Gå til innhold
Hundesonen.no

Prikkete bilder fra påskeferien, besøk hos mammaen til Casper og sånn


Lola Pagola

Recommended Posts

Jepps :P Bilder fra påsken, og litt etter det. Var i danmark i ferien, og besøkte oppdretteren til Casper. Morsomt å se igjen mammen, og hvor utrolig like de er hverandre :P

Mamma undersøker om alt er iorden med vaniljekransen til sin sønn (mitt nye favorittutrykk, etter farmor kalte tissetassen til Casper det)

paskeferie09044.jpg

Store Casper ved vannet der han plumpet da han var bitteliten

paskeferiepappakamera09096.jpg

Mammaen

paskeferie09039.jpg

Mor og sønn sammen (bare for ordens skyld, Casper har på seg halsbånd).

paskeferie09086.jpg

lekeleke

paskeferiepappakamera09150.jpg

Nydelig utrykk på henne :P

paskeferie09118.jpg

Det bor også en hannhund der, diger flott kar, som nok fikk lille Casper til å skjelve i buksene. Eller rettere sagt tisse i dem. For det var det han gjorde, han la seg på rygg, og tisset... mens han smiskesmilte for harde livet "jegerikkefarlig jegerikkefarlig!"¨Søte gutten min.

paskeferie09136.jpg

Mor og sønn gresser

paskeferie09108.jpg

Prikk like prikker. Akkurat disse har Casper og, på omtrent samme sted!

paskeferie09114.jpg

Også hos farmor i danmark. Der var det nesten sommer :P

paskeferie09214.jpg

paskeferie09211.jpg

Vaktselskapet Buller & co

Farmor har en blanding av flat og labrador, kastrert hannhund som egentlig ikke kan fordra Casper. Casper hermet etter ham når han bjeffet på tilsynelatende ingenting, og det var vel heller tydelig at Casper ikke ante hva han drev på med, han gjorde bare som Buller han :P

paskeferie09221.jpg

Han har blitt riktig så flink til å sitte bamse, og er vel blitt favoritt-trikset hans, da ingen klarer å motstå ham når han setter seg slik og ser på deg med bedende øyne :P

paskeferie09233.jpg

paskeferie09021.jpg

I gøteborg parkerte vi vedsiden av denne bilen, og kom frem til at en slik bil matchet Casper fint. Så da måtte vi jo ta et bilde :P Pinlig var det når eierne kom, og jeg sto der med "bli" kommandoer og håndbevegelser, mens pappa sto der med sitt giga speilefleks...

paskeferiepappakamera09001.jpg

Møtte også en dalmatinertispe like ved. Morsomt, i sverige møtte vi to dalmatinere uavhengig av hverandre på samme dag, her i Norge går det leeenge mellom hvert tilfeldige møte.

paskeferiepappakamera09007.jpg

What?

paskeferiepappakamera09129.jpg

paskeferiepappakamera09130.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmehjemme ble det noen turer med disse hundene, en airdaleterrier og en toller. Begge tisper. Dessverre er de ikke så voldsomt interressert i å leke med Casper, selv om tolleren og casper er omtrent jevngamle, Casper er litt eldre, men hundre ganger barnsligere :P

paskeferie09384.jpg

paskeferie09386.jpg

paskeferie09393.jpg

paskeferie09400.jpg

Nydelig jente :P

paskeferie09404.jpg

Også tilslutt noen bilder fra igår

Varmt! Søte smilegapet :P

frosketur008.jpg

Hva er dette da, lurer Casper (og jeg) på

frosketur022.jpg

Også ser jeg at hele vannet/vanndammen ved turstien er stappfull av frosk! Aldri sett så mange på en gang, må ha vært hundre. (glemte å ta med oversiktsbilde nå). Og de greiene var jo såklart egg.

frosketur058.jpg

egg

frosketur031.jpg

frosketur065.jpg

frosketur001.jpg

Jepp, det var det, litt langt og mange bilder kanskje...:P

Edit: må legge til at jeg endelig fikk kjøpt sele til casper, veldig fornøyd :P

paskeferie09160.jpg

paskeferie09162.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du skal snakke alvorlig med NKK så du får omregistrert han og stilt han ut! Jeg synes nemlig at Casper er den peneste dalmisgutten jeg vet om!

