Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsevalpene ble født 17 Mars

Synnikken

Recommended Posts

• Svar 235
  • Created
  • Siste svar

Men om noe ikke skjer denne gangen heller.. hva tror dere kan være grunnen til at hun synker så lavt hele tiden uten at noe skjer? Blir litt bekymret, finner ikke noen plass på internett hvor en tispe ha hatt samme lave temperatursvingningene som Lillemor.. Vet at det er forskjellig fra hund til hund, men å gå ned til nærmere 36 blank flere ganger uten resultat kan da ikke være normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om noe ikke skjer denne gangen heller.. hva tror dere kan være grunnen til at hun synker så lavt hele tiden uten at noe skjer? Blir litt bekymret, finner ikke noen plass på internett hvor en tispe ha hatt samme lave temperatursvingningene som Lillemor.. Vet at det er forskjellig fra hund til hund, men å gå ned til nærmere 36 blank flere ganger uten resultat kan da ikke være normalt?

Beklager her nå altså, men la nå den stakkars hunden være i fred, dropp temperaturmålinger og slutt å tyt ! Stakkars hund... Vet du hva NORMALtemperaturen hennes er da ? Det kan jo hende hun har lav kroppstemperatur til vanlig, og da er disse variasjonene helt normalt og ikke noe tegn på forestående fødsel.

Mitt forslag: kast temperaturmåleren din, pust dypt og slapp av !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma sin temp når hun skulle ha ga vi opp :) så det er nok ikke alltid det stemmer dette med temp fall. som Siri sier, legg fra deg temp måleren og sett deg godt tilbake i sofean og vent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager her nå altså, men la nå den stakkars hunden være i fred, dropp temperaturmålinger og slutt å tyt ! Stakkars hund... Vet du hva NORMALtemperaturen hennes er da ? Det kan jo hende hun har lav kroppstemperatur til vanlig, og da er disse variasjonene helt normalt og ikke noe tegn på forestående fødsel.

Jøsses da.. Jeg kan være enig i at jeg er litt opptatt av denne temperaturmålingen, men jeg er da bare spent! Hunden min har ingenting imot at jeg måler henne, hun kommer frivillig med en gang hun ser jeg holder temperaturmåleren for hun får så mye skryt og ros.. Siden dette er et innlegg startet for å følge valpefødselen til min hund så føler jeg at jeg bør ha lov å tyte litt, er det ikke det et forum er til for da? Hvis det plager deg slik så kan du la vær å titte innom.

Dette er mitt første valpekull og betryggendes ord, veiledning og hjelp er det jeg søker på dette formet, ikke kvasse tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses da.. Jeg kan være enig i at jeg er litt opptatt av denne temperaturmålingen, men jeg er da bare spent! Hunden min har ingenting imot at jeg måler henne, hun kommer frivillig med en gang hun ser jeg holder temperaturmåleren for hun får så mye skryt og ros.. Siden dette er et innlegg startet for å følge valpefødselen til min hund så føler jeg at jeg bør ha lov å tyte litt, er det ikke det et forum er til for da? Hvis det plager deg slik så kan du la vær å titte innom. Dette er mitt første valpekull og betryggendes ord, veiledning og hjelp er det jeg søker på dette formet, ikke kvasse tilbakemeldinger...

Beklager at jeg ikke pakker inn mine meninger i bomull, men det får da være måte på å være hysterisk liksom ? Jeg har også vært førstegangsoppdretter (vel - enestegangsoppdretter kalles det vel), men jeg fløy da ikke rundt og målte tempen på hunde for det ? Valpene kommer når de kommer, og flere har jo forsøkt å fortelle deg at ikke alle hunder følger "boka" hva gjelder temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stakkars hunden? Tror ikke hunden lider akkuratt!

Og hun må da få lov til å være spent og oppspilt. Dette er hennes tråd og hennes kull.

Går ann å si ting på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boken "valping" som jeg har lest står der at du burde begynne å måle hundens temperatur fire ganger om dagen etter dag 55, dette er for å følge med så du ser når det virkelige droppet kommer. Jeg har bare gjort som det stod i boken og var bare nervøs pga av den lave temperaturen hun har hatt de siste dagene, jeg forventet heller en tilbakemelding som kunne forklare meg hvorfor hun har så lave temperaturer! Og helt på slutten kan jeg si at grunnen til at jeg oppdaterer temperaturmålingene og forandringene på denne siden er fordi jeg selvsagt vil ha tilbakemeldinger fra andre men også fordi det er evt valpekjøpere som følger med på denne tråden som er like spent som meg..

Og som victoria sier, hunden lider ikke!!tvert imot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er om et par timer på dag 60 :) Så vi har noen dager på oss enda, men jeg hadde en prat med veterinæren på onsdag og hun sa at jeg kunne forvente meg en fødsel natt til torsdag pga den lave tempearturen. Jeg hadde forberedt meg på at valpene skulle komme imorra eller tirsdag så da kom jeg i "fødselsmodus" tidligere enn antatt og når fødselen ikke skjedde ble det starten på en ventetid jeg hadde regnet med skulle begynne på mandag:P skjønner du?!Hehe.. neinei..tikk takk tikk takk.. Den som venter, venter på noe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var stemningen litt bedre her ja :whistle:

Ingen valper inatt, men jeg våknet opp av at hun gravde i sengen litt og det er første gang hun har gjort! Jeg har valgt å legge bort tempen og hive beina på bordet (som jeg ble så "fint" mint på her :) ) og bare vente nå.. Det kan ikke være så veldig lenge igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en tjukkabolla feiting :whistle:

Satser på 4 sorte gutter og 3 fawn jenter, jeg.

Ja, du ser det ikke like lett på bildet, men hun er SVÆÆÆER! Magen hennes er steinhard, er jo ikke mer plass inni der nå :D Håper bare magen hennes fortsatt har bra nok elastitet til å klare å presse ut alle de små :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med veterinæren:) Hun ville først at jeg skulle komme inn med Lillemor så hun fikk undersøke henne, men siden jeg sa at jeg kan kjenne at valpene lever så bestemte vi oss for å gi henne en dag til :whistle: Det at hun endelig har begynt å grave litt idag vil tyde på at det ikke kan være lenge igjen no:) Hun ba meg ringe på igjen imorgen så hun var oppdatert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med veterinæren:) Hun ville først at jeg skulle komme inn med Lillemor så hun fikk undersøke henne, men siden jeg sa at jeg kan kjenne at valpene lever så bestemte vi oss for å gi henne en dag til :whistle: Det at hun endelig har begynt å grave litt idag vil tyde på at det ikke kan være lenge igjen no:) Hun ba meg ringe på igjen imorgen så hun var oppdatert:)

Stend eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå peser og peser Lillemor..hun graver ikke så mye og sitter som regel i senga,men hun klarer ikke slappe av. Ser bare på meg med de store dådyrøynene..Huff,stakkars lille, skulle tro hun hadde hetetokter. Det vanskligste er nesten å la vær å trøste henne, men hun får mye ros istedenfor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...