Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesten spist av Schæfer!


Skutvik

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar
Må si meg enig i det de fleste her skriver. Og ja jeg har vært i samme situasjon som deg selv, 2 ganger så jeg vil si jeg har god innsikt i hvordan det føles. Bikkja mi blei delja i bakken av en toller etter et par runder rundt meg, masse hyling og piping. Jeg er kun 1år eldre en deg, var 14 når dette skjedde. Nå har jeg en stødig og god hund som heldigvis ikke har har fått noe varig mèn utav disse episodene(og det priser jeg meg lykkelig for). Det beste du kan gjøre for hunden din etter en slik situasjon er å gå videre som om ingenting har skjedd(om den virker uskadd type reiser seg opp og ikke halter, ingen synlige sår/skader osv. Gå videre som ingenting har skjedd og sjekk over hunden når du har gått 20meter + om du føler du må).

Utifra det du skriver så ville jeg tatt godt tak i bikkja mi og virkelig godt inn for å trene bort fryktaggresjonen(som jeg tolker det som utifra det du skriver). Gå på et passeringskurs, tren kinderegg øvelsen masse og lær hunden din at Schäfere, nuffer, goldener, settere, Miniatyrer og alle hunder generelt ikke er skumle!

For om bikkja di har fryktaggresjon så kan faktisk dette trigge den andre hunden som kan føre til angrep om eier ikke har nok kontroll på hunden sin(eller i et øyeblikk hvor eier ikke følger med), dette kan føre i småskader, alvorligeskader eller død for din hund.

Du har ansvar for DIN hund. Om En Schäfer angriper hunden din og du ikke greier å avverge det så spenn til bikkja eller ha med noe som skramler skikkelig(f.eks en metallspade) for sikkerhetskyld og hiv den i bakken ved schäferen så den mister fokus bittelitt. Det kan være nok til at du får deg og hunden din bak et gjerde ol.

Lykke til.

Vil påstå at dette er en av få bra poster på denne tråden.

Sier ikkje at innholdet er korrekt, men mange gode råd og vink, og en tilbakemelding på situasjoen.

Og h*n er BARE 15.

Nå må folks slutte å være barnslige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener hvis det var en voksen dame som gikk med schäferen burde hun klare å holde den, så sant hun ikke blei veldig overrasket :) en voksen person bør vel normalt sett greie å holde igjen en schäfer uten å måtte surre den rundt en lyktestolpe, som det blei skrevet tidligere her :D

jeg greier i hvertfall å holde igjen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ganske ironisk at en 14 åring ikke skal kunne gå tur med sin egen hund fordi at de kan havne opp i skremmende situasjoner fordi voksne går tur med hunder de ikke kan kontrollere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg ikke skjønner er..? Hvis du har møtt denne Schäferen tidligere, hvorfor skulle den kun ha lyst til å angripe idag? Også leste jeg på side 1 av denne diskusjonen at du driter i hva slags signaler hunden din sender ut. Og du sier i tillegg at du nesten kun har sosialisert hunden din med andre miniatyrhunder.

Jeg må bare spørre meg igjen, hvorfor jeg skaffet meg liten hund? Jeg er tydeligvis en av de få eierene som har sosialisert hunden min blant store hunder og har en hund som går kjempebra med en hund i stallen (som ikke lenge tilbake angrep og skadet en hund av samme rase som min egen). Eieren til den skadede hunden var enig i at hennes hund sendte ut feil signaler (skal sies at hun har tatt over hunden fra sin søster og har ikke vært med i oppdragelsen av hunden). Og da hun så min hund med den "angripende" hunden så skjønte hun godt hva jeg mente med språket!

Selvfølgelig er jeg enig med deg i at man ikke burde plukke opp sin egen hund, da blir de både enda mer redd og man kan selv bli skadet. Men.. tror du virkelig at bikkja de hadde dødd om dere ikke hadde grepet inn? (hadde de glemt å fore schäferen eller?)

