Gå til innhold
Hundesonen.no

Kee-Kee!


Nowisclee

Recommended Posts

  • Svar 137
  • Created
  • Siste svar
Heldiggris, Ellie hylte når jeg dusjet henne :):P

Så derfor ble det en minidusj :P

Hehe, jeg ble faktisk veldig positivt overrasket over hvor bra hun tok det, basenjier er jo kjent for å ikke like vann. Men det var visst helt ok. (eventuelt ble hun så perpleks og fornærmet at hun ikke fant uttrykk for det, det er jo også en mulighet.. i så falll får jeg nok igjen seinere!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Mine basenjier er passive motstandere av å dusje.

De står med ørene rett ut, gir meg et blikk av hatefullt missmot iblandet "Det er skrekkelig synd på meg", men de står knyst stille og lar meg dusje dem ferdig.

Sånn uten at de vil innrømme det tror jeg faktisk at de liker det varme vannet litt også.

Ellers kan jeg jo fortelle at Kee-Kee's halvbror (også etter Sunny) "Bonzo" er en razer på å svømme. Han hopper uti vann og legger på svøm (så sant det er varmt nok) så snart han får mulighet!

NBK_2008_spesial_bade_bonzo_10.jpg

NBK_2008_spesial_bade_bonzo_3.jpg

Mine basselusker liker best å vasse. Men å SVØMME, der går grensen *lol*

NBK_2008_spesial_bade_duna2-1.jpg

f_shira_and_ducks.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, Kee-kees ro i dusjen kan ikke skyldes sjokk da? Regelrett katatoni?

Må innrømme at jeg har aldri noen gang badet lille basenji - er ikke sikker på at vårt gode forhold ville overleve slik helligbrøde. Lille basenji absolutt hater vann (selv om også hun kan vasse litt på veldig varme dager, hun liker faktisk litt "basenjitilpasset" vann-apport. Da kaster man en liten, tynn pinne - den må nemlig ikke lage noe plask eller vannsprut som kan gjøre små basenjier våte - ca 1 meter ut på grunna. Så vasser lille basenji litt uti, strekker seg og fisker opp pinnen. Pinnen avleveres deretter til meg og lønn for innsatsen i form av noe spiselig, avhentes).

Vi hadde en episode da lille basenji var 8-9 måneder gammel. Var på tur i skogen ved et lite vann. Lille basenji begynte å jage en øyenstikker som fløy utover vannet og lille basenji etter. Hun så ikke vannet og stupte rett uti - og da begynte hun å hylskrike! Både gubben og jeg trodde hun hadde skadet seg i fallet, gubben begynte å skrelle av seg klær mens han løp mot vannet for å redde henne. Nå kom hun seg på land selv - fremdeles hylskrikende. Ble helt skjelven jeg, men en nærmere inspeksjon viste at hun var helt uskadet - all skrikingen skyldtes det kalde&våte!

Men nå gleder jeg meg veldig til litt Kee-kee bilder her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, Kee-kees ro i dusjen kan ikke skyldes sjokk da? Regelrett katatoni?

Må innrømme at jeg har aldri noen gang badet lille basenji - er ikke sikker på at vårt gode forhold ville overleve slik helligbrøde. Lille basenji absolutt hater vann (selv om også hun kan vasse litt på veldig varme dager, hun liker faktisk litt "basenjitilpasset" vann-apport. Da kaster man en liten, tynn pinne - den må nemlig ikke lage noe plask eller vannsprut som kan gjøre små basenjier våte - ca 1 meter ut på grunna. Så vasser lille basenji litt uti, strekker seg og fisker opp pinnen. Pinnen avleveres deretter til meg og lønn for innsatsen i form av noe spiselig, avhentes).

Vi hadde en episode da lille basenji var 8-9 måneder gammel. Var på tur i skogen ved et lite vann. Lille basenji begynte å jage en øyenstikker som fløy utover vannet og lille basenji etter. Hun så ikke vannet og stupte rett uti - og da begynte hun å hylskrike! Både gubben og jeg trodde hun hadde skadet seg i fallet, gubben begynte å skrelle av seg klær mens han løp mot vannet for å redde henne. Nå kom hun seg på land selv - fremdeles hylskrikende. Ble helt skjelven jeg, men en nærmere inspeksjon viste at hun var helt uskadet - all skrikingen skyldtes det kalde&våte!

Men nå gleder jeg meg veldig til litt Kee-kee bilder her..

Det er meget mulig, at det rett og slett var det. Men, hun stakk jo tross alt hodet innafor dusjforhenget igjen etter hun var tørket, og jeg dusjet ferdig. Så en så FRYKTELIG traumatisk opplevelse kan det ikke ha vært. :P

Kee-Kee bilder kommer! Jeg har prøvd på oppstillingsbilder alene siden i går nå, men det ender jo bare opp med avklippede ører eller snute, eller bein på helt feil plass, evt bare halen, eller valp som gir opp hele greia. :P Også er kameraet mitt dumt i tillegg, så bildene blir stripete. Men det går bedre for hver gang, vi får teknikken på plass, så det hjelper. Kommer noen bilder nå! :)

Edit: dobbeltpost, her kommer bilder *flire*

Så mye for å ta bilde uten å kunne se på kameraet..

kee7.JPG

Stå skikkelig er oppskrytt.

kee4.JPG

kee3.JPG

kee2.JPG

Det her ble nesten bra, hadde vi bare ikke klippa ørene og snuta.

kee1.JPG

Og så ga Kee-Kee opp hele greiene.

trott.JPG

Men vi prøver igjen seinere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søteste rynkefjeset :P Hun er helt nydelig, og jeg burde ikke se i denne tråden, blir bare avsindig valpesyk :)

Kanskje du får hilst på henne en gang, jeg har jo familie i Bergen som jeg besøker en gang i blant! :)

Nå fikk vi ENDELIG tatt et ok bilde!

kee5.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, Kee-kees ro i dusjen kan ikke skyldes sjokk da? Regelrett katatoni?

