Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesten spist av Schæfer!


Skutvik

Recommended Posts

Neimen helledussan, jeg er vel ingen baby heller da? Jeg er fult ut i stand til å lufte han uten barnevakt! Skjønner at her sitter alle de gamle sure meggene og hakker på alle unge folk som prøver så godt de kan. Tror nok jeg har kommet til feil plass, her er vel bare veteranene, og andre eksperter velkommen?

BTW: Vi har hatt hund siden jeg var 3 år, både store og små. Den første hunden som var ordentlig min, fikk jeg da jeg var 9. Han døde bare tre år gammel, og etter det fikk jeg Zarek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar
Jeg sitter her å klør meg i hodet og tenker: "Er det mulig å være så gjennomført slemme som dere er nå"?

Vi får stadig høre hvor onde og ugreie vi "gamle sure tantene" her er - men jeg vil nå påstå at den yngre garde går oss en høy gang når det gjelder å være direkte ugreie, usympatiske og nedlatende.

Himmel og hav!

(og det er mulig at det blir en smule ironisk at jeg kommentere dette - men helt ærlig, dere er langt værre enn det både jeg og noen andre med stempelet SGT har vært)

Sånn - da var det sagt!

Jeg syns ihvertfall at det er ironisk at de som skriker høyest om at det er sååååå typisk å begynne å diskutere hvem som er i "kjernen" eller hvem som er "SGT" om du vil, er de som tar opp problemstillingen i diskusjoner som denne, bare for å vise hvor snille de er. :)

Sånn bortsett fra det er jeg enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg syns ihvertfall at det er ironisk at de som skriker høyest om at det er sååååå typisk å begynne å diskutere hvem som er i "kjernen" eller hvem som er "SGT" om du vil, er de som tar opp problemstillingen i diskusjoner som denne, bare for å vise hvor snille de er. :)

Det var vel ikke helt det som var poenget - jeg har aldri påberopt meg å være snill - men tatt i betraktning at jeg ennå ikke har mottatt advarsel for å være ufin så vil jeg vel påstå at jeg i det minste er rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder vel ikke bare barn eller fjortenåringer, men mennesker generelt?

Skjønner ikke helt hva forskjellen er mellom tenåring eller en voksen i denne diskusjonen.

Fordi barn som regel er mindre egnet til å takle slike situasjoner, men det er klart, et voksent menneske som får totalt panikk burde heller ikke lufte hunder om de ikke vil takle ulike situasjoner uten hysterisk anfall og permannent ødeleggelse i ettertid.

Og ja malinck: Alle burde ha kontroll på hundene sine, men dette er desverre utopi, for det er alt for mange uten kontroll på sine hunder. Og med tanke på dette så burde man tenke litt før man sender barn ut på tur med hunder. Alt for mange unger ute på tur med hunder og foreldrene sier: "Men hunden er så snill". Ja, kan hende deres hund er snill, men du vet ikke med hunden som kommer løpende løs etter barnet ditt og hunden din!

Og ja da, jeg vet det ikke burde være slik, men sånn er det. Og når noen da kommer med antydelser om at jeg synes det er greit at det er slik, da blir jeg litt grinete, men fra enkelte hold er ikke dette helt unormalt heller, for det er så greit å heller trekke konklusjjoner fremfor å lese.

Og som nevnt før, en sak har alltid tre sider: den enes, den andres og sannheten. Det hadde vært interessant en gang å høre den andre siden av en sak og ikke bare en persons side. Og man kan jo lure på da, hva er det med en hund som blir angrepet gang på gang av andre hunder? Den sender kanskje ut signaler til andre hunder som ikke er helt heldig, men dette er jo noe eieren "driter" i, som vi har sett h*n skrive her inne. Sinte hunder bør avlives, ts sin hund er sint, det skriver jo ts selv også.

Ja, eieren av Schäferen skulle helt klart hatt kontroll på hunden sin, men den fargerike beskrivelsen til ts samt påstanden om at sinte hunder burde avlives og at ts selv skriver at h*n har en sint hund, det blir litt "feil" egentlig.

