Gå til innhold
Hundesonen.no

Shoppedilla på hundeutstyr


Olsenbanden

Recommended Posts

Jeg har en tendens at når jeg "bare" ska innom en dyrebutikk å kjøpe 1 viktig ting jeg trenger eller egentlig ser en dyrebutikk så må jeg bare innom å "se" litt. Men ender opp med å kjøpe nytt halsbånd, kobbel, matskål, hundseng, ny sele og masse mer :lol:

Så kommer jeg hjem til gubben å der må jeg bare gjemme sakene fort som Fy så ikke han skal se at jeg har kjøpt mer av det vi allerede har til Ally :lol:

Men han kjenner meg for godt til å bli lurt trill rundt på den måten, så han spørr likegjerne om kviteringen noen ganger de andre gangene spørr han bare om jeg har tenkt å vise han alt det unødvendige jeg klarte å kjøpe til den lille dotten som han kaller Ally noen ganger :banana:

Så får jeg kjeeeeft! vi blir stående å argumentere mot hverandre om saker å ting.. :banana:

Flere?? enyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har felles økonomi så har han medbestemmelsesrett for hvor mye penger du skal kunne bruke på slikt - det går jo tross alt ut over han også. Har dere adskilt økonomi så skjønner jeg ikke hvorfor du gjemmer unna det du kjøper. Hva er forresten vitsen med å kjøpe det om du ikke kan bruke det åpent?

Selv har jeg et meget nøkternt forhold til utstyr. Jeg har hele to matskåler, to vannskåler, tre kobbel, fem halsbånd, et dekken og to seler til mine to tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også heeelt shoppe mani når det gjelder hundeutstyr. Jeg har ikke tall lenger på antall halsbånd, lenker, seler, hundeleker osv jeg har. Men- jeg og mannen min har ikke felles økonomi, så jeg velger selv hva jeg bruker mine penger på. Han har hund selv også, så det er jo greit for han å få utstyr som jeg ikke bruker :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare shoppedilla, jeg. Enten det er hundeutstyr, mat, klær eller dill. :banana: Hadde jeg ennå klart å begrense meg til hundeutstyr. Heldig vis jobber jeg i dyrebutikk og er rimelig lei av alt utstyret man fikler med her. Derfor har den hundeshoppedillaen roet seg betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIhi jeg har også hundeutstyrshoppemani! Noen ganger kjenner jeg bare at trangen kommer over meg, nå MÅ jeg kjøpe noe til Casper. Han har alt... bortsett fra kløv og redningsvest, og WP sele... men det kommer, det kommer!

Kjenner igjen det med å gjemme unødvendige ting fra mannfolka ja! :banana: (Og det har ikke noe med felles/delt økonomi å gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser så sykt mye nyttig og tull som jeg vil kjøpe til hunden min men siden jeg betaler alt selv har jeg ikke råd. så akuratt nå har e bare kjøpt det mest nødvendige. (naboen tar seg av å kjøpe litt tull til både min å hennes hund av og til :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunnen ganske så flink på dette området. Tok litt av i begynnelsen med Sofus, men kom raskt frem til at jeg ikke har økonomi til å skeie ut. Det jeg mest er på jakt etter er leksaker som trigger dem (eller nå, bare Flipsen) og børste. Alt annet kjøper jeg inn når jeg trenger det i all hovedsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunnen ganske så flink på dette området. Tok litt av i begynnelsen med Sofus, men kom raskt frem til at jeg ikke har økonomi til å skeie ut. Det jeg mest er på jakt etter er leksaker som trigger dem (eller nå, bare Flipsen) og børste. Alt annet kjøper jeg inn når jeg trenger det i all hovedsak.

Samme her. Tok litt av i begynnelsen når Emma kom til oss, ble kjøpt "noen" ting over nett kan man si, og halvparten passet jo ikke engang... :getlost:

Nå kjøper jeg veldig sjeldent dall og ting til hundene, det eneste er vel leker som må kjøpes inn en gang iblant siden jeg er så kronisk til å kaste konger og baller bort i skogen eller opp i et tre.

Nå i det siste har det vært stramt igjen, men hundene lider ikke - My virker nesten heller storfornøyd siden jeg fant en ny leke til henne her om dagen, i grøfta... En sykkel-slange! De som skal ligge inni dekkene på hjulene. Er bare å slå en knute på en bit på 30cm så har vi en super drakamp-leke for en dag. De varer ikke så lenge, men de er supre å kampe med siden de er såppass elastiske. Jeg har aldri sett My ta så hardt i under en drakamp som hun gjør med en bit sykkelslange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper blir dritglad når han finner colaflasker han, storkoser seg. På tur plukker han gjerne opp en flaske og går og tygger på den, til korken faller av. Da legger han den fra seg igjen. Og han velger av en eller annen grunn nesten alltid colaflaskene...

Så om jeg hadde gått inn for det, hadde han vært billig i drift lekemessig... men er jo så gøøy å shoppe :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...