Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Sunnmørshallen 23-24.Mai


Happyface

Recommended Posts

På lørdag ble Aynï 3JKK med HP - noe jeg er såre fornøyd med! Det var en svær juniorklasse, så dette er ikke dårlig altså, til uferdig å være! :D

På søndag sprang Tulla og jeg fletta av de andre, og hun endte opp med å få CERT og bli BIR! Helt vanvittig morro! :D:P:) Som BIM stod en champion-hann, så vi kan jo ikke være annet enn fornøyde!

Gratulerer til dere også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
:):P:P Selma ble BIR, BIG og BIS 3 valp! :P:P:D

:P:D:P Symra ble BIR og fikk CERT! :P:D:P

Blir det gøyere nå så dævver jeg!

Som stolt mor og bestemor må jeg jo få nevne at det sto "særdeles velvist" i kritikken til Selma. Det er jentene sine som kan å oppføre seg i ringen det, tenker jeg!

Vi slo forresten også ut en champ i BIR-finalen Huldra. Det er liksom ekstra stas! :P

I gruppefinalen hadde Symra bestemt seg for at nå er det nok. Når en stor Schæfer plutselig bjeffet rett i øret på henne rett før vi skulle inn i ringen i tillegg, så syntes Symra at vi kunne dra hjem. Hun ville hverken gå eller stå eller løpe eller se på mor. Men vi er altså kjempekjempefornøyd uansett!

Kjempegrattis til alle som er fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P:P:P Selma ble BIR, BIG og BIS 3 valp! :D:P:D

:P:P:D Symra ble BIR og fikk CERT! :P:P:P

På lørdag ble Aynï 3JKK med HP - noe jeg er såre fornøyd med! Det var en svær juniorklasse, så dette er ikke dårlig altså, til uferdig å være! :P

På søndag sprang Tulla og jeg fletta av de andre, og hun endte opp med å få CERT og bli BIR! Helt vanvittig morro! :P :P :) Som BIM stod en champion-hann, så vi kan jo ikke være annet enn fornøyde!

Næh, så moro! Gratulerer så mye til dere alle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vell begynne da :P

Nivea stillte i går og ble BIM med en super god kritikk :P Der var 4 andre Cairn valper, så jeg er mega fornøyd!

Kritikken: 8mnd. gammel tispe, som er velutv. Rasetyp. hode. Vakre øyne, korrekt ansatte ører. Sterkbygget kropp.

Velstillte for- og bakben. Utm pelskval. Særdeles vennlig gemytt. Helt norm bev. for rase og alder.

Gratulerer! :P Og så morro at dere slo "erkerivalene" da! :P

Jeg vet om noen trønderjenter som er storfornøyde iallefall! :D

Store gratulasjoner til de!

Og grattis med BIM til Nivea. :P

Gikk greit med oss også. Junioren jeg stilte debuterte med ck og ble 2 beste hannhund. Championhannen jeg stilte fikk ck og ble 4bhk. Hannhunden til oppdretteren min fikk ck og ble 3bhk, Dropsungen ble BIM med cert og moren hennes, Bitte fikk ck og ble 2btk. Kennel Nellyvill fikk hp og ble bir oppdretter.

Jeg er trønderjente, og jeg er storfornøyd! :D

Gratulerer med kjempeflott debut på junioren, og ellers de andre også! :)

:P:P:D Selma ble BIR, BIG og BIS 3 valp! :P:P:P

:P:P:P Symra ble BIR og fikk CERT! :P:P:P

WEE! Så flotte resultater! Grattis så masse-masse! :P

Her er hundenes kritikker for helgen:

Aynï for Arne Foss: "Meget god type i sterk utvikling. Feminint hode, ennå litt svak i underkjeven. Fronten i utvikling. Lovende overlinje, velansatt hale, lovende bevegelser. Pels på gang av god struktur. Velvist. Trivelig temperament."