Han er skjønn uansett hva han holder på med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder! helt utrolig flotte prikkuser! :D Hunden din er kjempefin. Et flott eksemplar. :P

Tusen takk :lol: Han er virkelig en herlig gutt :lol:

Kjempefine bilder og hunder :) Dalmatinere er utrolige fine hudner :P

Tusen takk :lol: Jeg har nok funnet rasen min ja!

Købt en Kenjan sele kan jeg se, og fine billeder af Casper :P

Jepps! Siklet på den før jeg flyttet fra danmark, men da var jo Casper bare 10 uker gammel, og jeg måtte bare holde meg i skinnet. Så endelig! :P

Må bare si at hunden din er EKSTREMT FIN! :P

Ser ut til at dere har hatt en flott påskeferie. :P

Åh takk! :lol: Han er en ordentlig going hehe

Og ja, vi hadde en veldig fin påskeferie altså, og det var en fryd å ha ham med rundt, ikke noe problem i det hele tatt.

Nå synes jeg du skal snakke alvorlig med NKK så du får omregistrert han og stilt han ut! Jeg synes nemlig at Casper er den peneste dalmisgutten jeg vet om!

Han er skjønn uansett hva han holder på med han!

:P:D Jaaaa... uff stamtavlen ligger slengt bak skittentøyskurven, så kanskje jeg rett og slett bare får prøve å gi den et bedre liv... huff ok, I MORGEN SKAL jeg ringe til nkk og høre hva jeg skal gjøre. Er bare så tungvint å få kopiert kjøpsavtalen, har jo ikke maskin :D

Blir jo rent rørt når du sier slikt om han :P

Herlige bilder! :wub:

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ja tur til froskene har det blitt på deg også i år ser jeg hihi. Men du det er da ikke vanskelig å kopiere kjøpskontrakt på skolen da. Det er mange kopimaskiner der også er det da scannere der. Du vet det er ingen unskyldning for å få omregistrert Caspar nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder! :P Og ikke minst fine hunder!

Takk :P

Ja tur til froskene har det blitt på deg også i år ser jeg hihi. Men du det er da ikke vanskelig å kopiere kjøpskontrakt på skolen da. Det er mange kopimaskiner der også er det da scannere der. Du vet det er ingen unskyldning for å få omregistrert Caspar nå.

Ja skal ta en tur i dag og, kanskje de har klekket:P Måtte binde Casper til et tre da, så jeg fikk studert dem nøye. Utrolig fint å gå der oppe, visste ikke om det på høsten jeg, og nå flytter jeg jo snart. Ble ikke noe hundetrening på meg da, ble liksom bare aldri noe, også gikk tiden (der har du meg, utsetter alt)

Nei er jo ikke noe vanskelig da... *sukk* finner bare unnskyldninger ha ha får gjøre det på mandag, nå skal jeg legge tingene klart i vesken, så da er det ingen unnskyldning!

Så fine prikkedyr! :P

Enig :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orntli fiiining er han! Mamman hans var skikkelig søt i trynet også :P

Så ut som en skikkelig god sele, forresten. Blir bra med baggen og sela på tur... hehe :wub:

Hahaha jeg skvatt skikkelig her, trodde jeg hadde sneket meg med på et bilde, men så kom jeg på at jeg ER jo ikke mammaen hans :) (jeg er jo også søt i trynet må vite :wub::):ahappy: )

Sela er skikkelig god ja, er veldig fornøyd og denne kommer nok til å holde i maaange år. Flere reguleringsmuligheter enn hurrta og så. Og ikke minst synes jeg den er ganske pen :)

Så nå er det bare å vente på baggen ja :) Vi får sikkert levert samme dag vi. Let the coolness begin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jeg skvatt skikkelig her, trodde jeg hadde sneket meg med på et bilde, men så kom jeg på at jeg ER jo ikke mammaen hans :) (jeg er jo også søt i trynet må vite :):):ahappy: )

