Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg vil se dine halsbånd!

Recommended Posts

Skrevet

Enda et nytt halsbånd, trossalt over en uke siden sist jo! Denne gangen ble det RBK :ahappy: Casper elsker jo fotballer så. Ikke at jeg føler noen spesiel tilhørighet til noe lag, men om det skulle være så er det rosenborg og ham kam... og rbk-fargene matcher jo casper finfint! Ikke var det dyrt heller, 119 kr, og virker som helt ok kvalitet og. :blink:

RSCN9880.jpg

• Svar 312
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Har to halsbånd til hunden:

Ezydog, helt greit. Mykt og fint.

0809200909311e8ba868dfc348e884.jpg

Nyinnkjøpt skinnhalsbånd (myndestil) som jeg er kjempefornøyd med - ingen mer rygging ut av halsbånd!

0809200909505ee49255d67f428aa0.jpg

Det siste er egentlig lysere, men er kliss vått etter turen i sted. Bør jeg behandle skinnhalsbånd med noe?

Skrevet

Har og fra ezydog, veldig fornøyd, er så praktisk. Fint myndebånd :lol: hvis det ikke er semsket kan du med fordel smøre det inn med sånn lærgreie, jeg kjøpte noe på felleskjøpet som man bruker til å smøre inn hesteutstyr med, bruker det til skinnselen, båndet og halsbåndet. Har ikke brukt det på et rødtfarget skinnbånd jeg har, men har ikke brukt det så mye, samt at det er semsket inni.

Skrevet

Veldig fine alle nye halsbåndene :) Lola Pagola:Hihi han ble bra tøff!Og veldig flink som ikke spiste pølsen!Frøkena her har et sånnt med pigger hun også men,bruker det sjelden ble litt vel massivt til lille frøkena.

Skrevet
Enda et nytt halsbånd, trossalt over en uke siden sist jo! Denne gangen ble det RBK ;) Casper elsker jo fotballer så. Ikke at jeg føler noen spesiel tilhørighet til noe lag, men om det skulle være så er det rosenborg og ham kam... og rbk-fargene matcher jo casper finfint! Ikke var det dyrt heller, 119 kr, og virker som helt ok kvalitet og. :o

RSCN9880.jpg

Også går du for RBK!! :):o Kamma!!! :)

Skrevet

Dina har bare fire halsbånd :)

Må virkelig ta meg sammen altså...

Her er de iallefall. To fra Hurtta, hvorav det brune er for lite, og to fra Kifani som jeg er veldig fornøyde med :)

(måtte ha blitz så da ble det deretter...)

10123_159657686334_666261334_4056820_6757364_n.jpg

10123_159657696334_666261334_4056822_517794_n.jpg

10123_159657706334_666261334_4056823_4046470_n.jpg

4759_118784586334_666261334_3383356_5547040_n.jpg

4759_118784596334_666261334_3383358_2428720_n.jpg

• 4 months later...
Skrevet

Jeg har oppgradert garderoben litt i det siste (med ny hund bl.a. :whistle: ), så tenkte å hive ut litt bilder her.

Cozy Critter

DSC07499.jpg

---

Kifani

DSC03658.jpg

DSC03664.jpg

---

Hurtta :wub:

DSC03265.jpg

DSC03295.jpg

---

Utstillingsbånd

DSC03281.jpg

---

Lærhalsbånd

DSC03266.jpg

DSC03263.jpg

DSC032551.jpg

DSC03662.jpg

DSC03298.jpg

DSC07047.jpg

Pyntehalsbånd (som er altfor lite)

---

Diverse strupebånd

DSC03284.jpg

---

Dongerihalsbånd

DSC03286.jpg

---

Reflekshalsbånd:

DSC03270.jpg

DSC03278.jpg

DSC07504.jpg

DSC03292.jpg

DSC032361.jpg

Blinker :aww:

DSC03244.jpg

Blinker :hmm:

Skrevet

I alle allpakka, her var det MYE fint!!

Jeg har alt for mange halsebånd, men kun 1 som er favoritten! Det er et rødt skinnbånd og halselenke jeg kjøpte for noen år siden, kostet en hel formue! Men verdt hver eneste krone, jeg elsker det :whistle:

saran.png

sara2z.jpg

Skrevet

Her det nyeste innkjøpet.

Kjøpt på eBay. 160 kr inkl porto.

Det er seff litt for stort, og strammer jeg det inne et hakk blir det for stramt. Stopper han opp og jeg drar han med meg videre, glir halsbåndet av.

Jeg vil ha hund uten mye pels :)

146399-6-1260220220708.jpg

Dette kjøpte jeg på hooks.no ca hundrings.

043608_01.jpg

Skrevet

Kvaliteten var overraskende bra, faktisk! Solid spenne.

Her er selgeren og her er halsbåndet :P

Tror jeg bestilte størrelse L 17-21 tommer. Tyve tommer= 50.8 cm.

25 dollar inkl frank = 147 kr.

Det er tre dødningehoder på det, og det eneste som irriterte meg litt, var at det ene hodet var opp ned i forhold til de andre :P

Rocket:

ebay.com -> velg pet supplies i menyen -> og så velger du det du ønsker videre :)

eBay anbefales virkelig! Du finner masse billig der inne, og med paypal er betalingen gjort på ett sekund :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...