*Klippe morsom Amy- historie*

He he.. det minner meg faktisk litt om Moyo (Centas helsøster fra et tidligere kull. Hun ble dessverre påkjørt for mange år siden...)

Klippe & lime fra hjemmesiden min:

Moyo's møte med vannet:

Jeg var ute på tur ved Bogstadvannet tidlig i vår med mine to tisper. Det er alltid flust av fugler der, som de elsker å løpe etter. Men kun ned til vannkanten, for de vil nødig bli våte på potene. Fuglene ertet og bråket, og den ene tispen fikk et innfall av overmot, og vasset forsiktig uti. Deretter ble hun stående med vann til buken og speide etter de frekke fuglene. Min andre tispe er yngre og føler seg svært avhengig av den eldste og løp rådløs i ring på land uten helt å finne ut hva hun skulle gjøre. Ikke ville hun ut i vannet, men hun kunne da ikke bli igjen på land alene heller? Løsningen ble at hun løp et stykke tilbake, tok sats, og sprang i 120 mot vannet før hun tok et tigersprang ved vannkanten for på den måten å treffe minst mulig vann (...) Man kunne se hennes forbausede uttrykk i det hun traff vannet, og forsvant under... Det var en svært så forfjamset og overasket hund som kom opp igjen.

kee7.JPG

:)

Kanskje du får hilst på henne en gang, jeg har jo familie i Bergen som jeg besøker en gang i blant! :)

Nå fikk vi ENDELIG tatt et ok bilde!

kee5.JPG

At du fikk til å stille opp- og ta bilde av en 9 uker gammel basenji valp ALENE er og forblir et mysterium!

(Søøøteste Kee-Kee'en!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du fikk til å stille opp- og ta bilde av en 9 uker gammel basenji valp ALENE er og forblir et mysterium!

(Søøøteste Kee-Kee'en!)

Hehehe, jeg har mine metoder! (selvutløser på kamera er en FIN ting..!)

da må Kee-Kee komme hjem til meg å bade i Glomma

Hehe, ja, vi satser på det vettu! Vi kommer iallefall på besøk når det passer seg sånn, så ser vi åssen hun reagerer på vannet. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er virkelig skjønn! Bare å si i fra om du kommer til Gjøvik igjen, har ingenting i mot å hilse skikkelig på frøkna!;)

Skal nok si ifra vettu! ;)

Muhahahah, Kidnappe! ^^

Haha! Du kan jo prøve... :) (biter godt ifra meg, har lært av Roya.) ;)

Nå denne mnd skal jeg kjøpe nytt kamera, så blir det fart i sakene her vettu, da kommer det masse mere bilder! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bra det, Maren! ;)

Spørs om det blir noe nytt kamera denne mnd, men, skal ta noe oppstillingsbilder etterpå tenkte jeg, hun er jo tre mnd på fredag! Herrefred som tiden flyr altså! :closedeyes: Nesten litt skummelt, før jeg vet ordet av det er jeg 70 år og bor alene med en dvergpuddel og fem-seks katter.. :)

Edit: Oppstillingsbilder!

Litt krøll blir det da alltid i begynnelsen, iallefall når kameraet bruker lang tid på å ta bilde! :ahappy:

001.jpg

Jajamensann!

002.jpg

Tjaa..

004.jpg

Hm..

003.jpg

Rimelig pent, men litt kort, vel?

007.jpg

Litt rar med halsen/hodet, men sto ok.

006.jpg

Her sto hun egentlig ganske fint! Irriterende med det båndet som henger ved halen, though.

005.jpg

Edit 2: Nei, kameraet står ikke nærmere hunden, hunden har vokst. *kikke tilbake på tidligere bilder* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin hun ser ut! *fortsatt imponert over at du klarer å ta bilde alene*

Blir det feil å si takk, når du er medeier? :ahappy: Synes hun ser bra ut jeg også. Men, står hun bra på bildene, eller skal hun stå lenger bak med bakbeina, evt med mer vekt på dem? Vet ikke helt hvor hun skal ha mest vekt, er vondt å se når man holder på.

Er ikke så vanskelig nå lenger, nå kan hun jo å stå bedre, og når kameraet står av seg selv med ti sekunder delay, så er det enkelt når man har to hender fri, egentlig. (man må bare bli vant til det)

Nå har vi klikkertrent litt igjen, og nå står hun faktisk fint på sofaen også mens jeg beveger meg litt fram og tilbake! Flytter ikke et bein! (ikke hver gang, så klart, men flere ganger hun klarte det kjempebra) Og hun stiller seg også opp mye bedre selv! ;) Flinkeste lille, det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut!

Ideelt sett skal overlinjen (rygglinjen) hennes være rettere, og for- og bak bein skal stå parallelt.

På bildene over burde hennes venstre forbein stått litt lenger fram-altså parallelt med det høyre.

Men dette er småpirk, og ikke noe du skal stresse for mye over nå. Stå-treningen skal være GØY, og at du har klart å få til en "Stå musestille" er superbra!

- Så kan man etterhvert lære henne at man skal kunne flytte på bein mens de fortsatt holder seg i ro, event lære henne å stille seg opp "helt korrekt" av seg selv (tenk deg et bein plassert i hvert sitt hjørne i en kasse) når de er klare for det.

Skal vise deg når vi kommer opp en tur etterhvert :icon_confused:

Her står Dennis så bra det går omtrent:

Dennis_stacked2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...