Gå til innhold
Hundesonen.no

Meningen med livet?


SoppenCamilla

Recommended Posts

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Den har jeg lurt på mange ganger også! Hvorfor heter ikke stol bord og omvendt :P hehe

Er du sikker på det ikke heter omvendt??? :lol:

En ting jeg alltid har lurt på er om rødt virkelig er rødt, gult virkelig er gult... Altså er den fargen JEG ser som rødt den samme fargen for alle? Eller ser din farge rødt ut som det jeg ville kalle blå (men selvfølgelig har vi lært individuelt hvilke farger som har hvilket navn)....?

Og det største spørsmålet: Eksisterer virkelig verden rundt deg? Kan man virkelig være sikker på at verden er sånn den ser ut? Kan det hende at du egentlig er innesperret på lukket avdeling og står siklende i et hjørne og småmumler for deg selv om alle hendelser du TROR du opplever... Hvor er du egentlig når du går på do feks? Har du satt deg ned i et hjørne i den lille cella di? Begynner pleierne dine å bli litt lei av å tørke etter deg?

Sorry... føler meg litt eksistensielt forvirret i dag.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Hørte et par veldig gode sånne spørsmål forrige helg, men husker selvfølgelig ingen av dem..

Er du sikker på det ikke heter omvendt??? :lol:

En ting jeg alltid har lurt på er om rødt virkelig er rødt, gult virkelig er gult... Altså er den fargen JEG ser som rødt den samme fargen for alle? Eller ser din farge rødt ut som det jeg ville kalle blå (men selvfølgelig har vi lært individuelt hvilke farger som har hvilket navn)....?

Og det største spørsmålet: Eksisterer virkelig verden rundt deg? Kan man virkelig være sikker på at verden er sånn den ser ut? Kan det hende at du egentlig er innesperret på lukket avdeling og står siklende i et hjørne og småmumler for deg selv om alle hendelser du TROR du opplever... Hvor er du egentlig når du går på do feks? Har du satt deg ned i et hjørne i den lille cella di? Begynner pleierne dine å bli litt lei av å tørke etter deg?

Sorry... føler meg litt eksistensielt forvirret i dag.... :D

haha, sånn har jeg også tenkt! spesielt det med fargene..

Det siste og største spørsmålet har jeg også fundert på, men på en litt annerledes måte som jeg aldri klarer å forklare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg alltid har lurt på er om rødt virkelig er rødt, gult virkelig er gult... Altså er den fargen JEG ser som rødt den samme fargen for alle? Eller ser din farge rødt ut som det jeg ville kalle blå (men selvfølgelig har vi lært individuelt hvilke farger som har hvilket navn)....?

DET har jeg tenkt mye på! Spesielt siden pappa er max fargeblind!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg alltid har lurt på er om rødt virkelig er rødt, gult virkelig er gult... Altså er den fargen JEG ser som rødt den samme fargen for alle? Eller ser din farge rødt ut som det jeg ville kalle blå (men selvfølgelig har vi lært individuelt hvilke farger som har hvilket navn)....?

Det lurer jeg på hele tiden. Kanskje ikke? Er det derfor folk liker ulike farger? Kanskje har alle egentlig den samme smaken når det gjelder farger?

Hvorfor har folk ulik musikksmak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg på hele tiden. Kanskje ikke? Er det derfor folk liker ulike farger? Kanskje har alle egentlig den samme smaken når det gjelder farger?

Aaaah, interessant tanke! Kanskje det egentlig bare finnes en pen farge? Men for noen er denne fargen det de kaller grønn, for andre er det det de kaller blå! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mat- smaker is likt for andre som det smaker for meg? Smaker vi likt, liksom (og hvordan i alle dager holder de da ut å spise leverpostei eller å drikke melk???)?. Kanskje det smaker forskjellig, rett og slett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og lukter vi likt?

Ofte er det jo det samme som går igjen som lukter og smaker ekkelt, men er dette fordi det faktisk smaker ekkelt eller fordi vi har blitt lært at det smaker ekkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det største spørsmålet: Eksisterer virkelig verden rundt deg? Kan man virkelig være sikker på at verden er sånn den ser ut? Kan det hende at du egentlig er innesperret på lukket avdeling og står siklende i et hjørne og småmumler for deg selv om alle hendelser du TROR du opplever... Hvor er du egentlig når du går på do feks? Har du satt deg ned i et hjørne i den lille cella di? Begynner pleierne dine å bli litt lei av å tørke etter deg?

