Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør hunden din akkurat nå?

Milla-5

Recommended Posts

• Svar 294
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Hunden prøver å bite over strupen på katten (slik ser det i hvertfall ut...)!

Hehe,, stakkars katt.. :whistle: Men ser du har puddel på bildet, har du noen erfaringer med Stanlej kennel ( Stanlej podles )??? Me ventar på puddel frå dei, skal hente om 14 dager. Har hatt kontakt med ho men ho vil liksom ikkje sende bilder,, e det vanleg eller??? Måtte vente til uke 11 men me skal jo hente i slutten av uke 12, så då e liksom litt av poenget vekke.. Litt kjedeleg når me gleder oss og er så spendt så ser me så mange fine oppdrettsider med * oppveksten* 0 - 8 uker på.. Men men me får smørje oss med tolmod og håpe resultatet vert bra.. Var vist litt avsporing detta. :rolleyes:

Skrevet

Hva hunden min gjør, veit jeg ikke (ute på tur, kanskje?), men hunden jeg har her i huset ligger ved beina mine og later som om hun sover (egentlig vil hun leke litt, tror jeg).

Skrevet

Prada sitter på fanget mitt og ser på agility på CRUFTS. Og hun har nettopp oppdatert bloggen sin. Flink bisk.

Skrevet

Ligger å småsutrer i hundesenga si og synes livet er blodig ureddferdig fordi hun ikke får sitte å tigge mat her, og fordi vi har blitt litt strengere på sofaliggingen hennes.. Hun skal få ligge i sofaen, men ikke til alle døgnets tider. Hun må lære seg å ligge litt på plassen sin også når hun får beskjed om det, men Blondie er IKKE enig i det.. Hun er en kose og klenge bikkje uten noter om hun får betemme alt sjøl.. :rolleyes:

Skrevet

Ellie har klart å gå opp tre trappesatser idag :shocked: Hun gjorde det sammen med sambo mens jeg var i stallen, og jeg er fremdeles sjokkert. Vi bor i leiglighet med veldig ekle trapper. Flinke valpen :whistle:

Skrevet
Ellie har klart å gå opp tre trappesatser idag :shocked: Hun gjorde det sammen med sambo mens jeg var i stallen, og jeg er fremdeles sjokkert. Vi bor i leiglighet med veldig ekle trapper. Flinke valpen :)

I dag klarte min det ;)

sto noe katte bløt mat der den bare måte smake på ;)

Skrevet
Prada sitter på fanget mitt og ser på agility på CRUFTS. Og hun har nettopp oppdatert bloggen sin. Flink bisk.

Av og til skulle jeg hatt en hund som passet bedre i fanget enn en groenendaelgutt, hørtes koselig ut. :)

Cane ligger og snorker i gangen, slik som han har gjort i stort sett hele dag, kun avbrutt av lufting og griseøre. ;)

Haha, dette kommer til å bli en kjedelig tråd fra Cane sin side. Nå ligger han på soverommet mitt og sover. ;)

Skrevet
Haha, dette kommer til å bli en kjedelig tråd fra Cane sin side. Nå ligger han på soverommet mitt og sover. :)

Tror ikke jeg kommer til å bidra med så mye spenning i denne tråden jeg heller, for når jeg sitter med pc'en på fanget så er det stilletid og innestemme for biskene sin del :closedeyes:

...ligger Tassa i armkroken min, mens Venus ligger med enden til meg på sofaen og fjerter, og Roxy-dyret ligger i sengen til schäferjævelen og sover ;)

Skrevet

Ike ligger på ryggen med beina i været i sofaen, og Felix ligger her i den andre sofaen ved siden av meg. Rolig lørdagskveld med andre ord.

Skrevet

Vel, Knott ligger og sover på rommet mitt, tror jeg, og Zima er i koma i en stol.

Skrevet

Akkurat nå har hundene her fått hver sin okse*kremt* som de ligger fornøyd og gnager på, Falco under bordet og Buffy i saccosenga. :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...