Gå til innhold
Hundesonen.no

Klip-stop fra KW


Gry83

Recommended Posts

Jeg har en flaske med KLIP STOP fra KW, sånn væske man kan bruke til å stoppe blødninger som kan oppstå dersom man har klippet en klo for langt ned. Jeg har aldri brukt det siden jeg (merkelig nok,så klønete jeg er) aldri har klippet for langt ned noen gang. Derfor lurer jeg på, er det trygt å bruke dette? Jeg satt å leste på bruksanvisningen her i dag, og der står det bl.a: "Brug særligt arbejdstøj, egnede beskyttelseshandsker, og briller/ansigtsskærm" Seriøst, er det så sterke saker at man må ha på seg fullt værneutstyr for å kunne bruke det? :ahappy: Eller er det jeg som har misforstått totalt? Blir hvertfall passelig skeptisk til hele greia etter at jeg leste det der. :lol: *Pingle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipte for langt på to av Normas klør en gang (note to self: IKKE klipp klør når du er nervøs for morgendagens stevne! *flir*). Det blødde såpass mye fra den ene neglen, jeg fikk blodsprut midt i ansiktet... Tok på litt av KW-middelet, og blødningen stoppet mer eller mindre umiddelbart. Både hunden og jeg overlevde, og vi brukte ikke verneutstyr :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde det en gang på Chantie, når jeg hadde klipt litt for langt, og det fungerte veldig fint. Jeg bare brukte en q-tip og tok på litt "klip-stop" og det stoppet med en gang. Kjempebra!

Men når jeg skulle kjøpe det selv en gang, fikk jeg bare tak i sånn spray, og den anbefales absolut ikke.. Det bare fortsatte å blø.. Stakkars Chantie gikk rundt med en sokk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipte for langt på to av Normas klør en gang (note to self: IKKE klipp klør når du er nervøs for morgendagens stevne! *flir*). Det blødde såpass mye fra den ene neglen, jeg fikk blodsprut midt i ansiktet... Tok på litt av KW-middelet, og blødningen stoppet mer eller mindre umiddelbart. Både hunden og jeg overlevde, og vi brukte ikke verneutstyr :ahappy:

Ser nesten for meg avisoverskriftene: "Hund og eier døde etter å ha brukt Klip-Stop uten verneutstyr" :lol: Hehe... Synes det hørtes svært så dramatisk ut. Plasthansker er vel kanskje greit å bruke for å unngå å få middelet på hendene, men arbeidstøy (kanskje for å ikke få stygge flekker på klær man er redd for?) og ansiktsskjærm var litt vèl drøyt kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde det en gang på Chantie, når jeg hadde klipt litt for langt, og det fungerte veldig fint. Jeg bare brukte en q-tip og tok på litt "klip-stop" og det stoppet med en gang. Kjempebra!

Men når jeg skulle kjøpe det selv en gang, fikk jeg bare tak i sånn spray, og den anbefales absolut ikke.. Det bare fortsatte å blø.. Stakkars Chantie gikk rundt med en sokk :ahappy:

Q-tip ja,det var lurt! Takk for tipset! Og da dropper jeg å kjøpe spray hvertfall! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rota litt med dette klip-stop middelet en gang jeg hadde vært uheldig med kloklipp, hele 3 klør klarte jeg å klippe til blods (heldigvis ikke mere enn noen dråper blod). Men selvfølgelig dette ble det jo litt kaos av, bomull, klotang, hunden i fanget, klip-stop osv. Med rota "litt" betyr det at jeg klina middelet litt utover fingra, kan melde om at livet er i behold, ingen etse skader, behov for amputasjon eller lignende. Q- tips var ett lurt tips, det skal jeg gjøre neste gang, går liksom ikke inn for å rote med de forsiktighets anbefalingene nevnt ovenfor :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rota litt med dette klip-stop middelet en gang jeg hadde vært uheldig med kloklipp, hele 3 klør klarte jeg å klippe til blods (heldigvis ikke mere enn noen dråper blod). Men selvfølgelig dette ble det jo litt kaos av, bomull, klotang, hunden i fanget, klip-stop osv. Med rota "litt" betyr det at jeg klina middelet litt utover fingra, kan melde om at livet er i behold, ingen etse skader, behov for amputasjon eller lignende. Q- tips var ett lurt tips, det skal jeg gjøre neste gang, går liksom ikke inn for å rote med de forsiktighets anbefalingene nevnt ovenfor :ahappy:

Betryggende å høre at middelet ikke er så skummelt som det fremstår som på flaska! Ble litt skeptisk når jeg leste alle de forsiktighetsreglene... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt klip-stop. Har vært uheldig og klippet for mye et par ganger og da har jeg brukt finmalt pepper og blødningen har stoppet umiddelbart. Dette kan man også bruke på seg selv hvis man skulle få et lite sår. Mange tror at dette vil svi, men det gjør det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsiktighetreglene skyldes først og fremst at dette setter farge så det holder! Huden blir gul og flekkene er vanskelige å få bort.. Men det er helt ufarlig, selvom det kan svi og få i åpne sår og bør IKKE fås i øyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Funker bra med klip-stop her og :)

Ingen av mine er særlig veloppdragen eller tålmodig når det gjelder kloklipp så den brukes en gang i blandt.

Bruker q-tips eller bomullpad til å føre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg bruker kun klip stop pulver - den flytende griste jeg så mye med at vi var jo flekkete både meg og hunden... :D

Jeg har en boks nå som jeg har hatt i to,tre år nå. Kostet 198 kr,og funker som bare det,de gangene jeg klipper litt for langt.... :ahappy::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betryggende å høre at middelet ikke er så skummelt som det fremstår som på flaska! Ble litt skeptisk når jeg leste alle de forsiktighetsreglene... ;)

Jeg tenkte også som deg; det kan umulig være bra å putte rett i en "åpen blodåre" hvis man selv må bruke verneutstyr??! :lol:

Jeg har aldri brukt klip-stop. Har vært uheldig og klippet for mye et par ganger og da har jeg brukt finmalt pepper og blødningen har stoppet umiddelbart. Dette kan man også bruke på seg selv hvis man skulle få et lite sår. Mange tror at dette vil svi, men det gjør det ikke.

potetmel funker også supert til å stoppe blødning med :P og garantert ufarlig!

Gode tips! :aww:

Forsiktighetreglene skyldes først og fremst at dette setter farge så det holder! Huden blir gul og flekkene er vanskelige å få bort.. Men det er helt ufarlig, selvom det kan svi og få i åpne sår og bør IKKE fås i øyet.

Aha! Så nikotinfingre er altså det verste man kan risikere? :P (Ja, og sviingen da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! Så nikotinfingre er altså det verste man kan risikere? :) (Ja, og sviingen da..)

Det er mye verre en nikotinfingre, det tok mange dager å få vekk den stygge gulfargen på fingerne og det så virkelig ut som en fæl hudsykdom, pest eller noe verre :blink: Men ingenting verre en det skjedde, du får verken etse skader eller mister noe finger osv ;)

Ellers så har jeg aldri brukt verneutstyr eller noe, har bare prøvd å sikte på kløen og helt en liten mengde på kløen.. Ofte har ikke dyret sett ut etter på, med stoffet både i pelsen og på hele foten. Men ingen skade skjedd så langt. (utenom en hund som hater kloklipping :whistle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På apoteket får man kjøpt glass med kaliumpergamanat-pulver og det er veldig greit å bruke som blodstopper. Først litt tørkepapir på den blodige kloa og så tar man enten kloa og dypper ytterste delen i pulveret eller bruker en q-tips og "dytter pulveret på kloa." (Å du og du så flinke man var til å forklare seg... :banana: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...