Gå til innhold
Hundesonen.no

Meningen med livet?

SoppenCamilla

Recommended Posts

Skrevet

Hvorfor gidder folk å bry seg om det, når det er så mange andre ting man kan lure på?!

Hvor langt må man reise for å komme til midten av universet?

Hvem er det egentlig som er det motsatte kjønn?

Hvorfor er det engelske ordet for å transportere noe med bil "shipment", mens når man transporterer noe med skip kalles det "cargo"?

Om du forsøker å mislykkes og du lykkes med det - hva har du da oppnådd?

Vil man legge på seg om man jogger baklengs?

Hvis en støvsuger suger skikkelig, er det en dum ting?

Hvis et ord i en ordbok er stavet feil, hvordan vet man det?

Hvorfor er alfabetet i den rekkefølgen?

Har de som lager te kaffepauser?

Hvis en skilpadde ikke har skall, er den hjemløs eller naken?

Hva er etternavnet til kosemannen?

Hvor langt øst må du dra før du er på vei vest?

Er det frekt av en døv person å snakke med mat i munnen?

Kan man dagdrømme om natta?

Hva gjør man hvis man ser et utrydningstruet dyr som spiser en utrydningstruet plante?

Hvorfor har ikke gardiner TO pene sider sånn at det ser bra ut på innsiden og på utsiden av vinduet?

Betaler siamesiske tvillinger for en eller to billetter når de skal på kino?

Hilsen grublende Sopp.

Edit: Noe av sensuren på Doggis er bare dum. Kosemannen = han som bor der nede hvor det er varmt, begynner på S og slutter på atan.

Noe dere lurer på?

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Edit: Noe av sensuren på Doggis er bare dum. Kosemannen = han som bor der nede hvor det er varmt, begynner på S og slutter på atan.

Næh så teit,for denne visste jeg jo! Det er kozemozeoverdoze det!

Skrevet

Kanskje litt utenfor temaet men:

Om det oppstår en krangel i blindeforbundet.... kan det da ende med blind vold...?

Hvis en gås ser en skummel film, får den da menneskehud?

Dersom en døv gutt gjør "bannetegn" , vasker hans mor hendene hans med grønnsåpe da?

Tar det lang tid å kvele en giraff?

Må en bjørnejeger betale bamsemoms?

Hvordan vet man om kefiren har gått over dato og er sur?

Hvorfor kalles det Anonyme Alkoholikere når det første de gjør er å stå oppreist og si, "Mitt navn er Ola og jeg er alkoholiker"?

Hvorfor ser du aldri overskriften "Synsk person vinner i lotto"?

Når en smurf er i ferd med å kveles, hvilken farge får han da?

Kan en jente fra Lofoten kalles fiskesnelle?

Skrevet
Kanskje litt utenfor temaet men:

:ahappy: Nå fikk jeg noe å le av sånn før jeg går og legger meg! Takk skal du ha!

Skrevet

Utrolig mye gode spørsmål! Og siden jeg er lærer og sånn så må jeg jo svare på noen iallefall!

Hvem er det egentlig som er det motsatte kjønn?

Det er ALLTID mannen! ALLTID!!!

Om du forsøker å mislykkes og du lykkes med det - hva har du da oppnådd?

Da har du dessverre dumma deg kraftig ut for da har du lykkes. Og siden det ikke var det du skulle gjøre har du mislykkes. Håper det ble klarer nå! :D

Vil man legge på seg om man jogger baklengs?

Nei, ikke om du også gjør alt annet baklengs, spise feks...

Hvis en støvsuger suger skikkelig, er det en dum ting?

Det kommer an på hva du skal bruke den til.. Jeg kjente en fyr som var VELDIG ulykkelig "etterpå" for at støvsugeren sugde skikkelig..... :D

Hvis et ord i en ordbok er stavet feil, hvordan vet man det?

Sjokkerende spørsmål! Man dobbeltsjekker da alltid ordbøker! :shocked:

Hvis en skilpadde ikke har skall, er den hjemløs eller naken?

Uff, ja... den er nok, som nevnt over, død... Så da er kanskje spørsmålet ditt: Er du hjemløs eller naken om du er død...?

Han er av adelig slekt og heter "Von dundas" til etternavn! *spent på hva dette blir med retting* Den kanskje noe mindre globalt kjente Hank VH er en fjern slektning.

Hvor langt øst må du dra før du er på vei vest?

Soria Moria. Og det er jo ikke så langt egentlig. Iallefall ikke om du bor i Oslo.

Kan man dagdrømme om natta?

Kun om du bor på andre siden av jorda.

Om det oppstår en krangel i blindeforbundet.... kan det da ende med blind vold...?

Det kan det, men heldigvis oppstår det sjelden alvorlige skader da det ofte er mangel på virkelig fulltreffere.

Dersom en døv gutt gjør "bannetegn" , vasker hans mor hendene hans med grønnsåpe da?

Ja, hendene til særlig unge, døve gutter lukter alltid furunål.

Tar det lang tid å kvele en giraff?

Sannsynligvis. Mesteparten av tida tror jeg går med til å løpe etter og fange den...

Hvordan vet man om kefiren har gått over dato og er sur?

Kikke øverst på kartongen, kanskje...

Hvorfor kalles det Anonyme Alkoholikere når det første de gjør er å stå oppreist og si, "Mitt navn er Ola og jeg er alkoholiker"?

Alle vet jo at om man drikker for mye så dreper man en del hjerneceller...

Når en smurf er i ferd med å kveles, hvilken farge får han da?

Spør Trond Viggo Torgersen! Tror han iallefall prøvde å kvele en del av dem på 70(?)-tallet! :ahappy:

Regner med dere setter STOR pris på svarene jeg har gitt dere! ;)

Skrevet
Spør Trond Viggo Torgersen! Tror han iallefall prøvde å kvele en del av dem på 70(?)-tallet! :ahappy:

Geir Børresen ihvertfall.. Men han trampet på dem også, onde mannen n018.gif

Skrevet
Fritzl

Nice. :ahappy:

Jeg lurer litt på hvor høyt havet ville steget hvis alle menneskene i hele verden var i havet. Går det an å regne på sånt tro? Regne ut gjennomsnittsmassen til en person og gange med 6,8 milliarder eller noe... Hm...

Skrevet
Geir Børresen ihvertfall.. Men han trampet på dem også, onde mannen n018.gif

Nei, Geir Børresen likte dem jo, han smurfet jo med dem hele tiden...! Trond Viggo og han hadde jo offentlig krangel om disse små og grå (høh, dummeste teksten, de er da for pokker blå!), han mente det var uintelligent barne-tv. Var jo en ung og fremadstormende lege på den tiden... ;)

Torgersensang, "Tramp på en smurf" (var tøft for et lite barnehjerte som likte både "Kroppen vår" og smurfene!):

Tramp, tramp, tramp på en smurf,

Tramp, tramp, tramp på en smurf,

smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk det bort

Tramp, tramp, tramp på en smurf.

Skrevet

Om mannen alltid er det motsatte kjønn, hvem er da den bedre halvdel?

Kan en fisk drukne?

Tror da det, krabber kan ihvertfall om du glemmer dem i en bøtte ute når det regner.....

Har de som lager te kaffepauser?

Bare dersom det er en faitrade bedrift.

Skrevet
Regner med dere setter STOR pris på svarene jeg har gitt dere! ;)

Ja nå ble jeg MYE klokere :P

Om mannen alltid er det motsatte kjønn, hvem er da den bedre halvdel?

Kvinnen selvfølgelig :P Pføy.... dumt spørsmål :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...