Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffen min Ailo


TonjeRA

Recommended Posts

  • Svar 330
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Da har vi gjort et nytt forsøk i utstillingsringen...Er kjempe fornøyd med Ailo i dag, og synes vi fikk en god kritikk!! Var ikke så heldige med været, men hadde en morsom dag likevel! Nå har det regna begge gangene vi har stilt gutten vår, så krysser fingra for fint vær på Gjøvik den 29.

Kritikken til Ailo lød som følger:

5 mnd gammel hannvalp, godt uttrykk,

maskulint hode for alderen,

ok vinkler fram, gode vinkler bak,

ok benstamme, frie valpete bevegelser,

godt helhetsinntrykk!

Plassering: nr. 2 i klassen

Takker også soppen (som var skriver) for koselig tegning nederst på kritikken! Moro! :rolleyes2:

Skrevet

Synes Ailogutten var kjempeflink i dag ;) neste gang er vi meget godt utrustet både for masse sol og mye regn :rolleyes2: da skal utstillingstelt være i boks :hmm: så da er været ingen hindring.

gleder meg til neste gang alt jeg :)

Skrevet

Ja, skal bli utrolig godt å få det teltet i boks! Vi gleder oss masse til å stille i gjøvik om 3 uker...satser på at Ailo er like flink da...:rolleyes2:

Skrevet
Da har vi gjort et nytt forsøk i utstillingsringen...Er kjempe fornøyd med Ailo i dag, og synes vi fikk en god kritikk! Var ikke så heldige med været, men hadde en morsom dag likevel! Nå har det regna begge gangene vi har stilt gutten vår, så krysser fingra for fint vær på Gjøvik den 29.

Kritikken til Ailo lød som følger:

5 mnd gammel hannvalp, godt uttrykk,

maskulint hode for alderen,

ok vinkler fram, gode vinkler bak,

ok benstamme, frie valpete bevegelser,

godt helhetsinntrykk!

Plassering: nr. 2 i klassen

Takker også soppen (som var skriver) for koselig tegning nederst på kritikken! Moro! :rolleyes2:

Gratulerer med bra resultat :) Var det mange som stilte staff i dag?

Skrevet
Gratulerer med bra resultat :rolleyes2: Var det mange som stilte staff i dag?

Takk...Var 7 staffer i dag...:)

Gratulerer med fint resultat ;)

Tusen takk for det! :hmm: er kjempe fornøyd! :lol:

Skrevet

Da er Ailo meldt på to nye utstillinger til...29. august skal vi en tur til Gjøvik, og 19. september blir det en tur til Aslim... :console:

gleder meg masse!!!

Skrevet

På tide med noen nye bilder av sjarmøren...Han er nå 5.5 måned, 40 cm (!) høy, og 12-13kg...synes selv han er veldig smal, så håper han vokser litt i bredden snart! :icon_cry:

Ailo og matfar Sindre:

SDC11404.jpg

Titter nysgjerrig på matmor som spiser...:blink:

SDC11417.jpg

Også noen pinnebilder:

SDC11429.jpg

SDC11428.jpg

SDC11432.jpg

SDC11427.jpg

Skrevet

Da må jeg jo skryte litt av sjarmøren min! Gikk så bra atte! Ikke hadde vi regn heller, så fikk til og med tatt noen bilder...:)

Utstilling, Toten hundeklubb, 29. august

Dommer: Frode Jevne, Norge

Kritikk: Maskulin hannhund av meget god type og helhet,

velformet hode med gode proposjoner, god hals og overlinje,

velansatt hale, velkroppet med god benstamme, velgående,

til tider meget godt driv, god pels og farge, trivelig temerament,

velvist

Plassering: BIM ! :whistle:

SDC11469.jpg

SDC11475.jpg

SDC11461.jpg

SDC11462.jpg

Både Kita og Ailo ble BIM, så da måtte vi jo ta noen bilder sammen også...

SDC11453.jpg

Skrevet

I går var vi på kurs med Ailo for første gang... Det gikk jo bare helt strålende!!

Øvde på food-drive, noe som var null problem for Ailo siden vi har trent masse på dette hjemme. :ahappy: Fikk masse skryt av instruktørene også...Gleder oss til i morra, og satser på at det blir litt mer utfordringer for Ailo da... :ahappy:

  • 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg fått kjøpt meg nytt kamera, og i den anledningen måtte vi selvfølgelig ha en fotoshoot på jordet utenfor her...Kita og søstersen var selvfølelig oså med, så nå har vi kosa oss skikkelig...Her kommer noen av de "få" bildene vi tok...:)

IMG_5826.jpg

IMG_5827.jpg

IMG_5875.jpg

IMG_5880.jpg

IMG_5892.jpg

IMG_5909.jpg

IMG_5914.jpg

IMG_5930.jpg

IMG_5963.jpg

IMG_5673.jpg

IMG_5683.jpg

Skrevet

se på snuaken da :) skulle ikke tro den var den propellen som lå ved siden av på soffaen og sover nå :) blir morro og ta mer actionbilder framover :)

som for eksempel i Askim :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...