Gå til innhold
Hundesonen.no

Flåttmiddel?


LindaM

Recommended Posts

Hvordan fungerer det båndet? Aldri hørt om det før. :ahappy:

Sakset fra hjemmesiden:

Bärnsten(liksom Topas) blir negativ elektrostatiskt laddad då den gnids mot vissa material,t.ex.hundpäls.Den lilla spänning som uppstår verkar inte fästingar gilla.Eller så uppfattar den inte hunden som en hund.Därför är det viktigt att halsbandet inte sitter stramt runt halsen,utan så pass löst att det kan röra sig på vovven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert flåttmiddel på Dina, men siden hun tidligere hadde problemer med kløe, og jeg nå har klart å få bort det, er jeg veldig redd for å påføre henne ting som kan fremprovosere kløen igjen. Tidligere har jeg aldri brukt flåttmiddel på hundene mine, men det har vært i Trondheim da. Vet ikke om det er mer flått i Oslo. Kanskje jeg skal prøve det steinhalsbåndet. Det er hvertfall ikke noe hun vil reagere på. Iom at de midlene man drypper på trekker inn og virker lenge, er jeg redd hun ikke skal tåle det, og bli dårlig.. Er ikke bare å fjerne det liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert flåttmiddel på Dina, men siden hun tidligere hadde problemer med kløe, og jeg nå har klart å få bort det, er jeg veldig redd for å påføre henne ting som kan fremprovosere kløen igjen. Tidligere har jeg aldri brukt flåttmiddel på hundene mine, men det har vært i Trondheim da. Vet ikke om det er mer flått i Oslo. Kanskje jeg skal prøve det steinhalsbåndet. Det er hvertfall ikke noe hun vil reagere på. Iom at de midlene man drypper på trekker inn og virker lenge, er jeg redd hun ikke skal tåle det, og bli dårlig.. Er ikke bare å fjerne det liksom..

Jeg har ikke hatt spesielt lyst til å bruke for mye midler på mine jeg heller. Så i fjor brukte jeg flåttvekk. Det er hvitløkskapsler som skal hjelpe mot flått. Jeg var ute i skogen flere timer så og si hver dag i fjor og hunden fikk ikke en eneste flått. Så jeg bruker det i år også. Synes det virker som et bra alternativ ihvertfall :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har prøvd Luposan flåttmiddel? http://www.hundekroken.no/ds_product_info...products_id=276

Jeg synes flåtthalsbånd er litt "skummelt", og samme med expot.Men dette skal visst være naturlig.

Står at det øker stoffskiftet, er det bra da?

Ta en titt, og educate me :getlost:

Høres jo bra ut må jeg si. Kan ta 2 uker fordi virkningen er så sakte.

Øk din hunds motstandskraft mot flått ved bruk av Luposan Flåttvekk. Huden blir tilført nødvendige næringsstoffer som øker stoffskiftet. Dette garanterer befrielse av avfallsprodukter, hemmer din firbeintes egenlukt og virker positivt på dyrets totale velbehag, og plagsomme besøkende føler seg ikke vel, fordi:

den beste garanti mot parasitter er en sund hund i en frisk hud!

Derfor Luposan flåttvekk!

Avstå fra all bruk av kjemisk stoffer i kampen mot flått og lopper! Giftstoffer kan gi store skader på sentralnervesystemet og de indre organer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vi har kjøpt sånne urtehalsbånd på dyrebutikken til våre 2 whippets. Vi er mye på tur i løvskog og kratt, og har plukket flått av eldstemann siden påske. Da kjøpte vi dråper til å dryppe i nakken. Funket supert, men synes han ble så seig i pelsen av det.

Hvis effekten av halsbåndene kan måles på lukten, er de SUPEREFFEKTIVE ;):) Det henger en eim av urter og peppermynte etter pelsene... Det demper seg forhåpentligvis etterhvert. Og hvis de faktisk virker, så er litt lukt bedre enn å plukke småkryp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige dagen på jobben fikk vi inn halsbånd med ultralyd. Jeg har ingen anelse om dette faktisk funker, men i og med at det kun er en liten brikke som skal festes i halsbånde, med en lyd verken mennesker eller hunder kan høre er det jo ikke farlig å prøve. denne brikken finnes også i en litt større variant til de to bente som visstnok skal holde myggen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :ahappy:

Dette halsbåndet med ultralyd, hva heter det, og er det å få kjøpt hos veterinærer?

Jeg har kjøpt det hvor jeg jobber i en dyrebutikk, vet ikke om andre steder har det.

hentet fra http://www.mamut.net/ticmera/subdet4.htm

Skudo Pet är bevisat effektiv, säker och bekväm.