Tulla for Nina Karlsdotter: "Velformet, feminint hode. Noe store øyeåpninger. Bra ører, fint uttrykk. Elegant hals, fin nakke. Bra overlinje og svans. Noe kort i nedre del av brystkorven. Litt lang i lenden. Kunne hatt litt mer volum. Bra benstruktur. Velvinklet, velgående fra siden. Bra pels. Velvist."

Er så UTROLIG fornøyd med å ha fått VELVIST på BEGGE kritikkene! Det gjør så godt for noen som pleier å være dødelig nervøs i ringen.. :P Og en nedrøytet Tulla gjør det tydeligvis bra i ringen lell, nå må jeg slutte å tulle med pelsen og bekymre meg for om hun er nedrøytet eller ikke - for det går jo tydeligvis likevel bra! :P Kjempemorsomt at Tulla danket ut en champion-hanne i BIR/BIM, kom ikke på å tenke på det før typen kommenterte det i bilen på vei hjem. Men du og du som vi løp! Vi løp fletta av alle de andre, og det føltes som om vi aldri ble ferdige. Dommeren skulle ha oss til å løpe frem og tilbake, og runde på runde på runde; var helt anpusten etterpå, men det var godt å ha noe å "gjøre på" sånn at nervene glemmer å gjøre seg så gjeldende. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :)

Med Mini gikk det ikke særlig bra,ingen av de 10 pommene som stilte fikk ck,så det ble ingen BIR eller BIM i rasen...Mini fikk flat rød,får vel være fornøyd med det siden dommeren var veldig glad i blåsløyfer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest cavkooik

Gratulerer så mye til alle som er fornøyde!

Selv er jeg kjempefornøyd! Stilte cavalierer, og fikk 2. beste hanne på junioren og cert og bir på unghunden. Og i tillegg slår eldstemann til med å vinne lydighet klasse 1 i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempeflott debut på junioren, og ellers de andre også! :)

Tusen takk. :P

Jeg har forelsket meg såå mye i den junioren, han er så vakker! (Han er forøvrig sønn av kullsøstra til Bella, så jeg håper det ligger i genene og at Bella får like vakre og herlige avkom!)

picture-3.jpg

pictureCA19RL0Q.jpg

pictureCA2F4SVB.jpg

Han fylte 9 mnd. den 14 mai. :D

Her er kritikken hans:

"Meget tiltalende jr. Særdeles velutviklet for alderen, fine proposjoner, velformet hode,passe stopp,lovende skalle,herlig benstamme,god overlinje,velkroppet harmonisk,meget velgående, spesielt fra siden,velstelt god pels,herlig tempramang,meget vellvist,burde ha en meget spennende fremtid."

Jeg er trønderjente, og jeg er storfornøyd! :D

Ja, det bør du være! Tulla løp som en GUD i ringen. Jeg var ikke det minste i tvil om at hun ville vinne da jeg så henne løpe sammen med resten av klassen, hun har fantastiske bevegelser. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. :D

Jeg har forelsket meg såå mye i den junioren, han er så vakker! (Han er forøvrig sønn av kullsøstra til Bella, så jeg håper det ligger i genene og at Bella får like vakre og herlige avkom!)

*klippe pene bilder*

Han fylte 9 mnd. den 14 mai. :P

Her er kritikken hans:

"Meget tiltalende jr. Særdeles velutviklet for alderen, fine proposjoner, velformet hode,passe stopp,lovende skalle,herlig benstamme,god overlinje,velkroppet harmonisk,meget velgående, spesielt fra siden,velstelt god pels,herlig tempramang,meget vellvist,burde ha en meget spennende fremtid."

