Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå er vår lille doodle på plass ;-)

klaraolivia

Recommended Posts

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer med valpen :whistle:

p.s Ellie har en goldendoodle lekekamerat - så det ligger noen bilder av han i tråden hennes ;)

Skrevet

Hei:)

Har kun sett labradoodle, møtte en på fjellet en gang:) Det var en artig liten skapning:) Er veldig nysgjerrig på hvordan en goldendoodle ser ut også så du må legge ut et bilde så vi får se:) Litt nysgjerrig bare, er det slik at labradoodle er godkjent som renrase i andre land? Har hørt at de er blitt godkjent(husker ikke hvor), men at det ikke er godkjent i norge. Isåfall, er det slik med goldendoodle også?

Skrevet
Litt nysgjerrig bare, er det slik at labradoodle er godkjent som renrase i andre land? Har hørt at de er blitt godkjent(husker ikke hvor), men at det ikke er godkjent i norge. Isåfall, er det slik med goldendoodle også?

OT: nei, doodler er ikke godkjent som rase i noe land.

Skrevet

Labradoodle er ikke godkjent som rase av noen offesielle kennelklubber, men The International Australian Labradoodle Association jobber med å utvikle rasestandarder og registreringssystemer for å prøve å danne en mer standardisert "rase" og håper vel på sikt å få den godkjent(?). De skiller mellom 'labradoodle origin' og det de kaller 'purebreed labradoodle' som skal ha minst 6 generasjoner labradoodler bak seg.

Mer info om The International Australian Labradoodle Association

Det er altså snakk om to forskjellige begreper: labradoodle som enhver blandings av labrador og puddel, og den ikke godkjente "rasen" dog med visse avlskrav og en slags standard - (australian) labradoodle.

EDIT: Endret litt på ordlyden, og la til litt

Skrevet

Gratulerer så masse med valpen! Kos deg med valpetiden, den går fort!

Vil også gjerne se bilder av vidunderet :whistle:

Skrevet

Fler OT-innlegg er slettet. Fra nå av blir det advarsler på dem som er spydige og driver med personangrep i tråden.

Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres, reaksjoner på moderering tas på PM.

Skrevet

Gratulerer masse,så koselig :whistle: Vil gjerne se bildet av henne ja!Som du sier har man aldri garanti for helsa uansett rase/blanding hvor mye man sjekker.Masse lykke til med henne!

Skrevet

Tusen takk for hyggelige gratulasjoner. Vi har hatt en flott dag med lille vennen som vi vurderer å kalle "Pepper". Ei livlig lita tispe. Vi er i allefall godt fornøyde så langt. Bilder kommer etterhvert. Har forsøkt å ta en del bilder i dag, men hun er ikke mye i ro..

Skrevet

OT, men jeg prøver å få sendt deg en PM, men jeg får bare beskjed om at du har valgt å ikke være tilgjengelig for PM..?

Skrevet
Her er noen bilder fra i dag ..

Nåmmin... like nuffelig som andre valper :whistle: Lykke til med skjønnheten og hold oss oppdatert!

Skrevet
OT, men jeg prøver å få sendt deg en PM, men jeg får bare beskjed om at du har valgt å ikke være tilgjengelig for PM..?

Sjekker det opp , men jeg har mottatt flere PM her tidligere i dag..

Skrevet
Sjekker det opp , men jeg har mottatt flere PM her tidligere i dag..

Prøvde å sende deg en epost nå, men jeg vet ikke om det funka? :whistle:

Skrevet

Grattis så masse med ny valp, ho var jo alldeles nydelig da:-)... Kos deg masse med ho framover, de vokser overraskende fort dissa småtassene:-)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...