Kan faktisk fortelle her at min hund har blitt bitt EN gang. Og det av en litt bitchy JRT tispe, som er kjent for å sette på plass unghunder. Og det til tross for at min blir sluppet løs med alt av store hunder og små. Akita, Samojed, Schäfer, Rottweiler, Dobermann.. jeg kan fortsette i evigheter. Trener faktisk med en gruppe fuglehundeiere.. aldri hatt noe problem med størrelsen.. hunden min er faktisk en hund og størrelse har ikke noe å si.. ihvertfall ikke når det gjelder språket til hundene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener hvis det var en voksen dame som gikk med schäferen burde hun klare å holde den, så sant hun ikke blei veldig overrasket :) en voksen person bør vel normalt sett greie å holde igjen en schäfer uten å måtte surre den rundt en lyktestolpe, som det blei skrevet tidligere her :D

jeg greier i hvertfall å holde igjen min...

Tja, mannen hennes var vel den som tidligere måtte surre båndet rundt stolpen... så hvem vet hva en kan kreve? Det er jo uansett en måte å ta kontroll over da. Jeg ville brydd meg døyten dersom en person hadde ment at h*n måtte surre kobbelet rundt noe fast noe for å holde kontroll, så lenge bikkja ikke kom bort til meg?

Det første jeg ikke skjønner er..? Hvis du har møtt denne Schäferen tidligere, hvorfor skulle den kun ha lyst til å angripe idag? Også leste jeg på side 1 av denne diskusjonen at du driter i hva slags signaler hunden din sender ut. Og du sier i tillegg at du nesten kun har sosialisert hunden din med andre miniatyrhunder.

*klippet*

Hun har jo møtt på denne hunden tidligere bare at en mann har gått med den. Og siden han har måttet surre båndet fast, så tyder det vel på at schaferen tidligere har reagert mindre hyggelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke en 14 åring kunne gå tur med en ankelgnager?

Kjære vene - det kan jo ikke være sånn at man må være en åtti høy og veie 100 kilo for å lufte hund fordi det er risikosport i forhold til alle andre hunde-eiere som eier drittbikkjer som uttaggerer og har fører som ikke har kontroll.

Beklager at jeg henger meg opp i dette, men BDD Girl: Jeg er fjorten år. Vi har hatt hund hele livet mitt og jeg tror jeg kan si at jeg er mer annsvarlig overfor hunden min enn mange voksne ville vært. Jeg kjenner hunden min godt, og jeg vet hvordan hun reagerer i slike situasjoner, og jeg greier for det meste å holde hodet kaldt (situasjonen jeg fortalte om over her var et unntak, fordi den hunden gikk frem på en helt spesiell måte). Det har skjedd mer enn en gang at jeg har skilt henne fra andre hunder.

Det kan jo hende at trådstarter også er en sånn fjortenåring som jeg vil påstå at jeg er?

Det er egentlig ganske ironisk at en 14 åring ikke skal kunne gå tur med sin egen hund fordi at de kan havne opp i skremmende situasjoner fordi voksne går tur med hunder de ikke kan kontrollere :)

Enig! Selvfølgelig burde en 14 åring kunne få gå trygt på tur med hunder.

Ville tro at mormor hadde hatt større problemer dengang hun levde og luftet sin lille chi.

Han trodde han var størst og sterkest i verden han, og sendte helt sikkert ut feil signaler til møtende hunder.

Likevel er jeg glad for, og syntes det er en selvfølge at de fikk gå trygt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen helledussan, jeg er vel ingen baby heller da? Jeg er fult ut i stand til å lufte han uten barnevakt! Skjønner at her sitter alle de gamle sure meggene og hakker på alle unge folk som prøver så godt de kan.

Javel, det er lov til å prøve å ha det litt morsomt, selv om du antakelig ikke vet hva det betyr. Se i fremmedordboka :)

Ja, tenk jeg driter i hvilke signaler bikkja mi gir, jeg har kontroll, og da forventer jeg at den andre parten også har kontroll!

Disse kommentarene får iallefall ikke meg til å skifte mening. Mulig schäferen/-eieren er skyld i det som skjedde i denne situasjonen, men noe forteller meg at du kommer til å havne oppi slike situasjoner med jevne mellomrom så lenge du har den innstillingen du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min på ca 23 kg ble forrige dagen regelrett angrepet og forsøkt kastrert av en terriersak på kanskje 3 kilo. Som lyn fra klar himmel kommer en grå liten tass flyvende fra andre siden av gata og rett opp i ballene på hunden min. Heldigvis så jeg den før den var framme og fikk den vekk lynkjapt. 3 kg er heldigvis ikke så mye å holde på avstand, men når den gneldrer og biter i alle retninger så er det ikke så innmari kult det heller.

