Gå til innhold
Hundesonen.no

Snart bli det valp...:D

TonjeRA

Recommended Posts

• Svar 95
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer så supermasse=) jeg gleder meg skikkelig til tanteungen min kommer hjem :) og Yakita venter på en leikekamerat ;)

blir spennende å se hvem som blir din;)

Skrevet

Ja, det blir kjempe spennende!! håper oppdretter legger ut bilder av valpene hver for seg etterhvert, så vi kan se hvem som er hvem...:)

Både Sivert og Yakita venter nok spent på den nye leikekammeraten...;)

Skrevet

Å jeg som er sååååå valpesyk da. dette er urettferdig. menblir forhåpenltighvis en liten en på meg å i løpet av våren/sommeren

Skrevet
Å jeg som er sååååå valpesyk da. dette er urettferdig. menblir forhåpenltighvis en liten en på meg å i løpet av våren/sommeren

hihi...ja, jeg har ventet siden juli i fjor selv...:) og det er absolutt verdt det! ;)

Hvordan hund er det du skal ha?

Skrevet

Skal ha samme som sist, nemlig Mops :) Kan ikke si at jeg har ventet så lneg som deg, men det er fordi jeg absolutt ikke hade planlagt å få en død hund. Så derfor må jeg jo finne en erstatter ;) Og jeg bor ikke allverdens langt unna dere jeg heller, så kommer nok til å dra med meg Lill og hennes hund og henge meg på treffene deres ;)

Skrevet

ååå...mopser er nydelige da... :)

Hvor er du fra da? ;) Nysgjerrig og seh...Jo flere som blir med på treff, jo bedre er det! puppeh.gif bare koselig det!

Skrevet

Moss.

Bor fortiiden i skjeberg på FHS da.

Har en liten mopsevalp til hjemme som er familiens, kanskje jeg kan ta med den på neste treff før jeg får min valp :)

Gøeder meg til å se hvilken valp du ender opp med ;)

Skrevet

aha...ja, hverken moss eller skjeberg er så ille langt unna da...:) du får ta med deg familiehunden eller komme uten hund fram til du får din egen...;) alltid koselig å bli kjent med andre fra hundemiljøet...

Ja, er kjempe spent på hvilken valp jeg ender opp med jeg også...gleder meg til å se hvem av dem som hanne og hvem som er tispe og greier...;)

Skrevet
Grattis :lol: De neste åtte ukene går nok fort skal du se :lol:

ja, håper det går fort...om 5 uker skal vi besøke oppdretter og velge valp...og etter det trur jeg tiden går fort uansett! :D gleder meg som en unge... :rolleyes:

Skrevet

Så gøy at det ble en valp til deg i dette kullet :) Nå er det bare 8 uker å vente! Hang in there :) Jeg har ikke peiling på rasestandarden eller noe, men jeg synes foreldrene var virkelig flotte. Nydelig farge de hadde :)

Skrevet

Ja, de foreldrene er kjempe nydelige!!! rasetypiske begge to, og flotte farger!! :icon_redface:

Håper oppdretter legger ut flere bilder snart, så jeg kan holde dere oppdatert! :icon_confused:

Skrevet

Nei, går fort det nå...4.5 uke i dag faktisk... :icon_confused:

Lurer på om den mørke valpen øverst på bildet er en hanne jeg.... :icon_redface:

Guest Dratini
Skrevet
Nei, går fort det nå...4.5 uke i dag faktisk... :icon_confused:

Lurer på om den mørke valpen øverst på bildet er en hanne jeg.... :icon_redface:

Var den jeg la merke til først på det bildet :cry:

Spennende å følge med videre i denne tråden :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...