Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis fram bilen din!


Josephine

Recommended Posts

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Hehe, det vurderer sambo her å innstallere også. Hva betalte du for det?

8000 ferdig installert. Webasto blir 10000 dyrere, så det droppa jeg. Dette er versjonen med fjernkontrollen, den var billigere enn panelet i bilen, merkelig nok..

Lader batteriet, så slipper jeg å bekymre meg for det også. Veldig greit :whistle:

Noen bilder (edit, fiksa sånn at flickr ikke blir sinte)

4271803369_29aa791b79.jpg

Buret, tilgang fra bakluka. Eneste minuset er at det er litt høyt ned til bakken.

4271803211_d02267837d.jpg

Buret forfra. Legg merke til stroppene. Jeg har tre stropper over buret (som trykker det ned) og en som stopper det fra å kunne komme fremover. Det bør jaggu holde. Seler og NRH-trekantene er fast i buret. Buret skal passe i bilen selv om jeg ordner med bakseter.

4272545554_c5329685ca.jpg

Resten av rotet. Legg merke til krokene til å henge jakker/vester i oppe til venstre. Det er en list med kroker som er laget for å ha i fortelt til campingvogner. Den passer i min bil og jeg hadde en sånn på XL7en også. Hjelper mot å ha hauger med klær. Regnklær tørker litt også. Starthjelpa har jeg aldri brukt på min bil, men den er kjekk å ha, enklere enn å hjelpe med startkabler. I tillegg så har den kompressor, lys, og to tolvvoltsuttak. NRH-vesten har jeg ikke fått tatt ibruk ennå dessverre. Jeg driver og rydder litt i hundeutstyret og skal ordne med noen kasser baki bilen med utstyr :hmm:

Buret kjøpte jeg forresten brukt (1 mnd) for ca. halv pris. Genialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 ferdig installert. Webasto blir 10000 dyrere, så det droppa jeg. Dette er versjonen med fjernkontrollen, den var billigere enn panelet i bilen, merkelig nok..

okai, ja vet det er en del dyrere med webasto... Er med fjernkontroll vi evnt har vurdert også. Men får se om det bare blir kupevarmer i tilegg til den motorvarmeren som sitter der nå inntil videre. Koster pæng jo! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver og ser etter litt nyere HiAice nå :whistle: sånn omkring 2003-2005 moddel :hmm: både til jobbebil og hundebil :) skal ha plass til to GD'er med ganske store bur og litt til jobbinga. Så er mer praktisk med HiAice enn VW, med tanke på at Toyota'n har 5 dører og VW 4 ;) gleder meg til jeg finner en bra kandidat og å innrede den :)

Me too..

Men den skal jo helst koste ikke-noe, og selges på Toyota på Alna (som ikke finnes lengre). Det er jo sååå tiltak å reise rundt og kikke på bil...

Men det dukker opp interessante kandidater stadig vekk, så plutselig en dag greier jeg vel å få kjøpt meg en, muligens, kanskje.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Usj, økonomien fant ut at det var best å bytte til noe billigere, så nå har jeg en 2004-modell Passat med 4motion.

Billigere på alt egentlig..

Litt dårligere plass, men det overlever jeg :lol:

Må bare bli flinkere til å prioritere, og det kan bli takboks etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, BILEN er jeg fornøyd med... Lars vil bytte den i en BMWx5, men han får ikke lov :closedeyes:

Vi byttet visst ut XL7'n med BW X5 (varebil) i sommer vi gitt. Mye mindre plass inni (den er ikke så høy baki), men fortsatt så vidt plass til det vi trenger :) Bikkjene deler et bur nå da :D så er ikke noen optimal hunde/burløsning. Men jeg er fornøyd med bilen. Plutselig ble det litt comfort igjen :D

Ehrm, ja ikke sant.... Jeg klarte jo ikke stå fast på at han ikke fikk bytte bil da, men han fikk trasset det gjennom. Og vi kjører fortsatt X5.

