Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor i all verden?


BDD Girl

Recommended Posts

Litt inspirert av Synnøves flotte bilder fra New York og spørsmål som jeg fikk fra ei venninne for litt siden, så lurer jeg på:

Hvor i all verden ville du reist om du kunne, og hvorfor akkurat der?

Og hvor ville du absolutt ikke reist?

Legg gjerne inn bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, takk for det du ! :D

Jeg jao! Jeg kunne gjerne tenkt meg en tur til Dubai, New York i Mai mnd ca og Thailand... Dubai er pga alt det flotte, jeg har lyst og oppleve dette og er nysgjerrig på bygg og slikt. Er vel like mye noe som inresserer meg som jeg syns det er spennende. NY i mai, pga at Central park ser DØD ut nå.. Så har lyst å se den parken i full blomst.. :P

Thailand.. Med dens fosser, tropiske regn, sol, strender, storbyliv.. Thailand virker som det perfekte sted å reise til om man liker varme. Er en drøm som forhåpentligvis går i oppfyllelse en gang i nærmeste fremtid..

JEg har også lyst å reise på Cruise i karibien igjen.. :)

Sted jeg abolutt aldri kunne tenkt meg å reise igjen er Kreta.. Ja.. vet syden sted for familier.. men jeg syns det er så gørrr.. Jeg har heller ingenting som sier meg at jeg MÅ tilbake til Mexico..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt lyst til å ta en "shopping tur til New York" (Det skal jeg gjøre før jeg dør!)

Hvorfor? Fordi det bare ser herlig ute, masse nye steder og butikker. Masse kjente plasser jeg vill besøke osv..

Miami! Fordi ? Ser dere på filmer eller? Herlig! Sitter og drømmer meg bort når jeg ser Miami på film.

Enten NY eller Miami før jeg dør! (Helst begge)

mandarin_miami_exterior.jpg

Ellers er jo en eksotisk øy da, helt herlig da :)

quiz_858_1170409438.jpg

(Hellas)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miami! Fordi ? Ser dere på filmer eller? Herlig! Sitter og drømmer meg bort når jeg ser Miami på film.

Enten NY eller Miami før jeg dør! (Helst begge)

Tanta mi var nettopp i Miami, og hun sa det var akkurat som på film! 

For tiden vil jeg veldig gjerne til Florida, Thailand, Australia, Kapp Verde, Guatemala, Venezia, Paris, New York, San Francisco, Las Vegas, Los Angeles, Brasil, Malaysia, Singapore, Bali, Bahamas, Hawaii, Kuba, Peru og India. Rett og slett fordi jeg vil se verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kunne jeg tenkt meg å dra en tur til Hawaii. Fordi det er varmt, det ser lekkert ut, jeg tror jeg forelsket meg i Hawaii den gang jeg så Elvis i Blue Hawaii.

Chinaman_s%20Hat_%20Oahu_%20Hawaii.jpg

En tur til Jamaica, for jeg forelsket meg i øya når jeg hørte Harry Belafonte synge Island in the sun. Og interessen økte da jeg så Cool Runnings.

jamaica855lda1.jpg

Cruise i Karibien har alltid vært en drøm. God mat, mye opplevelser, masse god service, sol og varme.

300_14673.jpg

Så har vi Pitcairn Island da, som ble en drøm når jeg forelsket meg i Mel Gibson som Christian Fletcher i Mytteriet på Bounty.

800px-Bounty_bay.jpg

Så har vi Hollywood i LA da, fordi jeg har lyst til å se filmstudioene og alt det der. Og mens jeg er der vil jeg gjerne bli innvitert til Oscar utdelingen, for det hadde kledd meg.

Det er mange steder jeg kunen tenkt meg å dra, men de ovenfornevnte er blandt facorittene. En gang skal jeg på cruise, det er helt sikkert, og da får jeg tatt med meg Jamaica i samme slengen.