Naturlig storlek

En av fördelarna med Skudo är att man får ett bra skydd utan att bruka produkter som är toxiska mot djur och natur. Om enheten blir smutsig kan man torka av den försiktigt med en fuktad trasa. Skudo Pet tål regn men inte att dränkas i vatten eller bada med.

Skudo Pet kan med fördel hängas i djurets halsband och bör sitta med den röda sidan emot pälsen.

Material: Utsidan av plast, lithiumbatteri på insidan samt elektronik.

Egenskaper hos Skudo Pet

Elektronisk fästingvakt, verkar avstötande med pulserande ultraljud, säker för människor och husdjur.

Avvärjer fästingar och loppor i upp till ett år.

Miljövänlig, inga kemikalier, ingen lukt. Säker för kemikaliskt känsliga djur och ägare.

Säker för kattungar, hundvalpar, gravida och äldre husdjur.

Teknisk specifikation

Skyddet av ultraljudet når till en räckvidd på 1,5 meter.

Sänder ut ljud med en frekvens på 40,000 Hz,

Testad och bevisat effektiv av University of Milan Faculty of Parasitology

Bevisat ofarlig av Veterinary Medicine, State University Paolista, St Paul, Brazil.

Tillverkad i Italien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt det hvor jeg jobber i en dyrebutikk, vet ikke om andre steder har det.

hentet fra http://www.mamut.net/ticmera/subdet4.htm

Skudo Pet är bevisat effektiv, säker och bekväm.

Naturlig storlek

En av fördelarna med Skudo är att man får ett bra skydd utan att bruka produkter som är toxiska mot djur och natur. Om enheten blir smutsig kan man torka av den försiktigt med en fuktad trasa. Skudo Pet tål regn men inte att dränkas i vatten eller bada med.

Skudo Pet kan med fördel hängas i djurets halsband och bör sitta med den röda sidan emot pälsen.

Material: Utsidan av plast, lithiumbatteri på insidan samt elektronik.

Egenskaper hos Skudo Pet

Elektronisk fästingvakt, verkar avstötande med pulserande ultraljud, säker för människor och husdjur.

Avvärjer fästingar och loppor i upp till ett år.

Miljövänlig, inga kemikalier, ingen lukt. Säker för kemikaliskt känsliga djur och ägare.

Säker för kattungar, hundvalpar, gravida och äldre husdjur.

Teknisk specifikation

Skyddet av ultraljudet når till en räckvidd på 1,5 meter.

Sänder ut ljud med en frekvens på 40,000 Hz,

Testad och bevisat effektiv av University of Milan Faculty of Parasitology

Bevisat ofarlig av Veterinary Medicine, State University Paolista, St Paul, Brazil.

Tillverkad i Italien.

Om noen dager/uker vil den være tilgjengelig i tropehagen zoo butikker.

Fåes både til hund/katt og mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle fortelle at steinhalsbåndene fungerer, finner kanskje en flått i uken(og vi bor ved kysten i vestfold). Så de anbefales virkelig. I og med at holdbarheten er uendelig er de også grisebillig, og ingen giftige stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen dager/uker vil den være tilgjengelig i tropehagen zoo butikker.

Fåes både til hund/katt og mennesker

:ahappy: hadde vært morsomt hvis det fungerte egentlig, er litt skeptisk kan jeg ærlig innrømme :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt et tips etter en dyrehomeopat et par dager nå - og det funker utmerket. Før har jeg plukket flere flått på dyra hver dag - men nå har jeg kun plukket en på ene katten. Jeg kjøpte rosmarin plante, kokte noen blader i vann - lot det stå til det ble kaldt og hadde det på sprutflaske. Dusjer kattene og hundene hver morgen - og ingen flått å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle fortelle at steinhalsbåndene fungerer, finner kanskje en flått i uken(og vi bor ved kysten i vestfold). Så de anbefales virkelig. I og med at holdbarheten er uendelig er de også grisebillig, og ingen giftige stoffer.

Hei.

Vet du om det mister noe av effekten om man eks tar av båndet når hunden er inne ?

At hunden kun har på båndet når er man er ute.

Jeg liker nemlig ikke å ha halsbånd på inne ( derfor jeg ikke bruker Scalibor )

Hvordan sitter båndet på under halsbånd ? Tåler det å bli vridd litt rundt når halsbåndet vrir på seg ?