Jeg synes også det er greit å tuppe til bikkjer som kommer flyvende etter de hunder jeg måtte gå med. Som regel er dette små hunder da, men en fot treffer dem som regel allikevel, for jeg har null interesse av at løse bikkjer skal bort på hunder jeg går med. Og det er så alt for mye flertall av løse illsiinte siklende monstre av små hunder enn av store. Men de flyr jammen i meg godt i lufta når foten treffer dem.

Ja, a figure of speak om du ikke skjønte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE skrevet at sinte hunder bør avlives, jeg sa at vist JEG hadde hatt en sint hun som jeg overhodet ikke hadde hatt kontroll på, så hadde jeg kvittet meg med den. Nå har det seg faktisk slik at jeg har kontroll over hunden min. Zarek var verdens snilleste og elsket alle hunder, helt til naboens hund hadde høvlet han i asfalten to ganger. Han ble hissig etter det, og det forstår jeg godt!

Vi har hatt 4 forskjellige hunder, inkludert Zarek. Den ene døde i en ulykke.

Det med at den ville spise Zarek, var kanskje en liten overdrivelse, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg henger meg opp i dette, men BDD Girl: Jeg er fjorten år. Vi har hatt hund hele livet mitt og jeg tror jeg kan si at jeg er mer annsvarlig overfor hunden min enn mange voksne ville vært. Jeg kjenner hunden min godt, og jeg vet hvordan hun reagerer i slike situasjoner, og jeg greier for det meste å holde hodet kaldt (situasjonen jeg fortalte om over her var et unntak, fordi den hunden gikk frem på en helt spesiell måte). Det har skjedd mer enn en gang at jeg har skilt henne fra andre hunder.

Det kan jo hende at trådstarter også er en sånn fjortenåring som jeg vil påstå at jeg er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja malinck: Alle burde ha kontroll på hundene sine, men dette er desverre utopi, for det er alt for mange uten kontroll på sine hunder.

Men det er vel ikke trådstarters ansvar at schäferdama ikke hadde kontroll?

Jeg har forøvrig ikke sagt et kvekk om hvorvidt unger bør få lov til å gå alene med hund, om det er meg du sikter til med resten av innlegget ditt. Jeg vet heller ikke hvor gammel TS er. Men jeg sa meg enig med Belgerpia i at hun bør oppsøke hjelp i forhold til at det kan virke som at hunden hennes opptrer aggressivt.

Sammenligningen mellom disse to "sinte" hundene synes jeg forresten er noe spesiell. Er et bjeff i det man møtes og et angrep det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg henger meg opp i dette, men BDD Girl: Jeg er fjorten år. Vi har hatt hund hele livet mitt og jeg tror jeg kan si at jeg er mer annsvarlig overfor hunden min enn mange voksne ville vært. Jeg kjenner hunden min godt, og jeg vet hvordan hun reagerer i slike situasjoner, og jeg greier for det meste å holde hodet kaldt (situasjonen jeg fortalte om over her var et unntak, fordi den hunden gikk frem på en helt spesiell måte). Det har skjedd mer enn en gang at jeg har skilt henne fra andre hunder.

Det kan jo hende at trådstarter også er en sånn fjortenåring som jeg vil påstå at jeg er?

Kanskje du bør lese det jeg skriver? Sriver ikke at unger på 14 år ikke er ansvarlige, men saken er om dere klarer å takle enkelte situasjonser man kan komme opp i når man er ute og går med hunden. Som du kan lese av mitt (skulle egentlig bli mitt siste innlegg i denne saken) så er det også voksne som ikke burde gå med hunder. Og om du klarer skille hundne og takler situasjoner uten å bli redd og sende signaler til hunden din, slik da tydligvis ts gjør til sin hund, så for all del gå med den. Men jeg snakker om at en av grunnene til at barn ikke bør lufte hunder alene er nettopp det at de ikke klarer takle slike situasjoner.

Nei, trådstarter er ikke en slik 14-åring. Dette viser trådstarter med sine uttalelser og måten h*n taklet situasjonen på samt at ts driter i hvordan hunden h*ns er og hvilke signaler den sender ut og ts er i tillegg redd Schäfer, noe som jeg antar h*n ikke karer skjule for sin hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt - om 7 kilo hund flyr rundt med halen til værs og er litt hissig så forsvarer det ikke at 40 kilo schæfer angriper - det forsvarer heller ikke at man lufter en hund man ikke har kontroll på på steder hvor man treffer andre.