Jeg har ikke lyst til å dra til England og New York. Hverken England eller USA har interessert meg så mye, eneste i USA jeg kunen tenkt meg sett er filmbyen, alt annet fremstår for meg som lite tiltrekkende. Det samme gjelder England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island. Vært der en gang og skal garantert tilbake. Forhåpnetlig vis med noen kroner i lomma og hest med hjem. jeg får helt vondt av lengsel av å se på bildene fra Island. Vakker natur, vakkre hester, trivelige folk og et utrolig spennende land!

isl.jpg

isl2.jpg

isl3.jpg

*sukk*

Hvor jeg ikke vil reise... tja. syden stresser meg etter 4 dager. alt for varmt, alt for fuktig, alt for mye folk (der jeg har vært). Jeg ville absolutt ikke reist på storbyferie, det fremstår for meg som et stor langt mareritt. :)

Ja takk til masse flott, vill natur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være lov å komme opp med flere enn ett sted? :)

Jeg vil dra til:

Cuba - utrolig sjarmerende land med en spennende historie og kultur.

2371834487_1b30240ce5.jpg

havana3.jpg

Hong Kong - pulserende storby med masse interessant arkitektur og liv.

china-hong-kong.jpg

Hong_KongThe_Peak.jpg

Nord-Korea - jeg vil se hvordan livet der egentlig er, selv om jeg aldri egentlig vil kunne få muligheten til det, selv om jeg drar dit.

pyongyang-north-korea-nc.jpg

77Bilder%20fra%20Nord%20Korea%20020.jpg

Berlin - ich bin ein Berliner. :D Jeg har vært der før, men jeg vil tilbake på grunn av stemningen. Det fasinerer meg at en så stor by kan være så avslappet og hyggelig, men samtidig ha et kjempebra uteliv, severdigheter og shoppingmuligheter.

christmas-tree-gallery-21.jpg

DSC07087.jpg

Glasgow - jeg elsker skotsk, jeg elsker skotter og jeg har lyst til å oppleve kulturbyen hvor nesten alle skotske band har blitt dannet.

glasgow.jpg

India - landet med de ekstreme forskjellene - både når det gjelder sosioøkonomi, landskap, kultur også videre.

S04kIN_res02.jpg

image001.preview.jpg

Rough-Guide-to-Bollywood_LO.jpg

Kenya - jeg har drømt om å få se afrikanske savanner, afrikanske dyr, afrikansk kultur og afrikansk liv på nært hold siden jeg var liten, og særlig Kenya har fasinert meg lenge.

Kenya%20Safari%20-%20Giraffe.JPG

04ke-2482.jpg

HealKenya1.jpg

Hvor jeg ikke vil dra til har jeg egentlig ikke reflektert så veldig mye over, utenom at jeg helst vil holde meg unna alle reisemålene som vises i Charter-feber... Ellers kan jeg tenke meg å besøke de fleste steder. For meg er det ikke nødvendigvis så viktig med sol og varme, uteliv og shopping - jeg setter like mye pris på å lære av og oppleve den kulturen som er på det stedet jeg drar til, enten det skulle vært i en landsby i Lesotho, den russiske landsbygda eller på Manhattan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Namibia eller Sør-Afrika (helst begge deler). Har så lyst til å møte ville afrikanske dyr, og ta masse, masse bilder. Pappa har vært begge steder, og jeg misunner han så mye!

Et sted jeg ikke har lyst til å reise. Hmm... Den må jeg faktisk tenke litt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Kroatia- var der på klassetur i Juni 08. Landet har mye historie å by på, og overalt hvor man går så ser man merker fra krigen. Jeg får ikke til å beskrive hvorfor, men jeg knytta meg sånn til landet..

Skottland- Har en drøm om å dra dit for å jakte.

Zimbabwe- lyst til å dra dit for zafari/for å jakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt lyst til å ta en "shopping tur til New York" (Det skal jeg gjøre før jeg dør!)

Hvorfor? Fordi det bare ser herlig ute, masse nye steder og butikker. Masse kjente plasser jeg vill besøke osv..

Miami! Fordi ? Ser dere på filmer eller? Herlig! Sitter og drømmer meg bort når jeg ser Miami på film.

Enten NY eller Miami før jeg dør! (Helst begge)

mandarin_miami_exterior.jpg

Ellers er jo en eksotisk øy da, helt herlig da :)

quiz_858_1170409438.jpg

(Hellas)

Jeg har vært i både NY og Miami.. :P

For å si det greit.. Miami kan ikke måle seg med NY når det kommer til shopping.. men vil du ha sol, strender og shopping er Miami tingen..