Hvordan er det når man har flere hunder og de leker sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Lister meg stille inn hit 😂😂 Ikke min valp, men gubben sin ❤️ Blir veldig spennende!     
    • Føler så inderlig med deg. Det var helt ****** med Rocky også. ❤️ Virkelig det vanskeligste og mest hjerteskjærende med å ha hund. ❤️
    • Usikker på om det er noen som systematisk f.eks går MH/K test med hundene sine før avl i Norge, men det finnes hvertfall de der ute som fokuserer på mentalitet. Av kortis Alertness kanskje? Føler jeg har sett flere der med MH test gjennomført. Tine (Laabanden) har vel hvertfall de 2 yngste sine MH testet. I Sverige er det vel regler på score på mentalitet på kortisen i hvertfall før de kan avles på i disse dager. Finland er de vel også ganske på å mentalitets teste? Har vært vanskelig å få plass på MH i Norge har jeg skjønt pga mangel på figuranter. Bare såvidt jeg selv fikk gått for noen år siden, og vi hadde en del tilreisende også ikke bare lokale. Tror faktisk ikke det blir arrangert i år og usikker på om de arrangerte i fjor her heller. 🤔 Virker som det er vanskelig nok å få valpekjøpere til å røntge for HD/AD samt øyelyse, så å få dem til å gå MH om de må reise og tilrettelegge mer er nok enda værre.  Dessverre går det noen mentalt svakere hunder i avl med ujevne mellomrom fordi de genetisk er «verdt det» for mangfoldet sin skyld da både kort og langhår har forholdsvis liten genpool og få individer sånn sett som går i avl. Nå fikk vi vel igjennom noen grenser for matadoravl eller prøvde i hvertfall på generalforsamlingen i år og i fjor ble det åpnet for lang/korthårsparringer for de som ønsker å gjøre det. Så forhåpentligvis hjelper det litt. NCK har eller skal sende forespørsel til NKK sin advokat ifht om innavlsgraden på collie er innafor reglementet sånn mtp alt som har skjedd med dyresbeskyttelsen og rettssaken der. Jeg er vel av minioriteten som mener vi må ha et kryssingsprosjekt slik som lundehunden har hatt. (Om noen syns sånt er spennende så er Angela Harvey, kennel Wicani, sitt Tofty prosjekt gøy å følge. ) Å jobbe med smal genpool er veldig krevende.  Men det er ikke til å stikke under en stol at det er miljøberørt individer der ute, min egen inkludert. Nå er jeg såpass fersk i miljøet at jeg kan ikke si noe om at det har blitt bedre eller ei med årene, men jeg har sett hunder omtrent krype i svinger inne i hall på utstilling, hunder som nekter å løpe i det hele tatt. Jeg har hørt om hunder dommer ikke har fått tatt på engang, uten at det er nevnt i kritikken (det har jeg også sett i andre raser, så unikt for collien er det ikke).  Men er det flertallet? Gjennomsnittet? Mindretallet? Det kan jeg ikke svare på, det kjenner jeg altfor få til å gi noe svar på. Jeg er ikke skremt bort fra rasen og Limit blir ikke min siste, tvert imot. En god collie er gull. Og jeg tenker det ikke er uten grunn de er ansett som en av «the fab 5» i statene for service hund arbeid. ❤️ 
    • Takk for fine ord ☺️ Da var 1 ukes valpepermisjon over, og i morgen blir det hjemmekontor. Det kan bli interessant. Skulle gjerne hatt en lenger periode med fri. Føler vi såvidt har kommet i gang med noe som helst. Nå gikk mandag og store deler av tirsdag til kjøring da, så fullt en hel uke føler jeg ikke vi har hatt på oss.    I går hadde vi det første bæsje inne uhellet. Jeg var akkurat kommet ut fra dusjen, stod med håndkle på hodet og ingen klær da jeg så bæsjetrynet på var på gang. Prøvde å distrahere han mens jeg rev av meg håndklet og løp for å finne klær, men da var det allerede gjort. Ellers ingen uhell i går. I dag har vi hatt 1, kanskje 2 tissedammer.    Ellers har vi startet såvidt å trene. Jeg har begynt med å lære han å snurre rundt seg selv. Jeg syns det er en fin øvelse å starte med for å lære han å tilby adferd osv. som vil bli nyttig i videre trening. Innkalling trener vi også på litt daglig ☺️
    • Nå har han blitt 14 kg! Spent på hvor stor han blir når han blir voksen 😊  Vi har vært tre ganger på valpekurs, og det har vært veldig lærerikt! Godt å få noen tips og triks til innlæring av ting. Vi har også vært på Rally lydighet en gang, det var mye å huske på, men tror vi har lyst til å prøve det flere ganger! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...