Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffen min Ailo


TonjeRA

Recommended Posts

  • Svar 330
  • Created
  • Siste svar

Kritikken fra Ailos (og min) debutt i ringen lød som følger:

4 mnd livlig h. valp som burde vises mer til sin fordel

Behøver mer benstamme

Bra hode, fine øyne

Tilstrekkelig kropp

Vanskelig bedømme bevegelser

Nr. 3 i klassen

Dommer var: Elina Haapaniemi

Ailo dro som bare det i båndet da vi var i ringen, og ville egentlig helst bort til alle de andre hundene rundt...ikke rart at dommer'n ikke klarte bedømme bevegelsene hans akkurat! :whistle: Må nok øve endel på å gå ordentlig i ringen vi...

Men hva menes egentlig med "burde vises mer til sin fordel"? mulig jeg spør dumt, men føler meg helt grønn! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken fra Ailos (og min) debutt i ringen lød som følger:

4 mnd livlig h. valp som burde vises mer til sin fordel

Behøver mer benstamme

Bra hode, fine øyne

Tilstrekkelig kropp

Vanskelig bedømme bevegelser

Nr. 3 i klassen

Dommer var: Elina Haapaniemi

Ailo dro som bare det i båndet da vi var i ringen, og ville egentlig helst bort til alle de andre hundene rundt...ikke rart at dommer'n ikke klarte bedømme bevegelsene hans akkurat! :whistle: Må nok øve endel på å gå ordentlig i ringen vi...

Men hva menes egentlig med "burde vises mer til sin fordel"? mulig jeg spør dumt, men føler meg helt grønn! :P

Jeg tror jeg så derer i ringen jeg! Kobla det ikke helt, men jeg satt ved siden av en grå grandis, og knipsa bilder av staffevalpene, så da har ejg kanskje bilde av deg også:lol:

var det du som gikk først i 4-6mnd? Før han kisen med jobbebukse?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikken fra Ailos (og min) debutt i ringen lød som følger:

4 mnd livlig h. valp som burde vises mer til sin fordel

Behøver mer benstamme

Bra hode, fine øyne

Tilstrekkelig kropp

Vanskelig bedømme bevegelser

Nr. 3 i klassen

Dommer var: Elina Haapaniemi

Ailo dro som bare det i båndet da vi var i ringen, og ville egentlig helst bort til alle de andre hundene rundt...ikke rart at dommer'n ikke klarte bedømme bevegelsene hans akkurat! :whistle: Må nok øve endel på å gå ordentlig i ringen vi...

Men hva menes egentlig med "burde vises mer til sin fordel"? mulig jeg spør dumt, men føler meg helt grønn! :P

Ikke verst kritikk det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg så dere i ringen jeg! Kobla det ikke helt, men jeg satt ved siden av en grå grandis, og knipsa bilder av staffevalpene, så da har ejg kanskje bilde av deg også:P

var det du som gikk først i 4-6mnd? Før han kisen med jobbebukse?:lol:

Da var det nok oss du så ja...:P gikk først i 4-6mnd hanner... Den blå grandisen er forsåvidt søs (Armagnac) sin...;P

Moro om du hadde fått tatt noen gode bilder, for det fikk ikke vi... :P

Ikke verst kritikk det :P

Neida...fornøyd med den...var tross alt første forsøk for oss begge! :P

Men vi må trene endel på å gå pent i ringen tror jeg.... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok oss du så ja...:P gikk først i 4-6mnd hanner... Den blå grandisen er forsåvidt søs (Armagnac) sin...;P

Moro om du hadde fått tatt noen gode bilder, for det fikk ikke vi... :lol:

Neida...fornøyd med den...var tross alt første forsøk for oss begge! :whistle:

Men vi må trene endel på å gå pent i ringen tror jeg.... :P

Har ikke sjekka bildene ennå, men kan se om jeg had fått noen.. Tviler, men tror jeg har et snæksent av dommer'n mer rompa i været :P

Det var noen bjeller som klinga når liten staff og stor grå grandis ble sett sammen, men kobla det ikke der og da.. Og hadde sikkert vært for sjenert til å komme bort uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det bilde med stompen til dommer'n er nok snæxi tenker jeg...:lol: hehe...Vært moro om du la ut noen bilder her dersom du har noen fine... :P

Vi biter ikke vi altså, er kjempe koselig å treffe andre hundemennesker...traff flere nye i dag selv faktisk...fra staffeforumet da...og noen gamle kjente fra hundesonen...:whistle: alltid like koselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og det er den type staff jeg liker. muskuløse og litt lengere bein.

synes noen staffer har så innmari korte bein, så er de litt tjukke, og blir fort seende ut som små minigriser :whistle::lol:

men disse var jo kjempefine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd oss på litt utstillingstrening i det siste, og knipset noen bilder av en oppstilt Ailo...Kom gjerne med råd på ting vi kan gjøre bedre...(vet det er dumt å ha hånda under hode, men han senker det bare ellers...:icon_confused:)

SDC11245.jpg

SDC11246.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på fotballbana her og trena med Armagnac og Kita, og morsan og Marco...Og jeg MÅ jo bare skryte litt av gutten min!!! :) Tidligere har vi virkelig sliti med å holde fokus når det er andre hunder rundt, men etter litt hjelp fra søstersen og endel trening i dag må jeg si han var utrolig rolig og flink...holdt fokus på meg både når de andre gikk forbi, og når vi gikk mellom dem!!!! :) Morsomt å se sånn framgang hos den lille tassen!!

Ellers så skal vi på ringtrening både onsdag og torsdag kommende uke! det blir spennende!! Ser frem til å lære mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ailo var bare kjempeflink i dag :) helt med og skikkelig i fokus :D morro å låne han søstersen og vilken forandring det blei i løpet av timen :aww:

da er det bare å fortsette i samme duren i morra :blink: vi gleder oss til å trene mer :)

kan gå opp et lite spor til dere i morra, så ta med sele og sporline :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det tror jeg og...Er veldig spent på åssen det går der, for vi får jo trena endel på forhånd nå som du og mamma og er med... :) Veldig greit å ha noen å trene sammen med!!!

gleder meg til å prøve litt spor, for Ailo er en ivrig tilhenger av bruke nesa! Bare han skjønner prinsippet da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det nok ikke no problem :wub: Kita brukte ikke nese i det hele tatt før, men har ho spora en dag nå, så kan du banne på at ho har nesa med seg helt til vi går og legger oss i senga :lol: piper av forventning når selen er på :wub: ikke ofte ho er så på hugget som da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...