Det spiller ingen rolle hvor hissig eller ugrei den lille er så lenge eieren av den lille kontroll så har de rett og krav på å kunne bevege seg i det offentlige rom UTEN å bli antastet av andre hunder ute av kontroll.

Jeg har heller aldri unnskyldt den andre hunden. Men påpekt at den lille hunden kan ha trigget frem oppførselen hos den andre hunden fordi den viser seg "sint". Hun har noe å jobbe med med sin egen hund, men har gjort rikelig uttryk for at hun "driter i hvilke signaler hennes hund sender ut" og der sier litt om eieren av den lille hunden (trådstarter).

Hvis du ikke er villig til å jobbe med din egen hund, så skal du hverfall gi **** i hvordan andre hunder er. Du har et problem med din hund, noen andre har med sin hund! Dog unnskylder ikke det angrep, ikke missforstå meg!

Ok, en stor hund gjør større skade, klart det. Men skal det liksom unnskylde små hunders oppførsel, fordi de ikke er i stand til å lage like stor skade?

Kan jeg slipper Betty på settere (som hun ikke liker, og som er kjekke å springe etter å bjeffe på) fordi hun er liten og ikke kan gjør like stor skade som setteren hadde gjort dersom den sprang etter Betty. Betty stakkar ( :) ) hadde sikkert fått varíge mén om en setter hadde gjort det (hun har jo fått "hatet" sitt fra en plass)... ser du hvor jeg vil? Hun må jobbe med sin hund, og det har hun gitt uttryk for at hun "driter i"..

(og det kommer sikkert spørsmål, så ja. Jeg holder på å jobbe med setter "hatet" til Betty;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke trådstarters ansvar at schäferdama ikke hadde kontroll?

Jeg har forøvrig ikke sagt et kvekk om hvorvidt unger bør få lov til å gå alene med hund, om det er meg du sikter til med resten av innlegget ditt. Jeg vet heller ikke hvor gammel TS er. Men jeg sa meg enig med Belgerpia i at hun bør oppsøke hjelp i forhold til at det kan virke som at hunden hennes opptrer aggressivt.

Sammenligningen mellom disse to "sinte" hundene synes jeg forresten er noe spesiell. Er et bjeff i det man møtes og et angrep det samme?

Nei, det er ikke ts sitt ansvar, det har jeg heller ikke skrevet noe sted. Dersom du hadde tatt deg tid til å lese det jeg skriver, så burde ikke folk som ikke vil takle slike situasjoner gå tur med hunder alene.

At du ikke vet ts sin alder viser jo at du ikke leser innleggene her godt nok, da ts skriver i et innlegg at h*n er 14 år gammel.

Jeg har ikke sammenlignet hundene. Jeg spør ts om hvordan signaler h*ns hund sender ut, men dette er ts så voksen på at h*n faktisk driter i.

Og nå setter jeg meg virkelig på hendene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien er litt anerledes på Skutviks Blogg :-)

Nesten oppspist av Schæfer :)

Posted by Skutvik at 03:59 PM on May 24, 2009 Comments comments (0)

Jeg og Zarek var ute å gikk tur i det fine været. Vi ante fred og ingen fare, da det plutselig kom en dame med Schæfer! x') Zarek hisset seg jo litt opp, han har nemlig dårlig erfaring med Schæfere etter å ha blitt overfalt av en løs en i fjor. Damen som gikk med Schæferen så ut til å ha kontroll på han helt til vi gikk forbi. Schæferen rykket til, og damen klarte ikke å holde han. Hun datt så lang hun var på asfalten, og hunden sprang etter min Zarek. Jeg hylte, Schæferen knurret og Zarek pep og bjeffet. Monstret tok Zarek i nakken og prøvde å bite. Men Zarek var kjapp, og sprang i en ring rundt meg og Schæferen sprang etter. Damen kom seg nå omsider på beina, og heiv seg med i toget. Zarek-Schæfer-Dame. Og meg i midten som sto å hylte. Til slutt fikk hun tar i båndet på hunden sin og klarte å rykke den unna Zarek, som førøvring så ekstremt forskrekka ut. Og tenk damen sa ikke unnskyld eller noe, nei, hun begynte å undersøke sin egen hund! Det eneste hun sa til meg var: "Håper det gikk bra med din hund, jeg holder min til du er gått".

