Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig kommer det valper.


Guest Gråtass

Recommended Posts

Guest Gråtass

Mandag 19. og Onsdag 21. Januar ble vår fantastiske flotte border collie tispe parret med en Walisiske import. I går kveld begynnte det å skje noe. Hun er i oppblokkingsfasen fortsatt, spiser ikke mat, kun litt fiskepudding. Hun ligger i kassa si, peser og stønner. Temperaturen har ligget på rundt 37.7 grader hele drektigheten, men i går rundt 22.30 tiden hadde den sunket til 36.7 så temperaturfallet er helt reelt. Hun er på dag 60 i dag.

I natt hadde jeg på klokka hver time og sjekket om vannet hadde gått, men foreløbig er det ingen endring i status. Hun er rolig men varm og pesete. Har ombøblert litt i kassa, men ingen store graveprosjekter. Flytter seg litt rundt. Hun vil gjerne ha selskap av pusen der. Jeg har vasket henne så hun er klar, slimproppen gikk ca kl 08.15 i dag morges, så nå venter vi bare på to ting; Jordmor og valper..

Mer oppdateringer kommer underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Så spennende:) Jeg tok imot mine sju mopsevalper på tirsdag (mistet en), det er litt av en jobb! Mange våketimer og av en eller annen grunn sitter jeg igjen med en skikkelig gangsperre i lårene og rompen :ahappy: Tror jeg har presset litt sammens med tispen min! Er det ditt første kull? Vet du hvor mange som er ventet?Du må holde oss oppdatert på hvordan det går:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Pappa Bill

Mamma Pyh

Det er seks valper, har telt på UL og røntgen. Hun er fortsatt rolig, sover litt innimellom. Hun har nå jaget pusen ut av valperommet og har hatt litt mer omfattende ommøblering i kassa. Hun piper litt og syns nok syns på seg selv..

Dette er mitt første kull som oppdretter, så jeg syns det er ulidelig spennende. Har tatt i mot valper tidligere, men det er anderledes når det er ens egne.

Edit: Jeg er visst kommet i ammetåka allerede jeg; Takk for alle lykkeønskinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Fortsatt takk for lykkeønskinger!

Her skjer det ikke så mye, hun er litt mer urolig, flytter seg, peser, skal ut og gjøre sitt fornødne, inn igjen romsterer litt, ut igjen.. Nå hviler hun litt mer. Jeg syns jo dette er litt kjedelig da, at det tar så lang tid. Hun har slimet litt mer. Vi tok en tur i badekaret og fikk vasket baken og pattene godt, så nå er vi egentlig helt klare for noen nye verdensborgere her :ahappy:

Jordmor er forøvrig underveis, så jeg er helt avslappet og rolig.

Josephine: Takk for det, jeg syns jo selvfølgelig at de er utrolig flotte hunder, men ikke minst så er de bra mentalt. Tispa har bestått FA og har konkurrert i Lp. Hannen er internasjonalt meritert gjeterhund. Så vi håper at dette skal bli supre valper til gjeting, lydighet og bruksarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Takk igjen folkens!

Nå har tempen svuppet over 37' så da er det nok ikke lenge før det begynner å skje noe her. Hun har vært ute igjen, det var tydeligvis veldig vanskelig å finne rett plass å bæskje på, så jeg begynnte å lure på om hun hadde tenkt til å føde den første ute i snøen, men det ble heldigvis bare med avføringen :)

Hun har blitt mer pesete, piper mere og virker generelt mer smertepåkjent, men jeg tror ikke hun har startet med veer enda.

Jeg håper på 2hanner og 4 tisper som alle er friske og raske, men vi er ikke kravstore her i huset, så vi tar i mot det vi får uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...