Gå til innhold
Hundesonen.no

Kee-Kee!

Nowisclee

Recommended Posts

• Svar 137
  • Created
  • Siste svar

Hun er en nusselig liten sak lille Keekee, men har ikke du rotter? Har hun fått sett på dem enda? Det er muligens litt sisikosport.. vi hadde rotter da lille basenji her var liten - og de rottene var hun enooooooormt betatt av for å si det slik.. likeså var marsvinene en kilde til stor interesse. Man får liksom demonstrert litt dette med den enorme jaktlysten..

Du bør begynne å klikkertrene henne fortere enn svint! Små basenjier synes at klikkertrening er dødskult!

*gleder meg til flere bilder og mer om hvordan det går og hva lille kråke finner på for noe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en nusselig liten sak lille Keekee, men har ikke du rotter? Har hun fått sett på dem enda? Det er muligens litt sisikosport.. vi hadde rotter da lille basenji her var liten - og de rottene var hun enooooooormt betatt av for å si det slik.. likeså var marsvinene en kilde til stor interesse. Man får liksom demonstrert litt dette med den enorme jaktlysten..

Du bør begynne å klikkertrene henne fortere enn svint! Små basenjier synes at klikkertrening er dødskult!

*gleder meg til flere bilder og mer om hvordan det går og hva lille kråke finner på for noe*

Kee-Kee fikk hilse på Midnight(1,5 år gammel hunn) nå nettopp, og det var ikke så veeeldig interessant annet enn å lukte litt på. Kattene og Roya er mer morsomme, for å si det sånn. :D Hun 'jager' kattene(løper etter dem hvis de løper, men stopper om de stopper, de er liiittegranne skumle), og lekesloss med Roya, Kee-Kee er den som girer opp mest, nesten!

Ja, har tenkt å prøve oss litt på klikkertrening, vi tester i morra, tenker jeg! Har såvidt allerede begynt å lære å 'danse', som mamma Dee-Dee gjør! Men da bare med 'lokking'.

I dag har Kee-Kee vært kjempeflink og bare bæsja ute, tissa inne noen få ganger. :D Nå skal vi gå og legge oss, fikk noen bra bilder av Kee-Kee og Roya som leker, og mye annet rart. Maren er her på besøk, og vi har MYE kos og morro med både Kee-Kee og Roya.

Men nå må vi nesten legge oss, om vi skal komme oss opp til nogenlunde normal tid, også skal vi legge inn bilder da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at alt går så bra!

Her er litt bildespam fra Kee-Kee i Letohallen sammen med Astrid:

DSC_0003.jpg

*SUssepå*

DSC_0012-1.jpgDSC_0011.jpg

kee-2.jpgkee-kee_leto.jpg

Posere i Leopard-frakken sin

DSC_0025.jpg

Posere i sin nye genser, der hun har mulighet til å bære egen bæsjepose *flirer*

Hadde ikke du bilde av vesla med den lille blå frakken også, Astrid?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder, Liv Irene! I dag har vi vært på Gjøvik og handla en dress, mørkeblå fleece med bein! Altfor stor, så fin å vokse i! ;)

Nå nettopp gikk hun ut 'frivillig' (på egne bein) for å tisse og bæskje, trengte ikke å løftes ut, hun sprang ut så fort døra ble åpnet, hun! :) Flinke lille jenta våres, det!

Bilder fra i går kveld:

Roya og Kee-Kee prøver å overbevise hverandre om at 'JEG er skumlest, tenk!' :)

(og Kee-Kee gjemmer seg litt på fanget til tante Maren, for det er littegrann tøffere, det, tenk!)

DSC_0291.JPG

DSC_0290.JPG

Kee-Kee: Æææh, jeg overgir meg!

DSC_0289.JPG

Hahaaa, trodde du!

DSC_0287.JPG

Jeg gir meg ALDRI!

DSC_0288.JPG

Okei da, man blir litt trøtt etterhvert...

DSC_0282.JPG

DSC_0281.JPG

Dette er ca 2 minutter etter at Maren var kommet inn døra(Kee-Kee var med for å hente henne, da)

Er de ikke søte sammen? :P

DSC_0272.JPG

Kee-Kee tisset inne! :shocked: Men, hun hjelper til med å tørke opp, da! :whistle:

DSC_0284.JPG

Bilde av Kee-Kee i det lille blå dekkenet som vi låner av Liv, og av den nye fleecedressen, kommer! :)

Her er enda ett bilde, fra før Maren kom, tatt med mitt litt psyke kamera. Kee-Kee spiser margbein!

012.JPG

Nå har Kee-Kee ikke bæsjet inne siden natt til i går, og vi er kjempestolte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søøøøt! Også så LITEN! Jeg trodde ikke Basenjier var så små (jaja hun er valp nå men you know). :) nuskepjuski, dyret mitt sovnet aldri på fanget mitt (eller generelt sovnet aldri med mindre man holdt henne fast i bånd/med hender) - så det kan du være ekstra glad for at du har :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kjempesøt! :whistle:

Veldig søt ;)

Så søt hun er :) Ja Kee-Kee altså, ikke Maren :P (bare fleiper med deg Maren :P Fint å se du koser deg på vinterferie :P )

Tusen takk for kommentarer! :)

Maren hilser og sier takk for det, hun vet at hun er søt, tenk. Og vi koser oss veldig, med påskeegg og sjokoladepudding med vaniljesaus, også ikke MINST med Kee-Kee og Roya da. (men de spiser vi ikke så mye på, bare littegrann! *sussepå*)

Søøøøt! Også så LITEN! Jeg trodde ikke Basenjier var så små (jaja hun er valp nå men you know). :P nuskepjuski, dyret mitt sovnet aldri på fanget mitt (eller generelt sovnet aldri med mindre man holdt henne fast i bånd/med hender) - så det kan du være ekstra glad for at du har :)

Hehe, ja, hun er ganske liten altså! Ca en tjuendedel av vekten til Roya. :P

Hun sovner de rareste plasser. På fang, på gulv, i/på armer, på nakken din hvis du ligger på magen, på/mellom sofaputer, under bord, osv osv. :) Men ja, det er vi glade for! Hun avreagerer og roer seg veldig fort i nye situasjoner, bryr seg ikke med så mye annet enn at hun blir glad for å se noen, evt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...