130610_02.jpg

Men er mannen fornøyd??? Å neida... De siste 6 mnd har han mast om å få kjøpe Defender istedet... :) Jeg nekter denne gangen også. Og skal han ha Defender, skal jeg ha en hund/katt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har ikke skrevet i denne tråden siden jeg kjøpte XL7 ser jeg, spurte om den i starten av tråden...

Nå har vi da :

2002mod XL7 2,7l 173Hk, med AC, 2seter UTEN trekk over alu-reservedekket :)

1995mod Mondeo 1,9 med AC 5seter

Nå er det vel strengt tatt kun 2,7l Bensin som er XL7, alle de andre er bare Grand Vitara'er...? :)

Det er faktisk Mondeoen som har det dobble mim-buret permanent å kjøres mest. (vertfall nå om sommeren)

Mye pga driftsutgifter og bensinforbruk, men den er også mer komfortabel, til en 10.del av prisen på xl7'n... :D

XL7 får vel kjørt seg mer i vinter med nye piggdekk og 4x4 høy og lav :)

Ustoppelig mye plass også, madrass så er det bare å sove baki :D

OG den blir varm på minutter pga "stor" motor, i motsetning til bilene vi har på jobb som rett å slett ikke blir varm, selv ikke etter 2timer kjøring... Webasto-dritt (sidespor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har ikke skrevet i denne tråden siden jeg kjøpte XL7 ser jeg, spurte om den i starten av tråden...

Nå har vi da :

2002mod XL7 2,7l 173Hk, med AC, 2seter UTEN trekk over alu-reservedekket :)

1995mod Mondeo 1,9 med AC 5seter

Nå er det vel strengt tatt kun 2,7l Bensin som er XL7, alle de andre er bare Grand Vitara'er...? :)

Det er faktisk Mondeoen som har det dobble mim-buret permanent å kjøres mest. (vertfall nå om sommeren)

Mye pga driftsutgifter og bensinforbruk, men den er også mer komfortabel, til en 10.del av prisen på xl7'n... :)

XL7 får vel kjørt seg mer i vinter med nye piggdekk og 4x4 høy og lav :D

Ustoppelig mye plass også, madrass så er det bare å sove baki :D

OG den blir varm på minutter pga "stor" motor, i motsetning til bilene vi har på jobb som rett å slett ikke blir varm, selv ikke etter 2timer kjøring... Webasto-dritt (sidespor)

Interessant! Vurderte motorvarmer/kupèvarmer fra Webasto, men det er kanskje ikke veien å gå da? Hva anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har ikke skrevet i denne tråden siden jeg kjøpte XL7 ser jeg, spurte om den i starten av tråden...

Nå er det vel strengt tatt kun 2,7l Bensin som er XL7, alle de andre er bare Grand Vitara'er...? :)

Hvorfor er de bare Grand Vitara'er? Er det noe som sies, eller gjelder det de som faktisk ikke har XL7 skrevet på seg?

Tror ihvertfall foreldrene mine er fornøyd med den, personlig syntes jeg den er litt seig, i akselerasjonen altså. Spesielt sammenlignet med den veldig mye lettere Sköda Octavia'en.

Men genial når veien er litt humpete, og litt høy.. da merker man ingenting. Men det er ingen off-road bil føler jeg.. men nå har ikke jeg testet den skikkelig enda.

Syntes ihvertfall de to bilene til mamma og pappa er skikkelig til hvert sitt bruk :)

Selv skal jeg har Toyota Corolla :) Når den tid kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant! Vurderte motorvarmer/kupèvarmer fra Webasto, men det er kanskje ikke veien å gå da? Hva anbefaler du?

Webasto fungerer det, når det er nytt...

Vi har kvittet oss med de bilene dette gjaldt på jobben (Opel Combo 1,2l)

Hvorfor er de bare Grand Vitara'er? Er det noe som sies, eller gjelder det de som faktisk ikke har XL7 skrevet på seg?