Jeg skjønner at folk med mindre hunder ikke liker store hunder som kommer løpende bort (det være seg for å leke eller sloss, hender vi lager større problemer enn vi har ved tolke ting feil...). Men jeg synes man skal snakke om gjensidig respekt her: har man hunden løs i områder der andre folk og dyr ferdes kalles hunden inn konsekvent (!) i møte med andre. Uansett hvor snill, lydig eller liten/ stor hunden måtte være. Svært mange har god kontroll på hundene sine, men det er ikke sikkert alle vil at hundene skal hilse for det.

I den aktuelle saken omtalt her virker det på meg som en ren ulykke, men om hunden oppleves som truende flere ganger synes jeg eier av liten hund bør ta konsekvensen av dette og enten unngå kontakt eller prate med schæfer eier. At den lille hunden blir sintere og sintere i møte med store hunder er også noe eier bør tenke på. Liten hund er kanskje ikke så skadelig for andre, men er den sint skal det ikke mye til yppe på seg noe større. Miljøtrening og sosialisering er nok ingen dum idé. Lær hunden at verden er snill og kontroller hundens sinne. Er den redd viser du at den ikke trenger å hisse seg opp fordi du er der for den. Er den sint viser du at du ikke tolerer slik oppførsel på din vei. Du er sjef, ergo skal ikke hunden tulle med andre med mindre du synes det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mannen hennes var vel den som tidligere måtte surre båndet rundt stolpen... så hvem vet hva en kan kreve? Det er jo uansett en måte å ta kontroll over da. Jeg ville brydd meg døyten dersom en person hadde ment at h*n måtte surre kobbelet rundt noe fast noe for å holde kontroll, så lenge bikkja ikke kom bort til meg?

Hun har jo møtt på denne hunden tidligere bare at en mann har gått med den. Og siden han har måttet surre båndet fast, så tyder det vel på at schaferen tidligere har reagert mindre hyggelig?

Leste det ja.. men det må isåfall ha vært fordi han skulle prate med noen og ikke orket å holde på hunden. Kan du ellers forklare hvordan man går på tur med en hund med en lyktestolpe på slep??

Og har man en vanskelig hund så går man ikke der det tydeligvis går mange andre hunder. Hvis ikke må man jo løpe til nærmeste lyktestolpe veldig ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det ja.. men det må isåfall ha vært fordi han skulle prate med noen og ikke orket å holde på hunden. Kan du ellers forklare hvordan man går på tur med en hund med en lyktestolpe på slep??

Altså, jeg har faktisk sett flere som gjør nettopp det. Og det er meg revnende likegyldig om de føler at de må gjør det så lenge deres hund da ikke kommer bort til min hund. Og nei, det er ikke for å prate med noen (ikke i mine tilfeller) det er fordi de er usikre på om de klarer å holde hunden. Men om de så er, så la dem løse det på sin måte - det skader jo ikke oss?

Og har man en vanskelig hund så går man ikke der det tydeligvis går mange andre hunder. Hvis ikke må man jo løpe til nærmeste lyktestolpe veldig ofte!

Hvis man har nerver til det, så kan de vel selvsagt gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør lese det jeg skriver? Sriver ikke at unger på 14 år ikke er ansvarlige, men saken er om dere klarer å takle enkelte situasjonser man kan komme opp i når man er ute og går med hunden. Som du kan lese av mitt (skulle egentlig bli mitt siste innlegg i denne saken) så er det også voksne som ikke burde gå med hunder. Og om du klarer skille hundne og takler situasjoner uten å bli redd og sende signaler til hunden din, slik da tydligvis ts gjør til sin hund, så for all del gå med den. Men jeg snakker om at en av grunnene til at barn ikke bør lufte hunder alene er nettopp det at de ikke klarer takle slike situasjoner.

