Gå til innhold
Hundesonen.no

Greyhounden Nitro - nye bilder høst 2012 side 15

Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

• Svar 304
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har jeg mimret litt i tråden her, og tenkt på tiden som har vært. Nitro ble 10 år i desember og har blitt en skikkelig pensjonist.  Jeg trodde jeg kom til å miste han i sommer i fjor da han plutsel

Hei igjen! Nå er det på tide med noen nye bilder! De fleste er fra i høst, og nå blir det lite bilder fremover pga mørketiden. På tur til Flekkosvatnet i høst Leke litt. Nitro elsker pinner.

Noen nye bilder fra oss. Vi koser oss masse og går masse turer i skog og mark. Nitro er med overalt, om det så er fjelltur eller båttur. En fantastik hund er han (må vel være lov å skryte litt ekstra

Posted Images

ÅÅåååååh han er så fiiin! :ermm:

Og for å være litt positiv; selv om de er skikkelig strevsom i valpetiden, kan de ende opp som små vidundre i tenåringstiden. Dog skjønner jeg hva du mener :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott er han :ermm:

Orry var ikke spesielt begeistret for Norma de første månedene (han var 5 år når hun kom i hus), han kunne rett og slett ikke fordra henne... Nå er det gode venner, han liker henne og de koser seg sammen. De ligger ikke inntil hverandre og lignende, men de setter likevel pris på hverandres selskap :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

På tide med noen nye bilder. Har ikke tatt spesiellt mange egentlig. Men her et en noen utvalgte:

Jippi! Morsomt å løpe på stranda! (før beinbruddet )

n1.jpg

På tur hjem fra påskeferie. Kaldt på fjellet

n6.jpg

Hera og Nitro sov mye sammen i påskeferien. *søtt*

n5.jpg

"jeg skal vise deg hvem som biter som en krokodille!"

n2.jpg

Hmm kinakål var interessant!

n3.jpg

Nam! godt ja

n4.jpg

Han er alt for søt.. hihi Og med gipsen sin er han bare enda med hjelpesløs og søt. Han er rolig og flink, maser ikke. Det gjenstår kanskje 1 uke før vi tar den av. Vi gleder oss! Da kan vi ta igjen den tapte tiden. Er jo så godt å være ute nå som det har blitt vår! Er så langt veldig fornøyd med han! Er så deilig å ha en så sosial og glad hund! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for kommentarer! ;)

Ja det rare er at dette skjedde kun i påskeferien da vi var på ferie hos foreldrene mine. Da delte de plass og kunne ligge halveis oppå hverandre. Akkurat som at de kom tettere sammen på en "ny" plass. Ellers her hjemme, ligger de ikke slik.

Uansett er det jo koselig å se at de faktisk kan ligge sånn sammen ;) Orry går sin vei om Norma legger seg inntil han (han kan til nød ligge 2-3 minutter), men det er framgang fra at han prøvde å drepe henne som valp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se bilder av godgutten igjen :P Gleder meg til dere kan ta av gipsen.

Ellie hadde forresten brudd hun og :P Stakkars små!

Men alt blir nok bra tilslutt, og håper vi har brukt opp uflakskvota..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Tusen takk dere to! :lol:

ÅÅÅH han er nydelig :P

Men dakars, han så fryktelig tynn ut i beinet :P Mistet all muskelmasse?

God bedring med beinet til Nitro!

Ja han er nesten dobbelt så tynn på det ene beinet. Har ingen muskler der.. Skal begynne på vanntredemølle imorgen. Så håper vi at han skal bli bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var skikkelig fin! :icon_redface: Hvor høy er han nå?

Håper beinet hans blir bedre!

Takk! Jeg er usikker hvor høy han er. Har ikke målt han. Men han begynner å nærme seg Hera sin høyde. Ikke så veldig langt igjen nå. Hun er 70 cm. Men samtidig virker han endel mindre igjen, men det er fordi han er så mye spinklere enn Hera (som har blitt tjukk hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
    • Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...