Sorry... føler meg litt eksistensielt forvirret i dag.... :lol:

Bare sitt stille du så kommer de snille mennene med hvite skjorter og tar deg med til ett rolig sted du kan få slappe av noen uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arti tråd! går litt dypere jeg..hva sjer når vi dør?sovner inn.. drømmer man i det uendlige da? tenk om man får mareritt da og aldri våkna!

ååååå Veldig OT meeen, har dere noen gang våkna av at du våkna i en drøm?

eller har dere våkna av at dere detter ned og treffer noe i en drøm og når du vånker skvetter ut og lurer på om det va ekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det største spørsmålet: Eksisterer virkelig verden rundt deg? Kan man virkelig være sikker på at verden er sånn den ser ut? Kan det hende at du egentlig er innesperret på lukket avdeling og står siklende i et hjørne og småmumler for deg selv om alle hendelser du TROR du opplever... Hvor er du egentlig når du går på do feks? Har du satt deg ned i et hjørne i den lille cella di? Begynner pleierne dine å bli litt lei av å tørke etter deg?

Den ble litt Matrix for meg.

Det med fargene har jeg også lurt på, men noe finner vi nok aldri utav.

Lukt? Smak?

Jeg synest det lukter godt av feks. modnet parmesan, mens datteren min mener det lukter omtrent akkrat det samme som hundebæsj. Jeg synest ikke det lukter parmesan av hundebæsjen, så ergo: vi har forskjelligs luktesans, og er vel det samme med smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sitt stille du så kommer de snille mennene med hvite skjorter og tar deg med til ett rolig sted du kan få slappe av noen uker :P

Yeeeei! Slappe av!! *glede seg stort*

Jeg er sannsynligvis den verste læreren i verden forresten! Har ei gruppe med privatister som er innom og får litt påfyll og tips en gang i uka. Den ene eleven der holdt jeg på å psyke skikkelig ut en gang med dette! Fortalte henne at alt hun opplevde bare var inne i hodet hennes og at det en gang hadde skjedd noe traumatisk som gjorde at hun kjørte akkurat samme dagen opp igjen og opp igjen og at denne dagen var "loop-dagen". Så alt som skjedde trodde hun at hun gjorde igjen og igjen og igjen, mens egentlig var hun innlagt et sted og 52 år gammel (hun er 21). En av de andre elevene (ei god venninne av henne) fortsatte å snakke om dette med henne i uka som kom og det ble tatt opp igjen uka etter. Til slutt begynte hun å snakke som at hun trodde det var sånn og legge inn ting hun gjorde "egentlig" og flakke litt med blikket. Så fant ut at det var best å slutte! Stakkars lita! :D

Den ble litt Matrix for meg.

Lukt?

Ja, Matrix er en interessant ide! Har hatt disse tankene hele livet da, mulig jeg egentlig er moden for de nevnte hvite skjortene... :P

Lukt tror jeg faktisk er litt individuelt! Jeg synes det lukter "brent" av munnen til valper f.eks... Dette er det visst bare jeg i hele verden som synes.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man at alt man ser ikke bare er en illusjon? Hvordan vet vi at vi lever i det hele tatt, spør du meg! :rolleyes:

Du vet jo at DU lever, men det er også alt du kan vite! En eller annen berømt fyr sa en gang at det eneste man kunne være sikker på var at en selv eksisterer, alt annet kunne man ikke vite sikkert... Scaaary! :shocked:

Går det an å spise kiwi eller appelsin uten å søle? :rolleyes:

Appelsin, nei! Men det hjelper om man får noen andre til å skrelle! :)

Kiwi, absolutt! Med skje! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en fordel med å være allergisk mot Kiwi; jeg slipper å fundere på det! :)

En fyr i klassen min skreller bare en lite hull på appelsinen, og suger ut alt som måtte befinne seg inni der. Udelikat, kanskje, men blir lite grisete. Og ifølge han smaker det det samme :rolleyes:

Så, ja, det går ann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det største spørsmålet: Eksisterer virkelig verden rundt deg? Kan man virkelig være sikker på at verden er sånn den ser ut? Kan det hende at du egentlig er innesperret på lukket avdeling og står siklende i et hjørne og småmumler for deg selv om alle hendelser du TROR du opplever... Hvor er du egentlig når du går på do feks? Har du satt deg ned i et hjørne i den lille cella di? Begynner pleierne dine å bli litt lei av å tørke etter deg?