Tror ihvertfall foreldrene mine er fornøyd med den, personlig syntes jeg den er litt seig, i akselerasjonen altså. Spesielt sammenlignet med den veldig mye lettere Sköda Octavia'en.

Men genial når veien er litt humpete, og litt høy.. da merker man ingenting. Men det er ingen off-road bil føler jeg.. men nå har ikke jeg testet den skikkelig enda.

Syntes ihvertfall de to bilene til mamma og pappa er skikkelig til hvert sitt bruk :console:

Selv skal jeg har Toyota Corolla :icon_cry: Når den tid kommer..

The first-generation XL-7 (frem til 2006) was a Suzuki design and was essentially a stretched Grand Vitara. It had a Suzuki-designed 2.7 liter V6 on a rear wheel drive-based platform with optional four wheel drive.

Det er dette som er ekte XL-7, ikke de små 2.0l Dieselmotorene som de aller aller fleste farter rundt i...

Ser på finn.no nå så er kun 1 av 30 biler som ligger under XL-7 ekte 2.6l V6 Bensin...

V6'ern min sparker fra seg godt den, akselerer godt å nyter høye turtall opp mot 7000rpm, noe som tar livet av seige dieselmotorer...

Og 4x4 er bare herlig....

Har prøvd den offroad og i dyp snø, det er dekkene som stopper den, har ikke offroad dekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webasto fungerer det, når det er nytt...

Vi har kvittet oss med de bilene dette gjaldt på jobben (Opel Combo 1,2l)

Det er dette som er ekte XL-7, ikke de små 2.0l Dieselmotorene som de aller aller fleste farter rundt i...

Ser på finn.no nå så er kun 1 av 30 biler som ligger under XL-7 ekte 2.6l V6 Bensin...

V6'ern min sparker fra seg godt den, akselerer godt å nyter høye turtall opp mot 7000rpm, noe som tar livet av seige dieselmotorer...

Og 4x4 er bare herlig....

Har prøvd den offroad og i dyp snø, det er dekkene som stopper den, har ikke offroad dekk...

Hehe ok så det er bare det at XL-7 "vår"(altså pappas) ikke er "ekte".. men den er fremdeles en XL-7, bare diesel :icon_cry:

Litt kjipt at den er sånn, men det er ekstrabilen og den fungerer utmerket til sitt formål :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått lagt inn bilde av bilen min :) Fineste bilen :wub:

nkk-trondheim5.jpg

Skal få inn dobbelbur baki nå og da må alt annet ligge i baksetet :P Men kjøper et par kasser som kan stå bak forsetene, så blir det så bra så! Skal jeg ha folk i baksetene, så kan jeg jo bare ta ut kassene ;)

EDIT: Det er forresten lille Loppa phalene som sitter i forsetet og de krøllete hodene i baksetet er Molin og Java ;) På vei til Trondheim, alle hundene satt fastspent bare så det er sagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Gammel tråd, men her er bilder av min bil! En gammel Renault Scenic

URenMeganeScenic97to99.jpg

Bak har jeg et Dobbel Variocage XL bur, som jeg er veldig fornøyd med.

IMG_4370-1.jpg

IMG_4372-1.jpg

IMG_4373-1.jpg

Det kjekke er at baksetene er enkle og ta ut og inn. Her har jeg kun ett baksete i bilen.

