Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekong-innmat


Recommended Posts

Kjøpte valpe kong til Lucas i dag med sånn innmat man skal ha inni. Men jeg synes denne innmaten er så veldig tynn i konsestensen, hadde innbilt meg at det var litt mer tykkflytende eller at det i det minste stivna litt. Men så så jeg på datoen på boksen, og der står det:

JUL 17 08 BC

6704 01-45

Vet ikke helt om dette betyr at den gikk ut på dato den 17 juli i 08..? Men skal kong-innmat være såpass tynn i konsistensen? Hadde forestilt meg tannkrem konistens, men dette er mer lite feit body lotion konsistens om dere skjønner.. :icon_confused:

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JUL 17 08 BC

6704 01-45

BC= Before Christ!

Tror trygt du kan kaste den ja!

:icon_confused:

Nei, men seriøst, har du ristet flasken? Den skal ristes iallefall. Og den skal være litt tannkrem-konsistens etter du har ristet. Før det er en bare flytende. (er ganske sikker på at den må ristes iallefall...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucas fikk nå, og han ser i hvert fall ut til å elske det :icon_confused: så det blir mer kong innmat her i huset :)

men må spørre igjen, before christ, nå er jeg kanksje en smule dårlig i engelsk, men hva mener du? Før Kristus! nei... eller før jul? nei... Skjønte den ikke helt jeg :)

Har ikke ristet flasken, det står det ikke noe om, og dessuten så går det ikke ann å riste det, den er liksom helt steinhard og kjenens helstappa ut. Så når jeg rister så flytter det seg ikke inni der liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :icon_confused: Jada, trykker den tuppen til siden mens flaska står opp ned, men tuppen ned altså. Men fremdeles så er det en slags litt tynn greie. Men burde jeg kaste den fordi den er gammel synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :) Jada, trykker den tuppen til siden mens flaska står opp ned, men tuppen ned altså. Men fremdeles så er det en slags litt tynn greie. Men burde jeg kaste den fordi den er gammel synes du?

Prøv og rist den godt likevel - syns å huske jeg måtte det på min. Men jeg syns fremdeles det var for flytende og for lite for penga, så konvertere kjapt til tubeoster og sånt. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe farlig å gi hunden det, selv om det skulle være litt gammelt :icon_confused: Det du kan gjøre hvis det er for flytende synes du, er å stappe litt godtbiter/tørrfor inn i kongen, og sprute inn den greia, forså å legge det i fryseren. Da har hunden noe å gjøre en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPER smart Lola Pagola, det var jo en fin ide :) Lucas er veldig "fisi'n" om dagen, så jeg prøver å gi han biola med blåbær, men han er ikke så altfor glad i det, så jeg skal prøve ditt forslag :) Da får jeg det som jeg vil samt at han har det gøy :lol: Smart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, Men jeg kan ikke fryse den jeg, for da prøver bare bikkjedyret å tygge seg igjennom kongen.. :lol: Og da ender vi opp med en ødelagt kong.. Bikkja er ikke så veldig tolmodig her, nemlig.. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere kongen helt ren igjen da? :)

Oppvaskmaskina?!

Spyler den godt i varmt vann, henger det fast å så får den ligge i zalovann til ting løsner - gjenta så spylingen.

Litt OT, Men jeg kan ikke fryse den jeg, for da prøver bare bikkjedyret å tygge seg igjennom kongen.. :lol: Og da ender vi opp med en ødelagt kong.. Bikkja er ikke så veldig tolmodig her, nemlig.. *ler*

*flire* Kahlo forteller at det er mye enklere å bare vente til det tiner - en god unskyldning for å ta seg en blund det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Spyler den godt i varmt vann, henger det fast å så får den ligge i zalovann til ting løsner - gjenta så spylingen.

Okei, da får vi se om vi ikke prøver å fryse ned kong m/innmat en dag her da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er gått ut på dato, så kaster du den ikke; du tar den med tilbake til butikken du kjøpte den i, og krever pengene tilbake eller to nye flasker - såpass med service bør de gi deg! Kanskje fjerner de de andre fra hyllen også? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De flaskene er jo svindyre. Som andre her så bruker jeg alternativer som varer lengre og er billigere. Her blander jeg oppbløtt tørrfòr og vom (vom og hundemat pølse) + noen ganger litt biola og legger i fryseren.

Da holder bikkjene på i 30 - 60 minutter med hver sin kong og de får frokosten sin samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den innmaten dere kjøper til kongen, kan den brukes til valper fra de er små eller er det no "aldersgrense" ?

Jeg kjøpte en sånn valpekong til valpen min (henter han 20.mai) forrie uke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den innmaten jeg kjøpte er beregnet for valper, det står noe sånt som "puppy stuff'n" på boksen :lol: Han elsker kongen sin og han elsker innmaten, men tror nok jeg kommer til å bruke mange av de forslagene folk her har kommet med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...