Hvem var dommer? Det var jo en super kritikk - så morsomt å få den siste setningen der, det er jo tydelig dommeren likte han kjempegodt! :D

Ja, det bør du være! Tulla løp som en GUD i ringen. Jeg var ikke det minste i tvil om at hun ville vinne da jeg så henne løpe sammen med resten av klassen, hun har fantastiske bevegelser. :)

Tusen takk! :P Det var så vanskelig å se den første tispen (jeg så jo godt hun som vi løp bak), men jeg følte selv at Tulla løp bra. Er så lykkelig over resultatet at jeg bare svimer rundt i min egen lille lykke-boble for tiden! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var dommer? Det var jo en super kritikk - så morsomt å få den siste setningen der, det er jo tydelig dommeren likte han kjempegodt! :P

Tusen takk! :) Det var så vanskelig å se den første tispen (jeg så jo godt hun som vi løp bak), men jeg følte selv at Tulla løp bra. Er så lykkelig over resultatet at jeg bare svimer rundt i min egen lille lykke-boble for tiden! :D

En av mine favorittdommere, Arne Foss. :P

Ja, du har all grunn til å være stolt etter helgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine favorittdommere, Arne Foss. :D

Ja, du har all grunn til å være stolt etter helgen! :P

Arne Foss ja. :) Stilte jo Aynï for han i helgen. La merke til at du fikk "meget velvist" på kritikken, så det blir vel neste mål tenker jeg - jeg fikk nemlig "bare" velvist, haha! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Foss ja. :D Stilte jo Aynï for han i helgen. La merke til at du fikk "meget velvist" på kritikken, så det blir vel neste mål tenker jeg - jeg fikk nemlig "bare" velvist, haha! :D

Hehe, neida, tror han skrev det bare for å variere litt jeg, jeg fikk også "bare" velvist på den andre hannhunden jeg stilte. :D

Edit; Her er kritikken til den andre jeg stilte:

"Tiltalende champion. Maskulin. Velformet bra hode, typisk uttrykk. Normal hals. Velkroppet. Bra overlinje. Velstelt pels, bra farger. En tanke flate poter. Fine sidebevegelser, noe trang bak og løs fram. Herlig temperament. Velvist."

Bilder kommer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag ble Aynï 3JKK med HP - noe jeg er såre fornøyd med! Det var en svær juniorklasse, så dette er ikke dårlig altså, til uferdig å være! :D

På søndag sprang Tulla og jeg fletta av de andre, og hun endte opp med å få CERT og bli BIR! Helt vanvittig morro! :D:D:D Som BIM stod en champion-hann, så vi kan jo ikke være annet enn fornøyde!

Gratulerer så mye til dere også! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, hvem var den andre terven da? Og hvordan gikk det med den? :D

Ana heite ho, kan ikkje heile namnet hennar trur kanskje det er Ana's Pawprints, men her er bloggen. Om eg ikkje tar feil er det systra til Ekko(?) til Therese(?) i Tromsø. Ana fekk CK og 4BTK laurdagen, og raudt søndagen. 

Edit: Gratulerer til alle med flotte resultater! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag ble Aynï 3JKK med HP - noe jeg er såre fornøyd med! Det var en svær juniorklasse, så dette er ikke dårlig altså, til uferdig å være! :D

På søndag sprang Tulla og jeg fletta av de andre, og hun endte opp med å få CERT og bli BIR! Helt vanvittig morro! :D :D :D Som BIM stod en champion-hann, så vi kan jo ikke være annet enn fornøyde!

WOW - grattis! :D

Stor grattis til Symra og Selma også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Tulla og Symra! Moro å se "kjente" i gruppefinalene :D

Jeg stilte åpen hann som ble 2BHK med cert, beste hannhund var Mac som også var med i reisefølget. Han ble både BIR og BIR-veteran, samt 3 i gruppa og BIS-veteran. Saeta ble beste tispe og BIM. Så gikk jeg med BIR-valpen i gruppa der han ble nr. 2. Altså en fin tur til Ålesund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Caroline, flotte resultater som vanlig! Vi så deg flere ganger, men fikk ikke sagt hei. Det blir liksom litt feil å gå inn i ringen for å hilse :D. Jeg blir nesten litt flau av at du så oss i grupperingen, Symra var plutselig en liten valp uten ringtrening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D:D Selma ble BIR, BIG og BIS 3 valp! :D:D:P