Det har vært mye galt med denne bilen, men plassutnyttelsen i bilen er helt suveren! Jeg synes i hvertfall det er veldig greit å kunne lempe inn sykkel (den kan stå på tvers hvis jeg bare tar av forhjulet). I denne lille bilen stappet jeg nylig inn 3giga-kofferter, dobbeltburet med 3 hunder, en sykkel, 1 fôrdunke, 1 fôrsekk ved siden av, et LP-hinder, en TV og 5 handleposer. Ikke dårlig? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tar gjerne i mot deres beste tips/erfaringer med å forebygge varsling/vokting! Da tenker jeg på det å bjeffe om fulle folk roper i gaten om natten, om det smeller i bildører utfor huset, om naboen går nært husveggen og liknende. Har lest litt om temaet, men finner ulike teknikker og vet ikke helt hva som er best. Begrense hunden/valpens muligheter til å se og høre det som skjer utenfor? Eller tvert i mot, la vindu stå på gløtt så den blir vant med at det er masse lyder utenfor? La den se hva som skjer ute? Belønne når den ikke varsler, eller belønne når den varsler kort, så den forstår at jobben er gjort og det holder med ett bjeff? HVordan reagerer man om hunden bjeffer masse på en lyd utenfor? Skal man si ting som "hysj" "gå og legg deg", avlede og liknende når den varsler, eller vil det forsterke hundens oppfattelse av at det er viktig å varsle?  Mange tanker her - åpen for alle innspill! Vil være konsekvent fra valpen er liten, så jeg vet hvordan jeg skal løse problemet når det kommer.
    • Støtdempende innleggssåler i potesko er et alternativ for å redusere belastningen på leddene. Om du finner sokker eller sko som sitter godt og får til å feste sålene så de ikke sklir inni. Ulike materialer har ulik komfort å løpe på. Noen typer materialer absorberer all energi uten å gi noen bounce back. Gir en bedre treningsøkt, men er sikkert vanskeligere å få hunden til å akseptere fordi det føles rart og er mye tyngre å løpe med. Jeg kan lage såler av det beste som er av shock absorption per måleenhet, men for egen business vil jeg ikke si hva materialet er. Yttersålene fra to par gode maraton racingsko kan også forvandles til gode løpesko for hund, med litt kreativitet og fingernemhet. Lunar Lite såler fra Nike var en personlig favoritt å løpe på. Tynne, passe harde, perfekt balanse mellom støtdemping og feedback energi. ..for meg med min kroppsvekt. En må sikkert ta hensyn til at hunden legger mindre vekt i hvert steg. Racingsko for barn er kanskje et bedre alternativ for et upcycling prosjekt. 
    • Vi har hatt noen fine dager. Av bra ting kan nevnes flere lykketreff i sosialisering og miljøtrening, bl.a. en slags flashmob av studenter med ski og snowboard og bager i former og farger, med ulike språklyder, som plutselig rundet hjørnet og befolket bussholdeplassen med et tett kaos. Det var helt kewlt, men å entre støyete rushtidsbuss med sterke lukter av parfymer fra kælvete unge voksne i en læringsfase, det var han mer skeptisk til, og måtte bæres ombord for logistic flow. Der inne, mellom føtter og ski og bager og skrålete skrål av både lyd og lukt og visuelle inntrykk - en intens stank - der tok det nesten et halvt minutt før han ville ha mat igjen, etter å ha forsøkt redde oss to ut derfra da døren åpnet seg på neste holdeplass. Et whiff av frisk luft var den forsikringen han trengte for å slappe av med viten om at denne situasjonen ikke var evig, og snack tray åpnet seg for påfyll. Mange røy ut på en holdeplass et par minutter senere og vi benyttet anledningen til å bevege oss gjennom midtgangen til en annen dør med mer kaos. Avslappet og ok med det da, etter å ha blitt desensitivert for den sterke multi sensory stanken av unge homo sapiens i den mest intenste delen av parringssesongen. Hva de homoene ruller seg i for å frastøte potensielle partnere så de får studere i fred, det er en effektiv repellant ikke bare mot unge sapiens hunkjønn, men også mot Canis lupus familiaris. Den initielle aversjonen mot stanken ble allikevel overdøvet av glupskhet. Minner meg om et gammelt amerikansk visdomsord: — If Hitler had