Gå til innhold
Hundesonen.no

Den Røde Orkan, Blaze er 5 år i dag!


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Blaze er født 04.03.2004. En liten tynn tispe, som var stygg. Hun så heller aldri ut som en valp, hun var liksom født voksen hun.

Blaze 11.uker

blazeuker11.jpg

Blaze sammen med kusinen sin Hexa:

suss.jpg

Det første året i livet sitt skjedde ikke så mye. Masse miljøtrening og generell lek.

2005 og karrieren begynner:

Dette året ble det ene året vi så langt har brukt på lydighet. Og innen oktober var hun klatret til Elite LP.

Photo_21701_236092.jpg

103f6be4.jpg

Blaze fikk også opprykk til C-spor dette året.

Jeg fant ut at jeg skulle på utstilling med den stygge hunden, det gav jo fort mer smak... Blaze ble stilt 7 ganger i 2005 5 ganger med Cert og BIR (2 ganger med "bare" HP). Hun ble også NV05. Så kanskje den ikke var så stygg alikeval :)

2006, bruks karrieren går i gang.

Vi oppnår godkjent B-spor og bruker meste parten av året til innlæring av rundering.

44de63a7.jpg

Venstresvinger blir det også mer av. Hun stilles 5 ganger i Norge alle gangene med CK. 19.mars stilles hun og blir Nuch. 3xBIR, 1 x BIM og da også NV06.

utstillinsbilder003.jpg

Blaze var også en helg på utstilling i Sverige, Kelpie & Catteldog spesialen. Første dagen ble det Cert & BIM, og dermed Such. Andre dagen ble hun BIR & BIS. Begge dagene for Australske Spesial dommere.

Sverigerasespesial2006025.jpg

Sverigerasespesial2006050.jpg

Hun parres også høsten 2006, men går tom.

2007: valper og mer bruks:

Året starter med utstilling og vi får vår første blå sløyfe *ler*, var kun på en til utstilling dette året hvor hun ble 2.btk på Hamar.

Blaze parres og får 3 nydelige bebiser ;)

april07063.jpg

april07233.jpg

Men å bli alene mamma stopper ikke Blaze. 4 dager etter valpelevering starter vi B-spor igjen. Ettersom det var så kort tid så tenkte jeg litt på det, men det var eneste B-stevnet i området det året. Og Blaze var i god form tiltross for valper, veldig god form faktisk.

Og det endte med at vi vant vi og fikk opprykk til A-spor.

IMG_0682.jpg

Sommeren er vi i hardtrening og på sen sommeren reiser vi til Sølen og har runderingscamp sammen med en flokk med venner.

D70_20070624_16013590-1.jpg

DSC_0036.jpg

DSC_0131.jpg

Høsten reiser vi til Gudbandsdalen for å starte dobbelstevne i A-spor. Første dagen vinner vi og får godkjent A-spor, 5 (sure) poeng fra Cert. Vi håpte på bedre lykke neste dag, men da våknet vi til snø!

dc561b9b.jpg

Brått kom vi i gang med runderingskarrieren vår! Ikke helt planlagt, men spor kunne vi ikke gå. Så da hoppet vi i en C-rundering uten å egentlig få tid til å tenke oss om :shocked:

Men som alt annet så gikk det meget bra! Vi vant og fikk dagens beste rundering med 9,5 i rundering :)

Så da kastet jeg meg rundt og startet ett til runderings stevne noen uker etter, da også vinner og opprykk til A-rundering.

2008

Blaze var kun på en utstilling dette året. Men det var nok det! Hun ble stilt i Stockholm på WDS. Der ble hun Int.uch, BIR og dermed også WorldWinner08.

104_AUS_7178_Img0338.jpg

096.jpg

Men det holder jo ikke for Blaze! Blaze fik også 2 Cert i A-spor hun. Det ene over den magiske 600poeng grensen :P

2008_0225desember20070097.jpg

2008_0229desember20070153.jpg

Men ikke nok med det, vi kvalifiserte oss til NM i spor og endte på 8.plass

132.jpg

217.jpg

Resten av det året ble det venting på løpetid, parring og en litt tragisk slutt med at hele kullet døde...

Men hva vil 2009 bringe? Ikke minst så er hun jo bare halvveis i karrieren sin! :shocked:

Blaze på sin 5års dag. Ser fortsatt ut som en unghund, bare litt grå rundt snuten.

2009_03040002.jpg

2009_03040004.jpg

Grattis med dagen min fantastiske Blaze :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en kvalm oppsummering av en kvalmt bra karriere *flir*.

Vi gratulerer divaen så mye - måtte hun få mange gode år i sporet framover :).

Sier meg enig med Siri, dere har vært kvalmt flinke *flir* Imponerende er hun, Dronning Blaze :)

Gratulerer med dagen til den røde orkan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en kvalm oppsummering av en kvalmt bra karriere *flir*.

Vi gratulerer divaen så mye - måtte hun få mange gode år i sporet framover :) .

Må signere denne.. Dere har gjort det kvalmt bra ;)

Gratulerer så masse med ett halvt tiår! :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Blaze (med stolt eier evt annheng som Blaze kaller meg) takker og bukker.

Hun koser seg nå med en strutsestrupe og skal få en billig boks med vårför til kvelds. Billig våt för uten næring er vist noe av det beste i verden mener Blaze *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...