Kan du BDD Girl være så snill og fortelle meg/oss andre her hvordan du mener trådstarter (som i dette tilfelle tilfeldigvis er 14 år) burde ha taklet situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har faktisk sett flere som gjør nettopp det. Og det er meg revnende likegyldig om de føler at de må gjør det så lenge deres hund da ikke kommer bort til min hund. Og nei, det er ikke for å prate med noen (ikke i mine tilfeller) det er fordi de er usikre på om de klarer å holde hunden. Men om de så er, så la dem løse det på sin måte - det skader jo ikke oss?

Hvis man har nerver til det, så kan de vel selvsagt gjør det :)

Ja men binder de da hunden for ca. hver meter de går??? Er de stokk dumme?? Skjønner de ikke at det bare er å gå til tider og steder hvor nesten ingen andre går??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men binder de da hunden for ca. hver meter de går??? Er de stokk dumme?? Skjønner de ikke at det bare er å gå til tider og steder hvor nesten ingen andre går??

Synes du hisser deg en smule opp på magert grunnlag jeg. Det er ingenting som tilsier at de luftet schæferen midt i en hundepark eller travel tursti i det faktum som foreligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halo.?

Om man har en stor hund på 30-50kg, (som kanksje har en trekkraft på 80-100kg) som drar mot andre hunder så er det da faktisk en fornuftig ting å gjøre om man har mulighet til det...

Lide båndet en runde rundt en stolpe i stede for å stå å stritte mot med føttene i bakken å dra å rykke i båndet å få vondt i fingrene.? Å faren for å *les* falle overende å miste hunden å risikere en slik situasjon som tråden handler om.?

Det er vel sjelden å aldri man møter en hund for hver meter man går, selv om man går klokken 3 om natten kan man da fint møte hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund ble angrepet av en som slet seg på denne måten. Ei bikkja på 45 kg med flexibånd er ikke det beste valget :D

"Greitnok..", bikkja mi ble angrepet! Det jeg reagerte aller mest på, var at hun ikke sa et kløyva ord. Ikke så mye smm et ørlite UNNSKYLD.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg sparka unna bikkja som kastet seg over min. Men det stoppet jeg rimelig fort med, da det ikke hjalp, og øste kan trolig opp mer..

Hadde min hun angrepet en annen hund, så hadde jeg lagt meg langflat... Noen driter tydeligvis i hva hunden deres gjør, og tar hundeholdet for gitt. Det skal faktisk ingenting for å få en hund avlivet.

Det må ha vært en grusom opplevelse for hun med Schæferen også.

Håper knerten din ikke får varige men :)

Da bikkja mi hadde kennelhoste og lus like etterpå, så var det stadig folk som prøvde å hilse på min. De hadde bikkja si løs, eller noe.

Jeg måtte rooope "han har lus" "han har kennelhoste..det er smittsomt!", til folk sm gikk tyve meter bak hunden sin.

VI gikk ikke i populære turområder, da. Pga smittefaren.

Da var han ett år, og ikke en bøllete pubertetsgutt, så det gikk som oftes bra når det kom hunder bort for å hilse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, så har det skjedd med Joy en gang, da vi hadde ho. Ho klarte å fly på en annen bikkje, og jeg røska med meg drittdyret og gikk uten å si noe. Ikke fordi jeg er slem eller ikke brydde meg, men fordi jeg ikke regner med at personen som eier den andre bikkja vil slå av en samtale mens jeg holder den gærne bikkja i nakkeskinnet, og rett og slett fordi jeg ble så flau over at bikkjedyret kunne oppføre seg sånn, at jeg ikke turte møte blikket til den andre personen engang. Jeg vet jo at det var dumt gjort, men så lenge ikke den andre hunden fikk noen skader, så ville jeg egentlig bare bort derfra, og gå og grave ned både meg og bikkja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoppenCamilla:

Kanskje du burde ha slått an en prat med eieren?

Treffer ei tann skjevt, så kan det feks gjøre en hund blind.