Hadde det ikke vært for at jeg var sa redd og forskrekket som jeg var hadde jeg nok skjelt henne ut. Det burde være ulovlig å gå ute med slike siklende monster som man ikke har kontroll på! Min Zarek er riktig nok hissig på andre hannhunder, men jeg har faktisk kontroll på han. Hadde jeg hatt en sint hund som jeg ikke hadde klart med hadde jeg avlivet den. Punktum.

Nå kommer sikkert Zarek til å bli enda sintere på andre hannhunder. Jeg er bare så sinnsykt lei av folk som ikke klarer å holde bikkjene sine. Dette er 4 gang Zarek blir overfalt og bitt. I 3 av tilfellene er det fordi folk mister kontrollen, eller ikke har bånd på hunden, og en gang var det naboens hund som hadde kommet seg løs. To ganger har det vært Schæfere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dere har fått et helt feil intrykk av meg her.

Som sakt tidligere han vi hatt hund så lenge jeg kan huske, og jeg er i stand til å takle de fleste situasjoner. Da den forige hunden min ble utsatt for en ulykke, klarte jeg å få han til dyrlegen, og satt med han i fanget mens de avlivet han. Oi, nå misforstår dere sikker igjen. Foreldrene mine var der, men det var MIN hund, og de viste jeg ville være alene med han de siste minuttene han levde.

Jeg vil selv kalle meg for en ansvarlig hundeeier, og jeg prøver så godt jeg kan. Det var i akuratt denne situasjonen jeg fikk totalt panikk, pga dårlige erfaringer. Helt siden Zarek var valp, har jeg gått på diverse kurs, vært på hundetreff for småhunder, og de 2 første årene vi hadde han, hadde vi en hund som het Pia også. Jeg har trent agility, men aldri konkurert i det. Og jeg har gått på utstilling, hvor jeg selv har stilt han, og det med et bra resultat!

Jeg bruker klikker når jeg trener han til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i det de fleste her skriver. Og ja jeg har vært i samme situasjon som deg selv, 2 ganger så jeg vil si jeg har god innsikt i hvordan det føles. Bikkja mi blei delja i bakken av en toller etter et par runder rundt meg, masse hyling og piping. Jeg er kun 1år eldre en deg, var 14 når dette skjedde. Nå har jeg en stødig og god hund som heldigvis ikke har har fått noe varig mèn utav disse episodene(og det priser jeg meg lykkelig for). Det beste du kan gjøre for hunden din etter en slik situasjon er å gå videre som om ingenting har skjedd(om den virker uskadd type reiser seg opp og ikke halter, ingen synlige sår/skader osv. Gå videre som ingenting har skjedd og sjekk over hunden når du har gått 20meter + om du føler du må).

Utifra det du skriver så ville jeg tatt godt tak i bikkja mi og virkelig godt inn for å trene bort fryktaggresjonen(som jeg tolker det som utifra det du skriver). Gå på et passeringskurs, tren kinderegg øvelsen masse og lær hunden din at Schäfere, nuffer, goldener, settere, Miniatyrer og alle hunder generelt ikke er skumle!

For om bikkja di har fryktaggresjon så kan faktisk dette trigge den andre hunden som kan føre til angrep om eier ikke har nok kontroll på hunden sin(eller i et øyeblikk hvor eier ikke følger med), dette kan føre i småskader, alvorligeskader eller død for din hund.

Du har ansvar for DIN hund. Om En Schäfer angriper hunden din og du ikke greier å avverge det så spenn til bikkja eller ha med noe som skramler skikkelig(f.eks en metallspade) for sikkerhetskyld og hiv den i bakken ved schäferen så den mister fokus bittelitt. Det kan være nok til at du får deg og hunden din bak et gjerde ol.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE skrevet at sinte hunder bør avlives, jeg sa at vist JEG hadde hatt en sint hun som jeg overhodet ikke hadde hatt kontroll på, så hadde jeg kvittet meg med den. Nå har det seg faktisk slik at jeg har kontroll over hunden min. Zarek var verdens snilleste og elsket alle hunder, helt til naboens hund hadde høvlet han i asfalten to ganger. Han ble hissig etter det, og det forstår jeg godt!