En tur til Jamaica, for jeg forelsket meg i øya når jeg hørte Harry Belafonte synge Island in the sun. Og interessen økte da jeg så Cool Runnings.

jamaica855lda1.jpg

Cruise i Karibien har alltid vært en drøm. God mat, mye opplevelser, masse god service, sol og varme.

300_14673.jpg

Det er mange steder jeg kunen tenkt meg å dra, men de ovenfornevnte er blandt facorittene. En gang skal jeg på cruise, det er helt sikkert, og da får jeg tatt med meg Jamaica i samme slengen.

Jamaica er FANTASTISK!.. Folkene elsker deg. Du blir vist inn i hvordan det er der og alt er helt skjønt. Jamaica var abolutt ett av mine favoritt steder når vi var på cruise.

Får jeg anbefale Royal Caribbean Cruiseline.. De kjører ut ifra Miami og er syv dager på sjøen, du er innom fire land. (er to reiser med freedom of the seas som er båten jeg var på, men kun ene har jamaica med på listen :D

Jeg har også vært en mnd på Island! :P ooh, It's Soooo fab there!

Herregud, er det bare meg eller har jeg vært mange steder?... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island. Vært der en gang og skal garantert tilbake. Forhåpnetlig vis med noen kroner i lomma og hest med hjem. jeg får helt vondt av lengsel av å se på bildene fra Island. Vakker natur, vakkre hester, trivelige folk og et utrolig spennende land!

isl.jpg

isl2.jpg

isl3.jpg

*sukk*

Hvor jeg ikke vil reise... tja. syden stresser meg etter 4 dager. alt for varmt, alt for fuktig, alt for mye folk (der jeg har vært). Jeg ville absolutt ikke reist på storbyferie, det fremstår for meg som et stor langt mareritt. :)

Ja takk til masse flott, vill natur!

Har ikke vært utenfor Norge, Sverige eller Finland, men jeg har veldig lyst til å dra til Island! :D

7. skal mest sannsynlig til Italia til våren, tror det blir sånn passe :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønland - får se om det ikke blir noe i sammenheng med studiet mitt...

USA - Vestkyst roadtrip, Alaska - Skal til USA til neste år, endelig. San Fransisco, LA (bare fordi, folk sier det er helt forjævlig kjedelig å være der siden alle kjører og du nærmest ikke kommer deg fram uten bil + maten er helt forferdelig), Joshua Tree og Grand Canyon. Alaska får bli en annen gang, har nok mer enn nok med alle stedene vi skal innom. Må nok overnatte i Las Vegas når vi drar fra LA til Grand Canyon (tar 8-9 timer).

Joshua Tree;

joshua_tree.jpg

Grand Canyon;

GRCA_GrandCanyonHDR.jpg

Ellers har jeg ei venninne i Australia som studerer, og da skulle man jo egentlig tatt turen ned.

Og sist men ikke minst vil jeg dra til sydpolen, siden det er litt mer dyreliv der enn nordpolen (og jeg nesten har vært på nordpolen i forbindelse med reiser rundt svalbard :) )

Hvor vil jeg absolutt ikke reist?

Hvilket som helst sydenland. Jeg tåler ikke mer enn 22 grader. Alt av storbyferier ala øst europa er helt uinteressant. Asia. Sør Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMmm jeg tror nesten jeg allerede har været i alle de lande jeg kunne tænke mig, de fleste lande i Europa og Cuba, Egypten, Tyrkiet, India, Australien, Thailand x 6, Laos, Mexico og mange andre lande, de fleste var jeg i med mine forældre der var bagpackere, så har ikke ligefrem været charterferier, har dog selv rejst i Europa og Thailand x 4 som voksen(er lidt nemmere at rejse der når man ser ud som dem, og snakker Thai) .

Jeg kunne godt tenke mig at rejse til India og Thailand igen evt. malaysia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne virkelig tenkt meg å reise til cuba på sånn surfecamp :) Ellers vil jeg til Miami og se om jeg finner igjen huset vi eide før og til Colorado og hilse på familien. Jamaica og Hawaii høres helt fantastisk ut. Det gjør også Australia også egentlig. Thailand regner jeg med at blir en del av sommerferien neste år og tror jeg vil en tur tilbake til Island men da vil jeg se litt mer (så bare reyjavik, den blå lagune og litt sånn rundt om sist). Vil også tilbake til Polen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg tror jeg har vært så heldig at jeg alt har reist mye.