Selv om hunden ikke så ut til å ha store blødende sår, så kan det være at den fikk seg ei ripe og måtte sys ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper, at dersom min hund noensinne fyker i en annen at jeg klarer å holde beina så godt plantet på jorden at jeg har pelsen min (som da mest sannsynligvis i daværende sekund er omdøpt til drittbikkje) i den ene hånden og klarer å unnskylde og snakke med eier av den hunden som blir angrepet. Jeg HÅPER at jeg reagerer slik. Men, jeg kan klart se at dersom noe sånt skjer så ville jeg vært så eitrande forbanna på min hund at jeg faktisk ikke kan vite med sikkerhet hvordan jeg reagerer. Og det er ulempen, man vet absolutt aldri før det har skjedd. Pluss, blir en revet overende så er en nok rimelig lite stolt i tillegg.. *humre*

De gangene Sofus hadde tumulter med noen, som var særs sjeldent men klart han havnet i bråk han også, var det alltid å ta hunden i bilen SÅ gå og snakke med de andre (og nei, det var aldri noe mer enn bare tenner og lyd - men det er vrient å vite om det treffer når det først høres "farlig" ut). Men dersom jeg var på tur uten den muligheten til å avreagere på vei til bil, så vet jeg ikke - for det skjedde aldri. Og jeg trenger tid til avreagering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoppenCamilla:

Kanskje du burde ha slått an en prat med eieren?

Treffer ei tann skjevt, så kan det feks gjøre en hund blind.

Selv om hunden ikke så ut til å ha store blødende sår, så kan det være at den fikk seg ei ripe og måtte sys ?

Litt enig der!

Og bare for de som mener at jeg hisser meg opp så er det fordi jeg er evig lei disse små bikkjene som faktisk sender ut ganske mange signaler selv (ikke alltid selvfølgelig). Men jeg møter stadig vekk på disse folka som spørr åssen jeg tørr å slippe miniatyrhunden min sammen med de store..? Kan noen si hva problemet med det er?

Og til deg SoppenCamilla? Hva mener du med at du syntes jeg skal bli med på en tur med deg? Mener du at du har en hund ala denne schäferen? Som etter hva jeg har skjønt er bare en lite sosialisert hund som er veldig interessert i å få kontroll over situasjoner den befinner seg i (kun fra inntrykk i denne tråden, må jo møte hunden for å vite noe som helst). Jeg skjønner selvfølgelig at man kan få båndet rykket ut av hendene sine med store hunder. Har selv klart å miste en "liten" 20kgs fuglehund fordi han hoppet opp på meg så jeg falt over ende og glapp båndet.

Men hvis man har problemer med å kontrollere hunden sin så bør man kanskje finne en bedre løsning enn å binde den i lyktestolper liksom!? Med mindre som sagt, at det er engangstillfeller de få gangene det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til deg SoppenCamilla? Hva mener du med at du syntes jeg skal bli med på en tur med deg? Mener du at du har en hund ala denne schäferen? Som etter hva jeg har skjønt er bare en lite sosialisert hund som er veldig interessert i å få kontroll over situasjoner den befinner seg i (kun fra inntrykk i denne tråden, må jo møte hunden for å vite noe som helst). Jeg skjønner selvfølgelig at man kan få båndet rykket ut av hendene sine med store hunder. Har selv klart å miste en "liten" 20kgs fuglehund fordi han hoppet opp på meg så jeg falt over ende og glapp båndet.

Jeg personlig vet enda ikke om den schæferen mente å angripe. I TS' startinnlegg mener jeg at det sto at schæferen hadde fått tak i nakken på hunden hennes, men mirakuløst må den jo ha sluppet siden hennes hund klarte å løpe rundt henne? Det må jo bli hull dersom en hund faktisk har fått grep rundt nakken på en så mye mer mindre hund (:S rar, rar setning *flire*)

Det jeg vet, er at schæfere kan høres sinna ut- uten at det er så sinnsykt mye mer enn lyd og bevegelse og når TS i tillegg er redd denne type hund så vil dette uansett høres og oppleves skremmende.

Såh, for gøy skyld- hva om schæferen bare er über sosial og vil LEKE? Som du selv sier, man kan bli overrasket av en "liten" fuglis på 20 kg. som finner ut at den skal gjøre noe uventet uten at det behøver å være noe agressivt med i bildet. Den er fremdeles vanskelig å styre dersom den finner det for godt å ville "hilse" på. Noe som nok er tilfellet med B også :) A bundle of joy and love :D

Edit: utheving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig vet enda ikke om den schæferen mente å angripe. I TS' startinnlegg mener jeg at det sto at schæferen hadde fått tak i nakken på hunden hennes, men mirakuløst må den jo ha sluppet siden hennes hund klarte å løpe rundt henne? Det må jo bli hull dersom en hund faktisk har fått grep rundt nakken på en så mye mer mindre hund (:S rar, rar setning *flire*)

Det jeg vet, er at schæfere kan høres sinna ut- uten at det er så sinnsykt mye mer enn lyd og bevegelse og når TS i tillegg er redd denne type hund så vil dette uansett høres og oppleves skremmende.