Vi har hatt 4 forskjellige hunder, inkludert Zarek. Den ene døde i en ulykke.

Det med at den ville spise Zarek, var kanskje en liten overdrivelse, men..

Da må du jobbe deg opp igjen med hunden din.

Om hunden din er blitt redd for noe, så nytter det ikke å drite i det! Det blir ikke bedre av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fordrar ikke kommentarer som:

"Han liker ikke hvite hunder;

Hunden din har ett vanskelig kroppspråk;

Du skjønner hunden min er født dominant;

Din hund så på min først;

Små hunder er dumme som ikke er mere redde for store.

Altså..når disse uttalelsene kommer fra eiere av hunder som har angrepet og bitt først"

Min puddel ble angrepet av en shcæfer da hun var 6-7 mnd.

Det hele var helt absurd...

Vi gikk på skrå over plassen forran Oslo s. 90 grader på retningen vi gikk og 15-20 meter vekk sto det ei dame med en shcæfer. Schæferen huka seg ned og tok rennafart... Løp ut flexibåndlina si. Og røska den ut av henna på eieren som vistnok gikk i bakken. Og fløy på min lille puddel. To angrep. Den la puddelen i bakken på 2. atack.

Jeg fikk da tatt ei hånd på nakkeskinnet og ei på ryggen til Shcæferen og kastet/dyttet han vekk... mens jeg brølte: "Fae.. helv..jæ... dritt bikkje.. se til å kom deg vekk". Shcæferen "klappa sammen" og løp jeg til "mamma" med halen mellom beina.

(behøver vel ikke å si at de som gikk sammen med meg ble ganske skjokkert over ordbruken min og kraften på røsten min... ).

Det "rare" var at vi ikke gikk rett mot Schæferen.. Ikke gikk vi nært han heller. Vi, hundene og mine døttre, gikk og ante fred og ingen fare.

Vi gikk 3 mennesker og 2 hunder. Puddel som ble angrepet gikk på venstre side og hadde to mennesker og 15 -20 meter mellom seg og Schæferen.

For å ungå å "trøste på" puddel angst...gikk vi raskt inn på Oslo S før vi satte oss ned og koste med puddel.

Jeg må si at jeg lurer på hva som skjer i hodet på slike hunder.. og hvordan tørr man ha slike hunder.. Iallefall ta de med der det er mange andre mennesker og dyr?

I uka ettepå viste Puddel redsel for bjeffende hunder. Men heldigvis merker jeg ikke noe til det.

"Min" puddel er "førehundvalp"... Slike opplevelser kan gjøre at hunde blir mentalt skadd og ikke kan trenes til førehund.

Selv har jeg vært SVÆRT nøye med hvem hun har fått leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien er litt anerledes på Skutviks Blogg :-)

Nesten oppspist av Schæfer :D

Posted by Skutvik at 03:59 PM on May 24, 2009 Comments comments (0)

Jeg og Zarek var ute å gikk tur i det fine været. Vi ante fred og ingen fare, da det plutselig kom en dame med Schæfer! x') Zarek hisset seg jo litt opp, han har nemlig dårlig erfaring med Schæfere etter å ha blitt overfalt av en løs en i fjor. Damen som gikk med Schæferen så ut til å ha kontroll på han helt til vi gikk forbi. Schæferen rykket til, og damen klarte ikke å holde han. Hun datt så lang hun var på asfalten, og hunden sprang etter min Zarek. Jeg hylte, Schæferen knurret og Zarek pep og bjeffet. Monstret tok Zarek i nakken og prøvde å bite. Men Zarek var kjapp, og sprang i en ring rundt meg og Schæferen sprang etter. Damen kom seg nå omsider på beina, og heiv seg med i toget. Zarek-Schæfer-Dame. Og meg i midten som sto å hylte. Til slutt fikk hun tar i båndet på hunden sin og klarte å rykke den unna Zarek, som førøvring så ekstremt forskrekka ut. Og tenk damen sa ikke unnskyld eller noe, nei, hun begynte å undersøke sin egen hund! Det eneste hun sa til meg var: "Håper det gikk bra med din hund, jeg holder min til du er gått".