Har alt vært i Thailand 3 ganger, har vært i Gambia på ikke turist tur, har vært i Miami og jeg har vært på 14 dagers Cruise i Karibien og innom øyene der og har vært på høylandet i Skottland. (og x antall famillie turer til syden).

Det jeg faktisk vil nå er Australia som nr.1

160105753575.jpg

Jeg vil oppleve dem slettene og det tørre ørken livet. Og jeg vil ri hest her...

160106734575.jpg

Nr.2 er å se mer av Østen som

Kambodsja

160AngkorTaProhm.jpg

Laos

160Krukkeslettentre.jpg

Bhutan

160Bhutanfjell.jpg

Ellers så har jeg alltid hatt en fantasi om rideferie i Rocky Mountans eller i Alaska. Island er også ett sted jeg vil besøke en gang, men det haster ikke.

Som dere skjønner så er jeg ikke noe storby ferie menneske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye ute og reist.

Har bl.a. vært i Australia 3 ganger, Bangkok flere ganger, Egypt 2 ganger, Hellas, Spania, Frankerike, Tyskland, Belgia, Portugal, Madeira, Island, Cruise i Caribien, Miami, FLorida m.m.

Min ABSOLUTT største favoritt er Tahiti. Urørt, sjarmerende, eksotisk, idyllisk, og..ja:

TahitiOutriggerClub2006164.jpg

TahitiOutriggerClub2006079.jpgmoreaview.jpg

redseaturtle.jpgviewfromhotel2.jpg

windinthehair_paint_edited-1.jpgTahitiOutriggerClub2006129.jpg

TahitiOutriggerClub2006056.jpgTahitiOutriggerClub2006191.jpg

Nederst: 1.Ser dere meg oppi treet?? 2.Deler av det gigantiske bassenget, sjøen, bungalowene, og pool baren helt i bakkant.

Ellers er Australia et land jeg vil besøke igjen...og igjen:

Aussietur2004058.jpg

Jeg og søsteren min i Cairns (Australia) 2004

Aussietur2004120.jpg

Charlie

Aussietur2004220.jpg

Great Ocean Road

Aussietur2004263.jpg

Koalaen Kola

Også vil jeg gjerne tilbake til Egypt!

1_Egypt_pyramiden_2_2007103.jpg

Yodel og Yodelmannen på Kheopspyramiden

Hvor jeg ikke vil??? Tja... Synes det er moro å se mest mulig, jeg! Nå gleder jeg meg til å vise MIniYodel verden etterhvert...

Mitt ALLER, ALLER største ønske er å dra til Congo /Zaire og hilse på basenjier i sitt naturlige habitat. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe reisemenneske. Får så fort hjemlengsel og det er vanskelig å få noen til å passe hunden.

Men kunne godt tenke meg å reise til Afrika og få se løver eller reise til Australia.

Var i Kroatia for 1,5 år siden og det var veldig spennende. Vi seilte og besøkte steder som var ganske skjult. Utrolig hyggelige folk som jobbet på resturantene og butikkene. Var også og så på en svær by på et fjell. Det var sikkert over 1000 hus der, men det var bare rundt 100 innbyggere. Store deler av byen var mer eller mindre ruiner etter krigen, og det vokste svære trær ut av takene. Det var skikkelig facinerende og merkeligt å gå rundt i en så stor by og være helt alene.

Som dere kan se på bildet var noen av husene reparert og hadde nye tak.

Hadde vært kult å komme igjen etter 10 år og se hvordan det ser ut da.

PA100310.jpg

PA100319.jpg

PA100318.jpg

PA100312.jpg

Til mitt forsvar for de elendige bildene, så kunne jeg svært lite om fotografering da. Jeg tror og håper jeg kan mere nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Route 66 har jeg også hatt en drøm om for god knows how long, men for å ha leiebil og for å kunne komme seg innom de fleste plasser uten noe om og men må man være 21 år. I tillegg tror jeg det krever en hel del mer erfaring på veien enn bare 2-3 år...

Men ellers er jeg veldig enig med deg PsychoLynx, Skottland er fint og safari har man lyst på. Men ikke like mye som Route 66 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...