Gå til innhold
Hundesonen.no

Bør avlshunder mentaltestes?


Mirai

Recommended Posts

Jeg og.Uavhengig av rase...En nervøs og aggresiv hund har det like vondt om den er liten eller stor.

Jeg synes det er trist å se så mange sinte små hunder.Oppdrettere av miniatyrraser har en stor oppgave forann seg der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' hva mener dere? Syns dere at alle avlsdyr bør gjennomgå en mentaltest så eventuelle valpekjøpere kan se resultatene før de kjøper valp? Og for å sjekke dyrets mentalitet?[/quote']

Avlsdyret skal være en selvfølge omtrent uansett rase. Likeledes bør søsken av avlsdyrene testes - det nytter ikke å se rett opp og ned på en stamtavle! En må se til sidene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på K-test og M-test?

Men jeg skal teste Diego. :lol:

(Men som noen sa at søsken av avlsdyret også burde bli testet, så er det liten sjangs at søsken til Diego blir testet)

Man kan vel kort si at Mentaltest er mer detaljert enn karaktertest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja. Også miniatyrhunder. Men om samme tester og målestokker burde brukes vet jeg for lite om. :? Men det burde ihvertfall uansett lages/ tilpasses tester som er relevante også for f.eks små selskapshunder. Kanskje spesielt etter all den vanvittige popavlen startet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Også miniatyrhunder. Men om samme tester og målestokker burde brukes vet jeg for lite om. :? Men det burde ihvertfall uansett lages/ tilpasses tester som er relevante også for f.eks små selskapshunder. Kanskje spesielt etter all den vanvittige popavlen startet. :lol:

Enig :lol: Synes de burde utarbeide egne tester for selskapshunder, som er tilpasset dem og deres formål, sånn at flere vil ta det. NKK burde fremme mentaltester også for selskapshunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...