Hadde det ikke vært for at jeg var sa redd og forskrekket som jeg var hadde jeg nok skjelt henne ut. Det burde være ulovlig å gå ute med slike siklende monster som man ikke har kontroll på! Min Zarek er riktig nok hissig på andre hannhunder, men jeg har faktisk kontroll på han. Hadde jeg hatt en sint hund som jeg ikke hadde klart med hadde jeg avlivet den. Punktum.

Nå kommer sikkert Zarek til å bli enda sintere på andre hannhunder. Jeg er bare så sinnsykt lei av folk som ikke klarer å holde bikkjene sine. Dette er 4 gang Zarek blir overfalt og bitt. I 3 av tilfellene er det fordi folk mister kontrollen, eller ikke har bånd på hunden, og en gang var det naboens hund som hadde kommet seg løs. To ganger har det vært Schæfere.

På den der er det jeg og venninna mi som har prøvd å gjøre noe litt morsomt ut av situasjonen.. :)

Da må du jobbe deg opp igjen med hunden din.

Om hunden din er blitt redd for noe, så nytter det ikke å drite i det! Det blir ikke bedre av seg selv!

Takk, men jeg driter faktisk ikke i det, jeg trener Zarek hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel ikke Ross skrevet at den er like farlig, har h*n vel? H*n skrev den kan gjøre myyyyye skade. En vesentlig forskjell det.

Nei, det som ER en vesentlig er at en 7 kgs angripende hund gjør mye MINDRE skade enn en 47 kg tung aggressiv en.

Selv mener jeg det er vesentlig og at eier til Zarek ikke skal "drite" i hvordan signaler han sender ut til andre hunder, for her er det en liten hund som er agressiv mot andre hanner - muligens fryktagressjon, og denne blir forsterket av eierens redsel for Schäfer.

Veit du hva? Jeg driter i hva slags signaler MINE hunder gir jeg og, så lenge jeg har mine hunder under kontroll. Akkurat som at mine hunder ikke får fly på andre bikkjer selv om de skulle ha skyhøy hale og knurre fra langt ned i magen.

En annen ting er vel spørsmålet om en 14-åring egentlig burde gå tur med en hund alene når det er en så skrmmende opplevelse (full forståelse for at det kan være skremmende).

Tja.. Når jeg var 14 år, hadde jeg skilt opptil flere slosskamper, tatt i mot 2-3 kull og håndtert hunder som voksne ikke turte å røre, så den slags generalisiering bør du vel kanskje holde deg for god til.

Hvis du leser det jeg skriver igjen så skjønner du at det er ikke det jeg sier, sier en liten hund kan også gjøre skade... ikke bare de store som kan det. Men selv jeg skjønner jo at en stor en gjør mye mer skade ved å bite enn en liten en, er jo endel større kjeft på de og mer kraft.

Seriøst.. Min husky ble angrepet av en dvergpuddel en gang han, og det var overhode ikke skremmende i det hele tatt. Hadde det vært min dvergpuddel og den ble angrepet av en husky derimot, så antar jeg at jeg ville vært ****** redd for hunden min. Du mener ikke virkelig ikke å påstå at du ble redd for at din risen skulle bli skadd av dvergen? Like redd som du ville blitt om din schnauzer var dverg og ble angrepet av en risen? Dette med "større kjeft og mer kraft" er liksom essensielt, syns du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den der er det jeg og venninna mi som har prøvd å gjøre noe litt morsomt ut av situasjonen.. :)

Hvordan kan du prøve og gjøre en så skummel situasjon morsom da ?????

Dessuten skrev du jo ganske tydelig at du "Driter i om bikkja er aggresiv mot andre hunder"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke ts sitt ansvar, det har jeg heller ikke skrevet noe sted. Dersom du hadde tatt deg tid til å lese det jeg skriver, så burde ikke folk som ikke vil takle slike situasjoner gå tur med hunder alene.

At du ikke vet ts sin alder viser jo at du ikke leser innleggene her godt nok, da ts skriver i et innlegg at h*n er 14 år gammel.

Jeg har ikke sammenlignet hundene. Jeg spør ts om hvordan signaler h*ns hund sender ut, men dette er ts så voksen på at h*n faktisk driter i.

Og nå setter jeg meg virkelig på hendene mine!

