Gå til innhold
Hundesonen.no

Feltsøk

ElinT

Recommended Posts

Skrevet

I går var visst Argyros flinkest til å ta bilder for det ble flest brukelige av Supra *flir*

Men her kommer først Garm, som har skjønt nå hva feltsøk går ut på,flinke gutten :)

160409007.jpg

160409010.jpg

160409012.jpg

160409015.jpg

160409018.jpg

160409020.jpg

Garm er en herlig gutt,gleder oss til å trene mer sammen med dere!

Desverre ble det ikke flere bra bilder av han...

Supra kommer her...

160409056.jpg

160409030.jpg

160409046.jpg

160409047.jpg

160409048.jpg

160409050.jpg

160409054.jpg

160409070.jpg

160409064.jpg

Kong er det kuleste i verden!

160409072.jpg

160409085.jpg

Hvor ble kongen av??

160409081.jpg

160409083.jpg

160409073.jpg

Ikke alltid bare vakker *ler*

160409094.jpg

160409098.jpg

Skrevet
Fineste vofsene, det. :)

Ja, bare synd det ikke ble flere av Garm, men jeg skal være flinkere neste gang :)

Fiiiine, flinke hundene! :)

Tusen takk :lol:

Fine bilder.. Og jeg tror Supra var varm, hehe...

Det ble ganske varmt ja, og hun ble helt utkjørt av terrenget der lille tøtta :asmile:

Fineste, flinkeste bissevovvene det! :) Supra klarer ikke å være stygg om hun prøver engang. :)

Jeg synes også hun er fiiin uansett, men ikke alltid hun ser like smart ut likevel *ler*

Skrevet
Ja, bare synd det ikke ble flere av Garm, men jeg skal være flinkere neste gang :lol:

Du som har så god plass kan jo bare bruke det som fotokanon. Det var det jeg gjorde. :):)

Da får man alltids noe man kan bruke etterpå, hehe.

Skrevet
Du som har så god plass kan jo bare bruke det som fotokanon. Det var det jeg gjorde. :lol::)

Da får man alltids noe man kan bruke etterpå, hehe.

Altså, jeg tok lassevis med bilder, jeg var bare skrekkelig uheldig med dem. Mye buskas, halv Garm og nærbilde av nese/hale og endel uklare :)

Skrevet
Altså, jeg tok lassevis med bilder, jeg var bare skrekkelig uheldig med dem. Mye buskas, halv Garm og nærbilde av nese/hale og endel uklare :)

Hehe, da så. Er jeg en bedre fotograf enn deg, mener du? Eller kanskje jeg bare fant den knollen før deg.. *flir*

Flotte bilder! :asmile: Nå vil jeg også ha barmark, vil trene spor og felt og rundering og sykle.. her snør det :)

Hvor er Garm fra?

Det ligger fortsatt snø her hos meg, men det er nok av barmark andre steder. :lol:

Garm er fra kennel Ängsbacken i Sverige (Eskilstuna).

Skrevet
Hehe, da så. Er jeg en bedre fotograf enn deg, mener du? Eller kanskje jeg bare fant den knollen før deg.. *flir*

Mja, ihvertfall akkurat i går *ler* og knollen hadde nok også mye med det å gjøre :)

Skrevet
Mja, ihvertfall akkurat i går *ler* og knollen hadde nok også mye med det å gjøre :)

Jeg tror vi ganske trygt kan skylde på flaks, jeg er ikke akkurat noe fotogeni. :)

Skrevet
Jeg synes også hun er fiiin uansett, men ikke alltid hun ser like smart ut likevel *ler*

Du, du har belger.. Det er ytterst sjeldent de ser smarte ut, og klarer du å få fanga det på film, har du flaks *ler*

Men pen, det er hun :) Garm er ikke så værst han heller, til schäfer å være :lol::)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...