Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsevalpene ble født 17 Mars

Synnikken

Recommended Posts

• Svar 235
  • Created
  • Siste svar
Det er abraham Lincoln som er mopsen med åpen gane..:D Han sutter, kravler og piper.. men vet ikke om han får i seg noe da :D Det kommer isåfall ikke ut av nesen hans!

Da står det feil på siden din! :D

Men, prøvd å se på ganen hans? =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står det feil på siden din! :D

Men, prøvd å se på ganen hans? =/

åja..skal få fikset det.. Ja, har sett ganen og der er et smalt hull der.. Har prøvd å gi han litt morsmelkerstatning også, men er ikke så lett å vite om han svelger det..

Har også problemer med ei av tispene, hun vil ikke ta tak i pattene.. Hun trykker bare hodet inn i kroppen til Lillemor.. Jeg prøver å få henne til å ta tak, men hun åpner ikke munnen engang.. Noen som vet hva dette kan skyldes? De andre tispene sutter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også problemer med ei av tispene, hun vil ikke ta tak i pattene.. Hun trykker bare hodet inn i kroppen til Lillemor.. Jeg prøver å få henne til å ta tak, men hun åpner ikke munnen engang.. Noen som vet hva dette kan skyldes? De andre tispene sutter..

Prøvd å "tvangs" åpne munnen hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å "trykke" henne mot patten ja, men hun bare viker unna på en måte.. gav henne litt morsmelkerstatning også, men det har ingen av valpene helt blitt vant med enda heller (veterinæren som sa jeg måtte hjelpe lillemor innimellom så hun ikke ble for tynn).. Hun tok heldigvis patten litt isted da så hun kan tydeligvis sutte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å "trykke" henne mot patten ja, men hun bare viker unna på en måte.. gav henne litt morsmelkerstatning også, men det har ingen av valpene helt blitt vant med enda heller (veterinæren som sa jeg måtte hjelpe lillemor innimellom så hun ikke ble for tynn).. Hun tok heldigvis patten litt isted da så hun kan tydeligvis sutte..

Var vel bare sliten da. :yes:

Må du kose deg masse med smattelydene utover natten.. kjenner jeg deg rett står du opp og går ut å ser på de noen ganger for natten.. hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer piping på denne gjengen her.. vanlig?Lillemor klarer ikke legge seg ned å slappe av-- sover på sofane i natt også :P

Kan jo være de har litt mageknip og slikt. Torunn lot Vigdis strekke litt på seg i resten av stuen når hennes var små. Men så har Lillemor nesten dobbelt så mange valper som Vigdis.. :yes: (når hun stresset litt)

Hvis du er usikker på om hun får tid til å vaske alle slik at all avføring/tiss ikke kommer ut kan du ta lunkent vann som du dypper en bomullsdott i og tar på litt olivenolje og massere magen deres. Da ser du hvis de tisser/bæsjer på bomullsdotten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går bare bra, Lillemor er en fantastisk mor:) Ene hannhunden har gått fra 203g til 215g på en dag:) En sværing..

Har desværre en litt dårlig nyhet, vi må la hannhunden med åpen gane gå.. Han får ikke i seg nok næring og er blitt svakere enn de andre.. Huff, nei nå har det vært mye snufsing og sipping :yes: Dette ble veldig tøft! Vi har avtale med en vetrinær kl.21.00 idag.. Er bedre å få det gjort fortest mulig før dette blir enda tøffere.. stakkars lille vennen min, han som vi klarte å få i live etter 30minutt med massering..en liten fighter, men det er nok det beste for han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ja, da var det triste gjort. Dessverre viste det seg at Lille Augustus hadde åpen gane, som gikk langt bak så Caroline måtte få han sendt over regnbuebroen. Der han blir passet på av diverse andre småtroll! :D

Idag har Caroline og Rune tatt flere bilder av småtrollene. De har kun mobil bilder, men bedre enn ingenting, da kamera ledningen til Caroline har gått i dvale :D

AnneBoyelin.jpg

Den helsorte tispen :P:P

Abrahamlincoln.jpg

Eneste fawn fargede i gjengen. :D

AlbertEinstein.jpg

Sorte gutten med litt hvitt i brystet.. :P (Noe sier meg at han er lik pappaen sin :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nydelige valper. Veldig trist å måtte gi opp den ene. Det er vel ofte noen som ikke klarer seg i et så stort kull, veldig gøy at hun fikk så mange da :D Gleder meg til å se flere bilder av gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da vært å sett på valpene hos Caroline og Rune..

Herlige små smatte troll! ;)

KopiavValpene5dagergamle004.jpg

KopiavValpene5dagergamle007.jpg

Abraham Lincoln

KopiavValpene5dagergamle018.jpg

En fawn, blandt alt det sorte. ;)

Så kommer det bilde av fire av valpene, da jeg surrer med de to siste og ikke vil legge ut feil opplegg. ;)

KopiavValpene5dagergamle027copy.jpg

KopiavValpene5dagergamle035.jpg

;) De er idag fem dager gamle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåååhhh.. så fine bildene ble:);) Det var noe annet enn de stygge mobilbildene mine:);) også med "navnelapper" også;) Husk å send meg resten på email så jeg kan legge de ut på bloggen:)

Når jeg er venner igjen med mailen min skal du få ;) Du kan jo bare lagre disse enn så lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...