Nå brød jeg meg ikke om alderen til TS fordi det ikke var det den opprinnelige diskusjonen dreide seg om.

Men i mine øyne er det forskjell på å takle en slik situasjon dersom den oppstår (og jeg har fortsatt ikke sagt noe om hvorvidt TS burde vært ute med hunden alene), og å være ansvarlig for at den oppstår. Jeg mener at damen med schäferen var ansvarlig da hun ikke hadde kontroll over sin hund, og det er strengt tatt kun det jeg har sagt noe om her.

For ordens skyld; jeg er i utgangspunktet enig i at når man går tur med hund bør man være i stand til å takle situasjoner som denne. Det jeg ikke er enig i er at det er trådstarters ansvar at situasjonen oppstod. Men jeg har også sagt, to ganger nå, at hun bør gjøre noe med at hunden opptrer som den gjør mot andre hunder.

Og nå tar jeg også kveld fra denne diskusjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du prøve og gjøre en så skummel situasjon morsom da ?????

Dessuten skrev du jo ganske tydelig at du "Driter i om bikkja er aggresiv mot andre hunder"

Javel, det er lov til å prøve å ha det litt morsomt, selv om du antakelig ikke vet hva det betyr. Se i fremmedordboka :)

Ja, tenk jeg driter i hvilke signaler bikkja mi gir, jeg har kontroll, og da forventer jeg at den andre parten også har kontroll!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentet om at 14 åringer ikke kan takle slike situasjoner blir for svak når man tenker på at det er mange voksne mennesker som ikke klarer å kontrollere hundene sine,slik at situasjoner som denne oppstår.

Det er kanskje ikke noe problem å være 14 år med hund dersom de voksne klarer jobben sin?Eller?

Så hvor ligger egentlig problemet da?

Skal ikke yngre mennesker lufte hundene sine fordi eldre ikke kan kontrollere dem de har,og da blir det feil fordi de yngste ikke kan takle situasjonen??

Helt klart finnes det en grense for hvilken aldersgruppe som skal lufte hunder,men den går da ihvertfall ikke på 14 år.

Når jeg var 14 år hadde jeg lufta alt i kilometers omkrets,og heldigvis var det sjeldent jeg traff folk uten kontroll.

De gangene jeg traff folk uten kontroll så var det voksne med hunder...

Gjør det meg til en dårlig egnet dogwalker?høhø

Så fjernt...

Ellers enig med Belgerpia og 2ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet Bugsy?

Hunder har signaler som de bruker som de vil...ikke alle hunder kan smile pent å si "hei kjekken" ved passering...

Er det noen unnskyldning at hunden skal få angripe andre hunder pga signalene den andre gir?

Det er jo kontrollen man har på hunden som er cluet her..Signalene hundene rundt i verden gir hverandre er revnende likegyldig sålenge folk som eier dem har dem under kontroll...

Jeg får da sett mange merkelige signaler fra andre hunder på tur,men det betyr ikke at jeg kan heve meg over dem og si at din hund er slemmest.Man går da ikke å nistirrer på hundene sine hele tiden,så hvordan bevise hvem som kom først ut med skumle hensikter?Mye blir "sagt" mellom hunder før det behøver komme lyd eller drastiske tiltak...

Men såklart...skyld på den andre...

Nei vet du hva...Når jeg passerer hunder så ser jeg som regel ikke på den andre hunden,eller på egne.Det er ofte det som skaper stress syns jeg...Jeg går rett fram og FORVENTER at ingenting skjer,fordi jeg håper og tror at uasnett signaler på hundene så går de videre med sin eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil minne alle på å være tro til Topic og ikke havne inn i personangrep og barnsligheter!

Tre innlegg er blitt slettet.

Som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, tilbakemeldinger tas på PM.

Hilsen Moderator Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går på tryne og mister leiebåndet, kan man da beskyldes for å ikke ha kontroll på bikkja ?

Jeg har selv hatt dårlig kontroll på bena og blitt nappet overende av schäfertispa vi hadde, følte at jeg hadde grei kontroll på bikkja til vanlig, men når man ligger der rett ut forsvinner brått følelsen av kontroll :)

Mitt poeng er at uhell kan skje, unødvendig å hause det så veldig opp vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...