Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussiemafia


Aussieglis

Recommended Posts

Nå er det to stumphalede gjeterhunder i byen! Idag har vi hilst på Lili som kom flyttende opp fra Trondheim. Det sa som alltid "pang" også var de i full lek, som det gjerne gjør når aussier møtes:

6852696_5fbfae9187.jpg

6852715_6695f19cbc.jpg

6852700_36a84befc0.jpg

6852697_6c7bdbdbee.jpg

6852701_80c1da5468.jpg

6852702_369086a8e5.jpg

6852703_7550837c1a.jpg

6852704_8e096236d9.jpg

6852708_e082aa8500.jpg

6852709_ea2844d601.jpg

6852714_f0c806cf5c.jpg

6852711_4a3cb1e65c.jpg

6852717_1713893d04.jpg

6852718_5d8da91bb3.jpg

6852719_3a690bb8b5.jpg

6852722_b2ae561ce8.jpg

6852725_294a79e788.jpg

Nå er ikke My den laveste aussien i byen lengre heller, for Lili er hele 1cm lavere enn henne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte bilder, ser ut som de hadde det supert sammen!

Hvor høy er My?

My er 48cm at the moment, Lili er 47 ;)

Så det er dette som er den mye omtalte aussiemafian :P:P Det er så fint når flere aussier leker sammen, noe helt eget :P Fine hundene!

Ja de koste seg stort, det virker som om My slipper alle "hemninger" når hun får leke med en aussie. De kaster seg inn i sidene på hverandre, bytter på å være "hare" og på hvem som løper etter hvem, har litt drakamp om frisbeen og bare lever livet! :P

Så flotte hunder!

Takk! :P

HERLIGE bilder! :P

Skulle ønske min hadde belgere å leke med.... :P

Har han ikke det da? :) Det er jo belgere OVERALT føles det ut som, må vel finnes en belgertispe til Diezel også som kan trimme løpemusklene hans litt. :P

Disse bildene er tatt i dag!?! Hva f skjer med verden da..? Oslo har aaaaaltfor mye snø og dere har ingenting? :P

Pittelitt OT men..

Pene aussiene :P

Idag ja :P

Vi har vært uten snø lenge nå, aner ikke hva som skjer jeg heller :) Hører rykter om at den skal komme nå til uka men syns jeg hørte rykter om det forrige helg også, såååå...

Men det er iiiiskaldt selv om vi ikke har snø altså, har ikke vært så kaldt som det er nå tidligere i vinter når vi hadde ordentlig snø engang. Nå er det oppi -10 og sikkert opp i -20 effektive kuldegrader med all vinden. Hundene får frossent sikkel i pelsen og My har skadet bakpotene sine ved å løpe etter frisbeen på frossen grus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare innrømme at de siste dagene har mine hunder nesten ikke fått tur pga kulden. Var en tur i byen og miljøtrente valpen i dag, ellers så har vi kjørt søk og litt mye herjing innendørs. Selv med dekken på ser jeg at særlig minsta syns det er for kaldt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med lik rase og lek ja. Fine bilder! Beundrer at du klarer å bruke kameraet i kulda, og at du tør og ta det ut. Jeg har allerede funnet sprekk i min... :)

Forøvrig er det masse snø i nord, bare ikke i Bodø :)

Sjekke yr.no: http://www.yr.no/observasjonar/1.4276285 Snødybder! I tromsø har vi f.eks 60 cm snø. Kautokeino har litt, Saltdal har litt. Vi har kulda vet dere søringer, og vinden! Men det er merkelig at Bodø ikke har NOE snø! Ikke engang et tynt lag. Men det ser ut til at dokker får til uka, http://www.yr.no/stad/Noreg/Nordland/Bod%C...tidsvarsel.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare innrømme at de siste dagene har mine hunder nesten ikke fått tur pga kulden. Var en tur i byen og miljøtrente valpen i dag, ellers så har vi kjørt søk og litt mye herjing innendørs. Selv med dekken på ser jeg at særlig minsta syns det er for kaldt nå.

Har ikke blitt særlig med turer på Emma heller, hun klarer seg med dekken men jeg vet av erfaring at beina hennes ikke har godt av å bruke seg så mye når det er så kaldt. Skal så lite til før hun blir stiv og vond da, så det orker jeg ikke å risikere. ;) Boxerpels er jo ikke noe særlig isolerende det heller så skjønner hundene dine godt jeg. Den vinden som er nå blåser jo rett igjennom en... Jeg begynner å fryse bare jeg tenker på å gå ut jeg :)

Har aldri sett My fryse til nå engang selv om hun er "nakenaussie" for tiden, det er ganske deilig! Skal aldri ha en så liten hund som må bruke klær igjen.

