Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Hamar!

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

La inn et lignende innlegg på canis:

Nå stresser jeg egentlig litt for mye.. Det var masse rot med hotellrommet vi bestilte, og har nå funnet ut at vi ikke kunne bo på det hotellet allikevel! Og jeg føler at det er fullt alle steder! Finnes det fortsatt noe ledig? Jeg reiser alene og har ikke førerkort, så det må aller helst ikke være så himla langt ifra jernbanestasjonen og Vikingeskipet. Også drar jeg med meg labradortispen min, så hotellet må vel ta imot hunder også...

Benedicte

Skrevet

Kanskje du kunne bodd hos meg? Hvis du har emd bur kan sikkert to hunder sove sammen, eller en sove på kjøkkenet. Eventuelt kaster jeg ut pappa og tar rommet hans.

Man når kommer du på fredag og sånn? :? Garantert før oss liksom..

Skrevet

Jeg kunne også hatt folk hos meg, men jeg bor 1 time unna Hamar da. Så det kunne vel blitt litt stress for deg.. :)

Men jeg skal ta toget til vikingskipet både lørdag og søndag :)

Skrevet

Når jeg tenker meg om, så må jeg være på Vikingskipet fredag morgen, så jeg må komme meg dit på torsdagen! :?

Kanskje du kunne bodd hos meg? Hvis du har emd bur kan sikkert to hunder sove sammen, eller en sove på kjøkkenet. Eventuelt kaster jeg ut pappa og tar rommet hans.

Ja, det hadde vært kjempefint :( Cita er så liten og tilpasningsdyktig at man kan få henne inn hvor som helst! :(

Skrevet

Det rotet hadde jeg i fjord. Jeg har heller ikke førekort, men jeg fikk ett hotellrom litt inni sentrum. det var ikke langt fra jernbanen, men jeg måtte ta taxi til vikingeskipet. De fleste hoteller tar hunden den helgen, de vet at det er en utstilling som de vil tjene bra på. jeg husker ikke hva det hotellet het, men det er veldig dyrt å ta taxi da :( Håper det ordner seg da

Skrevet
Det rotet hadde jeg i fjord. Jeg har heller ikke førekort' date=' men jeg fikk ett hotellrom litt inni sentrum. det var ikke langt fra jernbanen, men jeg måtte ta taxi til vikingeskipet. De fleste hoteller tar hunden den helgen, de vet at det er en utstilling som de vil tjene bra på. jeg husker ikke hva det hotellet het, men det er veldig dyrt å ta taxi da :( Håper det ordner seg da[/quote']

Da må jeg prøve å finne det ut, for jeg tar mye heller taxi for 1000,- enn å sitte hjemme og gå glipp av junior NM, LP klasse 2 og semifinalen i jh! :(

Skrevet

Jeg lette litt på hoteller for å hjelpe deg og fat ut at Hotellet heter First Hotel Viktoria. Hjemme siden dems er: http://www.first-hotel-victoria.no/

Jeg skjønner deg veldig godt. Ville ikke gå glipp av Vikingeskipet jeg heller :( Håper virkelig det orner seg.

Om det ikke står noe om å ha hund, så er det låv. jeg hadde ikke med hund selv, men det var mange som hadde det.

Lykke til :(

Skrevet

Jeg bor på rica - www.rica.no - du kan jo sjekke der om det går?

Det er fire km fra jernbanestasjonen, men det går buss, og om det ikke går buss når vi trenger det kunne vi isåfall ha spleisa på taxi til Vikingskipet, så blir det litt billigere. Du må betale ekstra for hund, en hundrings tror jeg.

Skrevet

Nå som jeg er "alenebarn" hjemme har vi mange senger å ta av :( Så du kunne jo ha bodd her og :( Og siden brodern har flytta ut kan du jo få ditt eget rom :wink:

Så kan jo du og Cita bli med på agility på torsdag og :wink:

Kan sikkert også få mamma og pappa til å be meg fri fra skolen, så vi kommer oss dit på freda'n :( Vet allerede om en buss som kommer til skysstasjon hvertfall ikke etter 8.50 :P Og så er det bare å gå i noen min... den bussen stopper også utafor Olrud... Altså Rica Olrud Hotel som Ingvild og Tinka skal bo på :(

Skrevet
Jeg bor på rica - www.rica.no - du kan jo sjekke der om det går?

Det er fire km fra jernbanestasjonen, men det går buss, og om det ikke går buss når vi trenger det kunne vi isåfall ha spleisa på taxi til Vikingskipet, så blir det litt billigere. Du må betale ekstra for hund, en hundrings tror jeg.

Da sjekker jeg der da! :(:(

Skrevet
Nå som jeg er "alenebarn" hjemme har vi mange senger å ta av :( Så du kunne jo ha bodd her og :( Og siden brodern har flytta ut kan du jo få ditt eget rom :wink:

Så kan jo du og Cita bli med på agility på torsdag og :wink:

Kan sikkert også få mamma og pappa til å be meg fri fra skolen, så vi kommer oss dit på freda'n :( Vet allerede om en buss som kommer til skysstasjon hvertfall ikke etter 8.50 :( Og så er det bare å gå i noen min... den bussen stopper også utafor Olrud... Altså Rica Olrud Hotel som Ingvild og Tinka skal bo på :(

Kunne jeg? Det hadde jo vært fantastisk!! :(:P Så får jeg hilse på dere igjen, og se dere gå agility!! 8) :P

Skrevet

Kunne jeg? Det hadde jo vært fantastisk!! :P:P Så får jeg hilse på dere igjen, og se dere gå agility!! 8) :P

så flott det ser ut som det ordna seg! :P

Skrevet

hihi, jepp :P

åååh, som jeg gleder meg til Hamar nå!! Både til å konkurrere og treffe kjente! :P

Ja, blir artig :P Skal du ikke gå agility også med Cita?

Skrevet

Ja, blir artig :P Skal du ikke gå agility også med Cita?

Nope.. Aldri mer agility og lydighet samme dag på oss! :P Det var så sinnsykt stress sist gang... Løp fram og tilbake, og måtte løpe inn i fellesdekken :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...