:P;):P Symra ble BIR og fikk CERT! :P:P:P

Fantastisk :P

På lørdag ble Aynï 3JKK med HP - noe jeg er såre fornøyd med! Det var en svær juniorklasse, så dette er ikke dårlig altså, til uferdig å være! :D

På søndag sprang Tulla og jeg fletta av de andre, og hun endte opp med å få CERT og bli BIR! Helt vanvittig morro! :P :P :D Som BIM stod en champion-hann, så vi kan jo ikke være annet enn fornøyde!

Gratulerer! Bevegelser må jo være ekstra moro å få bra på da :P

Og gratulerer alle andre fornøyde også da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Tulla og Symra! Moro å se "kjente" i gruppefinalene :D

Jeg stilte åpen hann som ble 2BHK med cert, beste hannhund var Mac som også var med i reisefølget. Han ble både BIR og BIR-veteran, samt 3 i gruppa og BIS-veteran. Saeta ble beste tispe og BIM. Så gikk jeg med BIR-valpen i gruppa der han ble nr. 2. Altså en fin tur til Ålesund :D

Gratulerer med strålende resultater - som vanlig! :D Så deg i grupperingen med valpen, han var så veloppdragen og veltrent atte! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd! Masse bra resultat her!

Jeg var jo i Ålesund for å besøke familie, og lørdag stilte min kjære tante fire hunder - og resultatet ble tre av tre mulige BIR, samt 2 BHK på den fjerde. Så vi var rimelig fornøyd med det :D

Søndag var det berner, og X'en vant unghund med CK i sterk konkurranse med seg selv, og ble fjerde beste tispe. En flott kritikk, bortsett fra at hun manglet noe pels for dagen - og at hun var et fjasedyr som ikke ville løpe skikkelig. (Mine ord, ikke dommerens). Dommeren har likt henne før, og likte fremdeles typen hennes veldig godt, så vi gleder oss til han dømmer en bernerspesial til høsten. Må bare samle litt pels først, og få roet henne i ringen så vi kan trave hele runder...

Vi dro tilbake til besteforeldrene mine med en gang rasen var ferdig, og fem meter foran utgangsdøra satte dyret seg ned med den sprutbæsjen! :D Det er jo mulig at ekkel mage gjorde henne så teit i ringen også.

Uansett, mye pent å se i bernerringen i Ålesund, dommer Arne Foss ga ni av 12 bernere CK, og det verste er at det var ikke spesielt snilt bedømt, det var i grunnen ganske så riktig og rettferdig. Men det hadde jo Mona og jeg gjettet på forhånd også, når vi visste hvem som kom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Tulla og Symra! Moro å se "kjente" i gruppefinalene :D

Jeg stilte åpen hann som ble 2BHK med cert, beste hannhund var Mac som også var med i reisefølget. Han ble både BIR og BIR-veteran, samt 3 i gruppa og BIS-veteran. Saeta ble beste tispe og BIM. Så gikk jeg med BIR-valpen i gruppa der han ble nr. 2. Altså en fin tur til Ålesund :D

Gratulerer med fine resultater! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
:lol:;):P Selma ble BIR, BIG og BIS 3 valp! :P;):whistle:

:wub::wub::lol: Symra ble BIR og fikk CERT! :lol::):P

På lørdag ble Aynï 3JKK med HP - noe jeg er såre fornøyd med! Det var en svær juniorklasse, så dette er ikke dårlig altså, til uferdig å være! ;)

På søndag sprang Tulla og jeg fletta av de andre, og hun endte opp med å få CERT og bli BIR! Helt vanvittig morro! :P :P :) Som BIM stod en champion-hann, så vi kan jo ikke være annet enn fornøyde!

Gratulerer, og grattis til alle som er fornøyd med sine resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...