Sela er skikkelig god ja, er veldig fornøyd og denne kommer nok til å holde i maaange år. Flere reguleringsmuligheter enn hurrta og så. Og ikke minst synes jeg den er ganske pen :wub:

Så nå er det bare å vente på baggen ja :wub: Vi får sikkert levert samme dag vi. Let the coolness begin! :)

Selen kommer til at holde mange år, jeg har selv 3 stk en small, large og x-large, small'en går på 8-9 år nu og begynder først at se slidt ut nå, så jeg overvejer om den skal skiftes om 1-2 år, og jeg behandler bestemt ikke mine seler pent, mine hunde hopper i sjøen, elve, vandhuller you name it, og jeg ordner dem kun 1 gang om året.

Her bliver det Kenjan igen, men har jo også Kenjan halsbånd og har foræret Kenjan halvstrup til familien og alle er glade for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fine bilder :ahappy: Han er så pen at! Sela var også veldig fin!Kjøpte en skinn sele i fjor sommer til 700 jeg og selv om den ikke er nå mye brute er den veldig stygg allerede...Så spørs om blir Kenjan her også ja!Skal kjøpe langt skinn bånd defra snart også da de skal være så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selen kommer til at holde mange år, jeg har selv 3 stk en small, large og x-large, small'en går på 8-9 år nu og begynder først at se slidt ut nå, så jeg overvejer om den skal skiftes om 1-2 år, og jeg behandler bestemt ikke mine seler pent, mine hunde hopper i sjøen, elve, vandhuller you name it, og jeg ordner dem kun 1 gang om året.

Her bliver det Kenjan igen, men har jo også Kenjan halsbånd og har foræret Kenjan halvstrup til familien og alle er glade for det.

Det er godt å høre :wub: Er vel ikke den som behandler utstyr penest jeg og,så det er fare for vannhullhopping etc her og.

Har ikke noe annet fra kenjan, ikke enda, men jeg kommer nok til å kjøpe mer derfra etter hvert. Var bare ute etter selen da jeg kjøpte den,men heldigvis har de jo webshop.

Kjempe fine bilder :ahappy: Han er så pen at! Sela var også veldig fin!Kjøpte en skinn sele i fjor sommer til 700 jeg og selv om den ikke er nå mye brute er den veldig stygg allerede...Så spørs om blir Kenjan her også ja!Skal kjøpe langt skinn bånd defra snart også da de skal være så bra

Tusen takk :wub:

Så dumt at selen er stygg allerede da... er jo endel penger 700. Kostet vel det samme denne her, og regner med at den kommer til å holde lenge, særlig etter det Einstein&Charlie skrev.

Kanskje selen din blir penere om du smører læret litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp,jeg har vært dårlig til smøre inn den.Uansett er nok Kenjan bedre regner jeg med.Jo da den var dyr så klart men,jeg har en smule hundeutstyr dilla så neste sela blir fra vibri :wub: Hils prikken da!Pelsen her leker forresten ofte med en prikke hund også :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du skal snakke alvorlig med NKK så du får omregistrert han og stilt han ut! Jeg synes nemlig at Casper er den peneste dalmisgutten jeg vet om!

Han er skjønn uansett hva han holder på med han!

Jeg signerer helt og holdent (hvertfall med en stk. Charlie i manko)...! Han er virkelig utrolig lekker Lola, og ikke minst virker gemyttet hans helt rått! STILL HAN UT! Jeg vil ha en mini-casper!! :ahappy:

Selen var lekker, jeg og vil ha sånn!! Vet ikke hvor stor damen blir enda, så må desverre vente litt, selv om jeg skjenner det brenner i kortholderen! Forresten masse flotte bilder, du har skills..! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jeg skvatt skikkelig her, trodde jeg hadde sneket meg med på et bilde, men så kom jeg på at jeg ER jo ikke mammaen hans :) (jeg er jo også søt i trynet må vite :wub::ahappy::wub: )

:) :)

Så peeeen atte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin dalmis :ahappy:

Nå synes jeg du skal snakke alvorlig med NKK så du får omregistrert han og stilt han ut! Jeg synes nemlig at Casper er den peneste dalmisgutten jeg vet om!

Han er skjønn uansett hva han holder på med han!

