Gå til innhold
Hundesonen.no

Vidunderet Wilma!


Wilma

Recommended Posts

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Takk 'TollerRetriver' :P

Oppdatering:

Wilma er virkelig den hunden jeg har drømt om! Føler hun er grei på alle måter, men skjønner det er en del og jobbe med. Jeg har jo også alltid ønsket meg en hund som er glad i meg og ikke mamma. Det har jeg virkelig fått meg nå! Skulle bare en liten tur ut av bilen og da er det litt piping og "gråting". Det hjalp liksom ikke at mamma satt der og prøvde og trøste! :P Søta mi altså!

Nå er vi forresten på hytta, og den ligger på en holme, så hun kan gå løs hele tiden. Hun koser seg virkelig her, og når det er fjære, eller såppas lite vann til at jeg kan vasse over med støvler, går vi på tur over til de andre holmene. Det blir man sliten av når man er valp! Så hun sover ganske lenge to ganger om dagen. Også sover hun hele natten også da. Hun har ikke tisset inne på hytta, men så er hun jo for det meste ute hele dagen også da. Veldig masse spennende over alt. Det er også veldig morsomt for meg og gå på tur med henne, for hun følger etter meg, og om jeg løper kommer hun susende etter. Sjekker ofte at jeg er med henne om hun går forran meg.

I går var hun med meg ned i fjæra når jeg skulle sjekke hva søstra mi og venninna hennes holdt på med. Da var hun med meg ned, og vi fant ut at de løftet på steiner og tang for og finne fisker og åler. Tror de fant minst 10 åler og 5 fisker.. Slapp de selfølgelig ut etterpå da. Men til poenget - Jeg skulle prøve og gå ut til flåta (når det er fjære går det ann og gå dit med støvler) og hadde kanskje gått tre skritt før jeg snudde meg og så at Wilma fulgte etter meg :D Da var hun ganske våt og skitten, for da vi gikk tilbake var det litt sånn "Synk-gjørm" altså litt sånn kvikksand aktig da. At du synker ned og setter det litt fast. Skikkelig våt og gjørmete var hun! Så jeg og mamma vasket føttene og magen hennes. Det var veldig upopulært. Men jeg tørket henne, og så var det litt hyggeligere og ha henne i sengen :P

I dag har vi gått to turer, og Wilma er blir veldig sliten av det, så hun ligger og sover når. Jeg leker og er ute med henne litt, også går hun jo løs alltid når vi er ute. Så går vi en tur, over holmen, til andre holmer opp og ned bakker, over fjæra osv. Så når vi kommer tilbake, er vi ute litt, og tar jeg henne inn og legger henne i sengen sin ved siden av meg. Da sovner hun og jeg kan sitte litt på pc'en, spille DS eller lese i en bok eller noe sånt. Jeg børstet henne i sted før jeg la henne, og nå har hun så deilig pels! Myk og søt der skjønnheten min ligger og sover .. :D

Glemte selfølgelig kabelen til og laste over bilder fra kameraet hjemme, så bilder kommer ikke før etter vi har kommet hjem :P Men det er kjempefin natur her, så jeg har fått mange fine bilder! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er desverre ikke blitt så veldig mange bilder i det siste, men Wilma er like helskjønn! :P

Hun er bitt kjempeflink til og gjøre fra seg ute! :P

Jeg oppdraterer med mer informasjon senere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå :P Hun er bare kjempesøt altså :P

Jaaa :P Zera kommer sikkert til og bli minst like søt! :D Gleder meg virkelig til og få møte henne! Håper de blir perlevenner, som oss! Hihi :P

Det har vært konfirmasjon her nå, så ikke blitt så veldig mye tid til data osv. Jeg må virkelig skjerpe meg og prøve og oppdatere litt mer :P

Wilma er 98% renslig, og det er lenge siden hun har hatt et uhell inne. Hun er sliten etter konfirmasjons"maset" og ligger og sover så søtt i sengen min! :P Skjønneste jenta mi det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Oi! I løpet av sommerferien og starten på ungdomskolen har jeg nesten glemt hele hundesonen! :D Må si jeg er glad for at jeg laget denne tråden, kjempemorsomt og kunne lese noe av det jeg gjorde med henne da hun var litt mindre! Forresten så har Wilma blitt svæææær, og når jeg ser på bilder av baby-Wilma så bare.. Hun var så liten og søøt! :blink: Søt er hun enda, men ikke så liten lenger! Hun har blitt en stor Dvergpuddel, men siden jeg i hovedsak skal bruke henne i agillity gjør det ingenting! Det er heller en stor fordel for oss. :lol: Hun er ikke for stor til utstilling, og vi har prøvd oss på to stykker allerede. På den første ble hun BIR begge dagene, men den andre utstillingen vi var på, ble vi slått av Zera (venninnen min sin valp). Men det bryr vi oss ingenting om, og gratulerer Zera som BIM! :blink:

Nå blir det også Agillity bane her vi bor! Det er mamma som har dratt i gang prosjektet, og det er mange bedrifter som sponser med penger, billig matriale osv. :whistle: Det kommer til og bli helt super med en agillitybane det tar fem minutter og kjøre til! Vi kommer til og øve maaaaasse, og skal sikkert delta på en agillitykonkuranse en gang!

