Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffe valper


Recommended Posts

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar
ååå...så utrolig spennende! Hvilken hanne skal dere bruke?

Skal hente meg en liten tass selv om 2.5 uke...:wub:

Vi skal bruke vår egen hanne, enn blå staff.

Hvor skal du henet valp henne?

Da er det jo bare og glede seg til du får tassen i hus, valper er jo bare så herlige :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da!! blir kjempe spennende å følge med framover...:wub:

Jeg skal hente valp fra Sverige, Kennel Evanescence's...Har laga egen tråd til valpen under "min hund", hvis du vil titte... "Staffen min Ailo" :D hehe...må jo skryte litt av han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at de blå er mer verdt enn andre farger :/ eller er jeg heldt på jordet?

I england og andre land er blå mye dyrer enn de andre..

Har to blå staffer, men trur ikke jeg skal gå så mye opp i pris pga enn farge.

Har faktisk ikke tenkt så mye på pris enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da! blir kjempe spennende å følge med framover...:wub:

Jeg skal hente valp fra Sverige, Kennel Evanescence's...Har laga egen tråd til valpen under "min hund", hvis du vil titte... "Staffen min Ailo" :D hehe...må jo skryte litt av han...

Skal titte.. :rolleyes:

Søt han var.

Vært på vente liste lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hvertfall aldri hørt at de blå er mer verdt enn andre her i landet...

Nå er det heller ikke mange blå i Norge enda heller, husker når jeg hentet min første blå og hvor mye refs jeg fikk.. sikkert får at det var så nytt enda men nå vil flere og flere ha de

jeg sa da at de var kommet får og bli og jeg hadde rett, ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gitt mer enn 12000 for en staff om den så var rosa :wub:

En farge er en farge.

Edit: Det er helsa som avgjør "verdien" i mine øyne. En frisk staffe er for meg en 12000 kroners hund. En som har feil som gjør at den eventuelt ikke kan stilles ut eller avles videre på, burde absolutt selges til en redusert pris etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gitt mer enn 12000 for en staff om den så var rosa :wub:

En farge er en farge.

Edit: Det er helsa som avgjør "verdien" i mine øyne. En frisk staffe er for meg en 12000 kroners hund. En som har feil som gjør at den eventuelt ikke kan stilles ut eller avles videre på, burde absolutt selges til en redusert pris etter min mening.

Ganske enig med deg at helsen til hunden er jo det viktigste :rolleyes: , men dessverre er det sånn at vist etterspørslen på ting som er vanskelig og få settes pris opp. (generelt på alt)

Og i dette tilfelle er blå "sjeldent" iallfall her i Norge.

Og man får stilt ut blå, og selger kun friske sunne hunder.

Prisen jeg kommer til og ta, er jeg usikker på men ikke mye mer enn vanlig.

Kanskje 1000kr mere. ikke tenkt så mye på det enda.

har mere fokus på de hundene jeg parrer og hvordan resultatet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninden min har en som er hvit med blå flekker og avtegn, og oppdretteren påsto at hun kunnet fått 30 000 for hunden i sverige.

Selv betalte vel ike venninden min noe mere for han en kullsøsknene som ikke var blå

Det er jo bare helt syk pris etter min mening da, man skal jo ikke overprise de så mye..

men faktisk veldig mange som gjør det med andre raser, spesilt små rasehunder

høl i hodet, men folk kjøper de jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei, til valpene. Hvilke hunder skal du parre? Litt ok å se det i en valpetråd - hvem foreldrene er, bilder osv :wub:

Edit: takk for pm. Men er det skrivefeil på siden din? Det står jo at Chanell er født 01.01.08?

Vet, har ikke fått tid til og fikse så mye på siden.

blir aldri ferdig med den.. ler

Er datoen til ei tispe vi har satt bort på for.. en dogo canario om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet, har ikke fått tid til og fikse så mye på siden.

blir aldri ferdig med den.. ler

Eh, det er vel ikke skrivefeil? På Dogweb står det også at tispa er født 1. januar 2008, altså at hun er ett år og fire måneder omtrent...

Edit - det står heller ingenting om helseresultater, og det forundrer meg litt siden du tidligere i tråden skrev at helse var viktigere enn farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet, har ikke fått tid til og fikse så mye på siden.

blir aldri ferdig med den.. ler

Er datoen til ei tispe vi har satt bort på for.. en dogo canario

Men det stod flere steder på hjemmesiden din at tispen er født i begynnelsen av januar og hannhunden i slutten av desember. Da er de ca 1 år og 4 måneder. Nå kjenner jeg ikke til sbt noe særlig, men jeg trodde det var en hovedregel om at man ikke skal parre hunder under 2 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det stod flere steder på hjemmesiden din at tispen er født i begynnelsen av januar og hannhunden i slutten av desember. Da er de ca 1 år og 4 måneder. Nå kjenner jeg ikke til sbt noe særlig, men jeg trodde det var en hovedregel om at man ikke skal parre hunder under 2 år?

Det stemmer det...er ingen ekspert på staff, men har sjekket opp en hel masse etter at vi desverre var uheldig med den første oppdretteren vi var i kontakt med da vi skulle ha staff selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det er vel ikke skrivefeil? På Dogweb står det også at tispa er født 1. januar 2008, altså at hun er ett år og fire måneder omtrent...

Edit - det står heller ingenting om helseresultater, og det forundrer meg litt siden du tidligere i tråden skrev at helse var viktigere enn farge?

Nei hu er JO ikke sjekket i det hele tatt. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det slik i en annen tråd at farge var veldig viktig for deg

Vi skal avle for å få frem fine linjer, men de skal være Blue. Hadde du hatt råd hadde du sikkert kjøpt en du og. Man skal avle for kjærligheten til selve rasen og hunder. Å få penger igjen for alt man bruker på hunden er er greit å få med samtidig hvis alt går som det skal. Men viktigst er at vi liker den fargen, den hunden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...