Gå til innhold
Hundesonen.no

Passform på svømmevest


Recommended Posts

Hvor langt bak bør egentlig svømmevesten gå på hunden? Den vi har til Arn går ikke helt bak på ryggen og det synes jeg er dumt. Da blir han liggende litt ned med bakparten og synes ikke han får like god svømmestil som om bakparten hadde vært mer opp. Burde det ikke gå helt bak?

bad2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at den der sitter helt fint ja- tror ikke den skal gå lengere bak.

Zorba sitt går ikke helt til bakken, og den er tilogmed for stor! Mens Løve en (hund som var med på seiletur) hadde en som var likestor som Arn sin, og den passet, og satt som den skulle.

edit: redigerte noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal ikke gå helt bak, men kunne kanskje gått litt lengre bak siden han ikke får den støtten han trenger.

Tips til å få opp baken kan være å binde et tau i håndtaket på vesten, hivet ut en leke og når han svømmer mot leken så holder du han igjen i tauet så han svømmer stillestående i vannet, ofte får de baken høyere opp ved å stå sånn å svømme på stedet og plutselig skjønner de at de må ha med seg baken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ok. Jeg har prøvd å regulere brystreimene for å se om det utgjør noen forskjell, men synes ikke det gjør det. I starten av sesongen henger uansett rumpa litt lengre ned enn den gjør senere ut på sommeren. Da svømmer han forresten mest uten vest (altså når han har svømt ei stund) og rumpa kommer naturlig mer opp.

Interessant tips det med å feste et tau bak. Blir ikke mye kaving og plasking, da? Ser for meg han blir ganske perpleks siden han blir stående på stedet hvil og lydig som han er, vil han nok svømme tilbake til meg *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de er veldig fokusert på en leke som ligger i vannet foran dem så svømmer de som regel godt imot den, men du må vurdere om det blir for mye plasking.

Bare husk at dette er myye mer intensiv trening enn vanlig svømming så ikke tren det i så lange intervaller, gi han heller en pause for mye i begynnelsen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de er veldig fokusert på en leke som ligger i vannet foran dem så svømmer de som regel godt imot den, men du må vurdere om det blir for mye plasking.

Bare husk at dette er myye mer intensiv trening enn vanlig svømming så ikke tren det i så lange intervaller, gi han heller en pause for mye i begynnelsen :(

Det kan nok uansett være fint som variasjon :P Takk for tips!

Men du synes det ser ut som vesten sitter ok på eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ville kanskje hatt den bitte litt lenger bak, men hvis det er sånn at han svømmer bra og du ikke bruker den hele sommeren så ville jeg latt den være :(

first04.jpg

Chicka med vest før svømme trening.

Som du ser så har jeg "sluppet" den endel bakeover foran, så den er litt lengre bak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syntes ikke den hindrer skuldrene, men nå er vestene våre litt forskjellig.

Her kan du se hun i action med vesten fra bildet http://www.renatea.com/bildefilmer2/firstswim.wmv

(første gang hun svømmer i basseng, så jeg tror hun opplever en nærdøden opplevelse, iallefall hvis man ser på øynene hennes :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HPIM0187-custom;size:385,289.jpg

Denne typen (Baltic) har jeg hatt til mine i mange år. De var rimelige og ganske enkle i passform. Har to reimer under buken og så fremme i brystet. De er blitt brukt flere gang i uka fra mars/april til oktober i 6-7 år. Stadig like fine.

Bestillt på Clas Ohlsson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at svømmevesten til mine går heller ikke så langt bak. Vet ikke om det er meningen at de skal det? Mine hunder kan jo svømme. Så det e rjo mest fordi jeg er hønemor og er redd for de at de har de på.

Svømmevesten hindrer de ikke på noe vis i vannet, men tror heller ikke de hjelper de nevneverdig. Den forrige tispa mi var veldig flink til å heve bakkroppen selv, mens gamlingen min ligger litt lavere i vannet bak. Men han svømmer like bra for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at svømmevesten til mine går heller ikke så langt bak. Vet ikke om det er meningen at de skal det? Mine hunder kan jo svømme. Så det e rjo mest fordi jeg er hønemor og er redd for de at de har de på.

Svømmevesten hindrer de ikke på noe vis i vannet, men tror heller ikke de hjelper de nevneverdig. Den forrige tispa mi var veldig flink til å heve bakkroppen selv, mens gamlingen min ligger litt lavere i vannet bak. Men han svømmer like bra for det.

Ser jo ut som om den sitter omtrent likt på din som på min. Og din trenger visst også fallskjerm, ser jeg :rolleyes2: Arn kan jo svømme, så har den på, som deg, fordi jeg er hønemor og vil at han skal få ekstra hjelp/oppdrift. Utover sesongen når han har kommet mer inn i det, lar jeg han svømme mer uten. Det gir dem jo mer oppdrift å ha svømmevest på, samt at jeg innbiller meg det varmer dem litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...