Kan han ikke omregistreres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp,jeg har vært dårlig til smøre inn den.Uansett er nok Kenjan bedre regner jeg med.Jo da den var dyr så klart men,jeg har en smule hundeutstyr dilla så neste sela blir fra vibri :D Hils prikken da!Pelsen her leker forresten ofte med en prikke hund også :D

Satser på at den er bra ja ;) Har hundeutstyr-dilla jeg og, hunden er såvidt ett år, og jeg har alt for masse ting :P

Jeg signerer helt og holdent (hvertfall med en stk. Charlie i manko)...! Han er virkelig utrolig lekker Lola, og ikke minst virker gemyttet hans helt rått! STILL HAN UT! Jeg vil ha en mini-casper! :P

Selen var lekker, jeg og vil ha sånn! Vet ikke hvor stor damen blir enda, så må desverre vente litt, selv om jeg skjenner det brenner i kortholderen! Forresten masse flotte bilder, du har skills..! :P

Charlie var utrolig vakker, han virket helt herlig. Lei for at jeg aldri fikk møtt ham, og at han og Casper aldri fikk fjast sammen :(

Gemyttet til Casper er helt upåklagerlig ja, han har et vakkert sinn for å si det slik :P Skal stille ut... eller noen kan jo få gjøre det for meg *hint hint*

Selen er kjempetøff. Casper har i medium, og alle innstillingene er på middels nå, så vil kanskje tro at Tia vil passe den samme og. Med mindre hun blir mye dypere i brystet da, dobbiser er jo ganske dype, men det er jo dalmiser og da... du kan jo få prøve den engang da ;)

Og takk takk, knipset et par hundre men var ikke alle som overlevde gitt..

;):o

Så peeeen atte! :P

*fnis rødme rødme*

Utrolig fin dalmis :)

Kan han ikke omregistreres?

Tusen takk :P

Joda, han kan omregisteres som bare det, er jeg som er utroooolig treig :P

Kjempefine vårbilder av vakre Casper :D

Tuuusen takk :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at den er bra ja :D Har hundeutstyr-dilla jeg og, hunden er såvidt ett år, og jeg har alt for masse ting :D

Må jo bare le litt her da...! Både til prikkedyret og til dobbe-damen har jeg pinlig mye tull..! Blir sånn når man er litt manisk.. :( Skulle på shopping i dag, endte opp med en sele i str. XS som sikkert passer to uker til MAX, og TO konger...! Og en stygg genser til meg, som jeg allerede hater. Vellykket shopping med andre ord.. :D

Charlie var utrolig vakker, han virket helt herlig. Lei for at jeg aldri fikk møtt ham, og at han og Casper aldri fikk fjast sammen :o

Skal ikke kuppe tråden din med hele Charlie's historie, men den hunden må bare få en liten linje.. Maken til menneskekjær, snill, god hund skal man lete lenge etter..! Han var virkelig the one and only...! Derfor jeg har bestemt meg for at prikk utgår her i huset... Han var THA prikk for meg, sånn er det. Alle halsbåndene hans, lekene hans, and so on ligger her som hellige klenodier. Skal aldri vekk...

Gemyttet til Casper er helt upåklagerlig ja, han har et vakkert sinn for å si det slik :P Skal stille ut... eller noen kan jo få gjøre det for meg *hint hint*

Gemyttet til Casper minner meg veeeldig om super-Charlie etter hva jeg har lest.. :P Godgutter begge to..! :) Jeg har super-folke-angst, så bare å bevege meg på en utstilling er skummelt her.. :P å stille en hund utgår..! Det man har Guro til Lola, hun stiller han nok lett! :P

Selen er kjempetøff. Casper har i medium, og alle innstillingene er på middels nå, så vil kanskje tro at Tia vil passe den samme og. Med mindre hun blir mye dypere i brystet da, dobbiser er jo ganske dype, men det er jo dalmiser og da... du kan jo få prøve den engang da :P

Og takk takk, knipset et par hundre men var ikke alle som overlevde gitt..

Selen skal jeg og ha en dag...! Mulig ganske snart, hvis jeg stoler helt på din måling... FLERE BILDER!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...