Såh, for gøy skyld- hva om schæferen bare er über sosial og vil LEKE? Som du selv sier, man kan bli overrasket av en "liten" fuglis på 20 kg. som finner ut at den skal gjøre noe uventet uten at det behøver å være noe agressivt med i bildet. Den er fremdeles vanskelig å styre dersom den finner det for godt å ville "hilse" på. Noe som nok er tilfellet med B også :) A bundle of joy and love :D

Edit: utheving.

Selvfølgelig også et tilfelle.. men hvis den virkelig knurret og beit (som man får inntrykk av) så er det veldig rar lek.. men det kan jo være mulig. Veldig rar situasjon uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig også et tilfelle.. men hvis den virkelig knurret og beit (som man får inntrykk av) så er det veldig rar lek.. men det kan jo være mulig. Veldig rar situasjon uansett!

Er enig med deg, men bare poengterer at dersom schæferen hadde tak i nakken OG faktisk var i angrep så er det kanskje litt merkelig det ikke ble hull? Og ja, seff- hadde min hund oppført seg slik så ville jeg iaf aldri påstått at den hadde forstått hvordan en introduserer seg selv til en potensiell lekekandidat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier jo selv at du har 100% kontroll over hunden din, hvorfor kalte du han ikke inn når han begynte å løpe i ring da?

I tilfeller hvor en hund blir angrepet/på vei til å bli angrepet vil det høyst sannsynlig ikke være noen kontroll av noen av hundene. Du trener ikke inn lydighet i en angrepssituasjon.. Ergo man kan ikke forvente hunden er lydig i en slik situasjon.

Nå venter dere sikkert svar fra meg ^^,

Åkeei, jeg tror jeg har tatt hintene nå. Jeg burde nok ha bedt damen om unnskyldning for at fæle Zarek fikk den snille og søte Schæferen til å angripe. Det var så absolutt min feil, Zarek må jo ha provosert den noe helt grusomt der han gikk ved foten min i bånd. Vi får nå bare inderlig håpe at Schæferen ikke fikk noen varige mèn etter det skumle møtet med den farlige 7 kg hunden!

Hvis du ønsker at folk skal ta deg seriøst her på forumet og andre forum, ville jeg svart på en mere moden måte. Du svarer som om du er yngre enn din fortalte alder. Jeg har liten hund, er vokst opp med schæfer, cocker og diverse andre. Jeg har hatt Gode og vonde opplevelser med store som små. Det vil alltid skje her i verden så lenge mennesker som ikke arbeider med sin hund og gir hunden det den trenger, skjer det utfall.

Sakset fra Skutvik egen hjemmeside Blogg...

*snip*

På den der er det jeg og venninna mi som har prøvd å gjøre noe litt morsomt ut av situasjonen.. :)

Når noe sånt skjer, får man ikke gjort det morsomt.. Man kan vri det til en litt mere positiv affære ja, men ikke morsom.

Og dessuten så ser jeg at du samkjører ikke akkurat hva du skriver.... :D Du sier tidligere her at damen ikke har kontroll på schæferen, mens i ditt blogginnlegg på siden så har hun på avstand virkende kontroll.. "Damen som gikk med Schæferen så ut til å ha kontroll på han helt til vi gikk forbi. Schæferen rykket til, og damen klarte ikke å holde han."

Enten så hadde hun kontroll, virket til å ha det eller ikke kontroll. Det er faktisk ikke verre enn det.

Nå synes sikkert noen at jeg er slem, men det er flere på dette forumet her i samme alder som er langt mere fornuftige i sin(e) fremgangsmåter. Og nei ikke alle er det i den alderen. men min kusine på 11 år klarer jaggu med å være mere fornuftig enn dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...