Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke ubrukelige ting har du lært hunden din?


Pion

Recommended Posts

Som tittelen sier lurer jeg på hvilke ubrukelige triks og kunster du har lært hunden(e) din(e) (med vilje).

Da tenker jeg på ting som ikke har noe nytteverdi eller som brukes i noen form for konkurranse/sport.

Selv har jeg f.eks lært bikkja mi high five, og å spille piano. Er kanskje ikke så lurt, men jeg klarte ikke dy meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer henne stort sett bare ubrukelige ting, siden de som er brukanes ser så kjedelig ut på fest :lol:

Mest ubrukelige av alt må vel være at jeg løper framover, stopper og sprer beina mens jeg sier "titteeeeeiiiii!", hvorpå bikkja løper fram og setter seg midt mellom beina mine og ser opp på meg mens hun smiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My lukker opp skuffer og skapdører, og lukker dem igjen etter seg.. :)

Hun nyser hvis jeg nyser til henne, og hun kan blåse bobler med nesa i vannskåla si.

Det er vel omtrent de mest ubrukelige tingene hun kan hvis man ser bort ifra alle sirkustriksene. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GI LABB er det dummeste jeg har lært. Hunden maser og klorer med labben hele tiden. Har hørt flere si at det ikke er smart for min rase i ettertid da de visst nok vifter mye med labben uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av det I kan er egentlig ubrukelig :lol: Hun kan high five, gi labb, snurre, gå mellom beina, snart åttetall mellom benene mine, sette riktig fot frem på kneet mitt (det kneet jeg setter frem legger hun benet på, bytter jeg kne bytter hun ben.) Hun kan touche masse, bjeffe på kommando, også kan hun bit :) At hun biter armen min eller noen andres på kommando, hun kan holde bånda til noen av de andre hundene og vi holder på å lære sitte ekorn nå.

Den som tar kaka her hjemme er Shab, når han kommer med "Halla" hodebevegelsen sin, som jeg tror Jenny må filme.

Edit; Også kan hun selvsagt smile da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Når jeg sier "stol!", så hopper hun opp på kjøkkenstolen og setter seg, og har forbeina oppå ryggen på stolen.

Hun kan jo give me five, give me ten, driver med bamse og sånt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaizer hopper opp på ryggen min når jeg setter meg på huk og bøyer meg framover. :)

Det gjør Emma også, må være noe av det mest ubrukelige ever :lol: Hun gjør det på fremmede mennesker vi tilfeldigvis treffer på tur også hvis de setter seg ned/på huk.. Flaut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest ubrukelige er vel at Norma skakker skikkelig på hodet og logrer om jeg sier "skal du ha juling?". Jeg aner ikke hvordan det har blitt lært inn, men det sitter som et skudd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest ubrukelige er vel at Norma skakker skikkelig på hodet og logrer om jeg sier "skal du ha juling?". Jeg aner ikke hvordan det har blitt lært inn, men det sitter som et skudd :lol:

:) Ubetalelig!

Søstersen (ikke jeg nei!) har lært Tulla at når hun holder frem en knyttet hånd, hvor pekefinger og langfinger holdes ut fra hverandre som en V, skal Tulla dytte nesen sin oppi der, og holde den der og gjerne snøfte helt til hun får en godis. :P

Jeg har lært Tulla "nuss", da kommer hun og trykker munnen sin mot munnen min.

Aynï kan ingenting - noe som inkluderer ubrukelige ting! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hoppe opp på ryggen, give me five, sitte bamse, opp på to bein, ha epelepsiannfall, gå slalom mellom beina når jeg går, gå slalom når jeg står stille, gi nuss, bukke, snurre, rygge. Også kan hun bjeffe hvis jeg sier begynner å "boffe" :)

Jo, å hoppe over beina når jeg strekker beinet frem. Og gå under beinet når jeg sitter. Da får hun et skikkelig merkelig utrykk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitte bamse, high five, dans( opp på to og hoppe), gå rundt og rundt mellom beina mine, gi suss(når jeg sier det så slikker han under haken min :) ), bytte labb(høyre, venstre, høyre venstre osv..), og å rulle fram og tilbake.

Han ER søt da :lol:

Enya kan ingenting unødvendig.. Og veldig lite som er nødvendig og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke trenger hjelp er det vel forsåvidt litt ubrukelig, men på den annen side er det vannvittig morsomt og effektivt..

Jeg har halveis ubevisst lært opp bikkja til å sjekke damer, tobente damer..

Å klatre i stiger er også lært inn, veldig praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo de ubrukelige triksene som er gøy å lære inn.

Bonnie kan rygge, se søt ut (sitte bamse), gå slalom mellom bena når jeg står stille og når jeg går, stå på to, skamme seg, spille død, gå rundt begge veier, rulle, rulle seg inn i ett teppe (delvis da).

Hun kan også navnene på alle 5 i familien + noen til.

Alt jeg egentlig vil at hun skal kunne av fornuftige ting kan hun ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns da ikke det er så ubrukelig jeg da ^^ Er jo koselig. Blondie kan:

Give me five

Give me ten

Spille død

Rygge

Sitt kanin (som andre kaller sitt bamse)

Snurre rundt seg selv

Jølledansen(stå på to bein og hoppe mens hun vifter med beina)

Stå på to

Snakke/Synge

Spise godisen når jeg sier 3

Ikke spise godisen når den er fra hundefangeren

Hoppe rett opp i luften

Hoppe opp i armene

Rulle rundt

Det var vell det :) Slalom mellom beina er noe hun kan og, men er nyttig når vi driver med agility :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke trenger hjelp er det vel forsåvidt litt ubrukelig, men på den annen side er det vannvittig morsomt og effektivt..

Jeg har halveis ubevisst lært opp bikkja til å sjekke damer, tobente damer..

Dette skulle jeg likt å se :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...