for den stakkars hunden som må ha dødd smertefullt :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

galning skrev:
Hvorfor håper du ikke at det var en belger? Er det liksom bedre hvis det er en annen rase? :rolleyes2:

Hun håper vel at det ikke var noen hun kjente, i og med at det var oppdrettersamling (eller hva det nå heter) der i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i det minste en ulykke, og ikke bare en glemsk eier som en del av disse tragediene har vært før. utifra hva som står i artikkelen var det en annen en fører som hadde festet hunden bak.

Men tragisk er det uansett, og jeg har lært at man alltid skal gå en runde over biler før man begynner å kjøre. Kanksje en vane man bør legge til også etter førerkortet er tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

galning skrev:
Hvorfor håper du ikke at det var en belger? Er det liksom bedre hvis det er en annen rase? :whistle:

Selvsagt er det ikke så nøye om det er noe annet enn belger, det var akkurat det hun mente.. Eller:

Margrete skrev:
Hun håper vel at det ikke var noen hun kjente, i og med at det var oppdrettersamling (eller hva det nå heter) der i helgen.

Så kan det jo selvsagt være fordi det var belgerspesial der i pinsa, og at det var himla mye kjentfolk..

Nei, jeg tror kanskje det var fordi at det var mye verre om det var en belger jeg.. :rolleyes2: (Jepp, jeg er kjempe-sarkastisk..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

galning skrev:
Hvorfor håper du ikke at det var en belger? Er det liksom bedre hvis det er en annen rase? :rolleyes2:

Regnet med at noen ville reagere på det, derfor jeg skrev ,

Sitat
Altså, sånt er jo fryktelig uansett om det er en belger eller ikke da... Men jeg skjønner at du tenker det pga rasespesialen som var der i pinsen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ehh.... jeg tenkte selvsagt på belgerspesialen.

Det er like ille uansett, og det er bare ingen unnskyldning - det står at et annet familiemedlem bandt hunden til hengerfestet - vel, det andre familiemedlemmet burde være smart nok til å følge med. Det er INGEN absolutt INGEN unnskyldning for å kjøre avgårde med en hund til hengerfeste - og nei, det hjelper ikke om andre har bundet den der heller - man sjekker før man kjører om alle som skal være i bilen er i bilen INKLUDERT bikkja og jeg driter i om noen her mener at stakkaren ikke kan lastes - det kan han.... stakkars stakkars stakkars hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgerpia skrev:
Ehh.... jeg tenkte selvsagt på belgerspesialen.

Det er like ille uansett, og det er bare ingen unnskyldning - det står at et annet familiemedlem bandt hunden til hengerfestet - vel, det andre familiemedlemmet burde være smart nok til å følge med. Det er INGEN absolutt INGEN unnskyldning for å kjøre avgårde med en hund til hengerfeste - og nei, det hjelper ikke om andre har bundet den der heller - man sjekker før man kjører om alle som skal være i bilen er i bilen INKLUDERT bikkja og jeg driter i om noen her mener at stakkaren ikke kan lastes - det kan han.... stakkars stakkars stakkars hund

Det er vel egentlig ingen som har forsvart sjåføren heller? Jeg skrev at det ikke var han som bandt hunden fast, men som deg er jeg av den oppfattning at man burde ta en runde rundt bilen før man setter seg i. Om noen andre på de 30 sekundene det tar å gå fra bakluka til førersetet klarer å feste en hund bak er de faktisk ekstremt lite tilstedeværende. Sjekker man bilen sin før man kjører, vil ikke slikt (eller påkjørsler av ulike arter) skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ja, stakkars hund, stakkars folk!

Men hvordan i all verden kan dere komme her og være sure og sarkastiske fordi folk spør hvorfor det var så viktig at det ikke skulle være belger??? Er det obligatorisk for alle i hele verden å vite at det var belgertreff oppi Hemsedal i pinsehelga, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoppenCamilla skrev:
Men hvordan i all verden kan dere komme her og være sure og sarkastiske fordi folk spør hvorfor det var så viktig at det ikke skulle være belger??? Er det obligatorisk for alle i hele verden å vite at det var belgertreff oppi Hemsedal i pinsehelga, eller?

Innlegg nr TO i denne tråden:

ElinT skrev:
Altså, sånt er jo fryktelig uansett om det er en belger eller ikke da... Men jeg skjønner at du tenker det pga rasespesialen som var der i pinsen. Det må være fryktelig,fryktelig å oppleve noe sånt, for eierene, og selvfølgelig for den stakkars hunden som må ha dødd smertefullt :ahappy:

Så nei, det er ikke obligatorisk å vite at det var belgerspesial der i pinsa, men man hadde KANSKJE fått forklaring på hvorfor under-overskrifta (for et merkelig ord) var: "jeg håper det ikke var en belger". Da slipper man å spørre sånn:

galning skrev:
Hvorfor håper du ikke at det var en belger? Er det liksom bedre hvis det er en annen rase? :wub:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne skrev:
Innlegg nr TO i denne tråden:

Så nei, det er ikke obligatorisk å vite at det var belgerspesial der i pinsa, men man hadde KANSKJE fått forklaring på hvorfor under-overskrifta (for et merkelig ord) var: "jeg håper det ikke var en belger". Da slipper man å spørre sånn:

Men allikevel, er det noe å hisse seg opp over? Er det noe nytt at folk ikke leser annet enn startinnlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoppenCamilla skrev:
Men allikevel, er det noe å hisse seg opp over? Er det noe nytt at folk ikke leser annet enn startinnlegget?

Er det noe i det hele tatt på dette forumet som er noe å hisse seg opp over? Er det noe å hisse seg opp over at TS håpet at det ikke var en belger? Er det noe å hisse seg opp over at jeg var sarkastisk når jeg svarte? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal man forvente at folk går en runde rundt bilen før man kjører avgårde? Gjør alle her faktisk det? Hvis sjåføren selv hadde bundet hunden der er det en ting, men man kan ikke gå rundt og forvente at noen binder hunden til hengerfestet heller. Nei, en tragisk ulykke er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan henge meg på anbefalingen om Collie, men vær nøye på valg av oppdretter og linjer. Det er ikke å stikke under en stol at det finnes mentale brister innad i rasen. En god collie derimot er en enormt kjekk hund å ha! Så gå seriøst inn og møt hunder i flere settinger og se hvordan de tar ting, eventuelt om de har en MH så er jo den fin å få sett om de har filmet den f.eks. 
    • Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...