coke, there'd be jews in the bathroom with him. (Dennis Leary) Vi fikk også jackpot mens vi varmet oss litt i gangen på kjøpesenteret etter å ha fryst ute sammen med valpepasser mens muttern handlet mat. Der i den deilige varmen kom det en speedfreak (=amfetamin, med lukten av høyt adrenalin og mye bevegelse) som ville prate (mye og fort) og hilse på fysisk, og som plutselig kom tilbake inn døren med en diger, vilter og enda mer energisk rottweiler i puberteten, som kom rett opp i ansiktet på Ede for å snuse og sniffe og synes han var såååå nuskesnusk. I wow you ører og det 😍 blikket mens han sniffet og sniffet og sniffet seg høy på valpelukten av den lille krabaten som liknet hans tidligere og forsvunnede riesen bestekompis. Rottisen hadde adoptert Ede på flekken om han kunne. Ede var mer skeptisk. Den merkelige og utenfor normalområdet høye energien fra både hund og eier, plutselig inn i intimsonene - en helt ny og sterk opplevelse, den var gull å få for første gang nå, og ikke senere.  Ellers er pelsstell en interessekonflikt. Her må bare trenes og trenes og trenes om han ikke vil se ut som en forvokst labradoodle med samme lengde maskinklipp over det hele. Har ennå ikke vært oppi ansiktet hans med saks. Maskin på kinnet var helt i grenseland for han ville tolerere mens han gomlet. Veien til å kunne bruke begge hender mens han tålmodig står helt stille for å få refill av snacktray, den veien er LANG. Kanskje klarer vi catwalk stylish frisyre for å supporte de terrorutsatte deltakerne i Pride i juni, men til ski-VM-arrangementene som kommer snart får han bare stille som labradoodle imposter.  Ellers tror jeg han har tjuvlyttet til diskusjoner om IGP og ringsport. Muttern mener nemlig at C-arbeidet i IGP er både for kjedelig, for lite omfattende og av feil karakter for sin egen smak. Ring kunne muttern derimot gjerne trent, fordi det er mer omfattende, mer variert og mindre kjedelig, og hunden lærer mer selvkontroll. Jeg har ytret at jeg ikke gidder trene IGP C-arbeid, men er ivrig med dersom ring blir lovlig i Norge. Helgekurs med biting i drakt i Sverige og Danmark er jeg derimot motstander av. Det er farlig om en ikke trener det grundig. Som å lade et våpen uten sikring. Å trene med bitepølse istedenfor drakt eller arm her i Norge er en mulighet. Oppe til vurdering dersom noen byr på en regelmessig treningsgruppe i dugnadsånd. Ede må ha overhørt DELER AV samtalene, for han har begynt trene biting i drakt med determination og stolthet. Ikke har han fått med seg at det er kriminelt. Ikke har han fått med seg at ringtrening i hovedsak handler om å IKKE bite. Han gikk rett på den delen av treningen han oppfattet som essensen i sporten, for å gjøre muttern stolt av ham. Fjällräven-buksene mine i rollen som ring figurant bitedrakt, med muttern inni.. Rumpa, leggene, lårene - og fordi ros uteble ved de dype, gode, fulle grepene som skulle medført anerkjennende nikk og refill av snacktray for pen utførelse  - den tynne huden på baksiden av knærne mellom fortennene. Stakkaren skjønner ikke hvorfor muttern brøler og blir sint på ham og avviser ham når han bare gjør sitt ytterste for å leve opp til forventninger og krav og i tillegg er kreativ og tilbyr nye og innovative adferder for klikkertrening. Oh well. Snart fulladet, så muttern må fylle tanken for å klare nye eventyr. 
    • Å løpe så mye på asfalt er ganske belastende på kroppen til hunden, så ville først av alt prøvd å ha større prosent av turene på mykere underlag.    For å ellers unngå skader og overtrening er det lurt med en hviledag innimellom hvor dere går kortere tur eller gjør noe annet. Også er det viktig med oppvarming, nedtrapping og å gå over kroppen i ny og ne og følge med på at han ikke blir stiv ol.  jeg har ikke så peil på opptrening av trekkhund, men ville kanskje tenkt hviledag hver 4. dag isch? 😊 er sikkert noen her inne som har mer peil på trekkhunder enn meg. 
    • Bunnpris på Lade,Sirkus shopping og Valentinlyst senteret.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...