Wilma er også blitt drømmehunden min, og mer! :wub: Hun er jo selfølgelig super-renslig, og er blitt flink på grunnleggende komandoer. Hun lærer overaskende fort, og er blitt kjempeflink til og gå pent i slakt bånd. Det tok ikke lang tid før hun lærte seg det! Hun kunne heller ikke vært flinkere til og hoppe hinder! :aww: Det går utrolig bra, og vi trener på bordet, slalom og pølsa. Hun klarer og kravle seg gjennom pølsa, begynner og bli kjempeflink på og stå i ro på bordet mens jeg løper mot neste hinder :aww:

Dette har forresten vært en av de beste sommerne i mitt liv, om ikke den beste! :)

Noen bilder fra sommeren kommer nok på plass i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! I løpet av sommerferien og starten på ungdomskolen har jeg nesten glemt hele hundesonen! :lol: Må si jeg er glad for at jeg laget denne tråden, kjempemorsomt og kunne lese noe av det jeg gjorde med henne da hun var litt mindre! Forresten så har Wilma blitt svæææær, og når jeg ser på bilder av baby-Wilma så bare.. Hun var så liten og søøt! :D Søt er hun enda, men ikke så liten lenger! Hun har blitt en stor Dvergpuddel, men siden jeg i hovedsak skal bruke henne i agillity gjør det ingenting! Det er heller en stor fordel for oss. :lol: Hun er ikke for stor til utstilling, og vi har prøvd oss på to stykker allerede. På den første ble hun BIR begge dagene, men den andre utstillingen vi var på, ble vi slått av Zera (venninnen min sin valp). Men det bryr vi oss ingenting om, og gratulerer Zera som BIM! :blink:

Nå blir det også Agillity bane her vi bor! Det er mamma som har dratt i gang prosjektet, og det er mange bedrifter som sponser med penger, billig matriale osv. :whistle: Det kommer til og bli helt super med en agillitybane det tar fem minutter og kjøre til! Vi kommer til og øve maaaaasse, og skal sikkert delta på en agillitykonkuranse en gang!

Wilma er også blitt drømmehunden min, og mer! :blink: Hun er jo selfølgelig super-renslig, og er blitt flink på grunnleggende komandoer. Hun lærer overaskende fort, og er blitt kjempeflink til og gå pent i slakt bånd. Det tok ikke lang tid før hun lærte seg det! Hun kunne heller ikke vært flinkere til og hoppe hinder! :wub: Det går utrolig bra, og vi trener på bordet, slalom og pølsa. Hun klarer og kravle seg gjennom pølsa, begynner og bli kjempeflink på og stå i ro på bordet mens jeg løper mot neste hinder :aww:

Dette har forresten vært en av de beste sommerne i mitt liv, om ikke den beste! :)

Noen bilder fra sommeren kommer nok på plass i morgen!

Hun høres herlig ut! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig søt! :D

Jaaa :D

Ferdig på skolen? Til sommeren altså? :D (Vil ha bilder nå!)

Hehe, hvis du ser på tiden så skrev jeg det når jeg var hjemme og spiste lunsj :D Og sommeren er jo over, så da måtte det nesten blitt noen år før det kom bilder. :)

Siden jeg har kjempemye lekser rekker jeg bare legge ut noen få bilder av Wilma. :D

Her er hun med sin første løpetid :D

2057dib.jpg

Dette er Wilma i Helligvær. Ja du ser på verdens desidert peneste hund!

34oyn1w.jpg

Dette er en trøtt og varm puddeljente!

s5wal2.jpg

Her er Wilma på hytta, etter mye løping og vandring i fjæra.

2u87xwl.jpg

Bedre hund finner du ikke!

351an11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så stor hun var blitt! Første løpetid? Trodd ehun bare var lille bebisen enda jeg. :D Hvor gammel er hun nå egentlig?

HUn er jo bare ufattelig søt da! :)

Hun er jo bare lille bebisen :D Hun blir 9 mnd. i morgen, men var ganske tidlig ute med første løpetid! Men det varierer jo utrolig fra hund til hund også da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig vakker! Har alltid ønsket en rød, de er helt enkelt spesielle og unike! Men det ble en brun denne gangen. Så her hilses det fra en 7mnd gammel brun dvergtispe!

Det er noe spesielt med småpudlene, jeg har begynt å forstå det nå etter å ha hatt store til for 3 mnd siden da jeg fikk min lille sjokoladejente. De er bare helt utrolige :D

Lykke til videre! Og vær så snill å holde oss oppdatert med masse bilder! :)

Mvh Cecilie og Stella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...