åhr!! Nå fikk du meg til å skalle i den polstrede veggen igjen... <_<

Bare sitt stille du så kommer de snille mennene med hvite skjorter og tar deg med til ett rolig sted du kan få slappe av noen uker :)
Skal vise dem veien jeg :)

NÅR STARTET TIDEN!? :D

Nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir søl når man deler kiwien...

Få noen andre til å dele den! :)

åhr! Nå fikk du meg til å skalle i den polstrede veggen igjen... <_<

Skal vise dem veien jeg :D

Nå!

Hah, du er nå alltid så hjelpsom..... :)

Så da startet altså tiden i kveld klokka 22:47??? Burde vi begynne ny tidsregning? :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men liksom. Det må jo ha startet en gang, men samtidig går det jo ikke an at tiden alltid har gått. Hallo? For det gikk jo fremover før Big Bang også, liksom. Uansett hvordan du vrir og vender på det blir det bare feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg alltid har lurt på er om rødt virkelig er rødt, gult virkelig er gult... Altså er den fargen JEG ser som rødt den samme fargen for alle? Eller ser din farge rødt ut som det jeg ville kalle blå (men selvfølgelig har vi lært individuelt hvilke farger som har hvilket navn)....?

Det har jeg også lurt på! Hva om blå for meg er grønn for deg? Det kan virkelig forklare hvorfor mange har så rar fargesmak! :)

Og det største spørsmålet: Eksisterer virkelig verden rundt deg? Kan man virkelig være sikker på at verden er sånn den ser ut? Kan det hende at du egentlig er innesperret på lukket avdeling og står siklende i et hjørne og småmumler for deg selv om alle hendelser du TROR du opplever... Hvor er du egentlig når du går på do feks? Har du satt deg ned i et hjørne i den lille cella di? Begynner pleierne dine å bli litt lei av å tørke etter deg?

Har du sett The Truman Show? Jeg får en litt sånn følelse noen ganger; hva om det JEG ser og hører ikke er det andre ser og hører? Det JEG opplever ikke stemmer, og alle andre har et komplott mot meg for å hindre at jeg finner ut av det? Føler du deg ikke noen ganger overvåket? Sett på? Men så er det ingen andre der.. :whistle:

Og hvordan vet vi om andre mennesker egentlig tenker?

Og om andre tenker sånn som du gjør? Kanskje alle bortsett fra meg tenker med morse-koder? :)

Det lurer jeg også på! Når jeg tenker og skal forklare noen en ting, så kan det jo hende de har helt andre måter å tenke på som gjør at måten jeg forklarer det på, ikke passer de, de skjønne kanskje ikke hva jeg snakker om i det hele tatt!

Jeg lurer på hvordan tallene deres er? Mine går i en rett linje fra 0 til 11, hvor 0 er til venstre for 10. 0 starter rett foran meg, og 11 er litt lenger borte. 12 står litt på skrå, men fra 13 går det rett oppover i det uendelig til mange millioner. Jeg ser veldig tydelig for meg alle tallene fra 11 til 100. :) Tallene 11 og 12 er et stykke unna meg, sånn at jeg må snu øyet i hjernen min litt for å se det, og jeg må se oppover når jeg skal telle høyere tall. Andres tall kan jo gå en helt annen vei; nedover og til høyre, eller på skrå opp til venstre, eller kanskje bare rett ned. Fra 0 går minus-tallene på skrått nedover, men veldig slakt skrått.

Alfabetet mitt begynner på A, og går skrått ned mot høyre. Ved O går det enda mer skrått nedover. ÆØÅ står på en bein linje helt nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...