Du må si ifra en dag du skal til byen hvis du og valpis har lyst til å sosialisere dere litt med et aussiedyr :) My er veldig snill med valper, forsiktig og tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt særlig med turer på Emma heller, hun klarer seg med dekken men jeg vet av erfaring at beina hennes ikke har godt av å bruke seg så mye når det er så kaldt. Skal så lite til før hun blir stiv og vond da, så det orker jeg ikke å risikere. ;) Boxerpels er jo ikke noe særlig isolerende det heller så skjønner hundene dine godt jeg. Den vinden som er nå blåser jo rett igjennom en... Jeg begynner å fryse bare jeg tenker på å gå ut jeg :)

Har aldri sett My fryse til nå engang selv om hun er "nakenaussie" for tiden, det er ganske deilig! Skal aldri ha en så liten hund som må bruke klær igjen.

Du må si ifra en dag du skal til byen hvis du og valpis har lyst til å sosialisere dere litt med et aussiedyr :) My er veldig snill med valper, forsiktig og tålmodig.

Det hadde vært veldig trivelig. Nå er ikke Lykke lenger en liten valp men ei lang hengslete tøffa. Hun kan til tider være litt for tøff i leken og må stoppes innimellom. Men hadde vært veldig artig å la de treffe hverandre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene! Syns My er den peneste black bi (heter det gjør det ikke? :) ) jeg har sett bilder av hittil!

Og denne hun lekte med idag, tricolour? :P

Pene hvertfall! :P

Heter black bicolor ja, eller rett og slett bare "sort og hvit" på norsk. ;) Lili er rød trefarget, eller red tricolor om du vil.

Det hadde vært veldig trivelig. Nå er ikke Lykke lenger en liten valp men ei lang hengslete tøffa. Hun kan til tider være litt for tøff i leken og må stoppes innimellom. Men hadde vært veldig artig å la de treffe hverandre:-)

*ler* Man kan jo ikke være liten valp for evig heller da. Men da tenkte jeg sikkert riktig, da burde Emma få bli igjen hjemme. *ler* Hun syns valper er søte og morsomme helt til hun får en labb i hodet, da blir hun flynings!

My har jeg vanskelig å se for meg at skal bry seg med heftig lek, hun skjønner nok at det er en unghund og hun syns nok bare det er bra at det er størrelse på henne slik at hun ikke trenger å være så forsiktig selv :) Hun leker nokså heftig selv når hun finner hunder som går med på det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh :blink: Aussien virker som en hund som har mye personlighet!

Aussier har vanligvis personlighet i massevis :yes: My babler og prater i vei når hun kjeder seg, føler seg oversett, er fornærmet, føler seg urettferdig behandlet osv og hun "prater" virkelig med ansiktet og øynene. Hun har sin egen, rare måte å være på og er bare verdens beste!

Å det ser så herlig ut for dem ...

Gleder meg til å se hunden min vokse opp og strekke seg ut i full fart og leke sånn som disse :)

Ja det er lite som er så koselig å se som to eller flere hunder som langer ut og koser seg i hverandres nærvær. :D Det er morsomt å se språket dem imellom, de erter hverandre med lekene og gjør alt for å få den andre etter seg - også plutselig bytter de på det. Lili ble frustrert når My tok frisbeen rett foran nesa på henne og når My løp ifra henne gaula hun ut: "Wooouufff wouff wouuuufff!" :D

En annen ting jeg elsker med dem er at de alle har sin egen personlighet og alle er så spesielle på hver sin måte. :D De kan se så utrolig forskjellige ut også har de en helt egen personlighet alle sammen. Lili og My f.eks har jo nesten akkurat samme størrelse, men Lili har masse større ører enn My har og de står rett opp! My er mye kraftigere bygget enn Lili på en merkelig måte, men er ikke feit på noe vis. Lili har litt korte bein, men det har My også - men alikevel ser de nokså forskjellige ut i "typen" ! - Men personlighetsmessig var det jo bare klaff med en gang, rett i lek og rett i løpinga.... Som om de hadde kjent hverandre hele livet. Bomper inni hverandre og dunker hverandre i hodet med frisbeen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jøss, Lilli hadde skikkelig fine farger! :)

Men si meg en ting: bor ikke du i nordNorge? Er det liksom ikke snø der?? *titte ut på viltgjerdet på 1,80-2m høyt, hvor bare de øverste 40 cm stikker opp fra snøen..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(tillater seg å svare pga evig rivalisering mellom min by og Bodø :) :) )

Jo du skjønner. Det er i Nord-Norge, men de er så forblåst der nede at det ikke klarer å ligge noe snø over lengre tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...